A cipész meg a kaptafája, kis Lomnici kultúrája
2020. július 15. írta: Dr. Sándor Zsuzsa

A cipész meg a kaptafája, kis Lomnici kultúrája

Tisztázzuk rögtön itt az elején, hogy a „kis Lomnici” ifj. Lomnici Zoltánt, a Századvég jogi szakértőjét jelöli, de a hivatalos „ifj.” megjelölés rontotta volna a ritmust. Bár gondolom, a „kis” megjelölés is elegendő arra, hogy senki ne a kedves papára gondoljon, aki ugyan maga sem volt a jogtudomány Ulpianusa, de legalább irodalmi nézeteit nem akarta közhírré tenni.

(Ulpianus a későbbi korok által legtöbbre becsült római jogtudósok egyike.)

 lomniczi-e-mindenszo_hu.jpg

Kép: mindenszo.hu

Egyszóval dr. ifj. Lomnici Zoltán, aki eddig alkotmányjogászként tette közkedveltté magát, most hirtelen kultúrpolitikusként lépett a ki tudja milyen széles nyilvánosság elé. Bepillantást engedett kora ifjúságába is, amiből megtudhattuk, hogy már gimnazistaként feltűnt neki az az „ordító különbség”, ami Szerb Antal irodalomtörténeti írásai között feszül. Vajon mi lehet az oka annak – töprenghetett el a kis kamasz Zolika – hogy míg Szerb 924 oldalt írt a világirodalom történetéről, mindössze 552 oldalt szánt a magyar irodalom történetére.

a-vilagirodalom-tortenete-db.jpg

Talán nem feszítené máig hű magyar lelkét ez az "ordító" különbség, ha annak idején megkérdezte volna a jó nevű – a Soros Alapítvány és Bill Gates által is támogatott - Karinthy Frigyes két tanítási nyelvű Gimnázium bizonyára kellően felkészült magyartanárát. Ám sajnálatos módon e híres gimnázium szelleme, mely ifj. Lomnici szavai szerint is „nyitott, korszerű és – nem politikai értelemben – liberális volt” nem sok nyomot hagyott  e tanítványában.

karinthy_gimi.jpg

Karinthy Frigyes Gimnázium

Mindig elcsodálkozom azon az elemi dühön, ami egy már jó ideje nem létező párt bűnéül ró fel szinte majdnem mindent, ami 2010 előtt történt. A Hír tv-ben ifj. Lomnici imígyen fakadt ki: „az SZDSZ elérte, hogy ’56 eseményeit nem tanították a magyar iskolákban, a magyar királyok életét nem kellett alapjaiban ismerni, nagyobb hangsúlyt fektettek az egyetemes történelemre, mint a magyarra, nagyobb hangsúlyt kapott az egyetemes, a nemzetközi irodalom sok esetben, mint például a hazai”.

ifj_dr_lomnici_zoltan-pesti_hirlap.jpg Kép: Pesti Hírlap

Nehezen hiszem, hogy 1994 és 1998 között, amikor az ifjú titán a Karinthy gimnázium padjait koptatta, épp a Karinthyban ne esett volna elegendő szó ’56-ról, a magyar királyokról, a magyar történelemről és irodalomról. Nem is beszélve az ezt követő időszakról. Inkább attól tartok, hogy talán a földrajzból nem értette meg a mi barátunk, hogy mekkora a világ és abban milyen kicsi „bokréta” a mi kis hazánk.

farsang_bokreta-jatekliget.jpg

Kép: Játékliget

Az USA 333 millió, Európa 741 millió lakosa között már csak statisztikailag is több neves írónak kell lennie, mint a 10 millió lakost el sem érő Magyarországon, bármennyire büszkék is legyünk hazai régi és kortárs íróinkra.

De vajon mit kellett volna szegény Szerb Antalnak kihagynia a világirodalom történetéből? A görög eposzokat, lírát, drámákat, vagy a római irodalom három nagy korszakát, esetleg a Szentírást és az ókeresztény irodalmat? És ez az első kötetnek csak a fele! A Római Birodalom kezdete az i.e. 3. századra tehető, de i.e. 27-től már a klasszikus értelemben használt Imperium Romanum is létrejött. Az ókori görög színház pedig már az i.e. VI. században elérte fénykorát. Nem hiszem, hogy ezt ne tanították volna a Karinthyban. Meg gondolom azt is, hogy István megkoronázásával 1001 körül alakult meg a magyar állam. Nekem úgy tűnik, hogy mind a történelemben, és még nyilvánvalóbban az irodalomban van néhány száz, ha nem ezer év elmaradásunk.

 kozepsuli_hu_7_dolog_amit_nem_tudtal_az_okori_gorog_szinhazrol.jpg

Kép: kozepsuli.hu 7 dolog, amit nem tudtál az ókori görög színházról

Az meg végképp rejtély előttem, hogy miként volt képes kedvelt alkotmányjogászom összefüggést kreálni az SZDSZ és Szerb Antal között. Hacsak úgy nem, mint 1942-ben Palló Imre, a szélsőjobboldali Nemzeti Front képviselője, aki a parlamentben Szerb könyvének betiltásáért szónokolt. Miként Havasréti, a Szerb monográfia szerzője írja: „Szerb zsidó származása mellett Palló és a nyilas sajtó fő érve az volt, hogy irodalomtörténete gúnyosan, tiszteletlenül ír a nemzeti irodalom nagyságairól, és emiatt alkalmatlan arra, hogy a magyar tanulóifjúság a kezébe vegye a könyvet.”

Igaz is, Szerb Antal kikerült idén a Nemzeti Alaptantervből.

nat-fidelio_hu.jpg

 Kép: fidelio.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://jog-asz.blog.hu/api/trackback/id/tr1316005738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2020.07.17. 20:30:41

@bankvezér: a postban szerepel a gondolat, hogy vannak olyan idióták, akik mindenre csak szadeszoznak. no, te demonstráltad az állítást, kis mongolFidióta! ennyit tudtok!

exterminador 2020.07.17. 20:34:05

@cavalry: nem hülye, hanem egy beteges fanatikus. Egy inkvizitor, egy keretlegény, egy iszlamista. A legundorítóbb fajta ember. Amolyan Goebbels vagy Zsdanov-féle. Ahol egy ilyen hatalmat kap a kezébe, ott jönnek létre a legocsmányabb diktatúrák.

exterminador 2020.07.17. 20:36:31

@/\ngel: Nosza, rajta, nekiállhatsz.
Szerb Antallal kapcsolatban pedig nagyon kussolni kéne a náci fejeteknek, elvégre a ti nyilas rokonlelkeitek verték agyon Balfon.

2020.07.17. 20:44:02

@bankvezér: "Kampfernek nem a liberalizmussal van problémája"

olvasni hol tanultál, te szerencsétlen mongolFidióta?!

" a liberalizmus és a liberálisok végre szitokszó lett az országban, talán egyszer végre mindegyikre örök megvetés, gyűlölet és kirekesztés fog szállni és a szemétre kerül az eszmerendszer is,"

2020.07.17. 20:45:18

@Kampfer: Egyébként a halálom után halott leszek, kurvára nem érdekel, mi lesz akkor, pláne az nem, hogy mit gondolnak az olyan selejtek rólam, mint te. Te egyébként is hamarabb fogsz megdögleni, te kis selejt, ennyi ésszel, ami neked van. Engem egyetlen dolog érdekel, amíg élek, annyiszor rúglak segggbe, te kis rohadék, retardált, náci selejt, ahányszor csak érlek. Mert megérdmled.

2020.07.17. 20:46:39

@bankvezér: a postban szerepel a gondolat, hogy vannak olyan idióták, akik mindenre csak szadeszoznak. no, te demonstráltad az állítást, kis mongolFidióta! ennyit tudtok!

2020.07.17. 20:48:06

@Kampfer: Egyébként a halálom után halott leszek, kurvára nem érdekel, mi lesz akkor, pláne az nem, hogy mit gondolnak az olyan selejtek rólam, mint te. Te egyébként is hamarabb fogsz megdögleni, te kis selejt, ennyi ésszel, ami neked van. Engem egyetlen dolog érdekel, amíg élek, annyiszor rúglak segggbe, te kis rohadék, retardált, náci selejt, ahányszor csak érlek. Mert megérdmled.

2020.07.17. 20:52:14

@bankvezér: a postban szerepel a gondolat, hogy vannak olyan idióták, akik mindenre csak szadeszoznak. no, te demonstráltad az állítást, kis mongolFidióta! ennyit tudtok!

2020.07.17. 21:00:14

@Kampfer: Azon gondolkodj el, te kis nyomorult patkány, hogy vajon hányan vannak a blogtérben, akik pezsgőt fognak bontani a kínhalálod hírére! Mert tízezrek gyújtanának ám örömtüzet, ha a halálhíred kelne szárnyra és te volnál a hír az esti pirítós mellé! ;-) Akárhány nicken állsz neki fröcsögni bármely blogon, nem fog változtatni azon a tényen, hogy egy mentálisan sérült kis szerencsétlen nyomorult betegbogár vagy. Hiába, ez a vérfertőzés egyik következménye... ;-) Nekem nem probléma, anyádéknak sem volt az, számodra az, te kis retardált! Nekem csak egy újabb mosolygás. Rajtad és nem veled... ;-) Na, ennyike. Te kis féreg!

2020.07.17. 21:02:41

@bankvezér: "Kampfernek nem a liberalizmussal van problémája"

olvasni hol tanultál, te szerencsétlen mongolFidióta?!

" a liberalizmus és a liberálisok végre szitokszó lett az országban, talán egyszer végre mindegyikre örök megvetés, gyűlölet és kirekesztés fog szállni és a szemétre kerül az eszmerendszer is,"

2020.07.17. 21:03:58

@bankvezér: "Kampfernek nem a liberalizmussal van problémája"

olvasni hol tanultál, te szerencsétlen mongolFidióta?!

" a liberalizmus és a liberálisok végre szitokszó lett az országban, talán egyszer végre mindegyikre örök megvetés, gyűlölet és kirekesztés fog szállni és a szemétre kerül az eszmerendszer is,"

2020.07.17. 21:05:06

@Kampfer: "Ez tényszerűen igaz. Ebben bírónő teljesen jól érvelt. Ez Lomnici úr kijelentéseinek gyenge pontja. "

Ez volt a blogpost fő pontja, te szerencsétlen! Neked emellett semmi másra nem futotta, mint érvek, tények nélküli érzelmi alapú fröcskölődésre. Ennyikeh, te kis mongolFidióta!

2020.07.17. 21:06:23

@Kampfer: Egyébként a halálom után halott leszek, kurvára nem érdekel, mi lesz akkor, pláne az nem, hogy mit gondolnak az olyan selejtek rólam, mint te. Te egyébként is hamarabb fogsz megdögleni, te kis selejt, ennyi ésszel, ami neked van. Engem egyetlen dolog érdekel, amíg élek, annyiszor rúglak segggbe, te kis rohadék, retardált, náci selejt, ahányszor csak érlek. Mert megérdmled.

2020.07.17. 21:12:15

@bankvezér: "Kampfernek nem a liberalizmussal van problémája"

olvasni hol tanultál, te szerencsétlen mongolFidióta?!

" a liberalizmus és a liberálisok végre szitokszó lett az országban, talán egyszer végre mindegyikre örök megvetés, gyűlölet és kirekesztés fog szállni és a szemétre kerül az eszmerendszer is,"

2020.07.17. 21:19:04

@bankvezér: a postban szerepel a gondolat, hogy vannak olyan idióták, akik mindenre csak szadeszoznak. no, te demonstráltad az állítást, kis mongolFidióta! ennyit tudtok!

2020.07.17. 21:23:24

@apro_marosan_petergabor: a postban szerepel a gondolat, hogy vannak olyan idióták, akik mindenre csak szadeszoznak. no, te demonstráltad az állítást, kis mongolFidióta! ennyit tudtok!

2020.07.17. 21:35:59

@bankvezér: "Kampfernek nem a liberalizmussal van problémája"

olvasni hol tanultál, te szerencsétlen mongolFidióta?!

" a liberalizmus és a liberálisok végre szitokszó lett az országban, talán egyszer végre mindegyikre örök megvetés, gyűlölet és kirekesztés fog szállni és a szemétre kerül az eszmerendszer is,"

2020.07.17. 21:37:18

@apro_marosan_petergabor: a postban szerepel a gondolat, hogy vannak olyan idióták, akik mindenre csak szadeszoznak. no, te demonstráltad az állítást, kis mongolFidióta! ennyit tudtok!

2020.07.17. 21:38:27

@Kampfer: Egyébként a halálom után halott leszek, kurvára nem érdekel, mi lesz akkor, pláne az nem, hogy mit gondolnak az olyan selejtek rólam, mint te. Te egyébként is hamarabb fogsz megdögleni, te kis selejt, ennyi ésszel, ami neked van. Engem egyetlen dolog érdekel, amíg élek, annyiszor rúglak segggbe, te kis rohadék, retardált, náci selejt, ahányszor csak érlek. Mert megérdmled.

Unerwünschter Gast 2020.07.17. 21:49:38

@Kampfer: Talán azért, mert a pozsonyi csatáról tényszerűen nagyon keveset lehet tudni. Se régészeti emlékek, se írásos feljegyzések. Így nagyon nehéz a történelemkönyvekbe bekerülni.

De egy tehetségesebb író írhatna belőle egy jó forgatókönyvet. És ekkor szabadon engedheti a fantáziáját, halivúdi stilusban. (Lásd: Artúr király).

2020.07.17. 21:57:22

@Kampfer: Azon gondolkodj el, te kis nyomorult patkány, hogy vajon hányan vannak a blogtérben, akik pezsgőt fognak bontani a kínhalálod hírére! Mert tízezrek gyújtanának ám örömtüzet, ha a halálhíred kelne szárnyra és te volnál a hír az esti pirítós mellé! ;-) Akárhány nicken állsz neki fröcsögni bármely blogon, nem fog változtatni azon a tényen, hogy egy mentálisan sérült kis szerencsétlen nyomorult betegbogár vagy. Hiába, ez a vérfertőzés egyik következménye... ;-) Nekem nem probléma, anyádéknak sem volt az, számodra az, te kis retardált! Nekem csak egy újabb mosolygás. Rajtad és nem veled... ;-) Na, ennyike. Te kis féreg!

2020.07.17. 21:58:36

@bankvezér: a postban szerepel a gondolat, hogy vannak olyan idióták, akik mindenre csak szadeszoznak. no, te demonstráltad az állítást, kis mongolFidióta! ennyit tudtok!

2020.07.17. 22:00:13

@apro_marosan_petergabor: a postban szerepel a gondolat, hogy vannak olyan idióták, akik mindenre csak szadeszoznak. no, te demonstráltad az állítást, kis mongolFidióta! ennyit tudtok!

Unerwünschter Gast 2020.07.17. 22:04:11

Kedves Bírónő!

Én ugyan liberális vagyok, de a kommentfolyam moderálását nem tartanám elvetendőnek. Egyrészt van egy csomó duplikált komment. Másrészt van pár olyan komment, aminek érdemi mondandója nincs, csak elriasztja a legtöbb olvasót a kommenteléstől.

2020.07.17. 22:05:56

@bankvezér: "Kampfernek nem a liberalizmussal van problémája"

olvasni hol tanultál, te szerencsétlen mongolFidióta?!

" a liberalizmus és a liberálisok végre szitokszó lett az országban, talán egyszer végre mindegyikre örök megvetés, gyűlölet és kirekesztés fog szállni és a szemétre kerül az eszmerendszer is,"

2020.07.17. 22:15:56

@Kampfer: Azon gondolkodj el, te kis nyomorult patkány, hogy vajon hányan vannak a blogtérben, akik pezsgőt fognak bontani a kínhalálod hírére! Mert tízezrek gyújtanának ám örömtüzet, ha a halálhíred kelne szárnyra és te volnál a hír az esti pirítós mellé! ;-) Akárhány nicken állsz neki fröcsögni bármely blogon, nem fog változtatni azon a tényen, hogy egy mentálisan sérült kis szerencsétlen nyomorult betegbogár vagy. Hiába, ez a vérfertőzés egyik következménye... ;-) Nekem nem probléma, anyádéknak sem volt az, számodra az, te kis retardált! Nekem csak egy újabb mosolygás. Rajtad és nem veled... ;-) Na, ennyike. Te kis féreg!

2020.07.17. 22:20:09

@Kampfer: "Ez tényszerűen igaz. Ebben bírónő teljesen jól érvelt. Ez Lomnici úr kijelentéseinek gyenge pontja. "

Ez volt a blogpost fő pontja, te szerencsétlen! Neked emellett semmi másra nem futotta, mint érvek, tények nélküli érzelmi alapú fröcskölődésre. Ennyikeh, te kis mongolFidióta!

2020.07.17. 22:24:11

@bankvezér: a postban szerepel a gondolat, hogy vannak olyan idióták, akik mindenre csak szadeszoznak. no, te demonstráltad az állítást, kis mongolFidióta! ennyit tudtok!

2020.07.17. 22:25:40

@Kampfer: Azon gondolkodj el, te kis nyomorult patkány, hogy vajon hányan vannak a blogtérben, akik pezsgőt fognak bontani a kínhalálod hírére! Mert tízezrek gyújtanának ám örömtüzet, ha a halálhíred kelne szárnyra és te volnál a hír az esti pirítós mellé! ;-) Akárhány nicken állsz neki fröcsögni bármely blogon, nem fog változtatni azon a tényen, hogy egy mentálisan sérült kis szerencsétlen nyomorult betegbogár vagy. Hiába, ez a vérfertőzés egyik következménye... ;-) Nekem nem probléma, anyádéknak sem volt az, számodra az, te kis retardált! Nekem csak egy újabb mosolygás. Rajtad és nem veled... ;-) Na, ennyike. Te kis féreg!

2020.07.17. 22:28:36

@bankvezér: "Kampfernek nem a liberalizmussal van problémája"

olvasni hol tanultál, te szerencsétlen mongolFidióta?!

" a liberalizmus és a liberálisok végre szitokszó lett az országban, talán egyszer végre mindegyikre örök megvetés, gyűlölet és kirekesztés fog szállni és a szemétre kerül az eszmerendszer is,"

2020.07.17. 22:33:51

@Kampfer: Azon gondolkodj el, te kis nyomorult patkány, hogy vajon hányan vannak a blogtérben, akik pezsgőt fognak bontani a kínhalálod hírére! Mert tízezrek gyújtanának ám örömtüzet, ha a halálhíred kelne szárnyra és te volnál a hír az esti pirítós mellé! ;-) Akárhány nicken állsz neki fröcsögni bármely blogon, nem fog változtatni azon a tényen, hogy egy mentálisan sérült kis szerencsétlen nyomorult betegbogár vagy. Hiába, ez a vérfertőzés egyik következménye... ;-) Nekem nem probléma, anyádéknak sem volt az, számodra az, te kis retardált! Nekem csak egy újabb mosolygás. Rajtad és nem veled... ;-) Na, ennyike. Te kis féreg!

2020.07.17. 22:34:55

@Unerwünschter Gast: Liberális neked a nénikéd! A legutolsó diktátor is csak a neki nem tetsző véleményt akarja betiltani. Ahogy te is. Egyébként röhejes, ahogy "Unerwünschter Gast" néven hisztizel, azzal, hogy kik ijesztenek el kit.

2020.07.17. 22:36:51

@bankvezér: "Kampfernek nem a liberalizmussal van problémája"

olvasni hol tanultál, te szerencsétlen mongolFidióta?!

" a liberalizmus és a liberálisok végre szitokszó lett az országban, talán egyszer végre mindegyikre örök megvetés, gyűlölet és kirekesztés fog szállni és a szemétre kerül az eszmerendszer is,"

2020.07.17. 22:38:03

@Kampfer: Egyébként a halálom után halott leszek, kurvára nem érdekel, mi lesz akkor, pláne az nem, hogy mit gondolnak az olyan selejtek rólam, mint te. Te egyébként is hamarabb fogsz megdögleni, te kis selejt, ennyi ésszel, ami neked van. Engem egyetlen dolog érdekel, amíg élek, annyiszor rúglak segggbe, te kis rohadék, retardált, náci selejt, ahányszor csak érlek. Mert megérdmled.

2020.07.17. 22:39:34

@Unerwünschter Gast: Liberális neked a nénikéd! A legutolsó diktátor is csak a neki nem tetsző véleményt akarja betiltani. Ahogy te is. Egyébként röhejes, ahogy "Unerwünschter Gast" néven hisztizel, azzal, hogy kik ijesztenek el kit.

2020.07.17. 22:41:01

@bankvezér: a postban szerepel a gondolat, hogy vannak olyan idióták, akik mindenre csak szadeszoznak. no, te demonstráltad az állítást, kis mongolFidióta! ennyit tudtok!

2020.07.17. 22:43:57

@Kampfer: Egyébként a halálom után halott leszek, kurvára nem érdekel, mi lesz akkor, pláne az nem, hogy mit gondolnak az olyan selejtek rólam, mint te. Te egyébként is hamarabb fogsz megdögleni, te kis selejt, ennyi ésszel, ami neked van. Engem egyetlen dolog érdekel, amíg élek, annyiszor rúglak segggbe, te kis rohadék, retardált, náci selejt, ahányszor csak érlek. Mert megérdmled.

2020.07.17. 22:45:10

@Unerwünschter Gast: Liberális neked a nénikéd! A legutolsó diktátor is csak a neki nem tetsző véleményt akarja betiltani. Ahogy te is. Egyébként röhejes, ahogy "Unerwünschter Gast" néven hisztizel, azzal, hogy kik ijesztenek el kit.

2020.07.17. 22:49:26

@Kampfer: Egyébként a halálom után halott leszek, kurvára nem érdekel, mi lesz akkor, pláne az nem, hogy mit gondolnak az olyan selejtek rólam, mint te. Te egyébként is hamarabb fogsz megdögleni, te kis selejt, ennyi ésszel, ami neked van. Engem egyetlen dolog érdekel, amíg élek, annyiszor rúglak segggbe, te kis rohadék, retardált, náci selejt, ahányszor csak érlek. Mert megérdmled.

2020.07.17. 22:51:46

@Unerwünschter Gast: Liberális neked a nénikéd! A legutolsó diktátor is csak a neki nem tetsző véleményt akarja betiltani. Ahogy te is. Egyébként röhejes, ahogy "Unerwünschter Gast" néven hisztizel, azzal, hogy kik ijesztenek el kit.

exterminador 2020.07.17. 22:52:44

@Unerwünschter Gast: magam is úgy vélem, hogy az erőszakkal fenyegetőző, trágár, pszichopata keretlegényeket ki kellene moderálni, nem pedig vitatkozni velük, mert csak újabb mocskolódás a válasz.

2020.07.17. 22:54:25

@Kampfer: Egyébként a halálom után halott leszek, kurvára nem érdekel, mi lesz akkor, pláne az nem, hogy mit gondolnak az olyan selejtek rólam, mint te. Te egyébként is hamarabb fogsz megdögleni, te kis selejt, ennyi ésszel, ami neked van. Engem egyetlen dolog érdekel, amíg élek, annyiszor rúglak segggbe, te kis rohadék, retardált, náci selejt, ahányszor csak érlek. Mert megérdmled.

2020.07.17. 22:55:48

@apro_marosan_petergabor: a postban szerepel a gondolat, hogy vannak olyan idióták, akik mindenre csak szadeszoznak. no, te demonstráltad az állítást, kis mongolFidióta! ennyit tudtok!

2020.07.17. 22:58:52

@Unerwünschter Gast: Liberális neked a nénikéd! A legutolsó diktátor is csak a neki nem tetsző véleményt akarja betiltani. Ahogy te is. Egyébként röhejes, ahogy "Unerwünschter Gast" néven hisztizel, azzal, hogy kik ijesztenek el kit.

2020.07.17. 23:00:13

@bankvezér: "Kampfernek nem a liberalizmussal van problémája"

olvasni hol tanultál, te szerencsétlen mongolFidióta?!

" a liberalizmus és a liberálisok végre szitokszó lett az országban, talán egyszer végre mindegyikre örök megvetés, gyűlölet és kirekesztés fog szállni és a szemétre kerül az eszmerendszer is,"

2020.07.17. 23:03:00

@bankvezér: a postban szerepel a gondolat, hogy vannak olyan idióták, akik mindenre csak szadeszoznak. no, te demonstráltad az állítást, kis mongolFidióta! ennyit tudtok!

2020.07.17. 23:07:18

@bankvezér: a postban szerepel a gondolat, hogy vannak olyan idióták, akik mindenre csak szadeszoznak. no, te demonstráltad az állítást, kis mongolFidióta! ennyit tudtok!

Unerwünschter Gast 2020.07.17. 23:08:02

@Matthias Corvinus: Talát, süllyedt. Ugyanazt a kommented legalább tízszer másoltad be. Egy közönséges troll vagy. És ennek semmi köze a liberalizmushoz. A liberalizmushoz köthető leggyakoribb tévhit éppen az, hogy egy liberálisnak mindent el kell tűrnie.

Hát nem. Kellemes további okádást.

2020.07.17. 23:08:24

@Unerwünschter Gast: Liberális neked a nénikéd! A legutolsó diktátor is csak a neki nem tetsző véleményt akarja betiltani. Ahogy te is. Egyébként röhejes, ahogy "Unerwünschter Gast" néven hisztizel, azzal, hogy kik ijesztenek el kit.

2020.07.17. 23:20:55

@Kampfer: Egyébként a halálom után halott leszek, kurvára nem érdekel, mi lesz akkor, pláne az nem, hogy mit gondolnak az olyan selejtek rólam, mint te. Te egyébként is hamarabb fogsz megdögleni, te kis selejt, ennyi ésszel, ami neked van. Engem egyetlen dolog érdekel, amíg élek, annyiszor rúglak segggbe, te kis rohadék, retardált, náci selejt, ahányszor csak érlek. Mert megérdmled.

2020.07.17. 23:22:10

@Kampfer: "Ez tényszerűen igaz. Ebben bírónő teljesen jól érvelt. Ez Lomnici úr kijelentéseinek gyenge pontja. "

Ez volt a blogpost fő pontja, te szerencsétlen! Neked emellett semmi másra nem futotta, mint érvek, tények nélküli érzelmi alapú fröcskölődésre. Ennyikeh, te kis mongolFidióta!

2020.07.17. 23:30:30

@bankvezér: a postban szerepel a gondolat, hogy vannak olyan idióták, akik mindenre csak szadeszoznak. no, te demonstráltad az állítást, kis mongolFidióta! ennyit tudtok!

apro_marosan_petergabor 2020.07.18. 00:03:39

Ifjú Lomnicinek joga és lehetősége van véleményt mondani Szerbről, akárcsak Sándor Zuszsának mindkettőről. Tudtommal egyikük sem irodalmár, de nézve a mai posztmarxista bölcsészvonal harmatgyengeségét, ez akár még előnyükre is válhatna.
Lomnicinél ez így is van.
Sándor Zsuzsa nemigen tud elszakadni szadeszes kötődésétől, pedig a párt már jó tíz éve darabokra szakadt, de inkáb foszlott, rohadt - milliárdos adósságot maga után hagyva. Ebből a tényből a valóban szabad elme le tudja vonni a tanulságot - mint mondtam a valóban szabad elme...
Liberális?
Az utolsó liberálisra kicsit is hajazó véleményt a "jó" Fodor Gábortól hallottuk, akinek ezzel a véleményével egyet is lehetett érteni: "...nem értek veled egyet, de mindent megteszek, harcolok azért, hogy ezt a véleményedet szabadon elmondhasd..."
Hová jutottunk már ettől... a píszí, a libero-bolsevik véleményterror fokozatosan minden más véleményt elpusztítani igyekszik - nem véletlenül hívom az úgynevezett liberálisokat liberoknak, ami jellegében (nem hangzásában) közelebb áll a pelenkához, mint a valódi liberalizmushoz...
Az is érdekes, hogy a bírónő statisztikai alapokon próbálja levezetni az egyes nemzetek irói tehetségének numerusát a lakosság számából (ezzel Szerb Antal világ és magyar irodalom értékelő karakterszámát helyeselve s védve) - minden bizonnyal érdekes számokra juthatnánk így, mondjuk Afrikát Európával, vagy Kenyát a csehekkel össze vetve...
Szerb kikerült a Nemzeti Alaptantervből?
Azért valljuk be, ez nem egy nagy dráma - már csak azért sem, mert a legmodernebb libero-iskolatudósok szerint tulajdonképpen semmit sem kellene megtanulni nyers ismeretként, mert a gondolkodás képessége csak a fontos, a többi elérhető, beszerezhető a neten (a könyvtárakat már meg sem említik - tudjuk, ezekre már Vörösmarty is haragudott).
Vagy mégsem?
Másrészt Lomnicinek - ez nem csak a témával kapcsolatos megmozdulásának értékelésével - van átlátása, a bírónőt ebben szadeszes gondolatvilága megakadályozza, röghöz köti - nem tud szabadulni az álliberális - de inkább bolsevik dogmáktól.

2020.07.18. 00:18:31

@Kampfer: Azon gondolkodj el, te kis nyomorult patkány, hogy vajon hányan vannak a blogtérben, akik pezsgőt fognak bontani a kínhalálod hírére! Mert tízezrek gyújtanának ám örömtüzet, ha a halálhíred kelne szárnyra és te volnál a hír az esti pirítós mellé! ;-) Akárhány nicken állsz neki fröcsögni bármely blogon, nem fog változtatni azon a tényen, hogy egy mentálisan sérült kis szerencsétlen nyomorult betegbogár vagy. Hiába, ez a vérfertőzés egyik következménye... ;-) Nekem nem probléma, anyádéknak sem volt az, számodra az, te kis retardált! Nekem csak egy újabb mosolygás. Rajtad és nem veled... ;-) Na, ennyike. Te kis féreg!

Unerwünschter Gast 2020.07.18. 07:54:24

Egyébként arról, hogy a nemzeti és a világirodalom/történelem/földrajz/biológia aránya mi legyen az oktatásban, lehet vitatkozni. Mindenütt a világban így van. A nemzeti irodalom nagyobb hangsúlyt kap az adott nemzeti irodalom világirodalmi jelentőségéhez képest. Ugyanez vonatkozik a történelemre, a földrajzra is. Sőt a biológiára is. Azért érdemes pl. a növény és állattanban azokról a növényekről és állatokról tanulni, amik a szűkebb környezetben is előfordulnak.

De érdemes volna megnézni, mi jönne ki, ha matematikát vagy fizikát , kémiát akarnánk ugyanezen elvek alapján oktatni.

Éltem pár évig külföldön. Nem is olyan messze innen. A Lajtán túl gyakorlatilag Petőfi, Arany, Ady már az átlag értelmiségieknek sem mond semmit.

És hiába a világirodalom és történelem ugymond "túlsúlya", mi sem tudunk sokat pl. a japán, kínai, arab,perzsa irodalomról és történelemről.

2020.07.18. 08:02:40

@Unerwünschter Gast: 1) Nekünk miért kellene elviselni, hogy ugyanazt a hülyeséget nyomod tízszer?!
2) Ha te nem akarsz valamit elviselni, akkor odébb állsz, ez a liberális megközelítés, te kis náci fasz, nem az, hogy elkezdesz kitiltásért hisztizni!

2020.07.18. 08:04:08

@Unerwünschter Gast: "Talát, süllyedt. "

1) Nekünk miért kellene elviselni, hogy ugyanazt a hülyeséget nyomod tízszer, és azt, hogy még magyarul sem bírtál megtanulni?!
2) Ha te nem akarsz valamit elviselni, akkor odébb állsz, ez a liberális megközelítés, te kis náci fasz, nem az, hogy elkezdesz kitiltásért hisztizni!

bankvezér 2020.07.18. 08:16:31

Tulajdonképpen most már Dr. Sándor Zsuzsát minősíti, hogy eltűri azt, amit a "Matthias_Corvinus" futóbolond itt művel.
A futóbolond magát liberálisnak beállítva szándékos kártevésével gyűlöletet kelt a valódi liberálisok ellen.

2020.07.18. 08:17:24

@Unerwünschter Gast: "Talát, süllyedt. "

1) Nekünk miért kellene elviselni, hogy ugyanazt a hülyeséget nyomod tízszer, és azt, hogy még magyarul sem bírtál megtanulni?!
2) Ha te nem akarsz valamit elviselni, akkor odébb állsz, ez a liberális megközelítés, te kis náci fasz, nem az, hogy elkezdesz kitiltásért hisztizni!

Unerwünschter Gast 2020.07.18. 08:19:40

@Matthias_Corvinus: Ezt pl. miért kellett egymás után kétszer benyomnod?
A jelzőidet pedig nyugodtan hagyhatod. nem tudsz kihozni a sodromból és lehúznod a magad szintjére.

2020.07.18. 08:27:29

@Unerwünschter Gast: mert elsőre nem fogod fel, és te is ismétled a hülyeségeidet, most miért legyek versenyhátrányban ellened, ha tudok előnyben is lenni az intelligenciámmal?!

bankvezér 2020.07.18. 08:50:17

@Matthias_Corvinus:
Pont ilyen intelligens, magukat liberálisnak beállító kártevőkre van szükségük a valódi liberálisoknak, hogy minél gyorsabban elveszítsék társadalmi támogatottságukat. Húzz bele, te tök! :)))

2020.07.18. 08:52:32

@bankvezér: Tulajdonképpen most már Dr. Sándor Zsuzsát minősíti, hogy eltűri azt, amit a "bankvezér" futóbolond itt művel.
Ez a futóbolond szándékos kártevésével gyűlöletet kelt a valódi liberálisok ellen.

szigony 2020.07.18. 09:00:10

@apro_marosan_petergabor: Mondjuk beteszek egy darab sz..t a befőttes üvegbe és a polcra teszem. Akkor szerinted kaviár is lehet belőle, szerintem meg az marad ami volt. Én így látom a kis védencedet.

bankvezér 2020.07.18. 09:05:13

Ha az a cél, hogy épeszű ember elkerülje ezt a blogot, ami most már egy igazi trágyatelep lett, akkor személyemet illetően sikerült célt érni.
Akinek tetszik a szardobálás és a szarban való birkózás az marad, - én azonban megyek innen!

2020.07.18. 09:10:47

@Unerwünschter Gast: "Talát, süllyedt. "

1) Nekünk miért kellene elviselni, hogy ugyanazt a hülyeséget nyomod tízszer, és azt, hogy még magyarul sem bírtál megtanulni?!
2) Ha te nem akarsz valamit elviselni, akkor odébb állsz, ez a liberális megközelítés, te kis náci fasz, nem az, hogy elkezdesz kitiltásért hisztizni!

Szaracén 2020.07.18. 09:18:46

Tegnap hallottam: Disznóval ne állj le birkózni, mert nem győzhetsz, csak összesározod magad, a disznó pedig még élvezi is.

2020.07.18. 09:25:01

@Unerwünschter Gast: "Talát, süllyedt. "

1) Nekünk miért kellene elviselni, hogy ugyanazt a hülyeséget nyomod tízszer, és azt, hogy még magyarul sem bírtál megtanulni?!
2) Ha te nem akarsz valamit elviselni, akkor odébb állsz, ez a liberális megközelítés, te kis náci fasz, nem az, hogy elkezdesz kitiltásért hisztizni!

2020.07.18. 09:39:43

@Unerwünschter Gast: "Talát, süllyedt. "

1) Nekünk miért kellene elviselni, hogy ugyanazt a hülyeséget nyomod tízszer, és azt, hogy még magyarul sem bírtál megtanulni?!
2) Ha te nem akarsz valamit elviselni, akkor odébb állsz, ez a liberális megközelítés, te kis náci fasz, nem az, hogy elkezdesz kitiltásért hisztizni!

2020.07.18. 09:52:16

@bankvezér: Tulajdonképpen most már Dr. Sándor Zsuzsát minősíti, hogy eltűri azt, amit a "bankvezér" futóbolond itt művel.
Ez a futóbolond szándékos kártevésével gyűlöletet kelt a valódi liberálisok ellen.

2020.07.18. 09:53:17

@bankvezér: te nem épeszű ember vagy. cél elérve.

2020.07.18. 09:54:51

@bankvezér: Tulajdonképpen most már Dr. Sándor Zsuzsát minősíti, hogy eltűri azt, amit a "bankvezér" futóbolond itt művel.
Ez a futóbolond szándékos kártevésével gyűlöletet kelt a valódi liberálisok ellen.

2020.07.18. 09:57:26

@Unerwünschter Gast: "Talát, süllyedt. "

1) Nekünk miért kellene elviselni, hogy ugyanazt a hülyeséget nyomod tízszer, és azt, hogy még magyarul sem bírtál megtanulni?!
2) Ha te nem akarsz valamit elviselni, akkor odébb állsz, ez a liberális megközelítés, te kis náci fasz, nem az, hogy elkezdesz kitiltásért hisztizni!

2020.07.18. 09:58:01

@bankvezér: a te célod az volt, hogy én tűnjek el, megpróbáltál kitiltatni. az én célom az volt, hogy az ilyen idióta köcsög, mint te, takarodjon innen el. én nem alkalmaztam ellened erőszakot, nem akartalak kitiltani, intelligenciából nyertem. ennyi.

2020.07.18. 09:58:44

@Szaracén: pontosan, disznókkal nem vitázunk, intelligenciából legyőzzük őket. sikerült.

2020.07.18. 10:04:18

@Unerwünschter Gast: "Talát, süllyedt. "

1) Nekünk miért kellene elviselni, hogy ugyanazt a hülyeséget nyomod tízszer, és azt, hogy még magyarul sem bírtál megtanulni?!
2) Ha te nem akarsz valamit elviselni, akkor odébb állsz, ez a liberális megközelítés, te kis náci fasz, nem az, hogy elkezdesz kitiltásért hisztizni!

2020.07.18. 10:18:40

@bankvezér: Tulajdonképpen most már Dr. Sándor Zsuzsát minősíti, hogy eltűri azt, amit a "bankvezér" futóbolond itt művel.
Ez a futóbolond szándékos kártevésével gyűlöletet kelt a valódi liberálisok ellen.

Dr. Sándor Zsuzsa · http://jog-asz.blog.hu/ 2020.07.18. 11:07:08

@Kampfer, és minden gorombáskodónak: Uraim, vagy Hölgyeim! Nem szeretek senkit kitiltani a kommentelésből és igazából moderálni sem szeretek. Ellenben mindig azt remélem, hogy némi kultúráltság szorult azokba, akik egyáltalán elolvassák a posztomat. Ezért próbáljátok meg, hátha menni fog fröcsögés, ordenáréság, gorombaság, gyűlölködés nélkül vitatkozni akkor is, ha egyesek homlokegyenest mást gondolnak, mint mások. Ugyanis ennek lenne valami értelme, a többi fölösleges és visszataszító. Köszönöm.

bankvezér 2020.07.18. 12:17:21

@Dr. Sándor Zsuzsa: Elképzelt jelenet a jövőből:
- Sándor Zsuzsa gyanútlanul sétál az utcán, amikor mellé ugrik egy idegen és igyekszik kitépni kezéből a táskáját. Sándor Zsuzsa segítségért kiált. Éppen arra jön egy rendőr és felszólítja a civakodókat, hogy fejezzék be a civakodást.
Az idegen, a rendőr tétlenségének köszönhetően megszerzi a táskát és elfut.
Aki képes elvontan gondolkodni, az megérti, hogy Sándor Zsuzsa azt csinálta a blogján, amit a példázatbeli rendőr.

2020.07.18. 13:19:36

@bankvezér: a diktatúra az, amikor meg akarod mondani a bírónak és a rendőrnek, hogy mi a helyes döntés, mint Orbán, amikor leszarja a strasbourgi bíróság ítéletét, meg nem akart fizetni a cigányoknak megítélt kárpótlást a szegregáció miatt. meg itt ugrálsz, hogy tiltsák ki azt, aki mer más véleményen lenni, mint te.

2020.07.18. 13:20:35

@bankvezér: "én azonban megyek innen!"

mikor tartod be végre az ígéretedet?!

2020.07.18. 14:49:31

@bankvezér: "én azonban megyek innen!"

mikor tartod be végre az ígéretedet?!

Unerwünschter Gast 2020.07.18. 18:16:16

@bankvezér: Végül is, ha valaki társasági helyet alapít (blog), szabadon eldöntheti, hogy milyen hely legyen. Uri szalon, egy kiskocsma vagy késdobáló. Ha a házigazda nem tart rendet, akkor a hely lezüllik.

Benéztem ide, egy próbát megért. Ez nem is egy késdobáló, hanem egy szemétlerakó a hátsó kertben, ahová a házigazda néha bedob egy kis csontot és nézi, ahogy ezen a kóbor kutyák egymás torkának ugranak.

Dan da Man 2020.07.19. 12:11:46

@apro_marosan_petergabor: Az tetszik benned, hogy ennyire büszke vagy az intelligenciádra. Talán írtam már neked a Dunning-Kruger effektusról. Érdemes lenne esetleg valóban utánanézned, mert külső szemmel nézve (még innen, alulról, a nem-túl-okosak közül is) úgy tűnik, hogy érintett vagy a problémában. Tudom, hogy nem ez a poszt témája, de mindig olyan döbbenettel tud eltölteni az a fajta szerénység, ami a középszer sajátja, hogy képtelen vagyok szó nélkül elmenni az esemény mellett.

Dan da Man 2020.07.19. 12:23:17

@: "Ennyike"?

Tényleg ezt a nagyszerű szót sikerül használnod, mint megsemmisítő erejű termonukleáris csapást?

Az ugye megvan, hogy az előtte levő hosszas posztokat, amiben szerettél volna értelmesnek tűnni, ezzel negáltad? (Egyébként elárulom, hogy nem sikerült értelmesnek tűnnöd, bár nagyon szépen fűzöl értelmes szavakat egymás után. Csak utána mindig elszólod magad, és kiderül, hogy az értelmes szavaid rettenetes mocsárra épülnek. Becsületedre váljék, hogy ezt aztán nem is tagadod, és ha kulturáltan szólnak hozzád, kulturáltan válaszolsz. De látszik, hogy olyan becsípődéseid vannak, amik egy egészséges pszichéjű embernek nincsenek. SZDSZ? Miről beszélsz? Esetleg nem akarsz visszamenni a kiegyezésig, vagy az Anjou házig és ott hibáztatni valakit Magyarország elsorvadásáért?)
De az is látszik, hogy ha valaki rádtámad, akkor hangos csaholással igyekszel őt elpusztítani. A baj csak az, hogy a szád kicsi, fogaid pedig nincsenek. És eszed sem sok, mert különben ignorálnád a jó öreg Mátyást, akiről köztudott, hogy vagy frusztrációból cselekszik (amit tökéletesen megértek sajnos), vagy kormányoldali troll, aki liberális "túlsúlyba" akarja belefojtani a beszélgetéseket.
Te ellenben odavetetted magad a sípoló gumicsontra, haraptál, és kiderült, hogy nincsenek fogaid.
"Ennyike"... Édes Istenem, és ezt egy férfi szájából...

Dan da Man 2020.07.19. 12:26:38

Kedves blogíró!

Én egyetértek Önnel, de mint láthatja, nem feltétlenül érdemes ma már gondolatainkat a nagyközönség elé tárni, mert szerény képességű emberek (szándékosan?) politikai csatározás színterévé teszik az alapvetően logikus gondolatokat.
Kitartást kívánok Önnek, és hitet, hogy az itt megjelenők nem reprezentálják az országot, és hogy a blogoszféra módszeres tönkretétele a komment-trágyadombokkal nem jelenti azt, hogy lomniciék győzedelmeskedni tudnának a józan paraszti ész elnyomásában.

Csakis a legjobbakat!

AngeI 2020.07.19. 18:16:05

@exterminador: Akiket aztán ti alkalmaztatok az ÁVH-n, meg amnesztiát adtatok nekik.. Szóval coki kisfiú! Nyugodjál le szépen.
Egyébként miért nem reklamáltok a tankönyvíróknál, hogy a magyar irodalom miért szerepel jóval nagyobb arányban az iskolai irodalom oktatásban ,mint amekkora arányban jelen van a világirodalomban?

exterminador 2020.07.19. 18:22:07

@/\ngel: ki az a "ti"? Én nem érzem a rokonságot az ÁVH-val, ellentétben az olyasfajta elmeroggyant keretlegényekkel, mint a fentebb fröcsögő kampfer például.
Egyébként meg miért kell reklamálni? Szerintem egyelőre rendben vannak az arányok. Ifj. Lomnici beszélt ökörségeket.

Unerwünschter Gast 2020.07.19. 19:42:06

@/\ngel: Ha reklamálni is akarna valaki, akkor sem a tankönyvkiadónál kell.

A tantervet a Nemzeti Alaptanterv határozza meg. A tankönyvírók ennek megfelelően írják meg a tankönyveket. A kiadó ehhez keres szerzőket, akik leadnak valamit, azt a magasságos hivatalban jóváhagyják. Azután mehet a nyomdába.

AngeI 2020.07.19. 23:21:07

@exterminador: És te engem kikkel hoztál összefüggésbe kis pajtás? Látod, a saját hülyeségedet fordítottam ellened..

"Egyébként meg miért kell reklamálni?"

Azon logika alapján, amit a poszter felhoz Lomnicival szemben, (mármint hogy a magyar írók, költők csak igen kis hányadát adják az Észak-atlanti irodalomnak), a tankönyvekben is jóval kisebb hányadban kellene szerepelnie magyaroknak.Viszont mégse így van..

Unerwünschter Gast 2020.07.20. 00:07:58

@/\ngel: Nem csak egy logika van. Minden nemzet tananyagában a saját irodalom, történelem és földrajz nagyobb hangsúlyt kap, mint annak világirodalmi, világtörténelmi vagy földrajzi jelentősége.

A valódi arányok viszont máshogy alakulnak ki. Pl. földrajz esetén nem lehet a sivatagokat hazai példán bemutatni. Ugyanúgy az alpesi havasokat sem.

Irodalom esetén például költőkből aránylag jól állunk. De sajnos 17. századi drámairodalmunk, sőt a drámairodalom összességében már nem annyira acélos.

Ifjú Lomnicinek sem az arányokon kellene lovagolnia, hanem tételesen megmondania, hogy mi hiányzik és miért fontosabb annál, mint ami emiatt kimarad.

Kampfer 2020.07.20. 10:14:34

@Dr. Sándor Zsuzsa: Tisztelt bírónő!

Ugyan, már napokkal ezelőtt 'kiszálltam', hiszen a véleményem leírtam, azonban mégis én szólíttattam meg név szerint, amit ezúton szeretnék jelezni (és nem sérelmezni)! Ahogy a brendelmátyás fémjelezte fröcsögésfolyamba nem kívánok elmerülni, a védekezés jogát viszont továbbra is a magaménak érzem, ez a jövőben sem lesz másképp. Van velem ellentétes kulturált vélemény és reakció, az olyan válaszra is számíthat tőlem.
És van egy másik típusú reakció, amely szintén hasonló reakciót vált ki. Azt hiszem, ez így helyénvaló.

@Dan da Man: Bár nem válaszként küldted, de nyilván nekem szántad, így reagálok rá neked.

"Ennyike"?

"Tényleg ezt a nagyszerű szót sikerül használnod, mint megsemmisítő erejű termonukleáris csapást?"

Amennyiben figyelmesen olvastad a kommentet, melyre reagáltam, abban ez szerepelt:

"...Ennyikeh, te kis mongolFidióta!"

Egyáltalán nem tisztelt brendelmátyásunk írta nekem. E kommentjére reagálva, szóhasználatára már nem először utalva kifejezetten neki címezve használtam az általad kifogásolt szót. Egy hangyányival elfogadhatóbb formában, mint az 'eredeti' forma volt. Talán így érthetőbb picit.

"Az ugye megvan, hogy az előtte levő hosszas posztokat, amiben szerettél volna értelmesnek tűnni, ezzel negáltad?"

Az ugye megvan számodra, hogy a tag felé mutatott 'görbe tükör' milyen szóhasználatot jelentett az adott környezetben? Továbbá sanszos, hogy nincs meg számodra elég hosszú előzmény sem. Nem baj.

"Egyébként elárulom, hogy nem sikerült értelmesnek tűnnöd..."

Emiatt kellemetlenül kéne éreznem magam, de nem fogom. Miután szokásod másokat (nem csak engem) szellemi képességei, vélt műveletlensége vagy egyszerűen csak az ellenszenved okán degradálni és hülyézni (enyhébb esetben nekiállsz 'analizálni'), így nem is tulajdonítok neki túl nagy jelentőséget. Az utóbbi hónapokban engem harmadszor találsz meg így, de ahogy korábban is írtam neked, együtt tudok éln i vele.

"Csak utána mindig elszólod magad, és kiderül, hogy az értelmes szavaid rettenetes mocsárra épülnek."

Az relatív, hogy ki mit tart 'rettenetes mocsárnak'. Ezért nem ítéllek el, mivel egyértelmű, hogy nincs számunkra közös halmaz, két teljesen külön és egymással ellenséges közegben mozgunk.

"Becsületedre váljék, hogy ezt aztán nem is tagadod..."

Miért tagadnám? Ostobaság és hazugság volna.

"...és ha kulturáltan szólnak hozzád, kulturáltan válaszolsz."

Mert szerintem alapnak kell(ene) lennie. Más kérdés, hogy a kapott esélyt sokan már évekkel ezelőtt eljátszották. :-( De néhányan nem.

"De látszik, hogy olyan becsípődéseid vannak, amik egy egészséges pszichéjű embernek nincsenek."

Tudsz nekem mutatni a világunkban 'egészséges pszichéjű' embert? Őszintén szólva nagyon keveset ismerek. Van szerencsém ismerni ilyet, de a lehetőségei okán nagyon más jellegű életet élhet, mint a tömegek. Továbbá tudsz nekem mutatni 'becsípődés' nélküli embert? Biztos vannak, de ők is nagyon kevesen. Ami az én 'becsípődésemet' illeti, számos oka van, személyes és családi, egzisztenciális is, de ezzel nyilván nem terhelem a közönséget, mert lényegtelen és nem is tartozik rájuk.

"SZDSZ? Miről beszélsz?"

Mindarról, amit tettek, hirdettek és akartak. A 'liberalizmus' nevében tették, ezért nem fektetek hangsúlyt a tankönyvi definícióra. Ők maguk meghatározták magukat, illetve az eszmét, ami nevében pusztítottak.

"Esetleg nem akarsz visszamenni a kiegyezésig, vagy az Anjou házig és ott hibáztatni valakit Magyarország elsorvadásáért?"

A történelem ítélkezett, illetve sok hibáért nem egy politikus a karrierjével, szabadságával, életével fizetett. A szadesz ámokfutása közvetlenül hatott az én és családom életére, boldogságára, egzisztenciájára. Az Anjou-kat ezért nem okolhatom. De a 'horngáborokat' igen. Mellesleg, ők semmiféle egyéni felelősséget nem vállaltak a pusztításukért! De erről is írtam.

"De az is látszik, hogy ha valaki rádtámad, akkor hangos csaholással igyekszel őt elpusztítani."

Mindig van előzménye, polgártárs! Akik normálisan mondanakl ellenvéleményt, azokkal nem volt és nem is lesz bajom.

"A baj csak az, hogy a szád kicsi, fogaid pedig nincsenek."

Ezt elengedem, nem tudod ennyiből helyesen megítélni.

" És eszed sem sok, mert különben ignorálnád a jó öreg Mátyást..."

Az előző néhány 'nickjén' már megtettem. Immár ezen is. Ki is írtam neki.

"Te ellenben odavetetted magad a sípoló gumicsontra, haraptál, és kiderült, hogy nincsenek fogaid."

Ez a te véleményed. Másoknak pedig ettől eltérő.
Üdv!

@exterminador: Pedig @/\ngel: társunknak van igazsága!

"Én nem érzem a rokonságot az ÁVH-val, ellentétben az olyasfajta elmeroggyant keretlegényekkel, mint a fentebb fröcsögő kampfer például."

Pedig ott van az! Vannak, akiknek ti jelentitek a 'keretlegény' és a 'liberálnáci' prototípusát. Vagy akár az a momentumos, aki az idősek ellen ír kirohanást, mert nem tetszik neki az eredmény. Minden csak nézőpont kérdése! Vannak, akik számára ti vagytok a ördög serege. Pokol vagytok és nem szabadság.
Kamp.

bankvezér 2020.07.26. 17:01:01

24.hu/belfold/2020/07/26/birosagok-kuria-alkotmanybirosag-precedens-politika-sandor-zsuzsa-velemeny/
Aki érdeklődik a közélet iránt, az nagyjából ismerte az írás tartalmát.
A kérdés az, hogyan kellene átalakítani a (i)gazságszolgáltatás, és azon belül a bíróságok munkáját, hogy jogszerű igazságos, tisztességes ítéleteket hozzanak a bírók?
Ugyanis az eddigi munkájukat is súlyos kritikával kénytelen egy békés, polgár illetni. Pedig ha csak az elmúlt 50 évet nézzük, volt itt már mindenféle szervezeti rendszer és volt elvárás, volt szabad döntési lehetőség is. Mindent alaposan átgondolva csak azt tudom mondani, hogy a bírók egy része fehérgalléros bűnöző, hatalmat kiszolgáló gerinctelen ember.
Egyébként is ősi alapelv a bírók számára, hogy amikor szabadon dönthet, akkor igyekezzen az erősebb fél javára dönteni, így lesz sikeres és hosszú a bírói karrierje!

bankvezér 2020.07.26. 17:12:39

@bankvezér: "... a bírók egy része fehérgalléros bűnöző, hatalmat kiszolgáló gerinctelen ember."
A fehérgalléros bűnözők akkor mutatják meg magukat, amikor lehetőség van jogszerű igazságos ítéletet hozni, de mégsem azt hoznak.

apro_marosan_petergabor 2020.07.28. 19:01:51

Ifjú Lomnicinek joga és lehetősége van véleményt mondani Szerbről, akárcsak Sándor Zuszsának mindkettőjükről. Tudtommal egyikük sem irodalmár, de nézve a mai posztmarxista bölcsészvonal harmatgyengeségét, ez akár még előnyükre is válhatna.
Lomnicinél ez így is van.
S.Zs. valami susztert s kaptafát emleget, utalva rá, hogy Lomnici nem bölcsész, saját magánál, mint kritikusnál, könnyedén átugrik e tényen.
Sándor Zsuzsa nemigen tud elszakadni szadeszes kötődésétől sem, pedig a párt már jó tíz éve darabokra szakadt, de inkáb foszlott, rohadt - milliárdos adósságot maga után hagyva. Ebből a tényből a valóban szabad elme le tudja vonni a tanulságot - mint mondtam, a valóban szabad elme...
Liberális?
Az utolsó liberálisra kicsit is hajazó véleményt a "jó" Fodor Gábortól hallottuk, akinek ezzel a véleményével egyet is lehetett érteni: "...nem értek veled egyet, de mindent megteszek, harcolok azért, hogy ezt a véleményedet szabadon elmondhasd..." (anno Voltaire mondott ilyesmit...)
Hová jutottunk már ettől... a píszí, a libero-bolsevik véleményterror fokozatosan minden más véleményt elpusztítani igyekszik - nem véletlenül hívom az úgynevezett liberálisokat liberoknak, ami jellegében (nem hangzásában) közelebb áll a pelenkához, mint a valódi liberalizmushoz...
Az is érdekes, hogy a bírónő statisztikai alapokon próbálja levezetni az egyes nemzetek irói tehetségének numerusát a lakosság számából (ezzel Szerb Antal világ és magyar irodalom értékelő karakterszámát helyeselve s védve) - minden bizonnyal érdekes számokra juthatnánk így, mondjuk Afrikát Európával, vagy Kenyát a csehekkel össze vetve...
Szerb kikerült a Nemzeti Alaptantervből?
Azért valljuk be, ez nem egy nagy dráma - már csak azért sem, mert a legmodernebb libero-iskolatudósok szerint tulajdonképpen semmit sem kellene megtanulni nyers ismeretként, mert a gondolkodás képessége csak a fontos, a többi elérhető, beszerezhető a neten (a könyvtárakat már meg sem említik - tudjuk, ezekre már Vörösmarty is haragudott).
Vagy mégsem? - Ez persze úgy marhaság, ahogy van.
(Valóban boldog lenne az ultralibero agymosó-csapat ebben az esetben, hiszen a manipulált neten bármivel, vagy annak az ellenkezőjével is el lehetne kábítani a stabil alapismeretek nélkül, tudás és etikai gerincmentesen kóborló szavazógép alkatrész jelőlteket...)
Másrészt Lomnicinek - ez nem csak a témával kapcsolatos megmozdulásának értékelésével - van átlátása, a bírónőt ebben szadeszes gondolatvilága megakadályozza, röghöz köti - nem tud szabadulni az álliberális - de inkább bolsevik dogmáktól.
(Sajnos ez a pártosság ítélkezésében is tettenérhető volt.)

Unerwünschter Gast 2020.07.29. 09:58:53

@apro_marosan_petergabor: "S.Zs. valami susztert s kaptafát emleget, utalva rá, hogy Lomnici nem bölcsész, saját magánál, mint kritikusnál, könnyedén átugrik e tényen."

Valamennyire mindenki "irodalmár". Lomnici viszont Szerb Antalról és még sokakról alkot sommás véleményt, akik hivatásos irodalmárok.

Sándor Zsuzsa viszont nem irodalmárként a nem irodalmár Lomniciről alkot véleményt. És Lomnicivel szemben megmarad azon a kereten belül, ami laikusként is belátható.

Azt például én is meg tudom ítélni, hogy a magyar irodalom világirodalmi jelentősége a Lajtán túl alig mérhető. Ehhez képest Szerb Antal közel 500 oldala igencsak becsülendő.

Unerwünschter Gast 2020.07.29. 12:02:48

@apro_marosan_petergabor: "Azért valljuk be, ez nem egy nagy dráma - már csak azért sem, mert a legmodernebb libero-iskolatudósok szerint tulajdonképpen semmit sem kellene megtanulni nyers ismeretként, mert a gondolkodás képessége csak a fontos, a többi elérhető, beszerezhető a neten (a könyvtárakat már meg sem említik - tudjuk, ezekre már Vörösmarty is haragudott)."

Majdnem. Kivéve, hogy a gondolkodás képessége a fontos és nem " gondolkodás képessége csak a fontos".

A tézis az, hogy a gondolkodás képességét konkrét anyagon lehet csak elsajátítani. De az ehhez feltétlenül szükséges lexikális/konkrét anyagon túl nem kell többet tanítani (vagy inkább megkövetelni).

Még konkrétabban. Ha a 19. századi regényekről tanítanak, akkor lehet választani Jókai Mór, Jósika Miklós, Kemény Zsigmond, stb. között. De akár lehet külföldi is. De nem feltétlenül kell foglalkozni az összessel.

apro_marosan_petergabor 2020.07.29. 12:25:16

@Unerwünschter Gast:
Ha jól értem, ebben egyetértünk:
"A tézis az, hogy a gondolkodás képességét konkrét anyagon lehet csak elsajátítani. De az ehhez feltétlenül szükséges lexikális/konkrét anyagon túl nem kell többet tanítani (vagy inkább megkövetelni)."
/..talán nem kellene, de azért ideírom a biztonság kedvéért, idevágó megjegyzésem erősen gúnyos volt, egyszerüen szamárságnak - vagy tervezett rosszindulatnak, gonosz számításnak - gondolom, az alapismeretek nélküli gondolkodási képességre nevelést.../
Akkor már csak az "ehhez feltétlenül szükséges lexikális/konkrét" anyag mibenlétét kell meghatározni. Ebben azért lehetnek erős véleménykülönbségek...:)
Másrészt - és ezt általános ismeretelméleti elvként mondanám - minden tárgyi tudási többlet hozzátesz valamit a gondokodási, a helyes következtetésekre jutási képességünkhöz. Tehát a tehetjük, gyüjtögessük csak bátran és szorgalmasan a tudás morzsáit.
xxx
"Azt például én is meg tudom ítélni, hogy a magyar irodalom világirodalmi jelentősége a Lajtán túl alig mérhető."
Szintén laikusként hozzáteszem, ennek nem a magyarirodalom minősége az oka, hanem nyelvünk egyedisége, alacsony elterjedtsége.
Jómagam kedvelem a magyar és világirodalmat egyaránt, s bátran állítom, egy milliméterrel sincsen lejjebb a színvonala, sőt.
Ezért Szerb 500 oldala nem sok rá, A polcomon mellette van - a teljesség minden igénye nélkül a neves 6 kötetes spenót (A magyar irodalom története), kötetenként 4-900 oldallal...
Szerb pedig a Lajtán innen élt.

Unerwünschter Gast 2020.07.29. 15:23:42

@apro_marosan_petergabor: Igen, abban teljesen egyetértünk, hogy minden kis tudásmorzsa előbbre visz valamivel.

Azonban a nap nekünk is és a gyerekeknek is 24 órából áll. Ebbe bele kellene férnie a tanulásnak, a pihenésnek, a családi életnek, a szórakozásnak, a portnak. A tanuláson belül pedig az irodalmon kívül még sok mindennek.

Meg lehet tanulni, hogy ki volt Petőfi anyja. Ezzel esetleg túl lehet jutni egy vetélkedőben az első fordulón, aminek a végkifejlete úgyis csak a szerencsén múlik majd. De egyébként Petőfi költészetének megértésében, sőt a versek megértésében egyáltalán semmi jelentősége nincs.

Nem azért nem kell a lexikális tudást gyarapítani, mert teljesen haszontalan, hanem azért, mert összességében nem fér bele az időbe és a szükséges képességek elsajátításához nem elengedhetetlen..

Hogy miért nem ismert jobban a magyar irodalom, abban nagyjából egyetértünk.

Amit nem értek, hogyan jön ide Szerb Antal. Ő egy irodalomtudós és író volt. Hogy miről és mennyit írt, az az ő szuverén döntése volt. Ahogy Lomnicinek is meg van a joga, hogy alkotmányjoggal foglalkozzon. Senki nem veti a szemére, hogy nem foglalkozik munkajoggal. Legfeljebb nem őt tanítják munkajogi kurzusokon.

Tudtommal az irodalomtörténetet sem Szerb Antal alapján tanítják. És Szerb Antal sem mint irodalomtörténész, hanem mint író került ki a tantervből.(Ha jól tudom Az utas és a holdvilággal volt benn). Mert az én időben szintén nem volt benne.
süti beállítások módosítása