A jognak asztalánál
2018. március 03. írta: Dr. Sándor Zsuzsa

A jognak asztalánál

Czeglédy Csaba ismét börtönben van. De hogy ez miként, s hogyan történt, ahhoz a hatóságoknak nem mindennapi törvénysértések sorozatát kellett elkövetniük.

czegledy-24_hu.jpg

Kép: 24.hu

Haladjunk lépésről lépésre. Czeglédy Csaba 8 hónapja volt már előzetesben a NAV által indított büntető ügyben, melyet az egyszerűség kedvéért most nevezzünk 721 számú büntetőeljárásnak. (Tényleg ez az ügy száma.)

Czeglédy képviselőjelölt lett, ami azt jelenti, hogy mentelmi joga keletkezett, vagyis a büntetőeljárást fel kellett függeszteni, az előzetes letartóztatást meg kellett szüntetni. Ez annak rendje és módja szerint meg is történt.

czegledy_csaba_nyugat.jpg

Kép: Nyugat

Nem mondható igazán váratlan fordulatnak, hogy Polt Péter – minden egyéb teendőjét - melyekhez amúgy sem fűlt a foga – félredobva azonnal kezdeményezte Czeglédy mentelmi jogának felfüggesztését a Nemzeti Választási Bizottságnál. Fontos: ebben a bizonyos 721. számú ügyben. Az NVB - hűséges alattvalóként, miként szokta – a mentelmi jogot haladéktalanul felfüggesztette. A 721. számú ügyben.

parlament-valasztas_hu.jpg

Kép: valasztas.hu

Közbevetőleg fontos tudni, hogy a mentelmi jog felfüggesztése csak és kizárólag arra az ügyre vonatkozik, amelyre azt kérték, és amelyben azt felfüggesztették. Semmilyen másik ügyre nem!

Amikor tegnap este 10-kor megjelentek a rendőrök, hogy Czeglédy Csabát őrizetbe vegyék, azt állították, hogy ezt egy másik büntető ügy miatt teszik. Ám állítólag a nyomozóhatóság ezt a „másik ügyet” egyesítette a 721. számú ügyhöz, bár erről mind a gyanúsítottat, mind a védőjét eddig elfelejtették értesíteni.

Namármost. Ha igaz az, hogy tényleg egyesítették, vagyis a két ügyben ugyanaz az eljárás folyik, azon a bizonyos 721. számon, akkor megszegték a Büntetőeljárási törvénynek azt a szabályát (Be. 126.§ (4). bekezdés), hogy „ugyanazon bűncselekmény miatt… az őrizetbe vétel újra nem rendelhető el.

be-ugyvedek_lapja_online.jpg

Kép: Ügyvédek Lapja Online

Ám ha valóban egy másik ügyről lenne szó (vagyis nem egyesítették az előzőhöz, hanem külön eljárást indítottak), akkor a mentelmi jogról szóló törvényt szegték meg. A mentelmi jog felfüggesztése ugyanis csak és kizárólag arra az ügyre vonatkozik (a 721. számúra), amelyben a mentelmi jog felfüggesztését kérték és amelyben fel is függesztették.

Czeglédy Csaba ügyében eljáró hatóságok tehát vagy így, vagy úgy, de törvényt sértettek. Hogy vajon miért, azt a fantáziájukra bízom.

politika-moly_1.jpg

Az ilyet a jog hivatali visszaélésnek, emellett – mert Czeglédyt törvénysértően fosztották meg a szabadságától – jogellenes fogva tartásnak nevezi.

Polt Péter nyilván ugyanolyan gyorsasággal fog intézkedni a törvénysértések megszüntetése és a büntető felelősségre vonás érdekében, mint amilyen fürge volt Czeglédy mentelmi joga felfüggesztésének indítványozásakor. 

polt_peter_veres_viktor_1-pesti_bulvar.jpg

 Polt Péter   Kép: Pesti Bulvár

A bejegyzés trackback címe:

https://jog-asz.blog.hu/api/trackback/id/tr3013711908

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fővárosi Törvényszék neve helyesen Büdipesti Törvénytelenségi Hokedli 2018.06.02. 10:18:03

A Büdipesti Törvénytelenségi Hokedli a hazai bírói bűnözés fellegvára. Sem az általános emberi jogokat, sem az európai unió törvényeit, sem hazánk törvényeit nem tartják be, úgy gondolják azok csak irányadóak, de ezektől ők olyan döntéseket hoznak, a...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

László Rudits 2018.03.03. 15:13:23

Ülni fogsz poltpeti /bocs Nemecsek Ernő/! Nem keveset. Sokat!

anonymand 2018.03.03. 15:40:52

Láttunk már hasonlót.
Meg még furcsábbat ... is.
A teljesség igénye nélkül:
- Molnár Gyula esete a három ügyésszel
- Az Ökotárs esete a törvénytelen házkutatással
- Farkas Flórián esete az adófizetők pénzével
- Quaestor és Tarsoly Csaba, valamint az emberi jogok védelme
- Tátrai-Császy koncepciós ügye
...
Tartok tőle, hogy a választásokig lesz még részünk hasonló "produkciókban".

Edit Agas 2018.03.03. 16:00:53

Polt nem hulye, bátor!Mint a cigány lova.

Pepibubó 2018.03.03. 16:28:17

Mocskos sztálinista maffia. Gyurcsány 2006-ja örökre elfelejtve, 100 szorosan túllépve.

Buta belpesti balliberális biboldó barmok! 2018.03.03. 16:30:07

HELYES!! CSUKJÁK CSAK UTÁNA A PÁPASZEMES PATKÁNYT IS MEG KARÁCSONY GERGÖT MEG A VONÁT MEG a SZÉLT IS I!!!

Szemét aki ezeket mentegeti!!

psbm 2018.03.03. 16:35:53

Ugyanazon bűncselekmény miatt - ha a körülmények nem változtak - az őrizetbe vétel újra nem rendelhető el.

Itt mit jelent az, hogy a körülmények nem változtak? Az, hogy a mentelmi jogát felfüggesztették az nem számít körülményváltozásnak?
Miért nem lehet ezeket a törvényeket érthetően megfogalmazni? Milyen körülményre gondol, nem derül ki ebből számomra világosan.

VáradiJános 2018.03.03. 16:36:03

Nyugi, majd 12 nap múlva a forradalmi tömeg kiszabadítja ezt a kis szoci Táncsicsot!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.03.03. 16:39:23

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!: Nagyon be vagy szarva Hódmezővásárhely miatt? A nagybetűk és a sok felkiáltójel erre utal.

Sir Galahad 2018.03.03. 16:40:53

Nem ő volt az, aki egy csomó embert nem fizetett ki? Ha ráérek, majd sajnálni fogom.

várom a levelet 2018.03.03. 16:44:37

minek a jognak asztal? nem elég,hogy az alaptörvénynek van?

Numda 2018.03.03. 17:03:05

Azért itt nem egy ember a geci. Az egész camorra. Polt férje pedig tökösebb is, ment a felesége.

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2018.03.03. 17:05:00

Mert eddig olyan sok álmatlan éccakája volt a fiuknak a kisebb-nagyobb jogsértésektől....

2018.03.03. 17:16:24

@Sir Galahad: Te hogy fizetnél ki bárkit is, ha az ehhez szükséges eszközöket lefoglalta a hatóság? Nézd, én elhiszem, hogy szerinted a fideszeseknek mindenhez joga van, még a van sapka/nincs sapka alapont történő itélkezéshez is. De így csak egy diktatúra működik és a magyarok többsége nem akar újra diktatúrát.

2018.03.03. 17:16:24

@Sir Galahad: Te hogy fizetnél ki bárkit is, ha az ehhez szükséges eszközöket lefoglalta a hatóság? Nézd, én elhiszem, hogy szerinted a fideszeseknek mindenhez joga van, még a van sapka/nincs sapka alapont történő itélkezéshez is. De így csak egy diktatúra működik és a magyarok többsége nem akar újra diktatúrát.

DFK 2018.03.03. 17:26:45

Tök jó, hogy egy bíró védi a joggal történő visszaélést. Mert a mentelmi jogért lett képviselőjelölt az illető.

Kelly és a szexi dög 2018.03.03. 17:32:14

Az alapügyben amúgy megszűntek volna az előzetes feltételei?
Ugye, hogy nem...azért egy szerteágazó, 6 milliárdos elkövetési értékű ügyben nehogy már szabadlábon legyen a főszervező a nyomozás alatt...

nemecsekerno_007 2018.03.03. 17:32:42

"Nem jelent meg a börtönben mikor meg kellett volna kezdenie a büntetése letöltését."

Rémlik még ez korábbról? :D

nick papagiorgo 2018.03.03. 17:43:56

Nem akarok pártzászlókat lengetni, de ez nettó jogászkodás.
A vak is látja, hogy a koma csakis azért lett képviselőjelölt, hogy kijöhessen. Ezt már megtették korábban is sokan.

Az ügyét nem akarom mélyen tárgyalni: ha bűnös ítéljék el, ha ártatlan mentsék fel. De azért az tisztán látszik, hogy ezzel a képviselőjelöltséggel mi volt a célja. Ennyi erővel az összes tolvaj eljátszhatná ezt. És azt se mondjuk már, hogy a Fidesz azért fogja megőrizni a hatalmát, mert ez az egy koma nem indulhat a választáson.

nick papagiorgo 2018.03.03. 17:46:35

@Ylim:
ennyi erővel Bróker Marcsika is mondhatná, hogy neki szándékában állt kifizetni a kuncsaftjait, ugyebár. Csak a gonosz rendőrség lecsapott rá :)

arabok balrol 2018.03.03. 17:59:24

a ballib retek oda került ahová való

a szadeszos lipsi retek meg mosdatja, hát meg kéne lepődni?

hehe

LAM 2018.03.03. 18:00:35

Sándor Zsuzsa érvelése logikusnak tűnik, és ha így van, akkor könnyen lehet, hogy a bíróság nem fogja elrendelni az előzetes letartóztatást. És, ha így van, akkor ezzel egyet is értek (bár biztos vagyok benne, hogy Czeglédy bűnös). A törvényeket ugyanis be kell tartani, akkor is ha rosszak.

Az érvelés azonban nem csak logikus, de végtelenül (és egykori bíróhoz képest: szégyenletesen) cinikus.

Czeglédy Csabát egy súlyos gazdasági bűncselekménnyel gyanúsítják, amelynek vannak civil károsultjai (mint Hír tévés interjújából kiderült, ezt ő maga sem tagadja). Hogy bűnös-e az ügyben, vagy a szerencsétlen körülmények összjátéka miatt ment csődbe, majd a bíróság eldönti.

De az előzetesből nem azért szabadult, mert kiderült, hogy ártatlan, vagy mert már nem áll meg a bűncselekmény alapos gyanúja, vagy mert nem áll(nak) fenn az előzetes letartóztatás feltételei és a szabadlábra kerülése nem veszélyezteti a nyomozást. Hanem, mert kihasznált egy jogi kiskaput.

Az az szabály, hogy ugyanabban az ügyben valakit nem lehet kétszer őrizetbe venni ugyanis azért van, hogy a rendőrség ne tudjon valakit vég nélkül zaklatni, azután hogy a bíróság szabadlábra helyezte. Czeglédyt azonban nem a bíróság helyezte szabadlábra. A törvényhozó nem gondolt arra, hogy majd egyszer lesz valaki, aki úgy jut ki a börtönből, hogy már folyamatban lévő ügy alatt mentelmi jogot szerez.

Gondoljunk bele: ha ez a törvény, akkor nem csak Czeglédy, hanem BÁRKI, akár egy gyilkos is kijöhet a börtönből, ha éppen választás van és valahogy összeszed 500 ajánlást.

Ha ez S. Attila, Tompa Eszter gyilkosa ügyvédjének jutott volna eszébe és össze is szedi mondjuk az 500 aláírást, Sándor Zsuzsának akkor is a jogi kiskapuk védelme lenne a fontos, vagy akkor netalán arról írna, hogy rossz a törvény és meg kéne változtatni? Netalán bele kéne írni, hogy folyamatban lévő ügyre az ügy nyomozása közben megszerzett mentelmi jog már nem érvényes.

Ha Sándor Zsuzsa ügyvéd lett volna és ez a blog arról szólna, hogyan trükközön egy ügyvéd védence érdekében, akkor érteném a bejegyzést - így, hogy ügyész és bíró volt, kevésbé.

kiker 2018.03.03. 18:01:34

Négy éve is képviselő jelölt volt.

PSX 2018.03.03. 18:06:36

@nick papagiorgo: "ennyi erővel Bróker Marcsika is mondhatná, hogy neki szándékában állt kifizetni a kuncsaftjait, ugyebár. Csak a gonosz rendőrség lecsapott rá :)" A szezont kevered a fazonnal. Semmi, de semmi közös
nincs a két esetben!

19540511 2018.03.03. 18:09:02

Összes fideszes maffizónak börtönben lenne a helye, mivel többmilliárd forintot lopkodtak össze, élén Orbán vejével és a gázszerelővel egyetemben. Ők miért nincsenek előzetesben?!

19540511 2018.03.03. 18:10:29

@arabok balrol: és a Tiborcz retek miért nincs börtönben, amikor pont oda való, Lázárral, Németh Szilárddal és az összes retek fideszes maffiózóval együtt, amikor szétlopták az egész országot?!

mh1973 2018.03.03. 18:25:54

@Buta belpesti balliberális biboldó barmok!: lemardt a tiborc és lőrinc sosem lopott szlogen, így éhen fogsz halni!

paragrafus 2018.03.03. 18:29:17

Nekem több más szempont is aggályos ebben az ügyben. Egyrészt a Nemzeti Választási Bizottság döntése - amellyel szemben, a hangoztatottak ellenére van jogorvoslati jog és lehetőség - még nem emelkedett jogerőre. És amíg nem jogerős egy döntés, addig (jogilag) nincs joghatálya. - Másrészt az elgondolkodtató a számomra, hogy ebben a 24 órában (ha az NVB döntésétől számítjuk, akkor még kevesebb idő alatt) tudtak találni egy nyomozati bírót, aki ezt az őrizetbevételi határozatot képes volt azonnal aláírni.

mh1973 2018.03.03. 18:29:53

@LAM: oké de tedd a szívedre a kezed mekkora az esélye a bűnismétlésnek vagy a szökésnek? Utóbbi ellen van egy nagyon jó eszköz is... Amúgy a drogos többszörös gyilkos meg simán szabadlábon van meg az is, aki 200 mrd-ot tüntetett el...

arabok balrol 2018.03.03. 18:33:28

@mh1973: az azonnali dunába lövése a ballib reteknek valóban kézenfekvőbb lenne

na majd választás után

paragrafus 2018.03.03. 18:47:21

Az őrizetbevételről szóló határozat a következő indoklást fogalmazza meg:

...."Tekintettel a bűncselekmény tárgyi súlyára, elkövetés módszerére, szervezettségére, valamint arra, hogy a nyomozás során a gyanúsított szökésétől, elrejtőzésétől lehet tartani, illetve megalapozottan feltehető, hogy szabadlábon hagyása esetén, különösen a tanúk befolyásolásával vagy megfélemlítésével, okirat megsemmisítésével meghiúsítaná, megnehezítené, vagy veszélyeztetné a bizonyítást, továbbá megalapozottan feltehető, hogy szabadlábon hagyása esetén újabb szabadságvesztéssel büntetendő bűncselekményt követne el, (...) az őrizetbe vételt elrendelik"....

Tatai Katalin 2018.03.03. 19:03:46

@psbm: nem, mert az ok és okozat különválik, mindenképpen megsértették a Be szabályait /Büntető eljárásról szólóT/, valamint a mentelmi jogra vonatkozót is, ezt csak szándékosan lehet elkövetni, vagyis maga polt péter hatalommal és joggal való visszaélést elkövette, a jogtalan fogvatartásról már nem is beszélve , más ügy pedig lehetett, mivel a vádemelés és vádismertetés hiányzik a tényállásból, én megmondom őszintén, várom azt a kellemes pillanatot, mikor a polt pétert és tiborczot viszik el vezetőszáron, nagyon jópofa jelenet lesz, higgyék el

ostvan1 2018.03.03. 19:19:52

Nem kételkedem dr. Sándor Zsuzsa szakértelmében. Többször bizonyságát adta.

markerpoint 2018.03.03. 19:26:47

@LAM: Te nagyon hülye vagy ! De ezt már biztosan régóta tudod

rallus 2018.03.03. 19:27:02

Na majd most mérgében előkapja a Fideszt lezúzó dokumentumokat, amiről Olgának beszélt!
Feltehetően ezek ugyanazok, amiket Gyurcsány és Vona is látott már, de a rájuk jellemző gyengéd tapintattal nem hoztak nyilvánosságra...
Csak nehogy lányos zavarában Simon Gábor bécsi megtakarításairól, vagy a saját aranytégla ügyeiről készülteket rántsa elő...Gyurcsányné baráti kölcsöne meg álmomba se jöjjön elő...

elvis56 2018.03.03. 19:30:09

Jog állam?A gecik kiadták letartoztatni.Sokat tudhatez a srác tehát beszartak hogy szabad.

Gandosz 2018.03.03. 19:35:31

@DFK: "Tök jó, hogy egy bíró védi a joggal történő visszaélést. Mert a mentelmi jogért lett képviselőjelölt az illető."
+1

PSX 2018.03.03. 19:40:04

@rallus: Jól látszik, hogy fizetett bérenc vagy, a helyesen írás mehetne
jobban is; a ba-be ban-ben még gyakorlásra vár. A suk-süköt is fogod
prezentálni?

röf 2018.03.03. 19:48:05

Illibsi jogoskodás.
Ha jogosan jött ki, akkor jogosan megy vissza.
Kérdés?

rallus 2018.03.03. 19:48:07

@PSX: Örülök, hogy kizárólag egy "n" hibát találtál.....
Jobb érzés, mintha nálad is lennének dokumentumok! Engem, mint bérencet, az már sokkolna...

nick papagiorgo 2018.03.03. 19:54:03

@PSX: "semmi közös nincs a két esetben"
pontosan mi is?
Bróker Marcsika is embereket károsított meg, az urat is ezzel vádolják.
Ennyi erővel Marcsika is mondhatná, hogy őt azért kapták el Belizén (vagy hol), mert kiugrott oda tojásért, de egy ottani gonosz ember ellopta a pénzét, ezért nem tudott visszajönni. A pénz az megvan (biztos), keressék csak meg az ottani gonosz embert :) Ő nem tud semmiről, csak egy ártatlan kishal :)
És Marcsika is elindulhatna a választáson, akkor őt is kiengednék vajon? :)

Venesz 2018.03.03. 20:16:23

@Sir Galahad: Nem ő volt az. De ne sajnáld.

morph on deer 2018.03.03. 20:42:30

@LAM:
“A törvényhozó nem gondolt arra, hogy majd egyszer lesz valaki, aki úgy jut ki a börtönből, hogy már folyamatban lévő ügy alatt mentelmi jogot szerez.

Gondoljunk bele: ha ez a törvény, akkor nem csak Czeglédy, hanem BÁRKI, akár egy gyilkos is kijöhet a börtönből, ha éppen választás van és valahogy összeszed 500 ajánlást.”

Amire te itt hivatkozol, - “a törvényhozó nem gondolt arra” - az szerinted hol érv?
A hatályos törvények szerint ha tetszik, ha nem, szándékos törvénysértés történt, és ennyi.

Ha már a BÁRKI került szóba: ugye ismerős a név Farkas Flórián?
Az ő mentelmi jogát valahogy mégsem függesztették fel, valahogy még a választáson is indul, valahogy épp szünetel ellene az eljárás, de ez látom szerinted rendben van így!

Igaz, nála csak alig másfél milliárd tartózkodási helye ismeretlen, de amíg ő képviselő lesz, addig még kérdezni sem illik, ugye.

Mert az a törvény!
Bár lehet, hogy “a törvényhozó nem gondolt arra” sem, hogy olyasmi is előfordulhat, de Farkas Flórián esetében ez így van jól, hiszen orbán kiállt mellette...

De ez legalább benneteket nem zavar, és ez önmagáért beszél.

Ekrü 2018.03.03. 20:47:58

Ez az ember a saját bevallása szerint (HÍR TV) megkárosított több száz embert.Ráadásul a károsultak többsége diák,akiket elfelejtett kifizetni.Szégyen,hogy vannak olyanok,akik még képesek védeni egy olyan embert aki gyerekeket lop meg.Gondolom akkor is ilyen megértőek lennének ha a saját gyermekeikről lenne szó.A baj nem az ,hogy bekerült a börtönbe,hanem az ,hogy egyáltalán egy ilyen jogi kiskaput kihasználva kijöhetett.

daniel.g 2018.03.03. 21:03:17

Bűnöző. Igen is jól tette Polt úr, hogy megszüntette a mentelmi jogát, mert szemmel láthatólag azért jelöltette magát, hogy megússza a nyomozást. Ez persze nem teszi jóvá Polt Péter inkompetenciáját, de ezt igen is jól tette. A mentelmi jog intézményét szüntessék meg! Állítólag a törvény előtt mindenki egyenlő. Még mindig a törvényhozók vannak értünk, nem pedig fordítva. Vagy talán mégsem?

mh1973 2018.03.03. 21:12:01

@Ekrü: 11 diákról van szó te hazug fidesznyik, akiket azért nem tudtak kifizetni mert zárolták a számlákat. Eddigiek alapján semmi bizonyíték nincs ellene és nem is lesz, mert ha volna ez lenne a bezzeg ügy a választás előtt.

mh1973 2018.03.03. 21:14:04

@daniel.g: egy tárgyi tévedést egy rövid posztban csak egy agyatlan fidesznyik tud összehordani! Nem megszüntették, nem az álügyész, stb... Buta vagy, mint másik 1.5 millió!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.03. 21:22:19

@paragrafus:

Rólad köztudott, hogy hazudni sem vagy rest, ha baloldali bűnözőket kell tisztára mosdatni.

para_noir 2018.03.03. 21:22:42

Mikor lett mártír ez a közönséges bűnöző? A ballibek mikor értik meg, hogy ha pátyolgatják a bűnözőket, attól még nem lesznek szimpatikusabbak senkinek? És nem, nem vagyok fideszdroid, csak nem értem, hogy miért kell egy rohadt bűnöző seggét védeni, és miért a kettős mérce, hogy Czeglédy kiskapuzása miért tolerálandóbb, mint a hatalom igyekezete, hogy visszadugja oda, ahová való.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.03. 21:25:07

@mh1973:

"oké de tedd a szívedre a kezed mekkora az esélye a bűnismétlésnek vagy a szökésnek? "

A bűnismétlésnek nem sok, a szökésnek már inkább, hiszen nem kevés böntönév néz ki neki, ha elítélik.

A bizonyítékok eltüntetésének, a tanúk befolyásolásának azonban komoly veszélye van, ha szabadlábon marad.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.03. 21:27:53

@mh1973:

"11 diákról van szó te hazug fidesznyik, akiket azért nem tudtak kifizetni mert zárolták a számlákat."

Húha, 6 milliárdos kárról van szó, és 11 diákot nem fizetett ki: ez 550 millió fejenként. Hol keresnek ilyen jól a diákok? Én is szívesen elmennék ilyen helyre dolgozni.

arabok balrol 2018.03.03. 21:31:01

valoszinu mindenki el tudja donteni hogy Europa egyik legdinamikusabban fejlodo orszagaban, vagy a jol ismert ballib mocsarban akar elni

Ezert van Orbannak 10 eve behozhatatlan folenye. Ha nagyon elqrja legfeljebb nem 2/3dal nyer, azt kesz.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.03. 21:36:54

@morph on deer:

"megszegték a Büntetőeljárási törvénynek azt a szabályát (Be. 126.§ (4). bekezdés), hogy „ugyanazon bűncselekmény miatt… az őrizetbe vétel újra nem rendelhető el."

Bár a bírónő szemérmesen kihagyta az idézetből, valaki fent beaírta a teljes szöveget:

"Ugyanazon bűncselekmény miatt – ha a körülmények nem változtak – az őrizetbe vétel újra nem rendelhető el."

Na mármost, a kommentedben kizárod annak figyelembe vehetőségét, hogy mire gondolt vagy nem gondolt a törvényhozó - vagyis a törvényhozói szándékot. Ekkor viszont légy következetes, és itt is csak a törvény szövegére koncentrálj. A körülmények ui. változtak. Egyszer akkor, amikor képviselőjelöltként mentelmi jogot kapott, egyszer pedig akkor, amikor azt megvonták tőle. Miután tehát változtak a körülmények, nem alkalmazható rá a fent idézett passzus, így simán újra elrendelhető az őrizetbe vétele.

daniel.g 2018.03.03. 21:37:01

@mh1973: Nyomban fideszes vagyok azért, mert nem tetszik hogy valaki vissza akar élni a törvényekkel? Elolvastad amit írtam? Töröljék el a mentelmi jog intézményét, hogy ne lehessen elbújni a felelősség alól. Akkor se ha Czeglédi és akkor se ha Orbán. De nyilván fideszes vagyok. Megyek és letépek menten egy Gyurcsány plakátot. Csak hogy igaza legyen a Soros... Akarom mondani fidesz paranoiádnak.

Orbán Hazaáruló Viktor 2018.03.03. 21:47:35

@arabok balrol: igen, több százezren eldöntötték hogy nem európa mocsarában akarnak élni és elmenekültek az országból.

Orbán Hazaáruló Viktor 2018.03.03. 21:49:08

@Ekrü: Orbán is gyerekeket lop meg, te miért véded? Az nem ellenkezik az elveiddel?

Gáborné Bori 2018.03.03. 21:50:55

De sajnálom szegényt! Jogi kiskapuk, meg a hogy ússzuk meg a börtönt helyett azon kéne elgondolkozni, hogy hány politikusnak lenne ott a helye. A cikk írója sem volt magánál teljesen.

rasztaszív 2018.03.03. 21:52:59

a mentelmi jog intézménye éppen arra való,hogy védje a közéleti szereplőket,amennyiben az állam részéről felmerülhet az igazságszolgáltatáson keresztüli nyomásgyakorlás szándéka.hát itt felmerült...
innentől az a joggal való visszaélés,ha az állam korlátozza a mentelmi jogot.

Gandosz 2018.03.03. 21:59:06

@rasztaszív: a joggal élt vissza ceglédi, mert a szabályozás hibás volt; eleve nem szabadott volna folyamatban lévő ügyekre mentelmi jogot adni képviselőjelöltté válás esetén; ez jogalkotási hiba volt
a mentelmi jog arra van, hogy rágalmak miatt ne lehessen bíróság elé rángatni a képviselőket
azt, hogy te meg véded ceglédit, mutatja, hogy rongy ember vagy

rasztaszív 2018.03.03. 22:06:45

@Gandosz: a mentelmi jog éppen arra lett kitalálva,hogy az állam ne tehessen meg bármit.eleve azért támadják,mert képviselőjelölt volt.ez pont az az eset,amire ez ki lett találva.
egyelőre csak rágalmak vannak,ami megállni látszik,az miatt nagyon sokan mások is lehetnének még börtönben.de ott nem olyan buzgó az ügyészség.

webvandor 2018.03.03. 22:08:43

Semmilyen bűncselekmény elkövetését nem bizonyították rá. Nincs elítélve. Gyanúsított. Megvan a választójoga, mert bírósági tárgyalás nélkül nem tilthatják el a közügyektől. Így választhat és választható. Képviselőjelölt lett, ugyanaz a mentelmi jog illeti meg, mint a képviselőt. Csak tettenérés esetén lehet letartóztatni. Ha egyszer kiengedték, ugyanazon ügy miatt másodszor nem tartóztathatják le. Itt törvénysértés történt, és a magyar bíróság, nagy valószínűséggel, még ebben a beteg rendszerben sem fogja benntartani. Czeglédy rendkívül népszerű lakóhelyén a Derkovits lakótelepen. Könnyen lehet belőle megválasztott képviselő, akkor aztán valóban szabadul. Ha az új parlament nem vonja meg a mentelmi jogát, akkor 4 évig képviselő lesz. (Pár tucat embert nem fizetett ki, több ezernek 2016. június 9-én utalt. És nem is ezért folyik ellene büntetőeljárás. Állítólag a költségvetés járulékait nem fizette be. Na persze, a NAV 5 évre visszamenőleg nem vette észre, hogy nem fizet járulékot. Mese. mese. Mese. És még mindig sokan elhiszik a sztorit.. Egyébként ha valóban bűnös, bűnhődjön, de a hatóságok tartsák be a jogszabályokat, mert jöhet még olyan idő, hogy a tegnap elkövetett szabálytalanságokért megrángatják őket.

Ekrü 2018.03.03. 22:12:37

@mh1973: " 11 diákról van szó te hazug fidesznyik, "-Hát lehet ,hogy neked 11 diák nem számít,de szerintem egy diák megkárosítása is súlyos bűncselekmény.Ráadásul a Kálmán Olga interjúban ő maga többről beszélt.Azért itt 6 milliárdos kárról van szó,kétlem,hogy csak 11 diák bére lenne...
"akiket azért nem tudtak kifizetni mert zárolták a számlákat. "-Tudod ha valaki "elfelejti" befizetni az adókat meg a járulékokat (adócsalás)annak a számláját bizony zárolni szokták.Pont azért,hogy ne tudjon meglógni a pénzzel.Bár lehet Te úgy gondolod,hogy Czeglédy a törvények felett áll ,őt más bánásmód illeti meg mint a többi halandó embert.

arabok balrol 2018.03.03. 22:12:49

@Orbán Hazaáruló Viktor: igy van, én is elmenekültem de azért a követségen is tudok a Fideszre szavazni!

Ekrü 2018.03.03. 22:14:39

@Orbán Hazaáruló Viktor:" Orbán is gyerekeket lop meg, te miért véded?"-Na mesélj,hány gyereket lopott el eddig? :))))))

arabok balrol 2018.03.03. 22:16:01

komoly választék lehet ballib csinovnyikokból ha kényteenek voltak Feri ügyvédjét indítani, milyen lehet a többi, aki nem fért fel a listákra?

Ekrü 2018.03.03. 22:19:27

@webvandor: " Állítólag a költségvetés járulékait nem fizette be. Na persze, a NAV 5 évre visszamenőleg nem vette észre, hogy nem fizet járulékot."-A NAV valószínűleg észrevette.Csak első körben először mindig megpróbál egyezkedni.Részletfizetés stb.Egy jó ügyvéd vagy könyvelő ezt egy darabig simán kijátszhatja.Például úgy ,hogy amikor szorul a hurok akkor gyorsan befizet valamennyit.Persze ezt nem lehet a végtelenségig vinni,egy idő után borul a bili.

Ekrü 2018.03.03. 22:21:44

@arabok balrol: Szerintem muszáj menteniük,mert ha benn marad a börtönbe még a végén beszélni fog,azt borul a bili. :)))

pikkbubi 2018.03.03. 22:21:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ostoba fidesznyik...senki nem vádolja czeglédyt a diákok megröviditésével...

pikkbubi 2018.03.03. 22:24:53

@Ekrü: Látod mennyire hülyét csinál belőled a fideszes szolgamédia...a 6 milliárd adócsalásról szól...nem a diákok pénzéről...most felteheted magadnak a kérdést hány bizonyíték őt láttál a gázszerelő médiában az adócsalásról..

Gleccsertetű 2018.03.03. 22:32:49

@rallus: a zöld dossziéban vannak, már lengették 1-2 gigatüntin (amikor az eső nem szemerkélt)

Ekrü 2018.03.03. 22:57:16

@pikkbubi: " Látod mennyire hülyét csinál belőled a fideszes szolgamédia...a 6 milliárd adócsalásról szól...nem a diákok pénzéről..."-Értem.Ezek szerint neked az adócsalással semmi bajod.Azt ha Gyurcsány ügyvédje követi el akkor rendben van...Amúgy a 6 milliárd az adócsalásról ÉS diákok megkárosításáról szó.És szerintem mind a kettő bűncselekmény ,az elkövetőnek pedig börtönbe a helye.

n_dy 2018.03.03. 22:59:27

czeglédy 6 mrd forinttal nem tud elszámolni ... ellopta, ti meg ünneplitek ...

arabok balrol 2018.03.03. 23:09:19

Czeglédi a 2018as Simongábor.

Valamelyik főmaszopos mutyista börtönbe baszása mindig a választásra van időzítve, igen helyesen. Van belőlük elég h Orbán 2050ig hatalmon maradjon.

pikkbubi 2018.03.03. 23:30:13

@Ekrü: teljesen fogalmatlan vagy...a 6 milliárd az adócsalás vádja... Semmi köze ahhoz hogy a NAV zárolta czeglédy számláit és így nincsen kifizette pár tucat diák...az adócsalás szerintem is büncelekmény...mesélj a bizonyítékokról...8 hónapja ezt okádja a zombimédia.

pikkbubi 2018.03.03. 23:31:30

@n_dy: hol lopta el hova tűnt? Mesélj...8 hónapja várom a pártállami bizonyítékokat...

thegabcsi 2018.03.03. 23:59:22

@LAM: Könnyen megeshet, hogy Czeglédy bűnös, de kb pont ugyanakkora esély van arra is, hogy nem az. Sajnos nem tudjuk, mert 8 hónap nem volt elég arra, hogy a vád összeálljon. (megjegyzem, a "végtelen" előzetes letartóztatásban tartás is fidesz találmány, pontosabban nem is fidesz, az összes elbaszott periférikus látszat jogállamban létezik az intézmény, Törökországtól Üzbegisztánig).

A lóláb ott lóg ki picit, hogy polpot Peti azonnal visszaküldte, kb 24 óra után, teljesen egyértelműen politikai utasításra (nyilván utasítani se kellett, tudja a dolgát), ezredszer bizonyítva, hogy Magyarország nem jogállam (ezen az a tény se változtat, ha kiderül, hogy Czeglédy bűnös).
Ha bűnös, persze börtönben a helye, csakúgy, mint a bizonyítottan szervezett bűnözésen kapott Tiborc-Orbán családnak, meg a jogállamot lebontó polpot péternek.

morph on deer 2018.03.03. 23:59:29

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
“Na mármost, a kommentedben kizárod annak figyelembe vehetőségét, hogy mire gondolt vagy nem gondolt a törvényhozó - vagyis a törvényhozói szándékot.”

Maaaargit!
Biztos, hogy nekem akartad ezt mondani?
Ugyanis én egy olyan kommentre reagáltam ahol az volt az érv, hogy “a törvényhozó nem gondolt arra, hogy...” - ami szerintem sehol nem áll meg.
Főleg úgy nem, hogy a meglévő törvényt kézivezérléssel korrigálják, mert mi az hogy!

Ezen túl már csak felhívtam a figyelmet egy érdekes párhuzamra egynémely különbséggel, nevezetesen Farkas Flórián és az ő mentelmi joga esetére.
És nem idéztem egy törvényből sem, sorry!

Egyébként ez az egész kezd valami össznépi kívánságműsorra hasonlítani, ahol ráadásul mindenki jobban tudja, hogy ki bűnös, mint a hatóságok, az meg már csak természetes, hogy a törvényeket figyelmen kívül kell hagyni, ha épp nekünk nem tetsző eredményhez vezetne a betartásuk..!

arabok balrol 2018.03.04. 00:06:38

@thegabcsi: szervezett bünözésen kapott?

mivan?

thegabcsi 2018.03.04. 00:12:41

Olaf jelentésben konkrétan le van írva, amit az Elios művelt, az szervezett bűnözés.
A fatolvaj Tiborcz család szépen kinőtte magát.
(tudom tudom, Orbán mit sem tudott az egészről, meg különben is simicska, soros, merkel, migránsok, stb).

arabok balrol 2018.03.04. 00:14:23

@thegabcsi: akkor azt belinkkelheted nekem, mert én nem láttam benne ilyet

Tiborcnak meg a vizsgált időszakban semmi köze nem volt az Elioshoz

A többi stimmel

dr. mesterséges színezék 2018.03.04. 00:20:50

Úgy döntöttek, hogy más témát adnak a közvéleménynek a hódmezővásár helyi zakó helyébe - a jómunkásember poltpéterekre esett a kivitelezés feladata.
Megvolt.
Egy hét vagy egy hónap múlva kiengedik, a poltpéterek pedig felidézik Viktor enciklikáját: "amiért majd engem elmarasztal az Országos Választási Bizottság, a jogászok meg megvédenek, oszt jónapot".

Oszt jónapot - avagy i dobríj gyeny, ahogy a művelt illiberális mondja.

thegabcsi 2018.03.04. 00:31:48

@arabok balrol:

teljesen lényegtelen egyébként, ha valakinek a rendelkezésre álló információk alapján még mindig nem jött le, hogy miről is szól a NER és Orbán "valósága" (LOL), akkor már nem is fog. elmondtak erről már mindent ezerszer, meg az ellenkezőjét is.
fölösleges vitatkozni, ennyi erővel győzködhetném a lapos föld hívőket is, hogy igazából nem is lapos, meg az iráni ajatollahot, hogy az iszlám szerintem baromság, de nem teszem. mindenki éljen boldogan ott, ahol jól érzi magát, egyebet nem tudok mondani, kérem kapcsolja ki.

arabok balrol 2018.03.04. 00:31:52

@thegabcsi: 'Olaf jelentésben konkrétan le van írva, amit az Elios művelt, az szervezett bűnözés.'

nekem a jelentést linkeld ne a lipsi médiát, az folyamatosan hazudik

arabok balrol 2018.03.04. 00:34:19

@thegabcsi: fölösleges? az előbb konkrétan azt hazudtad, hogy az OLAF jelentésben konkrétan le van írva h Tiborcz szervezett bünözött

Vagy akkkor konkrétan a jelentést még nem láttad, mert vmi lipsi hazudozást sikerült idelinkelned helyette.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.04. 00:35:07

@rasztaszív:

"eleve azért támadják,mert képviselőjelölt volt"

Szóval szerinted 8 hónapon át azért volt előzetesben, mert most jelölt lett. Biztos eszednél vagy?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.04. 00:45:18

@morph on deer:

Bizony neked, és nagyon helyesen azt is észrevetted, hogy nem tőled idéztem. Attól ugye még szabad más szavaira hivatkoznom?

Annak meg, hogy Farkas Flórián még nem rohad a börtönben, ahol már rég a helye lenne, nincs sok köze ehhez az esethez. Egyik bűn nem menti a másikat. Mellesleg én dupla pezsgőt bontanék, ha Farkas Flóriánt elítélnék vagy 30 évre, bár sztem többet érdemelne (ugyanis a büntetés kétharmadának letöltése után úgyis kiengedik, így az a 30 inkább csak 20 lenne). Sőt örömömben alaposan be is rúgnék, pedig ezt életemben eddig csak kétszer tettem, akkor is csak lájtosan, nem alaposan. :D

dr. mesterséges színezék 2018.03.04. 00:50:33

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Annak meg, hogy Farkas Flórián még nem rohad a börtönben, ahol már rég a helye lenne, nincs sok köze ehhez az esethez. Egyik bűn nem menti a másikat. "

Ez igaz. De azért beszédes képet fest az ügyészség munkamoráljáról.
Ahol megrendelésre/utasításra félrenéznek, ott ugyanúgy beteszik a tízdollárost is a könyvbe, hogy biztos legyen a találat.

thegabcsi 2018.03.04. 00:50:52

@arabok balrol:

a jelentést akkor láthatnám, ha az olaf egyenesen nekem küldte volna, de mivel a magyar ügyészségnek küldte, senki ember fia nem fogja látni, még lehet, hogy pintér se (na jó, ő lehet hogy fogja, majd együtt nevetnek hármasban).

te meg menjél inkább az origora (ők nem hazudnak, mint a libsibolsi szennymédia), a new yorki metrón 5 évvel ezelőtt hugyozó részeg képe alá, aki azóta párizsi metrón hugyozó migráns lett, és rettegj. eljönnek majd érted is. :D
na cső

arabok balrol 2018.03.04. 00:56:27

@thegabcsi: Na akkor ismét semmit nem tudtunk meg az Eliosról, azt tudtuk csak meg hogy te össze vissza hazudozol róla mi van KONKRÉTAN a jelentésben.

Nem ciki ez?

felső határ nincs 2018.03.04. 01:01:41

@thegabcsi: Mondjuk te is hülye vagy hogy a 2014es bajai cigányvidió meg a ződ dosszié után érdekel mit hazudik a lipsi média kampány üzemmódban.

Az ajvékolást ugyanaz a réteg fogja elhinni aki 2014ben, akik mindig is ballib szavazók voltak.

Ami Fidesz 2/3ra elég. A Fidesznek bővíti a bázist az új határon túli magyarokkal meg a vonától megundorodott nácikkal. Szóval ha még egy kis botrányt sem sikerül összehozni, a Fidesz még nagyobbat nyer mint 2014ben.

Pop40 2018.03.04. 02:00:07

Napnál világosabb, hogy ez a fideszes söpredék kétségbeesett vergődése, hogy a nemzet gázszerelőjéről, a tolvejről, és az összes többi fideszes maffiózóról elterelje a figyelmet. Nem ismerem az ügy részleteit, de Czeglédy valami fél éve börtönben ül. Ha a fidesz által dróton rángatott főügyész a választások előtt (!) sem képes prezentálni bármit ellene, az kb a napnál világosabban bizonyítja, hogy ártatlan.

Sebaj, még 5 hét.
Czeglédy addig takarítsa ki a celláját, hogy a fideszes maffiacsürhe jó állapotban vegye át tőle április után.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.04. 02:00:45

@rasztaszív:

Mikor? Tavaly ilyenkor? Vagy 4 éve?

Abból, hogy 4 éve az volt, nem következik, hogy most is az lesz.

Na meg komolyan gondolod, hogy azért tették előzetesbe 8 hónapja, mert számítottak arra, hogy most is jelölt lesz? Ilyen iszonyúan veszélyes és esélyes jelölt lenne a pasas?

Mellesleg magát az "orbáni diktatúra és terror" áldozatának feltüntetve még előnyt is kovácsolhat a letartóztatásából, hiszen ettől még választható marad. Ha minden ellenzéki szavazó erre a mértírra szavaz, akár győzhet is.

Pop40 2018.03.04. 02:04:00

@felső határ nincs:

Így van, bolsi, minden jel arra mutat, hogy a maffiád hatalmasat fog nyerni áprilisban. Még az ország legfideszesebb helyén is elkenték a mocskos tolvaj pofátokat vasárnap. :D Pedig a vajdád még a maffiával is összefogott, hogy csalhasson.

Lassan kezdj el önéletrajzokat irkálni, "tökhülye, de lelkes bérkommentelő szaros nyelvvel, 120 nickkel állást keres" - jeligére.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.04. 02:08:50

@Pop40:

"Ha a fidesz által dróton rángatott főügyész a választások előtt (!) sem képes prezentálni bármit ellene, az kb a napnál világosabban bizonyítja, hogy ártatlan."

Kisgalamb, a nyomozásnak mióta kell alkalmazkodnia a választásokhoz? Tudsz erre valami törvényt mutatni?

Aztán meg ugye ha épp a választások előtt prezentálnának bármit is ellene, akkor az lenne a bajod, és most azt írnád, hogy épp ez bizonyítja "a napnál világosabban, hogy ártatlan".

Pop40 2018.03.04. 02:09:10

@arabok balrol:

"valoszinu mindenki el tudja donteni hogy Europa egyik legdinamikusabban fejlodo orszagaban, vagy a jol ismert ballib mocsarban akar elni"

El hát, megy is mindenki a "hanyatló" Nyugatra hosszú, tömött sorokban a tolvaj vajdád maffiaállamából.
Mondjuk én a fideszt nem ballibezném le, balnak bal, de nem lib. Ők szimpla, vegytiszta komcsik.

Mellesleg rád is vonatkozik, amit az előző kommentben írtam, bolsi. Keféld le a nyelvedről a szart, és kezdj neki önéletrajzot frissíteni.
Persze ha a te nicked volt a másik is, akkor nem szóltam.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.04. 02:14:29

@Pop40:

"Lassan kezdj el önéletrajzokat irkálni, "tökhülye, de lelkes bérkommentelő szaros nyelvvel, 120 nickkel állást keres" - jeligére."

Láthatóan van már tapasztalatod az ilyesmiben. :P

Pop40 2018.03.04. 02:19:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Demokráciákban "semmióta", elvtársnő.
Az olyan maffiaállamokban viszont, mint a vajdádé, ahol a " nagyonfüggetlen" főügyész a maffia ex-képviselője, ott kb csak erről szól minden. Mit ad isten, cuslágot is pont a választás idejére rángatták elő legutóbb.
A száz-, és ezermilliárdokat ellopó fideszes maffiózókkal szemben ellenben érdekes módon valamiért nem ennyire aktív Polt elvtárs.

"Aztán meg ugye ha épp a választások előtt prezentálnának bármit is ellene, akkor az lenne a bajod, és most azt írnád, hogy épp ez bizonyítja "a napnál világosabban, hogy ártatlan"."

Leszel kedves a fejedben élő kényszerképzeteket nem kivetíteni rám.
Ez ugyanaz a "logika", mint mikor már kínotokban nem tudjátok mivel mentegetni a fideszes maffiabandát, és előjöttök azzal, h " de az újak is lopnának". Tény vs vélemény.
Hogy én mikor mire mit írnék, azt leszel kedves rám bízni, kösz.

Jelenleg az a helyzet, hogy ez a faszi lassan egy éve ül úgy, hogy kb semmit nem tudott felmutatni ellene még a maffia házi ügyésze sem, akinek pedig létérdeke lenne, hogy valamit prezentáljon az ellenoldalról, ha már a gazdája nyakig tocsog a szarban.

arabok balrol 2018.03.04. 02:20:17

@Pop40: 2014ben is külföldön voltam, s a Fideszre szavaztam

Most is így lesz.

Pop40 2018.03.04. 02:22:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Eltaláltad, bolsi. Én vagyok az, aki 120 nicken, napi 24 órában itt nyalom a tolvaj gazdám valagát, (ingyen, vagy némi apróért) miközben alapvető magyar szavakat nem tudok leírni.

Ja, nem. A te haverjaid.

Jó társaságban vagy, kitűnően passzolsz közéjük. :-)

Pop40 2018.03.04. 02:26:16

@arabok balrol:

Ja, értem. Szóval külföldről pofázol, hogy milyen fasza is az élet a vajdád által tönkrekúrt és szétlopott maffiaállamban.
Nincs is több kérdésem. :-)
(Azt is látatlanban megtippelem, hogy a "hanyatló Nyugatról" pofázol, s még véletlenül sem valamelyik, a vajdád által csontig szopott keleti diktatúrából. :D )

arabok balrol 2018.03.04. 02:27:25

@Pop40: Így van, éltem én mo-n eleget, hogy tudjam Orbánra v. a lipsikre kell bízni az országot.

felső határ nincs 2018.03.04. 02:29:17

@Pop40: Én szlovákiai magyar vagyok.

Bezzeg Szlovákia! Én azért Orbánra szavazok, ha szabad. Viszek vagy 30 rokont.

Pop40 2018.03.04. 02:31:53

@arabok balrol:

Igen, igen, Vitya maffiaállama annyira szuper, hogy gyorsan elhúzol belőle külföldre.
Aztán háborogsz, mikor teljesen jogosan lehazaárulóznak.

Mondjuk tény, az országnak sokkal jobb, ha a fajtád eltakarodik, és vissza se jön többet. Csak majd a kormányváltás és a maffiád bebörtönzése után az értelmeseket kell hazacsábítani Nyugatról.

Pop40 2018.03.04. 02:34:33

@felső határ nincs:

Mondom én, az összes seggnyalóról kiderül, hogy úgy nyalják Vitya valagát, hogy a "jobban teljesítő" országából azért kösz, de nem kérnek :-))))

Remélem, az új kormány első dolga lesz, hogy megvonja a szavazati jogotok.
Ugassatok ott, ahol vagytok, ide ne.

Pop40 2018.03.04. 02:38:54

@felső határ nincs:

Ja, és ez lemaradt az előbb - Emellett az új kormánynak kérvényeznie kéne, hogy mi is szavazhassunk a román, szlovák, szerb, stb választáson.

Azoknak a férgeknek, akik megszavazzák a fejünkre Vityát, meg a maffiáját, én is nagyon szívesen megszavaznám cserébe Meciart, Ceausescut, és hasonlókat.
Csak hogy érezzék az ilyen férgek is a törődést. :D
Őszintén remélem, lesz rá alkalom.

dr. mesterséges színezék 2018.03.04. 02:40:08

@felső határ nincs: "Viszek vagy 30 rokont"

Ide is hozzál! Adózni. Nehéz terhet jelent a kedvencetek, titeket pedig már semmi sem akadályoz meg abban, hogy a közelben imádjátok, és járuljatok hozzá a birodalma kültségeihez.

dr. mesterséges színezék 2018.03.04. 02:43:26

@Pop40: "Azoknak a férgeknek, akik megszavazzák a fejünkre Vityát, meg a maffiáját, én is nagyon szívesen megszavaznám cserébe Meciart, Ceausescut, és hasonlókat.
Csak hogy érezzék az ilyen férgek is a törődést. :D
Őszintén remélem, lesz rá alkalom."

Feleslegesen strapálnád magad: maga Vitya a garancia arra, hogy mindig meglesz nekik a mindenkori Meciar. Határontúli gyalogok a sakktáblán, akik csak arra várnak, hogy feláldozzák őket.

rasztaszív 2018.03.04. 02:48:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne: abból,hogy volt már,következik,hogy valóban közszereplő,éppen egy olyan,akinek az állami túlkapásoktól való megóvására lett kitalálva a mentelmi jog.

Pop40 2018.03.04. 02:54:33

@dr. mesterséges színezék:

Meglesz, persze, csak nem mindegy, hogy kibicként nézik a diktátort, vagy őket is érinti az áldásos működése.

Látod, mindkettő külföldről - az egyik valahonnan Nyugatról, a másik a szlovákoktól - pofázik bele, milyen jó is a diktátor Mo-nak. De azért a diktátor "jobban teljesítő" országából kösz, de nem kérnek.

Engem se zavarna egy Csau, amíg a románoknál őrjöng, és nem itt.

Magentax 2018.03.04. 06:24:03

Semmi gond, majd gyorsan jól átírják a fent említett két törvényt, lesz egy lex-Czeglédy pontja - ahogy mindig is szokták, ha nagyon kilóg a lóláb.

Magentax 2018.03.04. 06:27:00

@felső határ nincs: A rokonokkal hozzál magaddal rengeteg pénzt is b+,
a ti zsebetekből is hadd lopják ki a pénzt.

Magentax 2018.03.04. 06:28:40

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Na ennél szarabb védőbeszédet is rég olvastam már.

Lajos Csánó 2018.03.04. 07:10:30

@Ekrü: Javaslom nézd meg újra ezt a műsort! A kifizetések elmaradása,nem rajta múlott!

Lajos Csánó 2018.03.04. 07:21:06

@arabok balrol: Azt hiszem nálad az elfogultság az magas fokon van!

rallus 2018.03.04. 07:39:44

@Magentax: A törvényt akkor írták át gyorsan, amikor a seprűnyéllel megvert PSZÁF elnök még mindig nem értette meg, hogy ne bolygassa a Kulcsár ügyet és ne keresse, hogy ki volt az a titokzatos "Gyurcsányi" aki képes elsikálni a dolgot...
Lex Szász... Olvasgass!

Gleccsertetű 2018.03.04. 07:56:18

@pikkbubi: én 8 éve várom a zöld dosszié kinyitását; az eu-s pénzek lenyúlásáról szóló bizonyítékot; meg a többi libsi demagóg faszság bizonyítását.

Gleccsertetű 2018.03.04. 07:58:22

@thegabcsi: 3 év lehet max az előzetes hülyeúr.

Jakab.gipsz 2018.03.04. 08:01:11

Nyafi-Nyafi, avagy Jog-Ászkodjunk Mi is !

Ceglédi úr és csapata ki fizették-e a gyerekek, (diákok), jogos bérét és annak közterheit vagy sem?

Aki meglopja a gyerekeinket és a magyar államot annak börtönben van a helye.

A diákmunkát megrendelők, nem maradtak adósok!
Tehát itt sima tolvajlásról és sikkasztásról, van szó, farizeusoknak jogászkodó bűnpártolóknak, nincs beleszólásuk egy több oldalú szerződésbe, ez nem emberjogi kérdés, hanem erkölcsi kérdés az amit elbírálni szükséges.
Valakik átkozottul nem értik a dolgukat, azért mert, csak egy három oldalú szerződést kell tudni elolvasni és értelmezni.

Lehet menni panaszkodni a kinyitott társadalomhoz. Az ügyészség pedig csapjon le a tolvajokra.
Azt az igazságot szolgáltató bírót, aki "politikailag érzékeny", el kell tanácsolni a bírói hivatástól, mert erkölcstelenek.

Ennyi !

felső határ nincs 2018.03.04. 08:16:19

@Pop40: most is szavazhatsz a román, szlovák, szerb választáson, ha van állampolgárságod

azaz, az esélyek egyenlőek

kolompa lole 1111 2018.03.04. 08:28:45

Teljesen jogos volt az MSZP közlemény: és a tolvej?

thegabcsi 2018.03.04. 08:42:08

@Gleccsertetű:

3 hónapról lett felemelve, hülye úr. 3 hónap helyett 36 hónapig lehet valakit ártatlanul rács mögött tartani.

arabok balrol 2018.03.04. 08:47:32

@thegabcsi: mindig is 3 év volt

Amúgy elmúlt a szégyenérzet, s ma visszatértél hazudozni? Legalább a nikket cseréld le bazdmeg.

thegabcsi 2018.03.04. 08:57:14

@arabok balrol:

nekem csak egy van, én nem utasításra csinálom, max saját szórakozásomra.
és így van, én visszatértem, nem a munkámat végzem, mint te és a gyanúsan nagy számban idetévedő kollégáid, nem strázsálok huszonx órát egy huszadrangú blogon és böfögöm vissza a kormány primitív hazugságait.
Persze lehet, hogy te meggyőződéses hülye vagy csak, de az a valószínűtlenebb, de még akkor is utasításra találtad ezt a blogbejegyzést, csak még pénzt se kapsz érte.
További jó munkát kívánok.

Allahu Akbar!!

qwertzu 2018.03.04. 08:57:43

„ugyanazon bűncselekmény miatt… az őrizetbe vétel újra nem rendelhető el.

Hiányzik az idézőjel bezárása.

Azt az 5 szót kipontozni meg több mint csúsztatás.

Eredetiben:

"(4) Ugyanazon bűncselekmény miatt - ha a körülmények nem változtak - az őrizetbe vétel újra nem rendelhető el."

Nekem a mentelmi jog megszerzése és megvonása rögtön két lényeges körülmény változásnak tűnik.

kolompa lole 1111 2018.03.04. 08:58:46

@thegabcsi:

"Allahu Akbar!!"

Ezt majd Orbán elvtársnál, az FBI által körözött arab szomszédjánál csináld!

kolompa lole 1111 2018.03.04. 09:00:24

@qwertzu:

Sőt, az időjárás is megváltozott, meg a nappal után éjszaka jön, amikor sötét van, ez is kurva fontos körülmény ám!!!!!! És pont ugyanannyi köze van a kitalált bűnesethez.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.03.04. 09:13:04

Hihetetlen, hogy a baloldalon nincs egy tisztességes induló...

felső határ nincs 2018.03.04. 09:13:09

@thegabcsi: KONKRÉTAN ma már megjött, mi van konkrétan a jelentésben?

Vagy még mindig azt haluzod hogy láttad, mint Ferkó a ződdossziét? Vagy a szakdolgozatát?

kolompa lole 1111 2018.03.04. 09:14:47

@felső határ nincs:

Smitt Paja álamfő csicska szakdolgozatát keresed? MUHAHA!!! :DDD

thegabcsi 2018.03.04. 09:16:14

@felső határ nincs:

Soros György 100000000 milliárd négert telepítene be a közel-keletről.
EZ FELHÁBORÍTÓ!
Orbán Akbar!

Gleccsertetű 2018.03.04. 09:19:27

@thegabcsi: tehát nem végtelen ideig. vagyis hazudtál.

morph on deer 2018.03.04. 09:22:21

@Hungarian Geographic:
“Hihetetlen, hogy a baloldalon nincs egy tisztességes induló...”

Ajánlom a “Fel vörösök, proletárok” kezdetűt, párszor már bevált! :)

2018.03.04. 09:31:12

Ha jól értem, akkor a képviselőt , jelöltet megillető mentelmi jog, magasról lesz@rva és jön a joggal való visszaélés. Mert csak !!!
Nos, akkor az állam nem szólhat, ha netán a "kedvenc , hőbörgő alkesz " képviselőmet, éjszaka, vele összefutva--mert jogom van--jól pofán verem. Hiszen a mentelmi jog csak akkor él, ha én úgy akarom ?! Ugyanis ezt pontosan polt-pot péter-pál, teszi meg. Az akit mi tartunk el az adónkból
.
Akkor miért ne tehetnénk meg ezt mi--akik eltartjuk ezeket a lakájokat ?
Remélem Április 8 után, helycserés támadás jön. Czeglédy ki, pol-pot péter be, miként a többi OLAF jelentésben szereplő tol és vajkereskedő is.

thegabcsi 2018.03.04. 09:32:44

@Gleccsertetű:

Az Soros-ENSZ terv szerint 200 milliárd arabot kell minden magyar családnak eltartani a következő 8000 évben.
EZT NEM HAGYHATJUK, csak Orbán akadályozhatja ezt meg!
Orbán Akbar!!

Gleccsertetű 2018.03.04. 09:38:01

@thegabcsi: nézd. lebuktál, h hazdusz. nem értem a vergődésedet.

thegabcsi 2018.03.04. 09:44:28

@Gleccsertetű:

1-2-3-4 Soros terv. Migráció, gyurcsány, merkel, soros, simicska, soros terv. Ensz terv, négerek, arabok, 1 millió, két millió, száz milliárd.
Az arabok megeszik majd az összes magyar disznót, a magyar családoknak meg csak rovarok maradnak. :(
EZ FELHÁBORÍTÓ! EZ VESZÉLYES!

kolompa lole 1111 2018.03.04. 09:46:27

@morph on deer:

Rákosi Viktor is azt hallgatja minden reggel!!!

Ekrü 2018.03.04. 09:46:44

@Lajos Csánó:
" Javaslom nézd meg újra ezt a műsort! A kifizetések elmaradása,nem rajta múlott! "-Ja ,persze... :))) Gondolom nem Ő volt az aki nem fizetett adót meg járulékokat és ezért zárolni kellett a számláját.Jah,bocs ,de mégis....:)))
Komolyan az eszem megáll.Miért gondoljátok azt ,hogy Czeglédy a törvények fölött áll?Neki joga van nem fizetni adót?Csak azért mert ő volt Gyurcsány ügyvédje?

rallus 2018.03.04. 09:50:22

@thegabcsi: Örülök, hogy téged nem tévesztett meg a Fidesz! Ha lenne Soros, akkor ő az USA-ba, vagy Izraelbe vinné a migránsokat, mert ő mindig jót akarna! Migráns meg nem is létezik, mert a gyarmatosítók hihetetlen összegeket pumpáltak ezekbe az országokba és a vonulási útvonalakon demokratikus, gazdag államok megalakulását finanszírozták!

kolompa lole 1111 2018.03.04. 09:50:51

@Ekrü:

Ha Tiborcz Fatolvaj Elios Bűnözőnek szabad, akkor másnak is!

thegabcsi 2018.03.04. 09:59:10

@rallus:

Az ENSZ - sorossal a háta mögött - milliárdnyi négert akar látni a magyar háztartásokban, el akarják venni a kúltúrát, aztat el!!
EZT NEM HAGYHATJUK!
Orbán AKbar!

Gleccsertetű 2018.03.04. 10:13:15

@thegabcsi: megszoktam már, h a ballibsi miután lebukik a hazugsággal szánalmas vergődésbe kezd. úgy látszik ezt tanítják nektek a bérrettegő tanfolyamon.

rallus 2018.03.04. 10:16:18

@thegabcsi: Nem örülnék, ha azzal az ésszel, ami neked van jobboldali lennél...

dr. mesterséges színezék 2018.03.04. 10:38:49

@thegabcsi: Egyszer bejött az udvarunkba egy ilyen ensz. Késő éjjel volt, nagyon ugatott a kuvasz, mondom, kinézek már. Épp akkor lépett át a kerítésen egy ensz, hatalmas zsák a vállán. Mondom neki
- Mit akarsz te lopni itten, te ensz? Mindjárt elengedem a komondort!
- Nem lopok én semmit, - aszongya - még hoztam is.
Erre benyúl a zsákba és kipakol a zsákból valamiket, de nem látszott semmi. Erőltetem a szemem, de semmi. Persze megértettem, hogy azért nem látszik ott semmi, ahová kipakolt valamit, mert sötét van, ő meg négereket, olyan afronégereket pakolt ki a fekete háttérbe.
Mondom magamba, ezt azért meg kéne beszélni, bármilyen késő van. Kérdezem is tőle, tájékozódásképp, hogy
- Te ensz, ajókurvanyád-e?
Ebből aztán értett, visszapakolt a zsákba, és azóta se láttam. Boldogan élünk itten, amíg be nem kell menni az onkológiára - az kicsit fáj, hogy fél libát kell vinni a jelzálog mögötti hitelt törlesztése végett.

Tomiko 2018.03.04. 11:14:36

Gengszter ügyben derül ki, hogy az állam ismét gengszter módszerekkel szerez érvényt az akaratának megint.

seol 2018.03.04. 11:36:03

@para_noir:

Á, honnan is ismerős, hogy nem gond, ha a Párt megsérti az összes törvényt, a lényeg az, hogy bűnhődjön a bűnös. Akiről ugye a Párt mondta ki, hogy bűnös, és eddig csak hazudozva és törvényeket sértve tudták támadni. (Ami persze nem zárja ki azt, hogy bűnös, de kicsit khm, érdekessé teszi az ügyet.)

"A páÁárttal, a néÉéppel egy az utunk, A jelszavunk munka és béÉéke."

seol 2018.03.04. 11:38:11

@Ekrü:

Ez az új direktíva? Készülnek már ehhez a sztorihoz a papírok?

seol 2018.03.04. 11:41:49

@felső határ nincs:

A belterjesség hátrányai ugye. :-D

seol 2018.03.04. 11:44:45

@Ekrü:

"Ez már az ítélet?"

seol 2018.03.04. 11:46:39

@Gleccsertetű:

Megpróbálnád megtippelni, mi a különbség a végtelen és a "végtelen" között?

Migráns Szopok Pártja MSZP 2018.03.04. 11:52:12

"Czeglédy Csaba ismét börtönben van. "

A tobbi hazaarulo sorosberenc lipsinek is ott volna a helye.

Dr. Sándor Zsuzsa · http://jog-asz.blog.hu/ 2018.03.04. 12:04:08

@qwertzu: Sajnos nem így van. A kipontozás azért történt, mert ebben az esetben nincs jelentősége. A bűncselekményhez tartozó körülményekről beszél a törvény, és abban semmilyen lényeges változás nem történt.

Párhuzamos 2018.03.04. 12:13:41

@Dr. Sándor Zsuzsa: kivéve persze, ha mondjuk újabb cselekmények gyanúja merül fel; vagy mondjuk konkrétan tesz valamit a bizonyítás megnehezítése iránt; vagy teszem azt a szökését készíti elő. Esetleg azzal változtak a körülmények, hogy a mentelmi joga miatt kerül átmenetileg szabadlábra. Elég nehéz elhinni, hogy 9 hónap alatt SEMMI nem változott.

Nagyon könnyű a partvonalról, szakmainak látszóan hergelni a pórnépet, nemde?

kolompa lole 1111 2018.03.04. 12:26:47

@Gleccsertetű:

"a ballibsi miután lebukik a hazugsággal szánalmas vergődésbe kezd"

Persze, ezt csináljátok komcsi KISZ titkár Viktor elvtársatok utasítására, pénzért. Vagy ingyen, mert annyira hülyének is kinézünk titeket.

kolompa lole 1111 2018.03.04. 12:27:48

@rallus:

A hazaáruló jobberságnak feltétele a 0 alatti IQ, arra mi valóban alkalmatlanok vagyunk.

Az igazi Trebics 2018.03.04. 12:30:32

Én laikusként nem látom a törvénysértést. A Be azt mondja, hogy ugyanazon bűncselekmény miatt nem rendelhető el újra az előzetes. Eddig például költségvetési csalás miatt volt előzetesben, most pedig teszem azt okirat-hamisítás miatt, amit egyesítettek a 721-hez, Az egyesítéssel az eljárás lett ugyanaz, nem a bűncselekmény. Ott látom a problémát, hogy ezek szerint a mentelmi jog felfüggesztése eljárásra vonatkozik, nem bűncselekményre. Vagyis ha valakinek rágalmazás miatt felfüggesztik a mentelmi jogát, meggyanúsíthatják - egy egyesítés után - kiskorú veszélyeztetésével is?

Dr. Sándor Zsuzsa · http://jog-asz.blog.hu/ 2018.03.04. 12:32:56

@Az igazi Trebics: Azért nem, mert a mentesítés felfüggesztése egy konkrét eljárásra vonatkozik. Ha más eljárást is akarnak indítani ellene, akkor arra külön kell kérni a mentelmi jog felfüggesztését.

kolompa lole 1111 2018.03.04. 12:40:32

@Párhuzamos:

"Elég nehéz elhinni, hogy 9 hónap alatt SEMMI nem változott."

Persze hogy változott,azóta volt egy Hódmezővásárhely, és érzi a vesztét a hazaáruló bűnszervezet.

Az igazi Trebics 2018.03.04. 13:00:38

@Dr. Sándor Zsuzsa: Ha jól értem, akkor most az a kérdés, mikor történt az egyesítés, a mentelmi bizottság az alapügyre, vagy a már egyesített ügyekre függesztette fel a mentelmi jogot?

nemkerekapartokbol 2018.03.04. 14:15:23

Visszatértünk az 1956 körüli időkhöz!
Akkor a hatalomnak nem kívánatos személyekért éjszaka szokott jönni a fekete lefügönyzött autó!

Gleccsertetű 2018.03.04. 15:03:36

@kolompa lole 1111: kár, h kivétel nélkül ti szoktatok vita közben szánalmas vergődésbe átcsapni

qwertzu 2018.03.04. 15:34:47

@Dr. Sándor Zsuzsa: Szerinted nincs jelentősége.

Érthetőségi vagy terjedelmi korlátok nem indokolják a kipontozást, csak hogy egy feltételes dolgot feltétel nélkülivé változtass.

" A bűncselekményhez tartozó körülményekről beszél a törvény"

Az adott bűncselekményhez tartozóan visszavonták a mentelmi jogát. Tehát az adott bűncselekmény kapcsán eddig mentelmi joga volt, most meg már nincs. Ez nekem még mindig erősen megváltozott körülménynek tűnik.

Chiro71 2018.03.04. 15:59:22

@Dr. Sándor Zsuzsa: Van új bűncselekmény az ügyben, gazdasági csalás, azzal még nem gyanúsították meg az újabb őrizetbe vételkor. Valahol fent van a határozat a neten.

Chiro71 2018.03.04. 16:00:34

@qwertzu: Meg van újabb bűncselekmény is, tehát az már nem igaz, hogy ugyanazért vennék őrizetbe.

Chiro71 2018.03.04. 16:07:11

@Dr. Sándor Zsuzsa: Ha a gazdasági csalásos ügyet a mentelmi jog felfüggesztése előtt egyesítették az ügyhöz, de még nem gyanúsítottak, akkor az őrizet rendben van?

kolompa lole 1111 2018.03.04. 16:23:04

@Gleccsertetű:

Pedig nem, az a ti asztalotok, hazaárulók!

Lajos Csánó 2018.03.04. 16:53:53

@Ekrü: Biztos vagy benne?( hónap alatt nem tudtak vádat emelni,addig is csak gyanú van!Gyanú máshol is van(Tiborc) mégse ül!

thegabcsi 2018.03.04. 17:33:29

@rallus: Szerintem soros gyorgy, es meg kell allitani, mert ellenunk kuldi az enszt, es betelepitik a negereket, akik majd egyutt halnak a muszlim vona gaborral. Es abban a pillanatban megszunik a magyar kultura.
NEM HAGYJUK!

Chiro71 2018.03.04. 19:13:08

@n_dy: Legalább jól mutatja, mire számíthatunk, ha hatalomra kerülnének.

psbm 2018.03.04. 19:21:14

@Tatai Katalin: Mit jelent ez, hogy az ok és okozat különválik? Kifejtenéd bővebben?

psbm 2018.03.04. 19:33:51

@Dr. Sándor Zsuzsa: MI számítani akkor a körülményekben bekövetkező változásnak? ÚJ bizonyíték mondjuk? Milyen példa lenne erre?

Orsósellenes 2018.03.04. 19:36:53

@felső határ nincs: Akkor maradj szlovákiában és ne gyalázd meg a magyar nyelvet, hogy magyarul írsz. Hozod a pereputtyodat, vagyis a cigány családodat. Inkább maradj otthon, ne büdösítsd tovább Magyarországot. Van itt már egy büdösítő banda, aminek az a neve, hogy fidesz!

Orsósellenes 2018.03.04. 20:22:20

@Migráns Szopok Pártja MSZP: Mondta is, hogy várja, hogy egy cellába kerüljetek, mert nagyon jól tudsz szopni!

TarkaGéb 2018.03.04. 20:33:30

"megszegték a Büntetőeljárási törvénynek azt a szabályát (Be. 126.§ (4). bekezdés), hogy „ugyanazon bűncselekmény miatt… az őrizetbe vétel újra nem rendelhető el."

Beírná, kedves bírónő, mi van a kipontozott részben (és szégyellje magát)!

paragrafus 2018.03.04. 20:37:13

Helyreigazítás
2017. augusztus 21. napján a www.origo.hu online felületünkön 09:56 perckor közzétett „Újabb piszkos dolgok derültek ki Gyurcsány és Botka ügyvédjéről" című cikkünkben valótlanul állítottuk és híreszteltük, hogy Czeglédy Csaba által vezetett Human Operator Zrt. az iskolaszövetkezeti diák tagok nevén valójában azok szüleit foglalkoztatta és azt is bebiztosította, hogy egy lebukás esetén ne őt, hanem a szövetkezeti vezetőket vegyék elő a hatóságok.
Valótlanul híreszteltük, hogy Czeglédy, aki a munkaerő-közvetítéssel foglalkozó Human Operator igazgatósági elnöke, ajánlatot tett a DiákÉsz elnökének, hogy ügyvédi letétben történjen meg az elmaradt fizetések teljesítése.
Ezzel szemben a valóság az, hogy Czeglédy Csaba, mint Human Operator Zrt. igazgatósági elnöke az MTI Országos Sajtószolgálat által 2017. július 28. napján 09:08 perckor kiadott a Magyarországi Diákvállalkozások Országos Érdekképviseleti Szövetségének (DiákÉSZ) 2017. július 28. napján kelt közleménye alapján vette fel a kapcsolatot a 11 fő károsultat képviselő Fiák és Társai Ügyvédi Irodával, a DiákÉSZ elnökének semmilyen ajánlatot nem tett
Valótlanul állítottuk és híreszteltük, hogy több millió forintot keres még mindig Czeglédy.
Ezzel szemben a valóság az, hogy Czeglédy Csaba nem keres több millió forintot, 2017. június 13. napján zárolták a Human Operator Zrt. számláját, ezért már a 2017 májusi fizetését sem kapta meg.
A cikkünk azon való tényt, hogy Czeglédy Csaba, mint helyi önkormányzati képviselő részére a szombathelyi önkormányzat továbbra is utalja a képviselői fizetését olyan hamis színben tüntette fel, mintha Czeglédy Csaba előzetes letartoztatásának ténye jogi akadálya lenne a képviselői fizetésének átutalásának.
Valótlanul állítottuk, hogy a károsultak száma meghaladja az ezer főt, a követelésük mértéke pedig megközelíti a százmillió forintot.
Ezzel szemben a valóság az, hogy a DiákÉSZ fentebb hivatkozott 2017. július 28. napján kelt közleménye alapján a károsultak száma nem haladja meg az ezer főt, hanem 11 fő, a követelésük mértéke pedig nem közelíti meg a százmillió forintot, hanem mindösszesen 802.822,- Ft.

www.origo.hu/itthon/20171026-helyreigazit.html

sas70 2018.03.05. 14:03:59

@TarkaGéb: Te meg keresd meg, hogy mi van a kipontozott részen és szégyelld magad, hogy erre is képtelen vagy!

sas70 2018.03.05. 14:19:25

@Ekrü: Ha valaki nem fizeti be az adót, vagy járulékot, azzal még nem követ el csalást vagy költségvetési csalást. Azért majd megfizeti a késedelmi pótlékot, meg a behajtási bírságot. Sőt még ha egy NAV ellenőrzés tár fel valami hibát, azért majd Adó-bírságot fizet és késedelmi pótlékot.

Dr. Sándor Zsuzsa · http://jog-asz.blog.hu/ 2018.03.05. 17:16:58

@Chiro71: Akkor az új ügyre is kérni kellett volna a mentelmi jog felfüggesztését.

Dr. Sándor Zsuzsa · http://jog-asz.blog.hu/ 2018.03.05. 17:19:05

@Chiro71: Nem, akkor sincs rendben. Akkor ugyanis a Be. alapján nem lehetett volna újból őrizetbe venni.

Dr. Sándor Zsuzsa · http://jog-asz.blog.hu/ 2018.03.05. 17:24:33

@qwertzu: Ez nem olyan új körülmény, mint amiről a Be. beszél. Azért lett kipontozva, mert ebben az esetben semmi jelentősége nincs. A Be. éppen azt tiltja meg, hogy ha a bíróság/ügyészség szabadlábra helyez valakit, akkor a nyomozóhatóság többé - rendkívüli eseteket kivéve - ne zaklathassa ismételt őrizetbe vétellel. Ha nem így lenne, akkor a szabadlábra helyezés semmit sem érne, mert a rendőrség/NAV újból és újból őrizetbe vehetné. Ezt a csiki-csukit tiltja meg a Be.

Chiro71 2018.03.05. 17:46:44

@Dr. Sándor Zsuzsa:
De miért nem? Új cselekmény. A Be. szerint csak amiatt a cselekmény miatt nem lehet újból őrizetbe venni. Egyébként szerintem itt a körülmények is változtak (bár ezen lehet vitatkozni), de korábban nem a gazdasági csalás miatt vették őrizetbe, vagyis az őrizetbe vétel tilalmának egyik oka (ugyanazon cselekmény, nem változtak a körülmények) sem áll fenn.

Chiro71 2018.03.05. 17:49:46

@Dr. Sándor Zsuzsa: Az pedig a rendkívüli körülmény, hogy valaki annak ellenére kerül szabadlábra, hogy az előzetes letartóztatás okai továbbra is fennállnak. Ennyi erővel a Viszkist sem lehetett volna a szökése után újra őrizetbe venni.

fáskerti elvtárs 2018.03.05. 18:25:55

A bíróság elrendelte az előzetes letartóztatást, tehát nem úgy értelmezte a Be.-t, mint Sándor Zsuzsa.
Amúgy az ügyészség közleménye szerint az új ügyben is kérték a mentelmi jog felfüggesztését.
"Csiki-csuki" az lenne, ha azért engednék ki, mert nem állnak fenn az előzetes elrendelésének feltételei (alapos gyanú, szökés-elrejtőzés veszélye stb.), majd csak azért is újból őrizetbe vennék új körülmények felmerülése nélkül. Jelen esetben viszont nem erről van szó: azért engedték ki, mert mentelmi joga lett, és azért került vissza, mert utóbb felfüggesztették a mentelmi jogot.

Párhuzamos 2018.03.05. 19:09:36

@kolompa lole 1111: szerintem is megzavarodtak a vásárhelyi fiaskótól, meg is érdemlik. Meg fejétől bűzlik a rendszer, egyetértünk. De attól még, ha valaki csak a tizedét megcsinálja annak, amit ez e Czeglédi (ami úgy 620 millió lenne, csak miheztartás végett), akkor nagyon jó helyen van a bv-ben, akkor is azt gondolom. Zuschlag kb. 60 milliót tüntetett el, hogy tovább tizedeljük...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.05. 19:22:17

@fáskerti elvtárs:

"azért engedték ki, mert mentelmi joga lett, és azért került vissza, mert utóbb felfüggesztették a mentelmi jogot."

Erről van szó. A mentelmi jog felfüggesztésével helyreállt az eredeti állapot, ezért az őrizetben tartás vonatkozásában is helyre kellett állítani az eredeti állapotot.

Vicces lenne, ha pl. valami eljárási hiba folytás egy gyilkost szabadlábra helyeznének, és azért nem lehetne újra őrizetbe venni, mert a körülmények nem változtak.

psbm 2018.03.06. 10:00:34

@Dr. Sándor Zsuzsa: @Chiro71: Igaza van Chiro-nak szerintem is. Én mondjuk nem vagyok jogász, de a bírónő se írta még le, hogy akkor milyen körülmények azok ami alapján újra őrizetbe lehetne venni? Az miért nem körülményváltozás, hogy lett mentelmi joga, kiengedték, aztán elvették a mentelmi jogát. Ezt nehéz nem körülményváltozásnak értékelni.
A másik meg az, hogy megnéztem az Egyenesenben a szereplését. Ott mondta, hogy egyesítették a két ügyet. Akkor az alapügyben, a 721-esben megint csak változott a körülmény, mert egy új bűncselekménnyel való megvádolás is szerepel mostmár benne.
Csak azt nem értem, hogyha ezek nem jelentenek körülményváltozást, akkor mi jelentene körülményváltozást az adott ügyben.
A másik akkor meg miért nem arra az új ügyre kérték a mentelmi jog felfüggesztését? Lehet, hogy az olyan alacsony fokú, hogy arra nem adták volna meg?
De a fő kérdésem tényleg ez, hogy a fent felsorolt több körülményváltozás miért nem számít körülményváltozásnak?

psbm 2018.03.06. 10:07:20

@Dr. Sándor Zsuzsa: A másik, az Egyenesenben azt is állította, hogy ugyanazokat az érveket vette elő, mint amiket korábban az előzetes letartóztatásnál. Dehát miket is tudna elővenni, mivel van kb. 4 indok.
A bűnismétlést nem csak a human operatorral tud elkövetni. Itt se a human operator volt a "bűnös cég", ha jól értettem, hanem más cégeknél volt a gond, amik nem az ő nevén volt. A körbeszámlázás úgy működik, hogy nem feltétlenül az ő cége nem fizet be valamit, hanem a másik.
Egy 20-30 céges hálózatban pedig lehet hogy van még olyan tanú, akit nem hallgattak meg, ezért a tanúk befolyásolása fenn állhat.
A szökés az a neccesebb, mert már elszökhetett volna, ha akart volna.

Dr. Sándor Zsuzsa · http://jog-asz.blog.hu/ 2018.03.06. 13:45:35

@psbm: Hosszú lenne ezt itt leírni, javasolom az alábbi beszélgetést meghallgatni, abból minden kiderül, hogy miért is nincsenek új körülmények.
hirtv.hu/egyenesen/ujra-elozetesben-2451610

Chiro71 2018.03.06. 15:04:49

@psbm: Az ügyvédje mondta, hogy arra is kérték a mentelmi jogának a felfüggesztését. Egyébként csak az őrizeten vitatkozunk, a letartóztatásnak ilyen korlátja nincs. De ennek ellenére szerintem nem történt törvénysértés. A gyanúsítás nem feltétele a mentelmi jog felfüggesztésének, sőt az esetek nagy részében értelemszerűen a mentelmi jog felfüggesztése megelőzi a gyanúsítást, hiszen csak ezt követően kerülhet rá sor. Czeglédy esete az a ritka helyzet, amikor már van gyanúsítás a mentelmi jog felfüggesztése előtt. Számomra egyébként rejtély, hogy a balliberális elit miért áll ki ennyire harciasan ezért a bűnözőért. (Az mondjuk nem kicsit volt durva, ahogy Kálmán Olgánál kiüzent Gyurcsánynak, hogy tartja az Omertát.)

psbm 2018.03.06. 15:46:48

@Chiro71: Akkor ha az őrizetbevétel kérdéses, akkor miért nem rendelték el pénteken az előzetes letartóztatását?
Vagy miért nem hagyták hétfőig szabadlábon, ha tényleg nem lehetett volna őrizetbe venni?

Chiro71 2018.03.06. 16:41:34

@psbm: Nem kérdéses. Az őrizetbe vétel törvényes volt. Csak a nyomozati szakban a letartóztatás elrendelésekor ott kell lennie a delikvensnek, és azt így lehet a legegyszerűbben biztosítani.

psbm 2018.03.07. 13:53:39

Na tegnap végre az egyenesenben Dr. Zamencsik Péter elmagyarázta. Az adott ügyben egy másik bűncselekmény merült fel, és azzal kapcsolatban vették őrizetbe, és mivel a Be.-ben nem az van, hogy az adott ügyben nem lehet őrizetbe venni, hanem hogy adott bűncselekményért, így teljesen jogszerű volt az őrizetbe vétel.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.07. 14:19:24

@psbm:

Akkor megnyugodtam, hogy a tolvaj jogszerűen került rács mögé.

Most már csak Mészáros, Tiborcz, Gyurcsány és a többi tolvaj hiányzik, pártbéli hovatartozástól függetlenül.

Chiro71 2018.03.07. 20:10:50

@psbm: Zamecsnik végre megvédte a szakma becsületét.

Chiro71 2018.03.07. 20:12:02

@psbm: De fentebb ezt én is mondtam.

Éhesló 2018.03.14. 16:01:15

Ceglédit alaposan gyanúsítják nem kevés bűncselekmény elkövetésével, nem kis értékre.
Nem értem a rángatózást ennek kapcsán.
Börtönben a helye az őt mentegetőkkel együtt.
süti beállítások módosítása