Náci vircsaft?
2015. június 16. írta: Dr. Sándor Zsuzsa

Náci vircsaft?

„A demokrácia bajnokai plakátháborúba kezdenek, megrongálják és letépik a plakátokat a szólásszabadság nagyobb dicsőségére. Ez tőről metszett náci vircsaft.” Nem átallotta ezt mondani Kósa Lajos, a Fidesz ügyvezető alelnöke. Hozzátette - hogy tévedés ne essék - a plakátok megrongálása azonos a könyvégetéssel. Természetesen azokról a plakátokról van szó, amelyeket a bevándorlásellenes kormánypropaganda jegyében az idegenek elleni zsigeri indulatok felkeltésére szántak.

kosa-vagy_hu.jpg

Fotó: vagy.hu

Fordítsuk csak le, mit is jelent ez a „náci vircsaft”? Antiliberalizmust, fajgyűlöletet, antiszemitizmust, rasszizmust, homofóbiát és nem utolsó sorban egy „Führer” iránt érzett vakhitet. Ilyenek lennének a polgári engedetlenséget meghirdető baloldali ellenzéki pártok? Vajon a „Ha Magyarországra jössz… kezdetű plakátok letépése, átfestése ugyanaz, mint a Harmadik Birodalomban Brecht, Hemingway, Heine, Remarque és Kästner könyveinek máglyára vetése? Tudja ez az ember egyáltalán, hogy miről beszél?

hitler-civishir_hu.jpg

 Kép: civishir.hu

Aki plakátokat összefirkál, letép, az a törvény szövege szerint a rongálás szabálysértését valósítja meg. De mivel a mostani cselekményeknek nincs „társadalomra veszélyessége”, az elkövetőket valójában nem is lehetne sem felelősségre vonni, sem megbüntetni. A polgári engedetlenségi mozgalomnak ugyanis az a lényege, hogy az abban résztvevők tudatosan jogellenes cselekménnyel hívják fel a figyelmet arra, hogy a hatalom valamely intézkedése nem felel meg az alapvető erkölcsi normáknak és jogi elveknek.

atfestve-abcug_hu.jpg

Fotó: abcug.hu

Az 1990-es taxisblokád óta nem volt ilyen egységes polgári engedetlenségi mozgalom, mint a mostani. Az volt – az akkor még demokratikus Magyarország – első igazi nagy, bár kétségtelenül jogellenes tömegtüntetése. Az Antal kormány nem alkalmazott erőszakot és Göncz Árpád, akkori köztársasági elnök általános kegyelemben részesítette a tüntetőket.

A Fidesz valószínűleg elfelejtette, hogy 2007-ben, élükön Orbán Viktorral, ők maguk miként értékelték saját tettüket, amikor lebontották az országház előtti kordonokat. Az akkori Orbán szerint „a demokrácia szégyenére a rendőrség a Kossuth téren vasfüggönyt húzott a nép és a parlament közé. Helyre kellett állítanunk az alkotmányos rendet”. A bíróság pedig úgy ítélte meg, hogy a fideszes képviselők cselekménye nem éri el a társadalomra veszélyességnek azt a szintjét, amiért büntetést kellene kiszabni. A kordonbontást ugyan számos okból sem lehet polgári engedetlenségnek tekinteni, de ez már egy másik történet...

kordonbontas-index_hu.jpg

A plakátokat letépkedő állampolgárok azonban egy erkölcsileg elfogadhatatlan joggal szállnak szembe. És bár Kósa demagóg módon arra utal, hogy az ellenzék csak a saját szempontjából hivatkozik a szólásszabadságra, nem érti, vagy inkább nem akarja érteni, hogy a kormány szólásszabadsága sem korlátlan. Ahogy azt az Eötvös Károly Intézet kifejtette: az idegenellenes plakátok sértik az emberi méltóságot, alaptörvényellenesek, a diszkrimináció tilalmába ütköznek, és ellentétesek a magyar állam nemzetközi szerződésekbe foglalt kötelezettségeivel.

majtenyi-nava_hu.jpg

Kép: nava.hu

A kormánypárti közlemények „baloldali agresszióról” beszélnek. Felszólítják az ellenzéki pártokat, „hagyják abba a nemzeti konzultáció plakátjainak rongálására való felbujtást, és még ha nem is értenek egyet a konzultáció céljával, azt törvényes eszközökkel fejezzék ki!". Azt azonban elfelejtették közölni, hogy milyen törvényes eszközökre gondolnak? Hogyan lehetett volna jogi eszközökkel megakadályozni a botrányos „nemzeti konzultációt”, és a plakát-inváziót?

miniszterelnok-hir24_hu.jpg

Fotó: nava.hu

Ma is érvényes Mahatma Ghandi tanítása: „A polgári engedetlenség az ember veleszületett joga, melyet az önbecsülés elvesztése nélkül nem lehet feladni”.

 gandhi-blogdeprimero_blogspot.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://jog-asz.blog.hu/api/trackback/id/tr747548308

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gulyás Gergely: Sándor Zsuzsa bírónő, Biszku Béla, Oskar Gröning és a totalitárius bűnök 2015.06.24. 11:00:05

Jogi segítségnyújtást kérünk Sándor bírónőtől, hogy miként tudjuk a Németországban a náci bűnök esetében érvényesített elvet – ennél szűkebb körben –, neki is elfogadható formában a kommunista tömeggyilkosságok elkövetőivel szemben érvényesíteni.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KUHULIN 2015.06.17. 13:35:24

@paragrafus: "Önmagában az, hogy (szerinted) ballib az a plakát, még nem elég indok a rongáláshoz."
De ha engem félelemmel tölt el a ballib plakát szövege, akkor jogos, nem?

Netuddki. 2015.06.17. 13:41:12

Böffentett egyet a Mr. 20%, minek ezen fennakadni?
Mellesleg azért tud ilyen jóízűeket böfögni a mikrofon előtt mert egyik műsorvezető sem meri megkérdezni honnan van a vagyona. Meg a többi haverjának.

Mellesleg ha már jogász blog. A fidesz bizonyíthatóan pártcélokra "konzultálja", plakátolja el a közpénzt. Ez milyen büntetőjogi kategória?

Netuddki. 2015.06.17. 13:42:53

@KUHULIN: "De ha engem félelemmel tölt el a ballib plakát szövege, akkor jogos, nem?"

Ja, biztos tanúskodtál a Pityinger ellen is a hungarocell focilabda rugdosási perben...

♔batyu♔ 2015.06.17. 13:44:57

@bértrollbosszantó_kovi1970: Nem vagyok abban biztos, hogy ez a nagyon független Eötvös Intézet közadakozásból és nem pártpénzből alakult és működik ma is.

csak egy néző 2015.06.17. 13:48:23

Gondolom a többi fideszes képviselő a kerítést építi,
img.444.hu/anynira-fontos-342x233.jpg

ja nem is, mert azt a Mészáros és Mészáros fogja építeni.

paragrafus 2015.06.17. 13:50:32

@Trackers:
Van valami hitelt érdemlő bizonyítékod arra, hogy a menekültek azzal a céllal jönnének Magyarországra, hogy megsértsék a törvényeket?
Emlékeztetlek e körben arra, hogy akik leginkább nem tartják be a törvényeket, de leginkább az alkotmányosságot, az leginkább maga a jelenlegi magyar kormány.
Van valami hitelt érdemlő bizonyítékod arra, hogy a menekültek azzal a szándékkal jönnek Magyarországra, hogy bárkinek is el akarják venni a munkáját? Egyébként konkrétan kinek, kinek is akarják elvenni a munkáját?
Van valami hitelt érdemlő bizonyítékod arra vonatkozóan, hogy a kultúránkat támadni akarják?
Ha nincs, akkor milyen alapon véded ezeket az idegengyűlölő és úszító kormányplakátolásokat?

Netuddki. 2015.06.17. 13:53:52

@♔batyu♔: És ez most hogyan jön ide te nagyon ostoba, te? Ki a faszt érdekel miből működik ez az oldal, ha nem közpénzből működtetik? A gazdáid viszont a közpénzt sajátjukként kezelik és úgy is szórják el.

paragrafus 2015.06.17. 13:54:18

@KUHULIN:
....."De ha engem félelemmel tölt el a ballib plakát szövege, akkor jogos, nem?".....

Melyik konkrét plakát milyen konkrét szövege? És miért?
Ez így általánosságban nagyon kevés.

♔batyu♔ 2015.06.17. 13:56:06

@paragrafus: Valójában nem fontos az, hogy a bevándorlók milyen céllal jönnek Magyarországra.

A szabályoknak megfelelő menekülteket pedig befogadjuk.

A plakátok olyan szövegeket tartalmaznak, amelyek nem lehetnek sértőek a bevándorlók számára, hiszen általános kéréseket tartalmaznak.

Nem kellene úgy csinálni, mintha ti lennétek a bevándorlók és ti döntenétek el, mi sértő számukra.

Netuddki. 2015.06.17. 13:56:14

@csak egy néző: Ha majd bírósági szakaszba ér az ügy akkor mindenki derül.
Tudom nem az orbán rezsimben lesz, de az se tart örökké. Lenne még pár ötletem mire lehetne gyűjteni...

♔batyu♔ 2015.06.17. 13:57:37

@bértrollbosszantó_kovi1970: Úgy jön ide te ostoba, hogy előbb nézz szét a saját portádon, amit gazdáid hoztak létre, mielőtt a másikat kritizálod.

Vágod ugye, vagy bonyolult?

Netuddki. 2015.06.17. 14:00:34

@♔batyu♔: "A plakátok olyan szövegeket tartalmaznak, amelyek nem lehetnek sértőek a bevándorlók számára, hiszen általános kéréseket tartalmaznak."

Ja, nem lehet sértő mert nem érti.
Ha téged szuahéliül elküldenek anyádba szemtől szemben, te is csak vigyorogsz mert egy kukkot nem értesz belőle.

Apropó4 A másfél milliárdból amit a gazdáid értelmetlenül elbasztak, hány kilóméter drótkerítés jött volna ki a szerb határra?
Tudod a drótkerítésről a kutyát nem "konzultálták" meg, mégis megszavazták.

KUHULIN 2015.06.17. 14:01:25

@paragrafus: Miért? Valaki majd el fogja dönteni, hogy mitől retteghetek? Tiszta nácizmus...

libsi nóta bárki unja 2015.06.17. 14:01:59

@paragrafus:
"Van valami hitelt érdemlő bizonyítékod arra, hogy a menekültek azzal a céllal jönnének Magyarországra, hogy megsértsék a törvényeket?"

Már a legelső pillanatban, az illegális határátlépéssel megsértik a törvényeket. Ráadásul előre megfontoltan, csoportosan, a személyes okmányaik (pl. útlevél) megsemmisítésével, tehát csalárd módon történik az elkövetés

KUHULIN 2015.06.17. 14:02:29

@bértrollbosszantó_kovi1970: "Tudod a drótkerítésről a kutyát nem "konzultálták" meg, mégis megszavazták."
Nagyon helyes. Ha nem tetszik, menj oda és rágd el...! :D

Netuddki. 2015.06.17. 14:04:09

@csak egy néző: Stimmt. Illesmi. Bár én a hacukát lecserélném narancssárgára, mint az USA-ban. Nem az usa miatt, de annyira megy a fideszhez a narancssárga szín. Hát akkor viseljék egész hátralévő életükben.

"És amikor lába kélt valamennyi rögnek,
fideszes földmutyisták, szanaszét hörögtek."

Trackers 2015.06.17. 14:04:34

@paragrafus:

Én úgy láttam a tegnapi index videóban, és hírekben hogy bizony rendszeresek az olaszoknál, és franciáknál is a bevándorlók által elkövetett fosztogatások. Kaminokat tépnek fel, késsel fenyegetik a sofőröket, nekimennek a rendőröknek stb...

Az is bizonyított tény, hogy a sakndináv országokban a muszlimok tömeges betelepülése után megsokszorozódott a nemi erőszakok száma (elsősorban a kiskorú gyereklányok tekintetében).

Az sem titok, hogy az országban a képzetlen lakosság számára nem terem túl sok munkahely. Szinte az összes közmunkás.

Évi 120.000 képzetlen illegális bevándorló számára nyilvánvalóan nem lesz munka, és aki annak ellenére talál majd, hogy magyarul se beszél, azt evidens hogy kevesebb bérért foglalkoztatják, javarészt feketén, amivel nem csak munkahelyeket vesznek el, hanem az állam bevétele is jelentősen csökken majd.

Szóval igen.
Van félnivalója mindenkinek a bevándorlás mértékét tekintve.
Ez az oka, hogy egész Európa lázasan keresi a kiutasítás, vissza toloncolás, határlezárás lehetőségeit.
A hazai tolerancia bajnokokat leszámítva, akik még mindig a plakáttépkedésnél járnak, mikor már a bevándorlók a speizben járnak.

♔batyu♔ 2015.06.17. 14:06:36

@bértrollbosszantó_kovi1970: Veled is konzultáltak faszfej, arról senki nem tehet, hogy te összetépted a borítékot.

Ekkora hülyét.)))))

Netuddki. 2015.06.17. 14:07:32

@KUHULIN: Bazmeg, te még ostobább vagy mint a @♔batyu♔: haverod! Lehet még az IP címetek is azonos.
Ki mondta, hogy nem tetszik? Pont azt jegyeztem meg, hogy az értelmetlenül elszórt másfél milliárdból mennyi drótkerítést lehetett volna csinálni.
Mer ha a kerítésről nem kérdeztek akkor mi értelme volt ennek az egész felhajtásnak? Az ország uszításán kívül persze. Balfasz fideszesek, fideszes balfaszok!

Netuddki. 2015.06.17. 14:08:32

@♔batyu♔: Mondom én, hogy 1 az IP címetek...

Trackers 2015.06.17. 14:09:39

@bértrollbosszantó_kovi1970:
"Tudod a drótkerítésről a kutyát nem "konzultálták" meg, mégis megszavazták."

Ezzel legfeljebb annyi a probléma, hogy már tavaly meg kellett volna építeni.

♔batyu♔ 2015.06.17. 14:10:40

@Trackers: Épp most olvasom, hogy az EU-ban a legtöbb nőt Svédországban erőszakolják meg. megérdemlik, de mondjuk, rájuk is fér.

Azon viszont rendesen ledöbbentem, hogy Antwerpenből és más valamikor hollant városokból mit csináltak a muszlim bevándorlók. Van pld. ahol a saria van érvényben. Persze a hollandok is megérdemlik, ha kell nekik a multikulti vállalják csak. Persze holland menekülteket befogadunk:)))

KUHULIN 2015.06.17. 14:10:40

@bértrollbosszantó_kovi1970: Kovács bazdmeg! Ha nem lett volna konzultáció, akkor még jobban ajvékolnátok! Nézd meg holnap a blogszférát, tele lesz "vasfüggönyös" nyöszörgésekkel. Fogadjunk, hogy holnap Te is ott vered majd a nyálad ezerrel... :D

Netuddki. 2015.06.17. 14:11:24

@Trackers: Ja, Franciaországban is megvertek a bevándorlók valami magyar kamionost. Az orbán uszítása miatt...

♔batyu♔ 2015.06.17. 14:12:23

@bértrollbosszantó_kovi1970: Mi van libsi, IP címeket nézegetsz?

Lehet, hogy én vagyok a demokrata, mert nekem ez soha nem jutott az eszembe???

Netuddki. 2015.06.17. 14:12:43

@KUHULIN: Nyugodtan vegyél rá mérget fideszes elvtárs. Aztán dögöjj meg!

Trackers 2015.06.17. 14:12:50

@bértrollbosszantó_kovi1970:

Nem volt értelmetlen a plakát kampány.
Hogy Durayt idézzem "Elvált a szar a víztől."

Ha alaposan elolvasod a posztot amiben kommentelgetsz, akkor láthatod, hogy egyesek, még a jelenlegi kritkus helyzetben is a semmittevést pártolják, és a plakátrongálást éltetik.

Mert a ballib oldal ehez ért. Uszításhoz, gyűlölet keltéshez, a valódi probléma nyíltszini letagadásához.

De ettől még a probléma itt van, és ideje cselekedni.

Nem érünk rá, mint Medgyessy a devizahitellel !

DFK 2015.06.17. 14:12:51

A poszt írója jogász? Úristen! Politikailag irányított véleményt fejt ki, amit jogi érvelésnek álcáz.
De! Ha megáll a véleménye, akkor bizony a baloldali plakátok letépkedése is szabad. Sőt, az MSZP törvényesen nem is tehet ki semmilyen plakátot, hiszen, mint a vörös terrorista MSZMP jogutódja sok emberben félelmet kelthet maga a párt neve, logója.

Netuddki. 2015.06.17. 14:13:40

@♔batyu♔: Mi van már le se tagadod? Muhaha! Balfasz fizetett fidesztrollok, fideszes balfaszok!

KUHULIN 2015.06.17. 14:14:17

@bértrollbosszantó_kovi1970: "Aztán dögöjj meg!" Ez a jellemző rád...

♔batyu♔ 2015.06.17. 14:14:48

@KUHULIN: Ezek az ostobák elégetik, összetépik a konzultációs borítékokat, utána pedig fel vannak háborodva, hogy ez az Orbán mekkora diktátor, mert nem konzultál velük.

Netuddki. 2015.06.17. 14:15:20

@DFK: Az emeszempések manapság a fideszben tanyáznak, ha még nem vetted volna észre. Gyorsan nézz csak körül ha még nem jöttél vona rá!

Trackers 2015.06.17. 14:15:50

@bértrollbosszantó_kovi1970:

Ravasz...

Majd amikor a hazai bevándorlók nekikezdenek a fosztogatásnak, nők megerőszakolásának, akkor majd mondhatja a ballib törzsközönség, hogy ezek a ma született báránykák az Orbán plakátjai miatt bűnöznek.

Mitöbb egész Európában miatta.

DFK 2015.06.17. 14:16:01

Remélem, valamelyik plakáttépegető megismeri azt, amikor félnie kell az utcán a kulturális másságtól (gyk a lányát nem meri az utcára engedni, mert kulturálisan más bevándorló könnyen a magáévá teheti a leanyzó akarata ellenére).

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.06.17. 14:16:42

Ócska liberál gyökerek ! Jó nézni, ahogy a saját végzetetek felé menetelteltek. Orbánéknak nagyon jól jön a bevándorló téma, ti pedig szép lassan a történelem szemétdombjára kerültök.. Hajrá!

KUHULIN 2015.06.17. 14:18:26

@bértrollbosszantó_kovi1970: "Az emeszempések manapság a fideszben tanyáznak"
Igen. Az a Fidesz náci szárnya! :P
(Tudod, hogy miért, ugye?)

Netuddki. 2015.06.17. 14:19:40

@♔batyu♔: Az orbánod a Kossuthon, fizetett reklámban sírva könyörög, hogy küldjétek vissza neki a "konzultációját" baszod! Mert idáig csak 600 ezer küldte vissza. Ez hány százalék? Ne fáraszd magad, 7,5%. Nagy hűhó semmiért. Biztos te is lusta voltál visszaküldeni. Muhaha!

cardiobascuralis 2015.06.17. 14:19:59

@csak egy néző:
Nem lényeges, de kurvára zavaró, mert nagyon bírom őket.
Tudod, kb. mintha neked az MSZP-t vagy az SZDSZ-t szidná valaki.

DFK 2015.06.17. 14:20:10

@bértrollbosszantó_kovi1970: valóban, van pár oda nem illő személy. De a Fidesz nem jogutódja semmilyen véreskezű társaságnak. Viszont az MSZP jogutódja a vörös gyilkosoknak, miniszterelnökük volt egy pufajkás, egy SZT tiszt, frakcióvezetőjük egy volt cenzor volt, kormányzásuk alatt a BM kiadoott egy ausztráliai perhez egy nyilatkozatot, miszerint az ÁVH-nál tilos volt a foglyok bántalmazása; soroljam még a pártállami kötődésüket?

Blogger Géza 2015.06.17. 14:20:28

Kósának igaza van. A baloldal egyre agresszívebbé válik, és ugyanúgy megpróbálja aláásni a fennálló rendet, az alkotmányos demokratikus struktúrákat, mint a nácik a weimari köztársaság idején. A szólásszabadság ilyen szervezett és durva megsértése (nekik nem tetsző plakátok szisztematikus letépése, rongálása) is példátlan a rendszerváltás óta.

Nagyon helyesen rá kell mutatni arra, hogy ez helytelen, és minden törvényes (akár büntetőjogi) eszközzel gátat kell szabni a vandalizmusnak, anarchiának és a szólásszabadság megsértésének. (A szólásszabadság ugyanis a kormányt is megilleti, és a szólásszabadság nem azt jelenti, hogy eltűröm, ami nem tetszik, hanem eltűröm azt is, ami nekem nem tetszik.)

Netuddki. 2015.06.17. 14:22:14

@A megvalósult amerikai ólom..: Hát az ilyen gyökér fidesz szimpatizánsok ,mit te is, verik bele az utolsó szeget a fidesz koporsójába. De csak így tovább! Hajrá fizetett fideszes bértrollok! Talán a belétek ölt közpénznek is lesz némi haszna...

♔bаtyu♔ 2015.06.17. 14:23:13

@bértrollbosszantó_kovi1970: A lényeg, hogy épül a kerítés, Orbán megértette mit szeretnénk. Az hogy mit szeretnél te, azt én leszarom, a demokráciának kell győznie, nem neked.

Te pedig odamész és ahogy Kuhulin javasolta, elkezded rágni a kerítést:))))

Blogger Géza 2015.06.17. 14:23:16

Hozzáteszem, hogy a baloldali csürhe még olyan hülye is, hogy maga alatt vágja a fát, hiszen olyan plakátokat tép le és rongál meg, amelyekkel a lakosság döntő többsége szimpatizál. Ez pont olyan öngól lesz nekik, mint a rezsicsökkentés elleni harc...

Netuddki. 2015.06.17. 14:24:31

@DFK: Oszt ki a kis faszomat érdekel mit gondolsz a maszopról? A gazdáid ugyanolyan tolvajok mint az elődeik, csak sajna sokkal pofátlanabbak. Ennyi a különbség. Nálam ezzel a dumával nem érsz el semmit, csak még jobban elásod magad.

Blogger Géza 2015.06.17. 14:24:35

@Blogger Géza: "hogy eltűröm, ami tetszik" akart az lenni...

Blogger Géza 2015.06.17. 14:26:13

@bértrollbosszantó_kovi1970: Az eddigi részadatok alapján lehet, hogy ez lesz a legsikeresebb nemzeti konzultáció, csak hogy képben legyél...

Trackers 2015.06.17. 14:27:44

@bértrollbosszantó_kovi1970:

A lopásban valóban nincs érdemi változás. Egyik se becsületesebb. Úgyhogy emiatt kár visszahoznia szocikat.

Viszont elkúrásban a szocik verhetetlenek.
2002-ben a szlovákok elött voltunk szinte minden gazdasági mutató tekintetében, 2010-re azokkal a görögökkel voltunk holtversenyben, akik az EU-s pénzsegítség ellenére is csődbe mennek nemsokára, mi pedig az EU középmezőnyébe küzdöttük fel magunkat.

cardiobascuralis 2015.06.17. 14:28:02

@DFK:
"De a Fidesz nem jogutódja semmilyen véreskezű társaságnak."
Nem a faszt nem.
Ott van a legtöbb volt MSZMP-s vezető. Stumpf, Mikola, Matolcsy, Járai stb., meg a segítő külsősök, Pozsgai, Zűrös Matyi...

Az MSZP-ben tizede sincs.

KUHULIN 2015.06.17. 14:28:17

@bértrollbosszantó_kovi1970: "Hát az ilyen gyökér fidesz szimpatizánsok ,mit te is, verik bele az utolsó szeget a fidesz koporsójába."
Nem lesz ám neked annyira jó egy Jobbikos kormány alatt... :)
A Jobbikot pedig csak a Fidesz tudja megállítani, nem az ilyen "összefosás" meg PM stb. szarok, akik, ha kormányra kerülnének, kizárólag a húsosfazék melletti marakodással lennének elfoglalva.

Netuddki. 2015.06.17. 14:29:32

@Blogger Géza: Magyarul az előzőek még csúfosabban megbuktak. Azt már persze a gazdáid nem árulják el, hogy hányan küldték vissza üresen vagy egy jókora fallosszal.
Századvéges pénzmosóként meg tudhatnád, hogy ez a "konzultáció" egy nagy lófasz. Se közvélemény kutatásnak nem megy el se semminek. 2db szép színes lap, egyiken a szétfotosoppolt gazdád fejével. Eh!

csak egy néző 2015.06.17. 14:30:02

@cardiobascuralis:
Nekem ugyan szidhatod mind a kettőt.

Netuddki. 2015.06.17. 14:32:32

@KUHULIN: Lobbik? A lobotómiások, akiket a ruszkik pénzelnek? Ne röhögtess! Azzal meg végképp ne, hogy CSAK a fidesz! Muhaha! Balfasz fideszesek, fideszes balfaszok!

csak egy néző 2015.06.17. 14:32:52

@Blogger Géza:
Nyugtass meg Gézuka, hogy te is mész plakátokat tépkedni.

Blogger Géza 2015.06.17. 14:34:21

@paragrafus: Az uszítást ti csináljátok, a kormány és a fennálló törvényes rend ellen. Semmi köze semmiféle uszításhoz vagy gyűlölethez, ha egy ország kormánya úgy dönt, hogy csökkenteni akarja a bevándorlást, kerítést épít stb. Joga van hozzá, és él vele. Mindenféle gyűlölet nélkül.

Blogger Géza 2015.06.17. 14:35:00

@csak egy néző: Kizárt, ez a csürhementalitás nem az én stílusom.

Netuddki. 2015.06.17. 14:35:01

@Trackers: Méregessétek csak a kukitokat! Balfasz fideszesek, balfasz maszoposok!

KUHULIN 2015.06.17. 14:38:44

@bértrollbosszantó_kovi1970: Szerinted mi lenne itt egy gyenge Összefogás-PM vagy faszomtudja libsi kormánytöbbség és egy erős Fidesz, erős Jobbik ellenzék mellett? Ja és ráadásul úgy, hogy még tele vagyunk muszlim bevándorlókkal is...? Lehetne kormányozni?

♔bаtyu♔ 2015.06.17. 14:39:40

@bértrollbosszantó_kovi1970: Azt max, a te anyád fogja rágni, ha szépen megkéred bols. Segít nekedi:))

Netuddki. 2015.06.17. 14:40:05

@Blogger Géza: Gejza! Nem gyűlöllek benneteket. Egyszerűen undorodom attól amit az orbán gazdád megenged magának a volt kollégiumi haverjaival egyetemben. Azért meg szerintem joggal követelek börtönt azon bűncselekményekért amit elkövettetek a közvagyon, az állam, az adófizetők és a magyar állampolgárok ellen.
Jöhetsz itt bármiféle dumával, tudom a bűnözők maximum egymás között szoktak magukra vallani. A nyilvánosság előtt a végsőkig tagadtok, még szép. De vannak nyilvánvaló bizonyítékok amiket nem tagadhatsz le.

Netuddki. 2015.06.17. 14:43:39

@KUHULIN: Szerintem? Aki az elmúlt 25 évben csak a kormány közelében is volt az menjen a teszkóba árufeltöltőnek! Mást nem bíznék rá. Remélem elég egyértelmű voltam...

KUHULIN 2015.06.17. 14:50:18

@bértrollbosszantó_kovi1970: Alapvetően szimpatikus, de kissé naiv gondolat!
Már nem lehet azt csinálni, hogy elrángatjuk a jómunkásember szakit az eszterga mellől és megtesszük miniszternek, aztán csak lesz valami. Csak azt tud(na) valamit csinálni, aki már kitanulta a "szakmát", már ott volt a tűz közelében.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.06.17. 14:51:38

@bértrollbosszantó_kovi1970: Nem ebben a világban élsz. A politikai realitásérzéked kb. annyi, mint az eljelentéktelenedés felé haladó baloldal vezető "koponyáié". A bevándorlótémával kapcsolatos viselkedésetekkel, és a rezsinövelés támogatásával végleg lenulláztátok magatokat szerencsétlen hülyék! :))))))

♔bаtyu♔ 2015.06.17. 14:52:40

@bértrollbosszantó_kovi1970: Nem kell itt kormányközelben lenni elvtárs, azért elég sokan nem csípik itt ám a magadfajtát. Tudod 40 év kommunizmus, volt azért pár problémás eset is, aztán az SZDSZ sem volt valami menő, hamar megutálták. Ráadásul te még rá is dobsz pár lapáttal, ha valaki ebben bizonytalan lenne.

♔bаtyu♔ 2015.06.17. 15:05:33

Nógrádi György biztonságpolitikai szakértő szükséges lépésnek nevezte a kormány döntését, hogy Pintér Sándor belügyminisztert arra utasította, tegye meg az előkészületeket a szerb–magyar határ négy méter magas kerítéssel való lezárására.

Nógrádi György az M1 csatornának logikusnak nevezte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdai bejelentését. A szakértő felidézte, hogy a G7-csúcstalálkozó előtt a németek ideiglenesen lezárták Németország déli és keleti határát, ennek nyomán egy nap alatt lebukott 6600 ember, akinek nem volt semmilyen engedélye a schengeni határokon belüli tartózkodásra, és kábítószercsempészeket is fogtak – fejtette ki.

Semmi különös nincs ebben

Hasonló intézkedéseket hoznak a spanyolok, a bolgárok is – mondta Nógrádi György. Szerinte a magyar kormány szerdai bejelentésében sincs semmi különös. „A lényeg, hogy ezt meg kellett csinálni, mert a menekülés fő útvonala a tengeren Görögország, Olaszország, a szárazföldön Magyarország.” Hozzátette: az albán maffia úgy használta ki Magyarországot, „mintha otthon lenne”, átcsempészett egymillió albánt Nyugat-Európába, és a kábítószer-kereskedelem fő iránya lett a Belgrád–Budapest–Pozsony–Prága-útvonal.

konrada 2015.06.17. 15:08:05

@cardiobascuralis:
...pedig ez egy jogászblog, így legalább annyi fáradtságot vehetnél, mit jelent jogutód.

...ha azt írtad volna riposztként, hogy szellemi utódja... hát lehetne magyarázkodni, méricskélni, de jogutódnál ezzel nem kell, mert egyértelműen a jogutód az, akik a vagyont, és vele a kötelezettségeket tovább viszik.
...az pedig történelmi, és megmásíthatatlan tény, hogy az MSZmP esetén az MSZP...

Medgar 2015.06.17. 15:16:07

@paragrafus: az olasz és francia események alapján elég pontosan meg lehet jósolni a jövőt.

DFK 2015.06.17. 15:31:20

@bértrollbosszantó_kovi1970: Bocs a kései válaszért, de sorba kellet állnom a bértroll kifizetésért. :)
Konkrétan azt próbáltam megvilágítani, hogy a poszt érvelése alapján könnyű bármilyen plakát kihelyezését törvénytelennek nyilvánítani.
A kettős mércét meg ten magad bizonyítod.

♔bаtyu♔ 2015.06.17. 15:39:36

@Medgar: Nem is olyan hosszabb távon ez az lesz mint a sci-fikben. Falra állított géppuska fészkek, ahonnét figyelmeztetés nélkül lőnek.

Interneten előre le lehet csekkolni, tud angolul, képzett, akkor jöhet. A többi pedig próbáljon meg otthon kertészkedni.

turista a saját országában 2015.06.17. 15:44:40

Tisztelt Sándor Zsuzsa!

Mindig érdeklődéssel olvasom a VH-ban megjelenő kitűnő írásait. Örömmel látom, hogy ezek külön blogban is olvashatóak.

További jó munkát!

KUHULIN 2015.06.17. 15:48:59

"Az 1990-es taxisblokád óta nem volt ilyen egységes polgári engedetlenségi mozgalom, mint a mostani. "
Kár, hogy az idős hölgy egy alternatív valóságban él, pedig biztos jó szakember (volt).

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.06.17. 16:04:06

@♔bаtyu♔: Ha jelenleg Gyurcsány lenne kormányon, minden menekültet befogadnánk, természetesen a "testvéri EU"-tól ránk mószeroltakat is, és Fletó egy hatalmas bevándorlóparadicsomot hozna létre a haza nagyobb üdvére, miközben a többi európai ország keményen szabályozná a kérdést.

turista a saját országában 2015.06.17. 16:17:29

@Blogger Géza: "A baloldal egyre agresszívebbé válik, és ugyanúgy megpróbálja aláásni a fennálló rendet, az alkotmányos demokratikus struktúrákat, mint a nácik a weimari köztársaság idején."

Agitpropos Gézu: a valóság ezzel szemben az, hogy Orbánod volt az, aki a 2010-es hatalomváltás után módszeresen hozzákezdett a demokratikus jogállam, az 1990 óta fennálló társadalmi rend és politikai berendezkedés fölszámolásához. Pártbérencet tett a Főügyészség élére, aki hivatott eltussolni a hatalmi stikliket, miközben az ellenzékhez, vagy a korábbi kormányokhoz köthető embereket sorban meghurcolja. AB-t kiherélte és teljesen háziasította; a '89-es konszenzusos alkotmány helyett egypárti Alaptörvényt ültetett a nép nyakára.

Mindez előre kiforrott terv szerint komótosan végrehajtva. A 2009.-es kötcsei beszéd értelmében és szellemében, amelyben Orbán az értő fülek számára körvonalazta, mi fog jönni, hogyan fog rárontani a fennálló törvényes rendre, amint erre megfelelő politikai erő birtokában módja lesz. Ehhez pedig nem kapott felhatalmazást a választóitól.

Orbán egy közönséges puccsista. Igazi ellenforradalmárként az 1956-os forradalom örökösének számító '89-'90-es demokratikus átmenet, a 2010-ig fennálló alkotmányos törvényes rend merénylője. Ez köztörvényes bűncselekmény, amit az alkotmány, de még az orbáni alaptörvény is tilt, ill. hivatalból üldöz.

Orbánt a törvényes rend megváltoztatásáért, és az intézményesített lopásokért, sőt már annak kósza szándékáért tőlünk nyugatra lévő országokban már rég sittre vágták volna, de nálunk pont ezért volt szükség a nyomozóhatóságok domesztikálására, hogy ennek elejét vegyék.

Szokás szerint a kötél rossz végét fogod, ócska propagandista Gézu. Ha van itt valaki az országban, aki országunk rendszerváltás utáni történetében bármikor is fennálló rendet ásott alá, az a kádári - és horthy idők legszebb mixét és legsötétebb hagyományait az állami maffiagazdaság égisze alatt egyesesíteni kívánó népvezéred a sleppjével együtt.

Ez a büdös nagy helyzet, agitpropos Gézu. Nem neked írom, csevegésképpen, csak a baromságaid és arcpirító otromba hazugságaid cáfolatára, mert tudom, hogy én , vagy bárki más téged és tsai-t meg nem győz az igazáról. Nem is akarom.

N. Barbie 2015.06.17. 16:24:48

Hogy csak a legnagyobb gyongyszemeket emlitsem :D
"Fordítsuk csak le, mit is jelent ez a „náci vircsaft”? Antiliberalizmust, fajgyűlöletet, antiszemitizmust, rasszizmust, homofóbiát és nem utolsó sorban egy „Führer” iránt érzett vakhitet. Ilyenek lennének a polgári engedetlenséget meghirdető baloldali ellenzéki pártok?"
Ja kerem, ha a liberalnacikat nacizzak, az rogton nem tetszik nekik, de mikor ok naciznak kb mindenkit magukon kivul, akkor az altaluk nacizottakra igazak a fenti jellemzok? Aligha...

"A polgári engedetlenségi mozgalomnak ugyanis az a lényege, hogy az abban résztvevők tudatosan jogellenes cselekménnyel hívják fel a figyelmet arra, hogy a hatalom valamely intézkedése nem felel meg az alapvető erkölcsi normáknak és jogi elveknek."
Igazan meghato, de azert pontositsunk: ...nem felel meg a (bal)libsik altal felallitott, csak szerintuk alapveto erkolcsi normaknak es jogi elveknek.

"Az 1990-es taxisblokád óta nem volt ilyen egységes polgári engedetlenségi mozgalom, mint a mostani."
Hat ez mindent visz :)) Az alig merheto tamogatottsagu kis ballib partocskak kb. 1-2 tucat futobolondjat a tenyleg nagy tamogatottsagu taxisblokaddal csak egy napon is emliteni nagyon meresz :D

Aztan a kordonbontast sem kene osszehasonlitani a plakattepkedo agyhalotakkal. Ugyanis van egy "apro" kulonbseg, a kordonokat konkretan torvenytelenul raktak ki, ha jol emlekszem kvazi orok muveleti terulette nyilvanitottak azt a reszt, ellenben plakatokat meg az allit aki csak akar.

Trackers 2015.06.17. 16:48:14

@turista a saját országában:

Éppen az MSZP nyomta tele, illetve hagyta pozícióban az egykori MSZMP-s kádereket.

Akik javarészt ma is ügyködnek.
Lásd Biszku per.

A MAjtényihoz hasonló Gyurcsány csicskák picsogása leszarható bevándorló ügyben.

Itt a cselekvés ideje.

A magadfajta ÁVH-s exmunkásőrök úgyis kihalnak előbb-utóbb..

Szerencsére a ballib maszlagot a kutya se szopja be, legfeljebb csak amelyiknek két farka van.

Blogger Géza 2015.06.17. 16:51:39

@turista a saját országában: Hát igen, ezzel a bullshittel aligha győzöl meg bárkit is. Nincs jogod elvitatni a parlamenti képviselőktől a jogukat, hogy új alkotmányt hozzanak, ha elegendően vannak hozzá (amelyet ráadásul még nemzeti konzultáció és más társadalmi egyeztetés is megelőzött) és nincs jogod elvitatni a kormánytól a jogát, hogy meghozza a szükséges személyi döntéseket a posztkommunista elit kiszorítása érdelében. Ez van, emészd meg.

turista a saját országában 2015.06.17. 16:59:52

@Trackers: Én tegnap már megmondtam neked, mi vagy. Csak ugyanazt tudnám ismételni. AZ vagy, és az is maradsz. Ott, Orbán seggében.

turista a saját országában 2015.06.17. 17:02:48

@Blogger Géza: Bullshit... na ja. Jog, nemzeti konzultáció és egyéb nyalánkságok... hát igen, így van ez, ócska agitpropos Gézu. A Napot is le lehet hazudni az égről, ha az érdek úgy kívánja.

paragrafus 2015.06.17. 17:47:01

Na, akkor mindenkinek!
Magyarországnak van Migrációs-stratégiája. Az Orbán-kormány alkotta meg 2013-ban.
moszlap.hu/uploads/files/migrstrat0416.pdf

A dokumentum első része a legális migrációval, bevándorlással foglalkozik. Nagyon előzékeny és nyitott szellemiségű szöveg. Kiemeli, hogy Magyarország ma a vízumrendészeti eszközökkel érvényre juttatja érdekeit (miközben Orbán gyakran hangoztatja, az országnak nincsenek elégséges eszközei a menekültkérdés kezelésére a kezében). A dokumentum azt is leszögezi, hogy az ország több, migrációs kockázatot nem jelentő országgal szemben (Törökország, Azerbajdzsán, Öböl-országok, Kazahsztán) megkönnyíti a vízumhoz jutást, sőt: „Magyarországnak vonzó célponttá kell válnia a nemzetgazdaság szempontjából hasznos tevékenységet végzők (pl. magasan képzett munkavállalók) számára.”
Ha ezt lefordítjuk a kormány plakátkampányából ismert nyelvezetére, arról van szó, hogy szívesen vennék, ha bizonyos külföldi munkavállalók idejönnének, és „elvennék” a munkát. (Ha elhagyjuk a kormányzati demagógiát, akkor nyilván arról van szó, hogy nincs elég szakképzett munkaerő ezeken a területeken.)
A migrációs stratégia célul tűzi ki azt is, hogy növeljük „vízumképviseleti lefedettségünket”.
A szövegben megfogalmazódik az is, hogy gazdasági és demográfiai célú migrációra is szükség van, és hogy nálunk letelepedő befektetők és beruházók érkezését is kívánatosnak látja a kormány. A dokumentum megjegyzi, „különös tekintettel a magyar munkaerő egyes szektorokban fokozottabban jelentkező kivándorlására, szükséges a további migráns munkaerő fogadása”, és a bizonyos munkakörökben szükséges „a külföldi munkavállalók bevonzási lehetőségeinek kialakítása”. Erre erősít egy másik mondta: „Szükséges a munkaerő-piaci igények folyamatos feltérképezése és a munkaerő-piaci igényekhez igazodóan a megfelelő migráns munkaerő bevonzása, kedvező szabályrendszer kialakítása.”
A kormány hosszan sorolja, hogy milyen jól képzett, érzékeny, kiterjedt kapcsolatrendszerrel bíró szakembergárdát kell kialakítani és gondozni, hogy kellőképpen empatikusan és szakszerűen bánjanak az ide érkező bevándorlókkal, menekültekkel, menedékkérőkkel. És az is a stratégiába van vésve, hogy törekedni kell kisebb, 200 fő alatti táborok kialakítására, ahol „a látogatók, nemzetközi jogvédő és civil szervezetek, valamint a jogi képviselők fogadására és a fogva tartottak való kapcsolattartásra is alkalmas helyiségek kerülnek kialakításra”, és mindenféle szabadidős tevékenységet is végezhetnek a lakók.
A stratégia foglalkozik a menekültekkel is, akiket a kormány a saját állítása szerint mindig is segít, segíteni fog, mindig betartja a rájuk vonatkozó nemzetközi egyezményeket, vonatkozó ENSZ-dokumentumokat (ezért is érdekes, hogy a bevándorlásügyi kérdőív 9. kérdése a genfi menekültügyi konvenció megsértéséről érdeklődik a lakosság körében.)
A kormány Migrációs-stratégiájában felbukkan a célkitűzés, amely egy „nemzetközi szolidaritáson alapuló áttelepítési és áthelyezési program” fenntartását és fejlesztését fogalmazza meg, „ideértve a program éves ütemezését és ütemterv szerinti megvalósítását”.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.06.17. 18:00:04

@paragrafus: A migráció nem azonos az illegális-zöld határon történő-bevándorlással..

BiG74 Bodri 2015.06.17. 18:10:32

Piciny fityisz droidok:
Elbaszott a kurmányotok egy rakás pénzt "konzultációra". A bajotok ezzel:
-kevesebb megy a nem konzultált cselekvésre
- csak a libsik megnyugtatására kellett (hát nem jött össze)
Azaz szerintetek is kidobott pénz. Pedig nem is az, mert a haverok ismét jó pénzhez jutottak.
Más: ha Magyarországra téved sok aljas szemét erőszaktevő bevándorló, akkor már jobb ha mi hozunk ide letelepedni kívánó maffiózókat, ők legalább fizetnek, igaz?
Ne gyűjjön erre senki me elveszi a munkát, meg képzetlenek is. Most elveszi a munkát, vagy képzetlen és örül ha közmunkás lehet? Persze aki nem képzetlen az jöhet, az speciel elveheti a munkámat (megtörtént), ha jobb szele van?
Én sem kívánom, hogy bantu négerekkel, vagy teveszar lapátoló eltorzult muszlim vallású tuaregek lepjék el az országot, de az is biztos, hogy a kormány kellően felfújta ezt a témát. Öröm neki, hogy ismét ilyen demagóg dumával tudja az IQfightereket maga mellett tartani, mert hát amúgy igen csak kopik a 2/3-os csoda aura.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.06.17. 18:22:48

@BiG74: Persze, ha nem kérdezne meg, akkor meg az lenne a bajod, hogy a kormány a " lakosság megkérdezése nélkül dönt önkényesen". A nyuszi meg a sapka esete..

BiG74 Bodri 2015.06.17. 18:32:09

@A megvalósult amerikai ólom..:
Ó te feddhetetlenség bajnoka:
- a fityisz soha sem azt tette amit ígért
- minden értelmes ember tudja, hogy a nemzeti konzultáció egy kurva nagy parasztvakítás (a paraszt itt nem földművesként értendő)
- a bajom pedig nem az, hogy megkérdeznek-e, vagy sem, hanem, hogy veled együtt hülyének néznek, pedig én nem vagyok az.

♔bаtyu♔ 2015.06.17. 19:08:42

@paragrafus: Te ezt tényleg komolyan gondolod? 2015-ben azt csinálja, amit 2013-ban elhatározott???? Nagyon nem lennél jó miniszterelnök.

Ember, akkor napi 2 bevándorló volt.

Az a gond, hogy akkora már az Orbán utálat, hogy képtelenek vagytok felfogni, a koszovói maffia egyszerűen ráállt a bevándorlók EU-ba juttatására. Na erre léptek Orbánék kb. 3 hónap múlva!!! és erre nem lépett még az EU.

Le kellenes szállni a földre mert ez gáz.

Ortodox 2015.06.17. 19:37:25

MInden libsi duma max. 1 hét alatt paródia lesz.

Nagyon meglepő lenne ha nem erősödne a bevándorlóügy gyors kezelése miatt tovább a jobboldal(nem csak a fidesz), pedig eddig se volt éppen kormányváltó hangulat.

csak egy néző 2015.06.17. 19:39:59

Stand-up comedy

coub.com/view/6wn7p

♔bаtyu♔ 2015.06.17. 19:54:19

@Ortodox: Orbánnak jól jön ez, ahogy nézem, alaposan ki is használja. A libsik pedig láthatóan rendesen ki vannak, láttad az Index fő oldalát.

sutyerák 2015.06.17. 19:58:01

a képen kósa épp nézi ahogy jön a főnök feneke?

Ortodox 2015.06.17. 23:16:49

Az Ötvös Károly intézetiseket a kutya se kérdezte az igazságról.

Mehetnek kerítét szaggatni, de vigyázat, ott tüzparancs lesz!

Le Orme 2 2015.06.17. 23:21:54

@paragrafus: "Van valami hitelt érdemlő bizonyítékod arra, hogy a menekültek azzal a céllal jönnének Magyarországra, hogy megsértsék a törvényeket?"
Nem hozzám szólt a kérdés, de van bizonyítékom. Már a bejövetelük is törvénysértő, az itt tartózkodásuknak sincs jogi alapja. A létezésük is sérti a törvényeket.
Amúgy pedig a plakáton egyértelmű, hogy a törvény nemcsak szűk jogi értelmezésben szerepel, hanem a szokásjogot értve alatta. Egy eltérő kultúrájú, mentalitású ember pedig akaratlanul is nem fogja betartani a törvényeinket.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.06.18. 00:24:11

@BiG74: No, ne legyél olyan nagyvonalú magaddal szemben..:) Tudod a politikai pártok meg így működnek. Az adódó szituációkból megpróbálják kihozni a legtöbb politikai hasznot. Gyurcsányék éppígy learatták a politikai hasznot a kettős állampolgárság kapcsán. Most a Fidesz teszi ugyanezt az illegális bevándorlók kapcsán.
Persze Gyurcsány ostoba volt, mert a rövid távú érdekek miatt feláldozta a baloldal hosszú távú érdekeit, és lenullázta magukat a külhoni magyarok körében.
A kormányzópártok számára azért is fontos az illegális bevándorló témával való foglalkozás, mert így ellophatják a show-t a Jobbik elől, korlátozva annak tényerését..

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.06.18. 00:25:17

@♔bаtyu♔: Érzik a vesztüket, dühödten kapálóznak..:)

paragrafus 2015.06.18. 04:47:49

A menedékjogról szóló 2007. évi LXXX. törvény értelmében biztonságos harmadik országnak csak olyan állam tekinthető, ahol a menekültkérő életét és a szabadságát nem fenyegeti veszély faji, vallási okból vagy nemzeti hovatartozása, valamely társadalmi csoporthoz való tartozása vagy politikai meggyőződés miatt. További feltétel az is, hogy a hozzá forduló kérelmezőt ne utasítsa ki olyan országba, ahol halálbüntetéssel, kínzással vagy más embertelen bánásmóddal veszélyeztethetik. Mindezeket a kötelezettségeket az állam még az alkotmányellenes alaptörvényben is rögzítette (XIV. cikkely 1-2.). A kritériumok között azonban még az is szerepel, hogy a biztonságos harmadik országnak biztosítania kell a menekültkénti elismerés kérelmezésének lehetőségét, és elismerés esetén a genfi egyezménnyel összhangban álló védelemről kell gondoskodni.

Szerbia hiába uniós tagjelölt ország, jelenleg nem minősül biztonságos harmadik országnak, mert egyáltalán nem működik a menekültügyi intézményrendszer. Az ország képtelen érdemben elbírálni a beérkező kérelmeket, nincs is rá kormányzati akarat. A polgárháborús körülmények közül érkező szíriai, afgánvagy afrikai menekült ellenére 2008 óta mindössze egy tucat (!) menedékkérőnek adott védelmet Szerbia. Emellett nincs elég kapacitás a menedékkérők ellátására; se szállást, se élelmet, de még megfelelő papírokat sem kapnak az eljárás idejére." Szerbiában egyébként is nagy a rendőri korrupció: a menekülőket több száz euró fejében sokszor futni hagyják, de előfordul az is, hogy a rendőrök durván bántalmazzák őket vagy erőszakkal veszik el a pénzüket.Ráadásul Szerbia az összes szomszédos országot biztonságosnak tekinti, tehát az oda visszaküldött menedékkérőket simán tovább is küldik majd - bármilyen vizsgálat nélkül – Macedóniába, ahol ugyanannyira nincs működőképes menekültügyi rendszer, mint Szerbiában.

2012-ben a Legfelsőbb Bíróság iránymutatása megerősítette a Magyar Helsinki Bizottság tapasztalatait és az ENSZ Menekültügyi Főbiztosság országjelentésében foglaltakat, miszerint Szerbia nem nyújt biztonságos menedéket a menekülőknek. Az iránymutatásra azt követően volt szükség, hogy a bíróságok előtti menekültügyi eljárásokban eltérő állásponton voltak az illetékes bíróságok a szerb menekültügyi helyzet megítélésében. Az iránymutatás kimondta, hogy a bíróságoknak hivatalból figyelembe kell venniük az ENSZ országinformációit – az UNHCR viszont továbbra sem tekinti Szerbiát a menekülők számára biztonságos harmadik országnak.

TarZerind · http://magyarsag.inda.hu 2015.06.26. 18:21:34

Az Ön által hivatkozott "taxisblokád" a tavaszi (1990) SZDSZ-győzelem elmaradása miatti PUCCS VOLT! Tudja, ekkor Siókon épp egy kereskedelmi jogi konferencián vettem részt, még valami 300 ügyvéddel és jogtanácsossal. Köztünk is izgalmas viták alakultak ki, de mivel ekkor a vezető (állami és szöv, szektor, magáncég alig volt) szinte minden vezető jogász MDF, KDNP, FKGP -tag vagy kinevezett volt (én fehér hollóként narancs....), Palmer, a Brit Embassy és az SZDSZ puccsaként értelmeztük a jelenséget, nem kihagyva a működő Szolgálatok kommunista tagjait sem. EZ A TÖRVÉNYES VÁLASZTÁSOK EREDMÉNYÉNEK GYALÁZATOS MEGTÁMADÁSA volt, pedig létezett a Paktum is! Ez az SZDSZ. Halálában is mérgez.

TarZerind · http://magyarsag.inda.hu 2015.06.26. 18:26:46

Bírónő , kérem, NE TEGYE FÖL az utolsó sejtjéig askenázi zsidó - és emiatt SZDSZ-közeli - leváltott ombudsmant ide.

Alkalmatlan bármilyen jogi, közigazgatási, kormányzati munkára.

Tanítani is alkalmatlan.

Le Orme 2 2015.06.26. 18:50:46

@paragrafus: "biztonságos harmadik országnak csak olyan állam tekinthető, ahol a menekültkérő életét és a szabadságát nem fenyegeti veszély faji, vallási okból vagy nemzeti hovatartozása, valamely társadalmi csoporthoz való tartozása vagy politikai meggyőződés miatt"

Magyarország ez alapján nem biztonságos harmadik ország a négerek és muzulmánok számára.

Dr. Sándor Zsuzsa · http://jog-asz.blog.hu/ 2015.06.26. 19:45:17

@TarZerind: Ezt a blogot értelmes vitára szántam. Nem zsidózásra. Arra számos másik remek webhely áll rendelkezésre. Itt ez nem elfogadható.
süti beállítások módosítása