„Nem a törvény számít, hanem az ítélet”
2017. március 05. írta: Dr. Sándor Zsuzsa

„Nem a törvény számít, hanem az ítélet”

Albert Camus aforizmájával vitatkoznék most, hogy jogerős lett a másfél évvel ezelőtti röszkei határátkelőnél kirobbant zavargás tíz vádlottjának ítélete. Emlékezetes, a menekültek feltörték a kaput és egy csoportjuk magyar területre hatolt be. A rendőrök némelyeket elfogtak, másokat visszaszorítottak a szerb oldalra.

albert-camus-higher_education_french_culture.jpg

Kép: Higher Education | French Culture

Hogy miért éppen ezt a tíz embert vádolta meg az ügyészség, az azóta is rejtély. A vád ugyanis csak egyikük cselekményét írta le, a többiek magatartását homály fedi. Az elsőfokú bíróság valamennyiüket bűnösnek találta „tömegzavargás résztvevőjeként elkövetett határzár tiltott átlépésében”. Hat vádlottat 1 év 2 hónap börtönre, a megafonon irányító hetediket 3 évre ítélte, míg a félig béna, a bottal sántikáló és a krónikus cukorbetegsége miatt alig látó asszony 1-1 év felfüggesztett szabadságvesztést kapott. Az ügyész súlyosításért, a védők felmentésért fellebbeztek.

Másodfokon a Szegedi Törvényszék enyhítette a büntetéseket, a megafonosra kiszabott 3 évet kettőre, míg valamennyi vádlott kiutasítását rövidebb időtartamra mérsékelte. A vádlottak között voltak H. Ahmed szülei is.

roszkei_per-index_hu.jpg

 A röszkei per Kép: Index.hu

Azé a H. Ahmedé, aki ellen ugyanezen a napon, ugyanezen a helyen elkövetett cselekmény miatt külön folyik az eljárás. Noha eredetileg őt is ugyanazzal gyanúsították meg, mint tíz társát, később a vád vele szemben sokkal súlyosabb lett: „állami szerv kényszerítése céljából személy elleni erőszakos bűncselekmény elkövetésével megvalósított terrorcselekmény”. Hogy az ő cselekményét miért minősítették terrorcselekménynek, az szakmai körökben erősen vitatott, mint ahogyan az a 10 év fegyházbüntetés is, melyet a törvényszék első fokon kiszabott rá. Az ügyész azonban ezt is kevesellte, ezért súlyosításért fellebbezett. A védelem viszont azzal érvel, hogy H. Ahmed semmilyen állami szerv felé semmiféle követelést nem fogalmazott meg, enélkül pedig magatartása nem minősíthető terrorcselekménynek. Az ítélőtábla még nem döntött az ügyben.

ahmed-h-24_hu.jpg

H. Ahmed a 10 évet hallgatva  Kép: index.hu

Lehet-e egyáltalán törvényes egy ítélet akkor, ha maga a jogszabály törvényellenes? Mert a menekültek kapcsán hozott törvények egyike sem állja ki az alkotmányosság, a törvényesség, a nemzetközi egyezményekben foglalt kötelezettségek próbáját.

A „határzár tiltott átlépése” elnevezésű bűncselekmény ellentétes a genfi menekültügyi egyezménnyel. Aszerint ugyanis a kérelmező nem büntethető azért, mert szabálytalanul lépett be abba az országba, amelyiktől védelmet remél.

Nemzetközi és uniós jogot sért az a törvényünk is, amely szerint a szerb–magyar határtól 8 kilométeren belül elfogott menedékkérőket a rendőrség visszakényszerítheti a határkerítés mögé. Súlyosan törvénysértő az az eljárás is, hogy kérelmük elbírálásáig a menedékkérőket idegenrendészeti-, illetve válogatás nélkül menekültügyi őrizetbe veszik. Ez utóbbi eljárást 2013-ban találta ki az Orbán-kormány, miután mind a strasbourgi bíróság, mind az Európai Bizottság jogellenesnek nyilvánította a menekültek idegenrendészeti őrizetét. Ám menekültügyi őrizetbe sem vehető konkrét indok nélkül bárki, csak az, aki tényleges nemzetbiztonsági/terror veszélyt jelent.

children-asiancorrespondent.jpg

Kép: asiancorrespondent.com

És akkor még egy szót sem ejtettünk a piszkos anyagiakról. A most épülő második kerítés 38 milliárd forintba kerül, a menedékkérők őrizete több száz-, ha nem több ezer fogva tartási kapacitást igényel, horribilis összeggel terhelve az adófizetőket. A Helsinki Bizottság ügyvédei minden jogellenes fogva tartás ügyében Strasbourghoz fognak fordulni és az államnak - a biztosan vesztes perek alapján - a mi pénzünkből kell majd sok millió forintot kifizetnie a jogellenesen fogva tartott menedékkérőknek.

Úgy tűnik, mégsem csak az ítélet, de a törvény is számít.

torveny-jogilexikon.jpg

 Kép: Jogilexikon

A bejegyzés trackback címe:

https://jog-asz.blog.hu/api/trackback/id/tr712315215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

illiberalisberlo · http://illiberalisberlo.blog.hu/ 2017.03.06. 05:35:49

Lehet az ilyen perek miatt leterheltek a bíróságok. Összesen hány ilyen per volt? Jaj az a sok költség pedig hány stadion épülhetett volna belőle!

Kampfer 2017.03.06. 07:40:53

Éééééés igen! Vártam már ezt a bejegyzést...

Tisztelt bírónő!

Tényleg érdekelne az őszinte véleménye ezekről a bűnözőkről! Miért nem lehet jogszerű a számonkérése és elítélése olyan bűnözőknek, akik egy lezárt határon erőszakkal akartak áttörni (és a videók tanúsága szerint alkalmaztak is erőszakot)?

"Hogy miért éppen ezt a tíz embert vádolta meg az ügyészség, az azóta is rejtély."

Őket fogták el, őket tudták azonosítani. Talán többet is kerestek/keresnek, ezt nem lehet tudni. De hogy miért éppen őket, ez nem változtat a tényen, hogy őket megfelelő okkal és alappal vádolták meg és ítélték el!

"Azé a H. Ahmedé, aki ellen ugyanezen a napon, ugyanezen a helyen elkövetett cselekmény miatt külön folyik az eljárás."

Az ő esete miért kérdéses? Ha én hasonlóan viselkednék egy rendőri intézkedés során, nem is csodálkozhatnék azon, hogy egy börtönben rohadjak évekig! Itthon, magyarként és nem MIGRÁNSKÉNT más államban!

"Lehet-e egyáltalán törvényes egy ítélet akkor, ha maga a jogszabály törvényellenes?"

A jogszabályt egy legitim parlament alkotta meg és fogadta el. Továbbá egy migráns meg sem kérdőjelezheti más állam által alkotott törvény jogszerűségét, hiszen neki egyetlen kötelme van azzal kapcsolatban: elfogadni, megérteni és alávetnie magát. Ellenkező esetben számolnia kell a következményekkel.

"Mert a menekültek kapcsán hozott törvények egyike sem állja ki az alkotmányosság, a törvényesség, a nemzetközi egyezményekben foglalt kötelezettségek próbáját."

Erről már nem egy vita volt a neten is! Ezek NEM MENEKÜLTEK! Közönséges migránsok. Szerbiában, Görögországban, Macedóniában nem üldözik őket! Nincsenek életveszélyben! Bárki, aki ezt bizonygatja (a pardavimárták, jeneiorsolyák, szerintem ön is) hazudik! Egy lengyel civil vagy katona '39-ben menekült volt, egy horvát vagy szerb vagy magyar '92-'93-ban menekült volt, mikor átlépte a magyar határt! De ezek NEM azok! Az nem menekülésre okot adó körülmény, hogy szar az élet a táborban. A háború és a polgárháború ezzel jár. A szomáli és bangladesi vagy eritreai pedig miért akar a magyar határing menekülni?

"A „határzár tiltott átlépése” elnevezésű bűncselekmény ellentétes a genfi menekültügyi egyezménnyel."

Az lehetne, ha ezek menekültek lennének, de nem azok. A genfi egyezményben szerepel a 'közvetlenül' szó is az érintett területeket illetően. Továbbá nincs lezárva a határ, hiszen az adott pontokon be lehet lépni, le lehet adni a kérelmeket. Várni kell? Igen, hiszen sokan vannak. De érdekes, hogy azokon a pontokon már nem működik a 'nofinger' és a 'germani-germani', illetve a dokumentumokat sem célszerű eldobálni. A mezőn átvágva ez nem gond... Érthető, ha ez nem jön be nekik, de ettől erre még NINCS JOGUK azt tenni, amit akarnak! És amely egyezmény ezt egy MIGRÁNS jogának definiálja, azt szó nélkül AZONNAL föl kell rúgni! Ostobaság volt ilyesmit egyáltalán aláírni.

"Nemzetközi és uniós jogot sért az a törvényünk is, amely szerint a szerb–magyar határtól 8 kilométeren belül elfogott menedékkérőket a rendőrség visszakényszerítheti a határkerítés mögé."

Hazugság, mivel aki el akarja kerülni a hatóságokat, átvág mindenen és szökik, az NEM MENEDÉKKÉRŐ! Az közönséges határsértő. Szerintem itt csúsztat bírónő is! A menedékkérő jön, menedéket kér és tűr. És nem hazudozik. A vonatkozó uniós jog pedig annyira hasznos, mint az említett genfi egyezmény.

"Ám menekültügyi őrizetbe sem vehető konkrét indok nélkül bárki, csak az, aki tényleges nemzetbiztonsági/terror veszélyt jelent."

Értem. És ez csak akkor derüljön ki, ha a migri már vonatra vagy kamionba szállt??? Netán a kormány mögé?

"És akkor még egy szót sem ejtettünk a piszkos anyagiakról. A most épülő második kerítés 38 milliárd forintba kerül, a menedékkérők őrizete több száz-, ha nem több ezer fogva tartási kapacitást igényel, horribilis összeggel terhelve az adófizetőket."

Sokkal olcsóbb, mintha ezeket beengedve ugyanazt okoznák, mint '15-ben! Inkább költsünk a falra 'X'-et, mint a következményekre '5-6-10X'-et! Nem is beszélve a veszélyeztetett életekről, közbiztonságról!

"A Helsinki Bizottság ügyvédei minden jogellenes fogva tartás ügyében Strasbourghoz fognak fordulni..."

Már nagyon régen le kellett volna számolni azzal a szervezettel (is)! Világosan látható a céljuk, destruktívak, a polgárok érdekei elé helyezik a migránsok érdekeit, hazudoznak, veszélyeztetik a biztonságunkat! A tagjaikon kellene elverni minden forintot, amit bukunk miattuk!

"Úgy tűnik, mégsem csak az ítélet, de a törvény is számít."

És a magyar polgárok...? Az smafu? A magyar kormány az ásotthalmi gazda telkéért és a gazdáért felelős! Egy migránsért nem!

Sokkal szigorúbb és határozottabb intézkedésekre lett volna már szükség eddig is! Nem tudom, miért jó bírónőnek, ha itthon is azt kell kezelni, amit az ostoba németeknél vagy svédeknél? Az orbánellenes gyűlölete ér annyit bírónőnek, hogy ilyen veszélynek tegye ki a magyarokat? A tasz-féléknek ér ennyit a soros-pénz, hogy veszélyeztessék polgártársaik életét?
Kamp.

Kampfer 2017.03.06. 08:22:40

"A védelem viszont azzal érvel, hogy H. Ahmed semmilyen állami szerv felé semmiféle követelést nem fogalmazott meg..."

Egyrészt: és ez akkor most külön értékelendő, meg kell említeni, mint fontos körülményt? Mert szerintem ennek alapnak KELLENE lennie! Ha menekült (mint ahogy nem az), akkor nyilván semmiféle követelése nincs, hanem menedéket KÉR! Ez kell legyen az alapállás. De megafonnal, féltéglával, égő botokkal a kézben nem tűnik senki sem menedékkérőnek... Vagy én látom rosszul?

Másrészt: a felvételek alapján a megafonnal a kézben és a lezárt kaput rángatva nekem erősen úgy tűnt, hogy volt követelése és a rendőrök felé! Ők pedig nálam hivatalos szervként vannak elkönyvelve. De a tévedés jogát és lehetőségét fenntartom! Nos, ebből számomra nem tűnik valósnak a védelem érvelése.

"Nemzetközi és uniós jogot sért az a törvényünk is, amely szerint a szerb–magyar határtól 8 kilométeren belül elfogott menedékkérőket a rendőrség visszakényszerítheti a határkerítés mögé."

Csak kérdezem, bírónő: ha a konzervatív megoldást választanánk, akkor a kerítésen átszökdöső határsértőt (akiről ugye nem tudhatjuk, hogy menekült, avagy migráns, hiszen átszökött és futva menekül tovább) figyelmeztetés után (vagy anélkül) egyszerűen leterítik egy sorozattal, az végülis jogkövető lenne? Hiszen államhatárt véd a katona, a kerítésen a megfelelő jelölések és figyelmeztetések kint vannak. És a kerítésen túl a manőverút és környezete már vastagon magyar terület! Tehát akkor az megfelelőbb eljárás lenne?
Számomra, aki végignézte az elmúlt két év fejleményeit Nyugat-Európában mindenképp logikusabb eljárás lenne, ez tény. De azért az számomra sem alapállapot, hogy százakat géppuskázzanak le a jogsértő határátlépésüket követően. A kormány által követett eljárás mégis egy normálisabb, de kellő kényszerítő erőt jelentő módszer arra, hogy megértessék végre a migránsokkal, hogy nem ők szabják a feltételeket!

"Súlyosan törvénysértő az az eljárás is, hogy kérelmük elbírálásáig a menedékkérőket idegenrendészeti-, illetve válogatás nélkül menekültügyi őrizetbe veszik."

Ez lehet, hogy így van, ellenben jó okkal történik. Tudja, bírónő, szerintem ez épp az az eset, amikor fel kéne ismerni, hogy NEM az emberek léteznek a törvényekért, hanem a törvényeknek KELLENE létezniük az emberekért! A vonatkozó uniós jogszabály egy ostobaság, gyengeség és nagyon súlyos veszélynek teszi (már tette) ki az unió polgárait! Ezer szerencse, hogy eddig Magyarországon nem okozott olyan tragédiát ez a mentalitás, mint a franciáknál, belgáknál, svédeknél és a németeknél! Nagyon helyes, hogy az erre vonatkozó ostoba szabályozást a kormány megpróbálja korrigálni!

"Ám menekültügyi őrizetbe sem vehető konkrét indok nélkül bárki, csak az, aki tényleges nemzetbiztonsági/terror veszélyt jelent."

Bírónő! Szerintem az elmúlt másfél év eseményei elég komoly indokot szolgáltat arra, hogy BÁRKIT, aki migránsként feltűnik az unió határán (nem csak a magyar határra gondolok), azt azonnal menekültügyi őrizetbe vegyék és kőkeményen megvizsgálják! Épp a már érvényes és vonatkozó jogszabályok laza kezelése miatt is haltak meg sajnos emberek Európában!

És még egy gondolat! Nyilván nem gyengén gyűlöli az Orbánt és a kormányát. Ez nem baj, bárki szabadon érezhet és gondolhat, ezért sincs itthon diktatúra (szerintem)! Én is elég vadul gyűlölöm a pardavimártákat, jeneiorsolyákat, zsohárzsuzsákat... Tettek érte! Ahogy nyilván a kormány is azért, hogy sokan gyűlölik őket. Ez rendben is van így. De valamit azért nem értek!
Tényleg annyi dolog van, amit rosszul, sőt elítélendően tesz a kormány! Legyen is ezért kritika és megvetés a részük! Majd a választók ítélnek egy év múlva. De ebben a kérdésben, amikor kőkeményen a polgárok és az ország biztonságáról van szó, amikor valóban életek múlhatnak a döntésen, akkor miért kell ennyire eszetlenül és örömködve tapsolni a pardavimártáknak, hogy keresztbe tudtak tenni a magyaroknak??? Miért öröm az, ha ilyen közönséges bűnözőket tudnak mosdatni a kormány ellenében?
Szokás mondani, hogy úgysem ide jönnek, nem itt akarnak élni. Szuper! Örülök neki! Mi sem akarjuk, hogy ők itt legyenek, a kormány sem akarja! Akkor mit kell ennyire erőltetni ezt a dolgot? Ha valóban menedékkérők és okkal és joggal azok (és a fritzekhez vágynak), akkor miért nem pályáznak el a belgrádi követségre és kérnek menekültvízumot? És akkor ott megvizsgálják őket, elmondhatják szívbemarkoló történetüket és a német (svéd, norvég) követség eldönti, hogy mi lesz. Ha megkapják, mehetnek LEGÁLISAN keresztül az országon, emberek módjára. Ha nem, akkor így jártak... De kérdem én: ha a fritzek (norvégok, svédek) nem látják őket menedékkérőknek, nem adják meg a vízumot, akkor milyen alapon várják ezt el a magyar kormánytól? Akkor miért kell nekünk úgy kezelni őket?
Továbbá: ha nincs kerítés, határzár és katona, akkor mi kényszeríthetné őket a jogkövető és normális (tudja: menedékkérőkre utaló) magatartásra? Ezekre a kérdésekre sosem jön érdemi válasz, csak a 'nemzetközi jog'...!
Kamp

Buchhalter 2017.03.06. 09:41:32

Ez a cikk egy röhej! Az az ember egy megafonnal hergelte a tömeget! Magyarán támadást provokált a törvényes határainkon! Kedves bírónő,menjen közéjük és éljen velük pár hónapot.Ha túlélte és még mindig vallja a liberális migráns pátyolgató nézeteit vastapssal fogjuk Önt jutalmazni! A Helsinki bizottság pedig már egyre több országban kezdi kiverni a biztosítékot nem sok jót jósolok nekik.És persze az is érdekes,hogy a Helsinki bizottság a szólás és szabadságjogok felkent apostolának hirdeti magát,de a blogjain egyáltalán nem lehet véleményezni! Cenzúrázák a véleményt azok akik a szabadságjogokat hirdetik??? Na ez az igazi közröhej és teljes hitel vesztés!

Killary Fucking Clingon 2017.03.06. 09:41:42

Engem meg az erdekelne hogy mit faszkodnak a birosagok evekig pofon egyszeru ugyekkel..Donteskeptelen gyava a kar 80%-a mikozben emberek cegek mennek tonkre az evekig tarto idetlenkedes miatt. A jogaszok ennek az orszagnak a sirasoi..

VaradiJanos 2017.03.06. 09:47:07

Mennyivel olcsóbb lenne egy aknamező.

putris72 2017.03.06. 09:49:29

A menekült az csak az első biztonságos országig számít menekültnek,ha jól tudom?Nem pedig a leggazdagabb országig,ahol sok a segély!És ha nem tetszik,mert pl: lassú a net,vagy rossza kaja tovább menekülök egy másik gazdag országba!Valamint kötelező beilleszkednem,és elfogadnom a törvényeket és alkalmazkodom!Nem én szabom meg,hogy mit akarok!!Esetleg rosszul tudom??Nem igazán menekült aki meg támad egy lezárt országhatárt!!

Kampfer 2017.03.06. 09:53:11

@Buchhalter: Üdv! Tavaly az egyik cikküket egy délután elég vadul szétszedtük. Tulajdonképp nem meglepő, de szinte minden mondatukra érdemben lehetett reagálni, az élet szinte minden szavukat ezer alkalommal cáfolta. A következő cikküket már nem lehetett kommentelni, azóta egyik írásukat sem lehet.

Az itthoniak látványosan támogatnak mindent, ami társadalomellenes, deviáns és hungarofób. Hasonlóan a tasz-hoz, a hrw-hez és az ai-hez (mesterséges, de közel sem intelligens)! A migránsok pátyolgatása tökéletesen illik ebbe a képbe!

Nagyon hiányolom, hogy ezeknek a 'szervezeteknek' a tagait, tisztségviselőit NEM LEHET elszámoltatni! Személy szerint azt gondolom, hogy ezeknek az ÖSSZES tagját, tisztségviselőjét elő kellene venni MINDEN miattuk elbukott forintért és a személyes és családi vagyonukkal, szabadságukkal kellene FIZETNIÜK a magyar államot ért MINDEN forintnyi kárért, amiért ők felelnek!
Kamp.

sunabajnok 2017.03.06. 10:02:54

"A „határzár tiltott átlépése” elnevezésű bűncselekmény ellentétes a genfi menekültügyi egyezménnyel. Aszerint ugyanis a kérelmező nem büntethető azért, mert szabálytalanul lépett be abba az országba, amelyiktől védelmet remél."

Ahmedünk érvényes Asszem máltai papírokkal rendelkezett..milyen védelemről beszélünk? Ez közönséges felbújtás volt,semmi több. Ami pedig az idegenrendészeti őrizetet illeti. Tessék szépen tenni egy próbát,és papírok nélkűl elindulni a közelkeletre. Talán a golyót a fejből hazaküldik a családnak.

sunabajnok 2017.03.06. 10:07:32

Nem mellesleg nemcsak etetni kellene őket és a lovat alájuk adni,hanem felvilágosítani a kötelezettségeikről,és csak aztán a jogaikról. Meg tán nem ártana hajókat bérelni,és felpakolni őket amerikába. Az nem dívik,hogy gyarmatosít amerika,a következményeket meg leszarja. Igenis felelősséget kell vállalnia.

$pi$ 2017.03.06. 10:08:47

"A „határzár tiltott átlépése” elnevezésű bűncselekmény ellentétes a genfi menekültügyi egyezménnyel. Aszerint ugyanis a kérelmező nem büntethető azért, mert szabálytalanul lépett be abba az országba, amelyiktől védelmet remél."

A csávónak európai útlevele volt, nem remélhetett tehát védelmet magyarországtól, mert egy biztonságos országból érkezett egy biztonságos ország állampolgáraként. Ez szerintem elég egyértelmű nem?

Disclaimer: Nem ismerem a jogszabályokat, nem vagyok jogász, nem kötekedni akarok, csak kérdezem.

Buchhalter 2017.03.06. 10:12:57

@Kampfer: egyetértek.A demokrácia és a szólás szabadság mögé bújva valójában ezek a szervezetek rombolják Európát és a fejlettebb világot.Szándékaik elég kérdésesek és gyanúsak,dehogy semmi köze nincs a társadalmak és a világbéke építéséhez az 100 % .Akik vagy ami pénzeli ezeket a szervezeteket talán egy kis időre illegalitásba kéne vonulnia ,mert ha nekem egyszerű embernek gyanúsak akkor még kiknek? A titkosszolgálatok meg nem a finomkodásukról híresek.

Kampfer 2017.03.06. 10:21:42

@Buchhalter: "A titkosszolgálatok meg nem a finomkodásukról híresek."

Ámen! Egyszerű adófizetőként és olyan állampolgárként, aki a törvények szerint minden erőszak jogáról lemondott, azt az állami erőszakszervezetek kezébe adva, egyszerűen felfoghatatlan, hogy ilyen 'civilnek' hazudott szervezetek, jogászok és politológusok hogyan támogatják és védik, mi több: uszítják ezeket a migránsokat, hogy törvényt és szabályt szegve azt tegyenek, amihez (szerintük) joguk van! Én csak nagyon REMÉLEM, hogy a titkosszolgálatok és a biztonsági szervek figyelik a tevékenységüket! De tudod, én immár a számonkérésüket, szankcionálásukat sürgetem, mert már bőven túlmentek azon a határon, ami tolerálandó/tolerálható! Szerintem a vagyonukkal és szabadságukkal kellene feleljenek a tetteikért!

Csak aztán ki ne derüljön, hogy ezt a pardavimártát, jeneiorsolyát és az ivánjúliát is hasonló indokok mozgatják, mint a zsohárzsuzsannát...! Ezek ténykedése az én értékítéletem szerint simán államellenes bűncselekmény! Lehet, hogy ez nincs szinkronban a joggal, de akkor a jogrendről is kiábrándító a véleményem!
Kamp.

RHalacska 2017.03.06. 10:26:35

Fel kellene végre ismernie mindenkinek, hogy Európa ostrom alatt van, a migránsnak mondott tömegesen érkezők között rengeteg terrorista lehet.
A terroristák előbb utóbb cselekszenek, a maradék abban bízik, hogy Európa majd eltartja őket, eszük ágában sincs dolgozni. Milliók jönnek.
Az a fő gond, hogy sokkal kevesebb emberre tervezett törvényekkel, intézményrendszerrel próbálunk valamit is tenni. Olyan, mintha személyautóval próbálnánk meg elvinni 7 tonna cementet, mert 40 kg-ot sikerült. Hát nem fog menni.
Álságos tartom, amikor az 1956-ban menekülő magyarokkal hasonlítják őket össze. Sokkal kevesebben voltak, azonos kultúrkör és vallás, a legtöbb pedig jobb élet reményében menti ki dolgozni akart, és nem segélyt.
Viszont az arab migránsokra mindez nem igaz. A saját testvéreik az arab országokban miért is nem fogadják be őket?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.03.06. 10:42:24

"A „határzár tiltott átlépése” elnevezésű bűncselekmény ellentétes a genfi menekültügyi egyezménnyel. Aszerint ugyanis a kérelmező nem büntethető azért, mert szabálytalanul lépett be abba az országba, amelyiktől védelmet remél."

Drága Zsuzsika,

eleve szó sem lehetett volna menedék kéréséről, hiszen biztonságos országból törtek be Magyarország területére. Így tehát az általad felhozott genfi egyezmény nem alkalmazható.

Pilotax 2017.03.06. 10:59:47

Nyugi nyugi mindenkinek!

A bírónő senkinek nem fog válaszolni, pláne meg vitába szállni, mert mint a jog felkent papja nem fog odáig leereszkedni, hogy mezei pógárokkal vitatkozzon olyan dolgokról amikhez azok h..k.

Valamelyik nap egy másik jogász által írt blogon hiába hoztak fel a kommentelők okokat, indokokat, tételes jogszabályok nyilvánvaló ellentmondásait a blogíró nem tolerálta és a jogi Parnasszus magasságaiból le...ta a blogját megtisztelőket..

chrisred 2017.03.06. 11:06:27

@putris72: Rosszul tudod. Menedékkérőnek kell tekinteni. De a cikkíró is téved, amikor azt írja, hogy nem szankcionálható a határátlépéssel kapcsolatos szabályok megsértése miatt. Ez valóban csak a származási országával szomszédos országba belépés esetén nem szankcionálható, az összes többi határátlépés esetén rögtön jelentkeznie kell az adott ország hatóságánál és a szabályok megsértésének indokoltságát bizonyítania kell. Ellenkező esetben a szankciók alóli mentessége nem él. Ez persze a menedékkérői státuszát nem érinti.

chrisred 2017.03.06. 11:10:01

@Kampfer: Az állami szervek felé megfogalmazott követelés a terrorcselekmény törvényi tényállásának része, ennek hiányában ez a bűncselekmény nem állapítható meg.

Kampfer 2017.03.06. 11:12:18

@chrisred: Tehát akkor a kerítésen átszökdöső, menekülő migráns nem tekintendő menedékkérőnek, igaz? Hiszen nem a hatóságot kereste, nem az átkelő ponton jelentkezett, hanem a kerítést átvágva (láthatóan rongált kerítésen átszökve) bujkálva próbálta kikerülni a hatóságokat! Ergo csak közönséges határsértő. Nehezen bizonyítható persze a migráns részéről, hogy nem TUDATOSAN próbálta elkerülni a hatóságokat, ő pusztán ennyire tudatlan, illetve az ő kultúrájukban egy szétdarabolt kerítés felér egy meghívással! Persze meg lehet próbálni, de addig se flangálhasson szabadon, hanem csücsüljön le egy megfelelő helység megfelelő sarkába és várja meg a döntést (ami nyilván a viselkedését IS figyelembe véve születik majd meg)!
Kamp.

chrisred 2017.03.06. 11:16:24

@Kampfer: De igen, annak tekintendő, ha a menedékkérelmét elismerik. A menekült státuszt nem kiérdemelni kell, a származási országában lévő helyzete objektív módon meghatározza, hogy menekültnek számít vagy sem.

Kampfer 2017.03.06. 11:16:25

@chrisred: Megafonba üvöltözve, ujjal a rendőrökre mutogatva üvöltözve a rendőröknek 1 órás határidőt szabni, majd következményekkel fenyegetni nálam követelésnek minősül! A rendőrök pedig az állami szervek (hatóság) képviselői! De ez a jogászkodás része a dolognak. Amit a videókon láttam, az közönséges bűncselekmény, garázdaság, ha ezt az országhatáron követték el, akkor erőszakos határsértés kísérlete. Szerintem...

Egy a lényeg, ezeknek a migránsoknak minimum a börtönben a helyük nagyon hosszú évekig! Utána pedig kiutasítás, lehetőleg örökre! Sajnálom, hogy ilyen olcsón úszták meg ezt az egészet! SOKKAL SÚLYOSABB ítéleteket kellett volna hozni ellenük!
Kamp.

Kampfer 2017.03.06. 11:19:30

@chrisred: Na, az ilyen egyezményt KELL AZONNAL felrúgni! Ennek minden szava közönséges ostobaság! Ha a szerbeknél nem üldözik vallása, nemzetisége, identitása miatt, akkor ott már biztonságos országban van. Ahogy a görögöknél, macedónoknál is! Tehát Magyarországnak SEMMI kötelme nincs velük szemben! Persze dönthetünk úgy, hogy befogadjuk, de dönthetünk úgy is, hogy nem. Döntöttünk, ennyi. Ha ezt el tudja fogadni, hurrá, ha nem, akkor majd viselje a következményeit! De egy ilyen országokat letaposó migránsnak itt NEM LEHETNEK jogai! Amely egyezmény ilyet rögzít, az nettó ostobaság, fel kell mondani!
Kamp.

Kampfer 2017.03.06. 11:33:49

@chrisred: "De igen, annak tekintendő, ha a menedékkérelmét elismerik."

Ha be sem nyújtja, mert a kerítésen átszökve tovább menekült, akkor NEM menedéket kér, hanem egyszerűen csak sunnyog. Ergo nem is kell menedékkérőként kezelni! És ha tűzparancs volna érvényben...? Felszólítják, nem áll meg. Leterítik.
- Menedéket kért? Nem.
- Kereste a hatóságokat? Na ne viccelj!
- Együttműködött? Mikor összeesett...

"A menekült státuszt nem kiérdemelni kell..."

Az lehet, leírják a szabályok (hogy milyenek, azt már láttuk). De a szolidaritást, rokonszenvet, segítségnyújtást igenis ki kell érdemelni! Ezekre érdemtelenné lehet válni! És a migránsok (egyenként is, de tömegekként is) ÉRDEMTELENNÉ váltak már nagyon hosszú hónapok óta!

"...a származási országában lévő helyzete objektív módon meghatározza, hogy menekültnek számít vagy sem."

Amit a hatóságnak ugye 'bemondásra' el kell hinnie, mert egyik migri sem tudja magát igazolni (nem is akarja), sem papírja nincs, sem szándéka a biometriás azonosításhoz! Simán nem igaz rájuk, amit írsz, hiszen együttműködést, korrektséget és őszinteséget feltételez! Egy sunnyogó, hazug migri, akit beazonosítani sem tudsz, az NEM JOGOSULT SEMMIRE SEM! Ellenkezőleg: nagyon határozott és radikális módon fel kell lépni ellenük!
Kamp.

morph on deer 2017.03.06. 11:40:55

@chrisred:
"az összes többi határátlépés esetén rögtön jelentkeznie kell az adott ország hatóságánál"

Emlékezz vissza, a hacacáré pont eközben kezdődött. A határőrök felnyitották a kapukat, kezdték lassan engedni befelé a tömeget, majd egyszer csak elkezdték újra becsukni.
Senki sem értett semmit - szerintem egyik oldalon sem - egy darabig. Később az volt a hivatalos álláspont, hogy "félreértés történt".
Eközben semmilyen tájékoztatás nem történt, ha már a lökdösést nem vesszük annak. Eleinte még a felelőst is keresték a magyar oldalon, - ki és mire fel nyitotta ki a kaput, stb., aztán erről többet nem esett szó, ehelyett letartóztatták többek közt a kerekesszékes meg a vak "terroristákat".
Ez az egész egy rossz vicc, ha őszintén nézzük. Mindenki sokkal jobban járt volna, ha perceken belül elfelejtik ezt a marhaságot,- mondjuk Azmedet és családját "kiutasítják" hogy menjenek Isten hírével szerencsét próbálni máshová - ahelyett, hogy lejáratják az országot ilyen mondvacsinált "terrorista" hazugsággal!

Csak ugye mindez még a dicső emlékű népszavazós hisztériakeltés részeként akkor jó ötletnek látszott, most meg már nem tudnak mit kezdeni az egésszel arcvesztés nélkül.

Most szólok, hogy egy qrva szót nem írtam arról, hogy ki a menekült és kinek mihez van joga, úgy hogy ezt felesleges cáfolni, mert nem ertől van szó!

Már megint józan ész és a gondolkodás hiánya az, ami gyönyörűen látszik a történetből, de legalább ragaszkodunk a hülyeséghez körömszakadtáig.
Az is valami, nem..?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 11:41:18

@Kampfer: "Na, az ilyen egyezményt KELL AZONNAL felrúgni!"

Semmi akadálya. A csuti geci már dolgozik rajta. De először ki kell lépni, a NATO-ból, EU-ból, a nyugati világból.

Aztán majd ha az orosz csapatok elől menekülsz, ne csodálkozz, ha az osztrákok nem engednek be.

morph on deer 2017.03.06. 11:42:54

@Kampfer:
"Megafonba üvöltözve, ujjal a rendőrökre mutogatva üvöltözve"

Mit mondott? Te tudod?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2017.03.06. 11:44:29

ez mekkora kamu oldal...és még jog ásznak hívja magát...
kb. mint a vérbírók az ötvenes években akkora koncepció lóláb lóg ki.
minden alkalommal kiderül, h miért is TILOS titeket visszaengedni a hatalom közelébe. de lássuk a cikket...jelezve, h Kamp. majd mindent kimeritően romba döntötte a firkálmányod.
de
"Lehet-e egyáltalán törvényes egy ítélet akkor, ha maga a jogszabály törvényellenes? "
hát hajrá, irány az Alkotmánybíróság (tov.:AB) mivel ez ott dől el és nem ilyen zugügyvéd blogjában bemondásra.

"Mert a menekültek kapcsán hozott törvények egyike sem állja ki az alkotmányosság, a törvényesség, a nemzetközi egyezményekben foglalt kötelezettségek próbáját."
valóban, ha ez így van nyilván tudod idézni a megfelelő AB határozat számát.

"A „határzár tiltott átlépése” elnevezésű bűncselekmény ellentétes a genfi menekültügyi egyezménnyel. Aszerint ugyanis a kérelmező nem büntethető azért, mert szabálytalanul lépett be abba az országba, amelyiktől védelmet remél."
az a baj, (képletesen) h manapság kb. 3 kattintással kideríthető, h ez ordas hazugság
www.unhcr-centraleurope.org/hu/informacioforrasok/egyezmenyek/menekultugyi-egyezmeny.html

www.unhcr-centraleurope.org/hu/pdf/informacioforrasok/egyezmenyek/az-1951-es-egyezmeny-es-az-1967-es-kiegeszito-jegyzokonyv.html

2. Cikk
Általános kötelezettségek
Minden menekültnek kötelezettségei vannak azzal az országgal szemben, ahol tartózkodik,
különösképpen az, hogy magát az ország törvényeinek és szabályainak, valamint a közrend fenntartása
érdekében hozott intézkedéseknek alávesse.

kettes cikk eléggé az eleje, sőt majdnem ezzel indul, belátható, ha a megafonba ordítás, betondobálás, gyújtogatás, határ erőszakos áttorése NEM felel meg ennek a cikknek, az meg csak "pech" számotokra, h egy egész ország láthatta élőben h mi történt, mivel közvetítették azt.monjuk a cnn csak a könygázt kimosogató óbégató kontinensfoglalókat mutatta, de szerencsére volt ott rajtuk kívül is más tv csatorna.

az egyezmény tovább is van ám!!

31. Cikk
A menedéket nyújtó ország területén jogtalanul tartózkodó menekültek
1. A Szerzd Államok az országba való jogellenes belépésük, vagy tartózkodásuk miatt nem sujtják büntetéssel azokat a menekülteket, akik közvetlenül olyan területrl érkeztek, ahol életük, vagy szabadságuk az 1. cikkben foglalt meghatározás értelmében veszélyeztetve volt, és akik engedély nélkül lépnek be területükre, illetleg tartózkodnak ott, feltéve, hogy haladéktalanul jelentkeznek a hatóságoknál és kellképpen megindokolják jogellenes belépésüket, illetleg jelenlétüket.

segítek neked T. jogÁSZ

közvetlenül olyan területről érkeztek, ahol életük, vagy szabadságuk az 1. cikkben foglalt meghatározás értelmében veszélyeztetve volt, "

szerbia lenne ez az ország? valóban? elképesztő, ilyen magabiztossággal nyomjátok ezt a süketet.nyilvánvaló, h ez a háború vagy egyéb konfliktussal súlytott ország KÖZVETLEN szomszédságára érvényes...afgánok?szírek?irakiak pakik? hány biztonságos országon jöttek már át?

"feltéve, hogy haladéktalanul jelentkeznek a
hatóságoknál és kellőképpen megindokolják jogellenes belépésüket, illetleg jelenlétüket."
ne ez pedig nem igényel magyrázatot.

a lakhelykijelölés nem örizet...de ezt hagyjuk is, nyilván a saját hazátokat fogjátok perelni a migrik kedvéért, illetve valószínűsítem, h nemsoká itt sem lehet majd kommentelni mint a helsinki bizó indexes blogjában.
na pápá

Kampfer 2017.03.06. 11:48:15

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Számunkra hátrányos, vagy akár veszélyt jelentő egyezményt nincs értelme érvényben tartani. De ha feljebb is olvasol, akkor még az érvényes egyezmény hatálya vagy az adott esetre vonatkozása is kérdéses!
Nem hiszem, hogy erről a NATO egyezmény szólna, az uniós már inkább.

"Aztán majd ha az orosz csapatok elől menekülsz..."

Ezt most megint honnan szedted?

"...ne csodálkozz, ha az osztrákok nem engednek be."

Azon nem is nagyon csodálkoznék! De abban biztos lehetsz, hogy ha tenném is, okmányokkal, hiteles dokumentumokkal, némi pénzzel tenném és az osztrák határőrt/rendőrt/katonát keresve és előszedve minimális német és a lehető legjobb angoltudásomat. Semmikképp sem letaposva mindent és mindenkit, elrohanva a hatóság elől és jó eséllyel egy hálás 'danke' hagyná el a számat, ha kapnék tőlük egy szalámis szenyát! Érzed a különbséget?
Kamp.

Kampfer 2017.03.06. 11:49:19

@morph on deer: Tárgyaláson felolvasták. Gondolom a bíró és a védő is hallotta/olvasta a vádiratot.
Kamp.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 11:55:37

@Kampfer: "Számunkra hátrányos, vagy akár veszélyt jelentő egyezményt nincs értelme érvényben tartani."

Így van. Írtam is, hogy ki lehet jelentkezni a kultúrált világból, semmi akadálya, olvasd el mégegyszer.

""Aztán majd ha az orosz csapatok elől menekülsz..."
Ezt most megint honnan szedted?"

Történelmi tapasztalat.

Á"...ne csodálkozz, ha az osztrákok nem engednek be."
Azon nem is nagyon csodálkoznék! De abban biztos lehetsz, hogy ha tenném is, okmányokkal, hiteles dokumentumokkal, némi pénzzel tenném és az osztrák határőrt/rendőrt/katonát keresve és előszedve minimális német és a lehető legjobb angoltudásomat."

Majd mondják neked, hogy balkáni barmok, ti se adtok védelmet a menekülteknek, mi miért adnénk nektek?

Az osztrákokhoz hiába viszel némi pénzt, nem tudod az osztrák hatátrőrt korrumpálni.

Netuddki. 2017.03.06. 11:57:34

@Kampfer: "A jogszabályt egy legitim parlament alkotta meg és fogadta el."

Már régen nem legitim...

Kampfer 2017.03.06. 12:04:21

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"Írtam is, hogy ki lehet jelentkezni a kultúrált világból, semmi akadálya, olvasd el mégegyszer."

Egy érvényben lévő egyezményt betű szerint betartani (akkor is, ha az a migránsnak hátrányos - t.i.: nem menedékkérő), még nem a kulturált világból történő kiiratkozás. Továbbá a 'kulturált' mindkét 'u' hangzója rövid. Ha már kultúra...

"Történelmi tapasztalat."

Értem. És az osztrákokkal/németekkel mi a történelmi tapasztalat?

"Majd mondják neked, hogy balkáni barmok, ti se adtok védelmet a menekülteknek, mi miért adnénk nektek?"

Egyrészt: láthatóan ők sem nagyon ugrándoznak a migrik seregeiért!
Másrészt: talán azért, mert felismerhető a két viselkedés közötti különbség. Te is megpróbálhatnád felismerni!

"Az osztrákokhoz hiába viszel némi pénzt, nem tudod az osztrák hatátrőrt korrumpálni."

Azt nem is. De ételt venni, ruhát venni, telefont fizetni lehetne vele... Hogyhogy te ilyenre nem gondolsz???
Kamp.

Kampfer 2017.03.06. 12:06:25

@Tibi !: Miért ne lenne az? Választásokon bejutott pártok és képviselők alkotják. Az összetétel a választások eredményeit tükrözi, minden párt érvényesnek ismerte el. A törvényalkotás folyamata a házszabály szerint lezajlott, azt a szükséges minősített többség elfogadta. Vagyis az én értelmezésem szerint a parlament is és az általa elfogadott törvény is legitim.
Kamp.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2017.03.06. 12:06:40

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: hagyjuk már ezt, senki nem fog kilépni belőle, beidéztem jól olvasható az egyezmény szövegében, hogy jelen bűncselekménysorozatra NEM alkalmazható az egyezmény szövege.nem ismétlem meg amit leírtam(tunk).attól h a magyaro.i migránsbabusgatók hazudoznak az egyezménnyel kapcs. attól az egyezmény nem azt írja mit tőlünk, illetve amagyar álamtó ezek az árulók követelnek. ilyen egyszerű.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.03.06. 12:08:52

A ballib migránsseggnyalók soha nem adják fel láthatóan.

Most is ugyanúgy nőket erőszakoló muszlim csürhét akar a nyakunkba ereszteni a Soros bagázs, mint 2 éve.

Ha kormányra jutnak meg is teszik.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 12:14:39

@Kampfer: "Egy érvényben lévő egyezményt betű szerint betartani (akkor is, ha az a migránsnak hátrányos - t.i.: nem menedékkérő), még nem a kulturált világból történő kiiratkozás."

Felmondani az.

"Továbbá a 'kulturált' mindkét 'u' hangzója rövid."

Köszi!

"az osztrákokkal/németekkel mi a történelmi tapasztalat?"

Hozzánk képest babazsúr. Az osztrákok megúszták az orosz szolgaságot. A németeknek csak a keleti fele volt 40 évig orosz uralom alatt, és nem verték le az oroszok a szabadságharcukat.

"a két viselkedés közötti különbség."

A menekültkérelem elbírálásakor nem szempont a magaviselet. Sem a bőrszín, vallás, stb.

"De ételt venni, ruhát venni, telefont fizetni lehetne vele..."

Nem lehet. Ha nem kapsz menedéket, feldughatod a pénzed.

Kampfer 2017.03.06. 12:15:59

@FILTOL: Üdv! Köszönöm a linket, mentettem és most olvasom. Tanulságos!

Jó a meglátásod! Valóban nem kell kilépni sehonnan! :-) Csak az érvényes egyezményeket kell(ene) betartani és betartatni a migránsokkal is!

De, ha jól látom, akkor '39-ben a (még nem létező) egyezménynek eleget tettünk. És '91-'93 között is! És jól is tettük, hogy így döntöttünk akkor. Szerintem MOST is jól döntöttünk.
Kamp.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2017.03.06. 12:16:12

hűűűű most nézem, h ezt a blogot egy bíró írja? ne már...ha így alakítja a koncepciójához a jogszabályok magyarázatát akkor hogyan ítél?
bakker.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 12:17:46

@FILTOL: "Számunkra hátrányos, vagy akár veszélyt jelentő egyezményt nincs értelme érvényben tartani."

Ki kell lépni. Nincs más mód.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2017.03.06. 12:19:35

@Kampfer: egy ország állampolgárai jöhetnének most. Ukrajna. ott van háboró éppen. a többi kamu. persze a délszláv háborúk során is tökéletesen megfelelően jártunk el. nekem elképesztő, hogy ilyen magabiztossággal hazudoznak itt és mindenhol az egyezményről, legyen az blogger bíró, "ngo", eu bizottság stb.
ezek tényleg hüjének néznek mindenkit?

Kampfer 2017.03.06. 12:34:18

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"Felmondani az."

Ahogy közben Filtol társunk jelezte is, még csak felmondani sem kell az egyezményt. Helyesen kell értelmezni és aszerint folytatni a gyakorlatot. És még csak kiiratkozni sem kell sehonnan!

"Hozzánk képest babazsúr. Az osztrákok megúszták az orosz szolgaságot. A németeknek csak a keleti fele volt 40 évig orosz uralom alatt, és nem verték le az oroszok a szabadságharcukat."

Akkor nem voltam világos: mennyivel volt jobb a történelmi tapasztalatunk a németekkel/osztrákokkal, mint az oroszokkal???

"A menekültkérelem elbírálásakor nem szempont a magaviselet. Sem a bőrszín, vallás, stb."

De az! Aki kerítésen átszökik, sunnyogva menekül, az NEM kér menedéket, NEM keresi a hatóságot, NEM működik velük együtt! Ergo az egyezményben foglaltaknak sem tesz eleget, nem is kell menedékkérőnek tekinteni!

"Nem lehet. Ha nem kapsz menedéket, feldughatod a pénzed."

Azért az adott helyzetben erre ne vegyél mérget!
Kamp.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 12:37:34

@Kampfer: "mennyivel volt jobb a történelmi tapasztalatunk a németekkel/osztrákokkal, mint az oroszokkal???"

Tonnával.

"Aki kerítésen átszökik"

Menekültnek szabad.

Kampfer 2017.03.06. 12:41:38

@FILTOL: Üdv! Igaz. Az egyezmény szerint Ukrajnából valóban érkezhetnének. A belső migráció persze ott is nagyobb, mivel területileg szegregált a konfliktus, de rájuk vonatkozna az egyezmény szövege.

Egyébként a blogger bírónő már nem aktív. És tudtommal tanácsvezető bírónő volt. Nyilván sokkal többet tanult és olvasott, mint a legtöbbünk, iskolája is bőven több lehet. Ezért respekt. De mégis úgy érzem, hogy elég gyakran értelmezi a jogot az érzelmei és a politikai meggyőződése szerint! Vagy csak így kommunikálja...
Kamp.

Kampfer 2017.03.06. 12:45:38

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"Tonnával."

Akkor a te oktatásodra (pl. történelem, magyar nyelv) fordított pénzt nyugodtan a Dunába is dobhattuk volna... Fölösleges kiadás volt!

"Menekültnek szabad."

Ostoba vagy! Nem szabad. Az idézett egyezmény (amit föl se kell mondanunk) szövege szerint SEM!
Akkor derül ki, hogy menekült, ha bizonyosságot nyer a származása, státusza, személyazonossága és az általa elmondottak hitelessége. Ha kerítés rongál, átszökik, menekül sunnyog, akkor mindez NEM derülhet ki, addig pedig a státusza sem igazolt. Vagyis az egyezmény sem vonatkozik rá! Kövesd ezt végig!
Kamp.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 12:51:56

@Kampfer: "oktatásodra"

Életem nagyobbik részét orosz uralom alatt töltöttem. Nem kívánom vissza.

A kiegyezést a magyarok (is) akarták. A szerbek elleni háborút is. Lelkük rajta.

A német uralom kismiska volt az oroszhoz képest. Foggalmad nincs a huszadik századról.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 12:53:19

@Kampfer: "Akkor derül ki, hogy menekült, ha bizonyosságot nyer a származása, státusza, személyazonossága és az általa elmondottak hitelessége."

Tehát előbb lekáderezik, és utána mászik át a kerítésen. :))

Idióta.

Kampfer 2017.03.06. 13:05:50

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"Tehát előbb lekáderezik, és utána mászik át a kerítésen."

Nem. A határon jelentkezik az áteresztő helyen a hivatalos szerveknél. Dokumentumokkal.
Együttműködik.
Nem hazudozik.
Nem szab feltételeket.

Ha majd ott elbírálták a kérelmét, majd akkor derül ki, hogy elismerték-e menekültként, avagy sem. Már belinkelték az egyezményt. Ebből kiderül, hogy:
1. Nem menekült, hiszen biztonságos országból érkezik.
2. Köteles együttműködni a hatóságokkal.
3. Magára érvényesnek ismeri el az ország törvényeit.
No, csak ezeknek nem felelnek meg azok, akiket mosdatsz.

"Idióta."

Nem akartam ilyen nyers lenni, de fentiek alapján sajnos tényleg az vagy. Sajnálom!
Kamp.

morph on deer 2017.03.06. 13:30:19

@Kampfer:
"Tárgyaláson felolvasták."

Én ott nem jártam, de gondoltam te tudsz segíteni, ha már hivatkozol rá.

Lehet, hogy senki sem értette, - lehet, hogy az "Anyám tyúkja" volt arabul? - és csak a hangerő érte el az egészségre káros szintet, emiatt lett "terrorizmus" a dologból?

Konkrét információ nélkül elég nehéz névértékben elfogadni ezt mint "terrorizmust", ha hiszed, ha nem.
A faszi eleve az apját anyját kísérte, mivel az egyik keréken gördül, a másik szinte teljesen vak...

Mondjuk az is lehet, hogy ez volt a megtévesztés, hogy ne tűnjenek fel a "terrorista" szándékai. Nyilván hangosanbeszélőt is azért használt, hogy elterelje magáról a figyelmet, amíg így hármasban átosonnak a határon és - Soros utasítására - megdöntik a kormányt...

Ugye, milyen jó, hogy éber rendőrségünk időben közbelépett..? Különben már rég csadorban járnának Ásotthalmon is :)))

Kampfer 2017.03.06. 13:46:11

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Szellemi épülésedre (annak kísérletére) írom, hogy életem nagyobbik részét én is a múlt században, annak is a VSZ tag Magyarországán éltem le. Vagyis nyugodtan visszavehetsz...!
Nem kell, hogy visszakívánd, nagyon én sem ugrálok érte! Ettől még nem kell mindenféle migránst szó nélkül, kétpofára beengedni az országba! A kettő között nincs ok-okozati összefüggés.

"A kiegyezést a magyarok (is) akarták. A szerbek elleni háborút is. Lelkük rajta."

Értem. A kiegyezést illetően is konszenzus volt, igaz? Kossuth is egyetértett a Deákkal? Hm... És a Szerbia elleni hadüzenet előtt a Tisza István véletlenül sem marketingelt az udvarnál a háború ellen, igaz???
A magyarok lelke rajta és a helyén is lehet! Ellentétben a tiéddel...

"A német uralom kismiska volt az oroszhoz képest. Foggalmad nincs a huszadik századról."

Tehát nekem nincs fogalmam a huszadik századról... (Illetve a XIX-ről is, ha már idézted)??? Látod? Mondom én, hogy kidobott pénz volt minden rád költött forint!

@morph on deer:

"Konkrét információ nélkül elég nehéz névértékben elfogadni ezt mint "terrorizmust", ha hiszed, ha nem."

Erőlködhetsz, mosdathatsz, de a helyzet egyértelmű volt. Nyilván a 'Micimackó' óarámi fordítását üvöltötte a megafonba, mi?

"A faszi eleve az apját anyját kísérte, mivel az egyik keréken gördül, a másik szinte teljesen vak..."

Tehát az teljesen életszerű, hogy egy vak és egy tolószékes magatehetetlen embert odagurítok az első ötven közé, akik egy rendőrsorfalat és lezárt határt áttörve behatolnak egy idegen ország felségterületére a folyamatos felszólítások ellenére is...!

Mondd: te tényleg ennyire egy agyhalott h*lyegyerek vagy, vagy ez valami fertőzés következménye??? Ez utóbbi érthető és tolerálható lenne!
Kamp.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 13:53:57

@Kampfer: "A határon jelentkezik az áteresztő helyen a hivatalos szerveknél. "

Nem. A menekült átmászhat a kerítésen, nem bűntethető illegális határáltépésért. Azért m e n e k ü l t .

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 13:59:25

@Kampfer: "Nem kell, hogy visszakívánd, nagyon én sem ugrálok érte! Ettől még nem kell mindenféle migránst szó nélkül, kétpofára beengedni az országba!"

Ki mondta, hogy kell???

Ha kijelentkezel a civilizált világból, ne csodálkozz, ha az orosz medve karjaiban találod magad. Még ki se jelentkeztünk, de már érezzük a szorítását. (Lásd ránk erőltetett Paks2.)

Kampfer 2017.03.06. 14:11:32

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"A menekült átmászhat a kerítésen, nem bűntethető illegális határáltépésért. Azért m e n e k ü l t ."

Ostobaságot írsz! Már fentebb kifejtették, hogy a származási országban fennálló helyzet és az ottani fenyegetettsége miatt menekült! Mivel Magyarországra már egy BIZTONSÁGOS országból érkezik (t.i,: Szerbia, Horvátország, Románia), így ez a szabály alanyi jogon NEM vonatkozik rá! Az egyezmény ezt a jogot közvetlenül a háborús területtel határos országban definiálja! EZ a különbség. Amiről te írkálsz, az igaz volt a '90-es években a délszlávokra és az ottani magyarokra! Fel tudod fogni a különbséget?
Továbbá az is le vagyon írva, hogy KÖTELES együttműködni a fogadó ország hatóságaival. Kerítést rongálni, azon átszökdösni és sunnyogni a hatóságok elől NEM együttműködés, hanem törvényszegés!
És még az is le vagyon írva az egyezményben, hogy a menekülő KÖTELES a fogadó ország törvényeit betartani! A drótvágás, szökés, hazudozás és a dokumentumok eldobálása, személyazonosság eltitkolása a magyar törvények MEGSZEGÉSÉT jelenti! Na, ezért hülyeség, amiről írkálsz, kisautó!

"Ha kijelentkezel a civilizált világból, ne csodálkozz, ha az orosz medve karjaiban találod magad."

Azért még ne cserélj kisgatyót, mint már ötezerszer leírták itt feljebb, valóban ki sem kell jelentkezni sehonnan, hiszen az írott egyezmények is egyértelműek, csak a magadfajták értelmezése demagóg és ostoba! ;-)
Szóval nyugi...! :-) Kevesebb migri, több nyugalom! Píííísz!
Kamp.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 14:20:12

@Kampfer: Nem ismerem a konkrét esetet.

Ha MENEKÜLT, akkor nem bűntethető "illegális" határátlépésért. Pont.

"KÖTELES együttműködni a fogadó ország hatóságaival."

Igen. Ha bejutott.

morph on deer 2017.03.06. 14:23:53

@Kampfer:
"...vagy ez valami fertőzés következménye??? Ez utóbbi érthető és tolerálható lenne!"

Ellenkezőleg!
Épp az, hogy teljesen immunis vagyok az orbanista xenofób propagandára, ezért aztán képes vagyok kívülről nézni ezt a nyomorúságos színjátékot.

A micimackó elég érdekesen hatna a biblia eredeti nyelvén, de legalább a műfaji határokon belül maradnánk. Megfontolandó.

Nem ártana visszanézned az eredeti és vágatlan röszkei felvételeket, talán látnád a különbséget.
Nem akkor tolta előre a kerekesszéket - álltak a sorban és vártak a kapunyításra, már jóval azelőtt, hogy a zavargás kitört volna. Azért is maradtak ott, mert nem egy kifejezetten mozgékony család, ahogy látod.

Nem kell senkit mentegetnem, az szabadszemmel is látszik, hogy ez egy mondvacsinált ügy, ha úgy tetszik 'koncepciós per'. Nem hiszed? Csak egy példa: "Ahmed H hátizsákjában több útlevelet is találtak!" A hír igaz!
Gyanús, nagyon gyanús, mi? Hát persze hogy találtak, együtt voltak a család papírjai nála, tehát sajátján kívül a jórészt vak anyjáé meg a rokkant apjáé is.

Minden normális helyen szép csenben túlléptek volna az egészen, mielőtt sikerül gránitba vésni a saját hülyeségünket, de nem mi! Mi büszkén lobogtatjuk a "terroristák" büntetését és vagyunk közröhely tárgya.
Különösen akkor gyászos, ha valaki látta az eredeti felvételeket, ahol minimum ötven másik személy látható randalírozni ... csak hát ők tudtak futni, míg az elfogott "terroristák" meg nem tudott, vagy nem akart menekülni.
Na őket sikerült "hősiesen" elfogni és velük példát statuálni, de rohadtul!

Nem is merészel több kerekesszékes rátámadni az országra azóta, nem bizony!
Naugye, így kell ezt! Megvédtük a hazát a terroristáktól!
De meg ám!

Kampfer 2017.03.06. 14:29:17

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Csak a szart habosítod...

Ide már CSAK ÚGY JUTHAT BE, hogy a határzárat nem megsértve, nem megkerülve jelentkezik a beeresztő pontokon és aláveti magát az eljárásnak. Minden más mód törvénysértő, az egyezmény hatályán kívül esik!
Ha bejutott, akkor szépen leül, előveszi az okmányait, ujjlenyomatot ad, megvárja az ellenőrzés eredményét, a feltett kérdésekre válaszol. Nem dobálja el a szalámis szenyát, nem randalírozik, nem követelőzik! Ha megkap valamilyen státuszt, akkor számára már ok, marad. Ha nem kapja meg, akkor hátra arc és mehet vissza! A döntés NEM az övé, NEM az unióé és NEM a civil szervezeteké. A magyar állam jogköre a döntés!

És abban egyértelműen SOHA nem fogunk egyetérteni, hogy ezek között a migrik között akár csak egy menekült is volna! Ezek NEM MENEKÜLŐK! Mindenkinek jobb, ha nincsenek itt. Kifejtetted már párszor, szerinted milyen jó lenne, ha idejönne pár tízezer szír (és egyéb)! Szerintem egy is sok és semmi szükségünk rájuk és nekik sem ránk! Hogy a fritzek mit és hogyan gondolnak, az az ő dolguk, ha akarják, fogadják be őket. A belgrádi követség ki is tud állítani menekültvízumokat. Fentebb részletezett módon mehetne is a dolog.

"Te akartál, nem én."

Van az a hülyeség, amiért már nem éri meg. Mint olvastuk, az egyezmény miatt még kár volna. Csak jól kell értelmezni és alkalmazni! Ennyi a lényeg.
Kamp.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 14:36:54

@Kampfer: "SOHA nem fogunk egyetérteni, hogy ezek között a migrik között akár csak egy menekült is volna"

Azt orbán gazdáddal beszéld meg te elmeroggyant, miért ad menekültstátuszt négereknek és afgán kecskepásztoroknak.

Kampfer 2017.03.06. 14:39:42

@morph on deer: "Épp az, hogy teljesen immunis vagyok az orbanista xenofób propagandára, ezért aztán képes vagyok kívülről nézni ezt a nyomorúságos színjátékot."

Buta vagy, ha azt gondolod, hogy nekem az orbáni propagandára van szükségem ahhoz, hogy véleményt alkossak ezekről a népségekről. Ebben a kérdésben egyetértek a kormánnyal, akkor is, ha a politikai céljaik érdekében tesznek így. De ebben igazuk van, ide ne engedjük be ezeket sehogy sem!

"Nem ártana visszanézned az eredeti és vágatlan röszkei felvételeket, talán látnád a különbséget."

Láttam a felvételt, a pali az azt megelőző tevékenységéért is simán felelősségre vonható! Papa-mama-gyerekek ebben a kérdésben lényegtelen! Amit előtte művelt, az is bőven elegendő egy garázdasághoz!

"...ahol minimum ötven másik személy látható randalírozni ... csak hát ők tudtak futni, míg az elfogott "terroristák" meg nem tudott..."

Legálisan jöttek be? Előtte alkalmazott a pali erőszakot? Uszított? Igen. Ezek letisztázott kérdések.

"Na őket sikerült "hősiesen" elfogni és velük példát statuálni, de rohadtul!"

Ha jól tudom, a büntetőjog is ismeri ezt a helyzetet. Egy adott törvénysértés nagyon gyakori, úgymond 'mindennapivá' válása esetén az elrettentő hatás érdekében a büntetési tételt a megadott sáv felső tartományában határozzák meg. Kirívó volt mind az esemény, mind a magatartás, vélelmezhető volt, hogy precedenst teremt, ezért az ítélettel is precedenst kívántak teremteni. Mint írtam, én súlyosabb büntetést tartottam volna reálisnak.

"Nem is merészel több kerekesszékes rátámadni az országra azóta, nem bizony!"

Jól is van ez így! :-) Egy célt elértünk!

"Naugye, így kell ezt! Megvédtük a hazát a terroristáktól!"

Adják az Égiek, hogy így is legyen! Eddig a mellékelt ábra azt mutatja, hogy jobban állunk a belgáknál, franciáknál! Számomra ez örvendetes!
Kamp.

Kampfer 2017.03.06. 14:41:26

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Nincs gazdám. Az Orbán sem az.

Ismét bizonyítottad, hogy mi vagy... Buta kis indulatos senkiházi! Olvass és értelmezz végre! Nem tűnnél hülyének! Bizonyítsd végre, hogy tényleg nem volt hiba téged megszánni a szülőszobán!
Kamp.

$pi$ 2017.03.06. 14:46:08

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Ha MENEKÜLT, akkor nem bűntethető "illegális" határátlépésért. Pont."

Teljesen beteg és perverz elképzelésnek tartom, hogy a tíz határral odébbről származó menekültnek joga van a magyar határt erőszakkal átlépnie, de a magyarnak nincs joga megvédeni a saját hazáját. Élettől józan észtől elrugaszkodott elképzelés ez.

Törökország azzal fenyegetőzik, hogy cirka 4-5 millió ilyen "menekültet" enged el egyszerre európa felé. A te nézőpontod szerint Magyarországnak szét kellene tennie a kezét és elnézni, ahogyan ötmillió idegen végigmasíroz az országon.

Csak egy elmebeteg gondolhatja, hogy ez bármilyen szempontból helyes vagy elfogadható lenne.

$pi$ 2017.03.06. 14:49:49

@morph on deer: "Nem is merészel több kerekesszékes rátámadni az országra azóta, nem bizony!"

Az a gyanúm, hogy ezek az illetők csak a bírósági tárgyalásra lettek vakok meg kerekesszékesek. Van róla felvétel, hogy amikor az országba való betörést megkísérelték, akkor volt köztük kerekesszékes? Van rá bizonyíték, hogy tényleg vak a másikuk?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 14:50:51

@$pi$: "a magyarnak nincs joga megvédeni a saját hazáját."

Ezt a faszságot hol hallottad?

"Törökország azzal fenyegetőzik, hogy cirka 4-5 millió ilyen "menekültet" enged el egyszerre európa felé."

Megértem. Milliárdokat költött a menekültekre, a fejlett országok meg röhögnek a markukba.

"A te nézőpontod szerint Magyarországnak szét kellene tennie a kezét és elnézni, ahogyan ötmillió idegen végigmasíroz az országon."

Hol írtam ilyet? Vagy bármi hasonlót?

Orbán szokása, hogy regisztráció nélkül százezreket átenged az országon, szenvedjenek velük a németek. Nála panaszkodj.

$pi$ 2017.03.06. 15:40:48

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Orbán szokása, hogy regisztráció nélkül százezreket átenged az országon, szenvedjenek velük a németek. Nála panaszkodj. "

Szóval egymásnak ellentmondó dolgokat követelsz. Nem nagy meglepi mondjuk.

morph on deer 2017.03.06. 15:43:58

@$pi$:
"Van rá bizonyíték"
Szerinted?
Mert ha nem úgy lenne, akkor arról nem láttál volna legalább óriásplakátot?
Vagy gondolod, hogy a magyar hatóságok egyébként annyira lazán kezelik ezt a kérdést, hogy ez fel sem merült?

Hülyéskedsz, mi?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 16:03:15

@$pi$: "egymásnak ellentmondó dolgokat követelsz."

Ééééén??? Valakivel keversz.

Soha nem mondtam, hogy bárkit ellenőrizetlenül kellene beengeni az EU-ba. Ha egy menekült átmászik a kerítésen, hát hadd másszon. Rettenthetetlen határvadászaink majd jól elverik, vízbefojtják, mittomén, ésm visszalökik. Er... Akarom mondani, begyűjtik, és méltányos eljárásban részesítik. Ugye nem tévedek?

$pi$ 2017.03.06. 16:19:36

@morph on deer: Szóval nincs. Gondoltam.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 16:36:53

@$pi$: "Szóval nincs."

Ez a jollyjokered. Van-e rá bizonyték. Hetente egy-egy különösen gusztustalan orbán tolvajlásra mutat be bizonyítékokat Hadházy. Járj el a szeánszaira, ha bizonyítékhiányban szenvedsz.

Van-e rá bizonyték, hogy nem nyomorék a nyomorék "terrorista", és nem vak a vak "terrorista". Nincs? Na ugye!

Hős határvadászaink a legszerencsétlenebbeket merték csak elfogni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 16:39:31

@morph on deer: "ha nem úgy lenne, akkor arról nem láttál volna legalább óriásplakátot?"

Jah, a prostisrácok meg a 8x8 erről fröcsögne, a Ballib25 minden blogba benyomná azonnal. Nehogy elkerülje bárki figyelmét a Párhuzamos és a zsidó háttérhatalom újabb árulása.

$pi$ 2017.03.06. 17:46:22

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Hetente egy-egy különösen gusztustalan orbán tolvajlásra mutat be bizonyítékokat Hadházy."

Mi a fene köze ennek a tolókocsihoz? :D

$pi$ 2017.03.06. 17:48:30

@$pi$: tolókocsihoz -> tolószék. :D

eßemfaßom meg áll 2017.03.07. 09:41:53

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Nem. A menekült átmászhat a kerítésen, nem bűntethető illegális határáltépésért. Azért m e n e k ü l t . "

A szir-magyar határon átmászhat büntetlenül. A szerb-magyar határon nem

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2017.03.12. 17:53:04

A jelenlegi Bírói Etikai Kódex az áltudományos társaságok és és fanatikus vallási szekták színvonalán van. Megjegyzem, hogy az úgynevezett "jogtudománnyal" is gondok vannak. A "dr." például nem tudományos fokozat és megtévesztik a használatával az embereket.

erkolcstan.blog.hu/2017/03/12/biroi_etokai_kodex_altudomanyos

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.03.13. 12:15:59

@TanNé:

"A "dr." például nem tudományos fokozat"

Ahogy az orvosok doktori címe sem tudományos fokozat.
süti beállítások módosítása