Bírói szolidaritás
2018. december 01. írta: Dr. Sándor Zsuzsa

Bírói szolidaritás

„Az egyik legfontosabb elvem a bírói szolidaritás.” Így fogalmazta meg szakmai hitvallását Balla Lajos, a Debreceni Ítélőtábla elnöke egy interjú során még 2014-ben. Úgy tűnik, négy év annyira hosszú idő, hogy Balla nem csak az akkori nyilatkozatát, de a régi elveit is elfelejtette.

balla_lajos.jpg

Balla Lajos   Kép: Peticiok.com

Persze „akkor még nem tudta”, hogy 2018-ban Handó Tünde annak ellenére nevezi ki ismét táblaelnöknek, hogy a 6 éves mandátumának - kötelező nyugdíjazása miatt – csak a felét tudja kitölteni. (Handó nem részesített ugyanilyen kegyben egy hasonló helyzetben lévő másik táblaelnököt, aki emiatt kénytelen volt az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz fordulni.)

handoval.jpg

Handó Tünde és Balla Lajos    Kép: Dehir.hu

De hogy értsék, miről van szó, kezdjük az elején. Sok írás jelent már meg arról, hogy Handó Tünde, az Országos Bírósági Hivatal (OBH) – a Fidesz-parlament által kinevezett – elnöke miként akarja ellehetetleníteni az Országos Bírói Tanács (OBT) működését. És mielőtt a sok rövidítésbe belezavarodnának, tisztázzuk, melyik mit jelent. Az OBH az a hivatal, amelynek feladata a bíróságok igazgatása (pénz, paripa, fegyver – vagyis mindannak a biztosítása, ami a működésükhöz kell), ezen belül a bírósági vezetők kinevezése, a bírói pályázatok elbírálása. A 277 fős hivatalt egyszemélyben a szinte korlátlan hatalmú elnök, Handó vezeti. Ezzel szemben az OBT az egyetlen, a bírák által demokratikusan megválasztott szervezet, melynek az a dolga, hogy a hivatal elnökének működését ellenőrizze.

obt.jpg

Az új OBT    Kép: Bíróság

Az idén megalakult új OBT elkezdte komolyan venni ellenőrzési feladatát, számos hiányosságot, önkényes döntést feltárva az elnök asszony működésében. Handót ez annyira felbosszantotta, hogy el akarta lehetetleníteni az OBT működését. Hamar elérte, hogy számos OBT tag és póttag „önként” lemondjon. Ezért egy újabb küldöttértekezletet kellett tartani további póttagok megválasztásáért.

Az értekezlet azonban – „előre kitervelten” – botrányba fulladt, és anélkül fejeződött be, hogy az új póttagokat megválasztották volna. A botrány egyik kirobbantója pedig éppen a frissen újból kinevezett táblabírósági elnök, Balla Lajos volt. (A törvénysértések soráról, a csalásokról az október 15-i blogbejegyzésben „Veszedelmes hatalom” címmel találja meg a részleteket.)

a_felelem-atrium_1.jpg

A mind ez idáig sok mindent eltűrt bírák fellázadtak. Szinte valamennyi törvényszék és ítélőtábla, számos kisebb bíróság, valamint kúriai bírák is csatlakoztak a Magyar Bírói Egyesület tiltakozásához. Az egyesület honlapján oldalakon át sorakoznak a törvénysértéseket kifogásoló nyilatkozatok.

mabie.jpg

http://www.mabie.hu/

A Debreceni Ítélőtábla bírái felkérték Balla Lajost, hogy a botrányos küldöttgyűlés miatt hívjon össze összbírói értekezletet. Az összbírói értekezletnek két feladata lett volna: kimondani, hogy az ominózus küldöttgyűlésnek nem volt felhatalmazása, hogy a „bírók nevében” bírálja az OBT-t, másrészt pedig, hogy új küldöttválasztó gyűlést hívjon össze.

A bíróságok szervezetéről és igazgatásáról szóló törvény szerint az összbírói értekezlet összehívása kötelező, ha azt a bírák egyharmada kéri. Jelen esetben a bíráknak több mint a fele kérte. Az említett – e részében sarkalatos - törvény kimondja azt is, hogy „a bíróság elnöke biztosítja a bírói testületek működési feltételeit, összehívja az összbírói értekezletet.”

biro1-haon.jpg

2017.05.16-i összbírói értekezlet, Handó: követendő példa a „debreceni modell”    Kép: haon

Balla Lajos mindennek ellenére, a reá vonatkozó törvényt megszegve minden bíróval írásban, zárt borítékban közölte, hogy „az iratban megjelölt két kérdésre nem hívok össze összbírói értekezletet”. Indokolást nem fűzött hozzá.

Jelzem, nehéz is lett volna. Hacsak azt nem írta volna oda, hogy ezzel bűncselekményt követek el. Hivatali visszaélést.

A Btk. szerint ugyanis „az a hivatalos személy, aki azért, hogy hogy jogtalan hátrányt okozzon vagy jogtalan előnyt szerezzen hivatali kötelességét megszegi, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő”. Azon pedig aligha lehet vitatkozni, hogy ha a bírák nem gyakorolhatják a törvényben biztosított demokratikus jogaikat, jogtalan hátrány éri őket.

hivatali-vadaszideny_co_hu.jpg

Kép: vadaszideny.co.hu

Amikor az ügyészség nem akar valaki ellen eljárást kezdeményezni, arra szokott hivatkozni, hogy „nincs hivatalos tudomása” az ügyről annak ellenére. hogy számos újságban olvashatott róla. Máskor meg, ha olyanja van, akár internetre feltöltött videó alapján is megindítja a büntetőeljárást.

Ebben az ügyben a tényállás egyértelmű, a tanúk és a bizonyítékok a Bírói Egyesület honlapján rendelkezésre állnak, a jogszabályt meg csak el kell olvasni.

Tényleg, még külön feljelentésre várnak? Pedig akár ezt az írást is tekinthetnék annak.

polt_mti-atlatszo_blog.jpg

 Polt Péter   Kép: MTI

A bejegyzés trackback címe:

https://jog-asz.blog.hu/api/trackback/id/tr3914408652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Éhesló 2018.12.02. 12:16:06

Az itt leírtak (amennyiben nem ordas hazugságok) ismét arra a szomorú tényre mutatnak rá, hogy a soros sameszai által "érzékenyített" bíróságok (ügyészségek, rendőrség, honvédség, az államigazgatás és a közoktatás) tele vannak a gengszterváltás során hatalmukat átmentő kommunista káderekkel és a kommunista káderek kedvenceivel, akik ma balliberális köpönyegben - következmények nélkül - szabadon pusztítanak, a független hatalmi ágakat aljas módon kisajátítva itthon és Európában is.

Pár friss példa:
www.blikk.hu/aktualis/belfold/milliomoskent-szabadulhat-az-olaszliszkai-lincselo/n6vyt9l
888.hu/article-lejaratasi-ugy-a-legenyhebb-buntetest-kaphatja-dezso-andras

Arról persze egy pillanatig se feledkezzünk meg, hogy pontosan így pusztított a soros sameszaként hazudni sosem rest poszter is, felelősségre-vonhatatlanul, akinek a szintjét ez a Bayer által megörökített szösszenete fémjelzi:
"... Nevezett így ír Schifferről: "„Hál’ Istennek nem láttam ezt a kis görényt ma este, de már attól felforr az agyam, amit László Kálmán leírt. Jól emlékszem, amikor talán tavaly, vagy azelőtt nem ment el a hanukagyertya-gyújtásra, mondván, ő nem vesz részt vallási eseményen. Ritka egy aljas kis tetű. Már bocsánat, de mindig felbosszant, hogy még mindig vannak olyan naiv emberek, akik a szavazatukat vesztegetik egy ilyen aljas, sunyi kis mocsokra.”"
Nos, ez a másik toleranciabajnok, amúgy bíró volt egykoron. Aztán bírósági szóvivő. Egy pillanatra képzeljük el, hogyan ítélkezett ez a rohadék, amikor egy „nem elvtárs” került a színe elé. A hanukagyertya ügyébe pedig bele sem mélyedek, mert az nagyon messzire vezetne… "

flagmagazin.hu/jobbegyenes/bayer-zsolt-emesztogodor

www.facebook.com/lkalman2?__tn__=%2CdC-R-R&eid=ARAMhdYmC7s_GNJ6PwZC8iOuOTqioQ2_9noLAOsYcFuQbelBPGOd7AwvMKJBWEvppYReLFQUEtVBSwJW&hc_ref=ARRrWPKkijrco33N9UMqws_jXtZGfjEi5eAlIS-YTwActEM_YXlbT2zIZuncI5_IZuU&fref=nf
2014. április 8.
A pofakönyves link előtalálója anonymand 2018.11.09. 15:43:48-kor

Róbert Gyirán 2018.12.02. 23:20:19

@Éhesló: Mondd, te teljesen hülye vagy? Polt Péter, Handó Tünde és társaik mikor voltak Soros emberei? Itt csak szimplán arról van szó, hogy a felülről kinevezett Fidesz-seggnyaló wannabe-bírófőnökök törvényellenesen próbálják ráerőltetni a Főnök akaratát az igazságszolgáltatásra.

De tudod mit? Bánom is én, ha Sorosról, érzékenyítő tanfolyamokról és társaikról hadoválsz. Nem érdekel, hogy mit gondolsz, tisztítsuk meg a bírói kart a Sorosista Polttól, Handótól, a törvényt semmibe vevő Ballától, mit szólsz?

JFK-alapítótag 2018.12.02. 23:36:40

@Éhesló: Aki az említett pöcegödröket hiteles tájékoztatásnak tekinti az egy működő szociális rendszerben ki jogosult lehetne egy gyámra.

salamander 2018.12.03. 01:08:56

Köszönjük a bújtó hangú cikket. A jogalkalmazóknak persze nem kellene politizálni, különösen a bíráknak nem. De mit lehet tenni, ha a bíróságokon lassan az ítéletekbe foglalt indokolások is valamelyik politikai odalt segíti.
Ez különösen igaz a devizahitelesek kérdését "rendező" magánjogi rendezés fideszes narratívájára igaz. Kifacsarták a jogot, megszegték a praetor ius facere NON potest elvét és kitörölték a clausula rebus sic stantibus alapelvet, amely az egyetlen jogelv a pacta sunt servanda ellenében.
Így nem az út szélén hagyta a nehéz helyzetben lévő jogvédelemre szoruló polgárt a fideszes törvénykezést szervező banda, hanem szó szerint pofánrúgta!
Sajnos ez is kellett a három kétharmadhoz - mármint a bankszövetség lenyugtatása. Ezt mindenki jól jegyezze meg.

Első mohikán 2018.12.03. 01:12:45

Mégis mit várunk Pkottól? "Egy brancs maguk, ne is tagadja"
Mármint Polt, Handó, Balla.

2018.12.03. 05:22:51

Egyre több a teljesen nyílt törvényszegés, amit szinte büszkén vállalnak, és már nem is nagyon próbálják takargatni. Tudják, hogy úgy sem lesz semmi bajuk belőle. Ez valamit jelent. És amit jelent, az nem jó. Sajnos.

Éhesló 2018.12.03. 06:23:37

@Róbert Gyirán: fontos lenne megértened a magyar nyelven leírt szöveget.
Hülyézés helyett.
Ha sikerült, akkor a saját szalmabábodat immár sikeresen legyőzve megértheted talán, mennyire nem érdekel se polt, se handó.
Ugyan annak a rendszernek a részei, aminek a poszter is része volt.
A feladatukat ugyan úgy képtelenek tisztességgel, becsületesen ellátni, mint a társaik, elődeik.
Nem ellenőrizhetők, nem felelősségrevonhatók, tetteik, mulasztásaik következmények nélküliek.
@Első mohikán:
A rendszer beteg, ettől pedig szabadon garázdálkodhat polt, handó és garázdálkodhatott a poszter is.
Egyik nagyobb szégyen, mint a másik.

OkoskaTo:rp 2018.12.03. 07:50:49

Az ügyészség ilyenkor azzal szokott takarózni, hogy "mindenféle sajtóhírek alapján" nem szoktak eljárást indítani.

Jegyzem meg, lehet poénkodni azon, hogy az összes ügyész ennyire olvasatlan bunkó, de ezt a cinikus választ minősíthetjük úgy is, hogy hivatali kötelességszegés, bűnpártolás stb.

rpMaus 2018.12.03. 08:34:35

@Éhesló: .

Szervusz!

Neked viszont - szerintem - a magyar nyelvet helyesen írni lenne jó, így talán megérthetővé is válnál. Mutatom, jó?

"Ugyan annak a rendszernek", "feladatukat ugyan úgy képtelenek"
"ugyanannak" !
"ugyanúgy" !

"felelősségrevonhatók"
helyesen: "felelősségre vonhatók," sőt: "felelősségre vonhatóak"

Érdemben pedig: aki a gombhoz varja a kabátot (tételesen itt: kommunistázni akar), az akkor is így tesz, ha belelilul is.
Nos, kellemes lilulást :/

MRP

Ref.:
"fontos lenne megértened a magyar nyelven leírt szöveget.
Hülyézés helyett.
Ha sikerült, akkor a saját szalmabábodat immár sikeresen legyőzve megértheted talán, mennyire nem érdekel se polt, se handó.
Ugyan annak a rendszernek a részei, aminek a poszter is része volt.
A feladatukat ugyan úgy képtelenek tisztességgel, becsületesen ellátni, mint a társaik, elődeik.
Nem ellenőrizhetők, nem felelősségrevonhatók, tetteik, mulasztásaik következmények nélküliek.
@Első mohikán:
A rendszer beteg, ettől pedig szabadon garázdálkodhat polt, handó és garázdálkodhatott a poszter is.
Egyik nagyobb szégyen, mint a másik."

rpMaus 2018.12.03. 08:43:01

@OkoskaTo:rp: .

Üdv!

Miért, az micsoda, amikor egy legfőbb ügyészségi ügyész (!) képes leírni (és fővárosi főügyészségi társa még meg is erősíteni), hogy

a) a feljelentés az tulajdonképpen közérdekű bejelentés

b) (ezért) a közérdekű bejelentés ha annak van bü. vonzata, akkor az feljelentés, akármit is ír bele (Sic!) a polgár

és vita esetén a közérdekű bejelentést - mindezekhez képest - következetesen panaszként idézik...

Irgalmatlan mértékben pofátlanodnak el az urambátyámok' !

Már rettegve várom, mikor jön a Szóma! 8-)
"Jó ma a szóma, gondom megoldja..."

Szeretettel:
Robi

Maus Róbert Péter s.k.
jogi asszisztens, tanácsadó
www.tele-maus.hu

Éhesló 2018.12.03. 09:56:45

@rpMaus: köszönöm a nyelvtani leckét. A hozzászólásod érdemi részében nem értünk egyet.
Ha a nagy háború után 73 évvel még embereket lehet nácizni és elítélni, akkor a poszterhez hasonló hatalmukat átmentő kommunisták miért esnének más mérce alá?
jog.mandiner.hu/cikk/20150624_gulyas_gergely_sandor_zsuzsa_birono_biszku_bela_oskar_groning_es_a_totalitarius_bunok

nu pagagyí 2018.12.03. 10:46:39

Azért valaki feljelenthetné Handót, akkor is, ha előre borítékolható az állampárt ügyészségének, a feljelentéssel kapcsolatos tevékenysége. Kellenek a tények arról, hogyan vett részt az ügyészség a Fidesz kizárólagos hatalmának kiépítésében, ha a társadalom később mégiscsak elszámoltatná a korrupt és embertelen rezsim kiépítésében résztvevő főkolomposokat.

Jakab.gipsz 2018.12.03. 11:22:50

Szenvedjetek még egy kicsit, Justitia szolgálói.

Úgy tűnik a jog-államiság őreinek a fejében, a káosz készül átvenni a hatalmat, a civil nyilvánosság hatalmához fordulva.

N. Barbie 2018.12.03. 14:00:24

@Éhesló: "Ha a nagy háború után 73 évvel még embereket lehet nácizni és elítélni, akkor a poszterhez hasonló hatalmukat átmentő kommunisták miért esnének más mérce alá?"

Na igen, amennyiben elfogadjuk, hogy egy fidesznyik elmejeben mindenki kommunista meg sorosista, aki nem hajol meg maffiaviktor akaratanak. De nem fogadjuk el, mert ez csak egy elmebeteg hozzaallas.
Milyen konnyu is igy, sok esz nem kell hozza, hogy amelyik biro nem nyal be es nem tapsol ujjongva a fidesz potentat hando minden egyes, hatalmi mamoraban megtebolyodottsagabol fakado hulye dontesere, az kommunista meg sorosista.
Kulon vicces az, amikor soros ugynokozik az, akinek a szektajabol szamos vezetot soros tanittatott ki, es kommunistazik az, akinek a szektaja a modszervaltas ota mar 13. eve kormanyoz, de az ugynoklistak nyilvanossagra hozatalat meg mindig sikerult elszabotalniuk.

Nagyon helyes egyebkent, hogy a biroi kar me`g probal ellenalni a fideszes hatalommanianak. Az ugyeszseg sajnos mar reg elveszett a rendorseggel egyutt.

Hungryhorse 2018.12.03. 19:55:31

@N. Barbie: A fidesznyikezés nem pótolja a választ és az érveidet sem.
A kérdés ez:
Ha a nagy háború után 73 évvel még embereket lehet nácizni és elítélni, akkor a poszterhez hasonló hatalmukat átmentő kommunisták miért esnének más mérce alá?
jog.mandiner.hu/cikk/20150624_gulyas_gergely_sandor_zsuzsa_birono_biszku_bela_oskar_groning_es_a_totalitarius_bunok

Nem az a kérdés tehát, hogy én ki vagyok, mert arról neked fingod sincs és vice versa.
Ügynöklisták ügyében Antallékhoz, a pufajkáshoz és a szadeszhoz, d209-hez, elqróhoz és a libáshoz lehet menni panaszra.
Ha majd a válaszukat elolvasod (mert leszavazták ők is), akkor rájössz, hogy a válaszok nem különböznek a jobboldalon sem.
Segítek:
rtl.hu/rtlklub/hirek/belfold/cikkek/93596

A poszternek: a cenzóra szánalmas szarakodás, ha szégyelled, amit műveltél, kérjél bocsánatot!

rpMaus 2018.12.03. 21:06:17

@Éhesló: .

Apafej!
(Ha szabad így Đ)

Ez, amit Te (tt (is?) csinálsz, most vagy a csubakka-védelem, vagy csak simán (buta?) mellébeszélés.

Érdemében kellene az adott témát élve-boncolni és nem azon fincsorogni', hogy ki mi volt. Nem lehet az almát és a körtét összehasonlítani. A posztot toló Dr. Sándor Zsuzsa mostani ügyben megtett kijelentéseit kell és lehet és szabad nézni.

Az Általad - szerintem eleve is tévesen - felhivatkozott "nácikat is el lehet ítélni" érvelés ott sántít, hogy nem az adott náci egyéb más ügyekben elfoglalt álláspontját érinti az ítélet, hanem azt, hogy náci volt és elkövetett bántetteket (vagy nem).

Ám még ha Dr. Sándor Zsuzsa mostani vagy más megnyilvánulásai (akárkiéi is!) Neked nem tetszenek (akármiért is!), akkor azt mint véleményt és nem mint isteni kinyilatkoztatást (sőt: ad absurdum mint tényt) közöld. Mert ellenszenves. Még nekem is. Pedig igen nehéz eset vagyok magam is 8-)

Na, még egy megközelítés: Azért, mert Mórickának mindenről AZ jutott eszébe, még nem vette elő 2 percenként a pöcsét és nem mutogatta, ugye? :)

Szeretettel:
egér

Ref.:
"A hozzászólásod érdemi részében nem értünk egyet.
Ha a nagy háború után 73 évvel még embereket lehet nácizni és elítélni, akkor a poszterhez hasonló hatalmukat átmentő kommunisták miért esnének más mérce alá?"

rpMaus 2018.12.03. 21:08:49

@Jakab.gipsz: .

Nű?!
De azért jól vagy, ugye?!
(Egyébként a jogállamiság egy szó.)

Ref.:
"Szenvedjetek még egy kicsit, Justitia szolgálói.

Úgy tűnik a jog-államiság őreinek a fejében, a káosz készül átvenni a hatalmat, a civil nyilvánosság hatalmához fordulva."

rpMaus 2018.12.03. 21:10:43

@Hungryhorse: vica versa, a vice az a segédházmester (volt)

rpMaus 2018.12.03. 21:13:44

@Hungryhorse: te, "ló"..

Arra még sohasem gondoltál, hogy simán csak akkora baromságokat írsz (ráadásként olyan minősíthetetlen formai és stiláris szánalmassággal, ami már fáj!), és ezért törlik?!

Ref:
"A poszternek: a cenzóra szánalmas szarakodás, ha szégyelled, amit műveltél, kérjél bocsánatot!"

Hungryhorse 2018.12.03. 21:19:58

@rpMaus: Olvasni kellene apafej.

Az első kommentem a posztról és az azt elkövető poszterről szóltak.
(Ez utóbbi fontos annak megítélésére, hogy milyen morális alapja van egy a kommunista terror fenntartására esküt tett kádernek, nota bene egy kommunista bírónak itt szakmányban okádni másokra, leginkább a demokratikus állam tisztségviselőire.
Semmilyen.
Különösen a cenzúrája mellett, milyen elveket tükröz az életútja és a mostani ámokfutása?
Kommunista elveket, ballibbant köpönyegben.

Az ezt követő kommentjeim válaszok (láthatod a címzettjeit az elején, ha rákattintasz és működik a zindex blogmotorja, akkor arra a kommentre mutat, amire a válasz szól), ezért ha lehet, azoknak pampogj, akik offtopik beugatnak, mert képtelenek a posztnál maradni és terelni próbálnak, vagy a hiányzó érveiket primitív személyeskedéssel igyekeznek pótolni.
Vicces igaz?

Ettől még a lényeg nem változik, ahogy arra anno gulyás is rámutatott:
Ha a nagy háború után 73 évvel még embereket lehet nácizni és elítélni, akkor a poszterhez hasonló hatalmukat átmentő kommunisták miért esnének más mérce alá?
jog.mandiner.hu/cikk/20150624_gulyas_gergely_sandor_zsuzsa_birono_biszku_bela_oskar_groning_es_a_totalitarius_bunok

De ne feledjük a Schiffer kapcsán előadott gyűlöletcunamiját se, amit ez a Bayer által megörökített szösszenete fémjelez:
"... Nevezett így ír Schifferről: "„Hál’ Istennek nem láttam ezt a kis görényt ma este, de már attól felforr az agyam, amit László Kálmán leírt. Jól emlékszem, amikor talán tavaly, vagy azelőtt nem ment el a hanukagyertya-gyújtásra, mondván, ő nem vesz részt vallási eseményen. Ritka egy aljas kis tetű. Már bocsánat, de mindig felbosszant, hogy még mindig vannak olyan naiv emberek, akik a szavazatukat vesztegetik egy ilyen aljas, sunyi kis mocsokra.”"
Nos, ez a másik toleranciabajnok, amúgy bíró volt egykoron. Aztán bírósági szóvivő. Egy pillanatra képzeljük el, hogyan ítélkezett ez a rohadék, amikor egy „nem elvtárs” került a színe elé. A hanukagyertya ügyébe pedig bele sem mélyedek, mert az nagyon messzire vezetne… "

flagmagazin.hu/jobbegyenes/bayer-zsolt-emesztogodor

www.facebook.com/lkalman2?__tn__=%2CdC-R-R&eid=ARAMhdYmC7s_GNJ6PwZC8iOuOTqioQ2_9noLAOsYcFuQbelBPGOd7AwvMKJBWEvppYReLFQUEtVBSwJW&hc_ref=ARRrWPKkijrco33N9UMqws_jXtZGfjEi5eAlIS-YTwActEM_YXlbT2zIZuncI5_IZuU&fref=nf
2014. április 8.
A pofakönyves link előtalálója anonymand 2018.11.09. 15:43:48-kor

Hungryhorse 2018.12.03. 21:24:12

@rpMaus: apafej. Arra gondolok, hogy a szembesítést nem bírja, mint sok sok más "toleráns" "liberális" poszter.
kontraproduktyv, mert világosan mutatja a távolságot a számonkért elvek és a szánalmas gyakorlatuk között.
A poszter egy trágár, intoleráns, kommunista bíró.
Reflexból gyalázkodik, trágárkodik.
Olvashatod.
Mit tudna a szememre vetni ezek után?
Hogy úgy viselkedek, mint ő?
Még viccből sem.
Soha nem írtam ilyesmit annak, aki nem így szólt hozzám, mint ő szólt Schifferhez.
De ami késik, nem múlik.
Ha egy bíró írhat ilyet, akkor mindenki írhat ilyet.
Én is.

rpMaus 2018.12.03. 21:25:08

@Hungryhorse: Ha szépen megkérlek, békén hagysz ezzel a teljesen felesleges, okszerűtlen és összefolyó agymenéssel? Anyázz magadban, ha szabad javasoljam, vagy rántsál rá 8-) Köszönöm!

Hungryhorse 2018.12.03. 21:29:09

@rpMaus: lapozz bátran.
Anyázni egyedül te anyáztál.
A "rárántással" kapcsolatos tanácsaidat magadnak tartsd meg, vagy a poszter biztasd, lehet többre menne, mint a köznyilvános hazudozással és uszítással...

Hungryhorse 2018.12.03. 22:18:45

@rpMaus: még valami apafej, a nagy orcád kapcsán:
dictionary.cambridge.org/dictionary/english/vice-versa
vice versa adverb
uk ​ /ˌvaɪs ˈvɜː.sə/ us ​ /ˌvaɪ.sə ˈvɝː.sə/
​C1 used to say that what you have just said is also true in the opposite order:
He doesn't trust her, and vice versa (= she also doesn't trust him).

Szívesen.

N. Barbie 2018.12.04. 08:52:53

@Hungryhorse: Eleg szanalmas "erveles", hogy ugynoklistak ugyeben a volt MSZMP utodpart jogutodjaihoz kene fordulnom. Jo vicc. Hat nem, a modszervaltaskor meg nagy antikommunista fideszhez fordulok, mert az atlagember toluk varta a nyilvanossagra hozatalt, ahogy anno igertek. Csak aztan rajottek, hogy ja, mi is tele vagyunk komcsikkal, akkor inkabb ne eroltessuk.
A 73 evezesrol. Amennyiben valakire sikerul rabizonyitani buntettet, azt iteljek el, ez vonatkozik a volt komcsikra is, a volt komcsi birokra is. Mi akadalyozta meg a fideszt abban, hogy eljarasokat inditson ezen ugyekben? Semmi. Nem, ok inkabb meg a kommunista luxusnyugdijak eltorleset is lesoportek az asztalrol. Na ennyire antikommunista ez a bagazs, felesleges az mszpre mutogatni, mintha felhaborodnank azon, hogy a farkas nem tamogatja a vegetarianizmus bevezeteset, a fidesz dolga lett volna ezeket elintezni, meghozza pont ugy, ha kell par nap alatt meghozott torvenyekkel, mint amit a sajat es haverjaik meggazdagodasa erdekeben sikerult szelsebesen intezniuk, foldtorveny, trafiktorveny, letelepedesi kotvenybiznisz es tarsaik.
Akkor ezek utan mirol beszelunk?

N. Barbie 2018.12.04. 09:10:42

@Éhesló: Az elobbi valaszom neked is szol.
Annyi kiegeszitessel, hogy az elmult evek torteneseit latvan, a fidesznek mar azt se hiszem el, ha kerdeznek. Szamtalanszor bizonyitottak, hogy a kommunista mult feltarasa nem erdekuk, igy hadd ne higyjem mar el ezt a magasztos "elszabotálva bármilyen polgári és nemzeti átalakulást" kijelentest. A kommunista birok eltakaritasa szukseges, mar reg meg kellett volna tenni, csakhogy a fidesznek nem az a baja, hogy ezek meg mindig ott vannak, hanem, hogy nem a sajat embereik ulnek ezen birak helyen, akik adott esetben majd jo fele dontenenek szamukra kenyes ugyekben. Ez a napnal is vilagosabb. Ezt mar megcsinaltak a rendorseggel, az ugyeszseggel, latjuk mi lett belole. Isten mentsen meg tole, hogy ilyen hando fele partcsicskakkal pakoljak tele a birosagokat, az semmivel sem lenne jobb, mintha a volt kommunista birok maradnak.

Hungryhorse 2018.12.04. 11:06:49

@N. Barbie: kinek mi a szánalmas "erveles", az neveltetéstől és műveltségtől, ízléstől is függ.
Számomra az a szánalmas, ahogy a proletárdiktatúra és az utódpártok ügynökmocskát a nemzeti, jobber pártokra tolnátok.
Az szdsz és az mdf volt olyan hatalmi helyzetben, hogy elszámoltathatott a gengszterváltást követően.
Azt a szánalmas próbálkozást, amit zétényiék tettek sólyomék az AB-n kaszálták el.
Ha érdekel, olvass utána.
A kommunista mocsok megítélése nem csak bírói ügy lett volna, hanem napi rutin - a nácik és a nácizmus mintájára.
Nem gondolom, hogy egy náci szabadon blogolhatna, amint a kommunista poszter teszi. Letiltanák, leugatnák sec perc.
Itt meg a magadfajták nyalják a komcsi segget.

Az utódpárttal, majd pufajkással összeálló, ávósfattyakkal feltöltött szdsz pedig újabb 4 évre jegelte a témát.
Orbánnak pedig sem akkor, sem most nem érdeke ezt a kényszerű konszenzust felrúgni, azt is leírták már tucatszor miért, abban pedig valóban nincs vitánk, hogy a szétválogatott, szelektíven megsemmisített, otthon betárolt, utólag legyártott, fabrikált terhelő dokumentumok tengerében bárki elmerülhet, akár buktorék is. Tehát nem érdekük ennek a hangyabolynak a megbolygatása, ahogy másnak se volt. Ez utóbbit érdemes lenne nagyobb hangsúllyal figyelembe venned 20 év és 12 év utódpárti qrmányzás után.

"Akkor ezek utan mirol beszelunk?"
Arról, hogy egy trágár kommunista bíró miként maradhatott bíró, miként pöffeszkedhetett a fővárosi bíróságon nyögdjas koráig békében, miként uszíthatott és uszíthat máig a demokratikus qrmány ellen szabadon, facebookon trágárkodva, cenzorkodva, következmények nélkül.

Arról, hogy ezt az embert és az "életművét" miként kaserolhatják a magukat demokratának álcázó újmarxisták, ballibbantak és kommunista bírótársai.
Erről beszélünk.

Arról, hogy ez már mekkora szégyene az eltelt 29 évnek és az ezt kaserolók sorának is, legyen az fideszes, vagy sem.

Hungryhorse 2018.12.04. 11:18:50

@N. Barbie: a fideszt és a holdudvarát lehet és kell is jobbról kritikával illetni.
De sosem lehet elfelejteni ennek során, hogy tőle balra csak a nemzetellenes, életellenes (poszt)kommunista mocsok árad, különböző köntösökben.
A szabotázsnak vannak szintjei.
A kommunista birok eltakarítása szükséges lett volna, valóban már rég meg kellett volna tenni, de ez nem a fidesz sara első sorban, hiszen antalléké, majd a pufajkás sem tett semmit, nem is szólva az első fideszqrmány teszetosza botladozásairól, ahol gesztusokkal próbáltak meg kiegyezni a gazdasági hatalmát, hazai és nemzetközi kapcsolati hálóját, médiáját átmentő és brutális erővel használó (poszt)kommunista elittel.
A 2002-es bukásukból sokat tanultak, de nem eleget.
Sem a rendőrség, sem az ügyészség nem lett kitakarítva (általában a komplett államszervezetben nem volt tabula rasa, nem lettek B és C listázva a kommunista hatalom szolgái és képviselői, gyakorlói).
Handó és polt is ennek a kádere, képtelenek a rendrakásra, amint az jól olvasható és látható.
Azt, hogy semmivel sem lenne jobb a volt kommunista bírók felváltásánál nem tudunk semmit, mert nem volt olyan qrmány amely meg merte volna tenni, a mai helyzetben pedig az eu komisszárjai kaszálnák el sec perc, mint az a NORMÁL nyugdíjazás bírókra kiterjesztésénél is demonstrálták.
Ezért jó kezdeményezés a közigazgatási bíróság létrehozása, mert az új szervezetet létre lehet hozni normális állománnyal, kizárva onnan a sándorzsusza féle kommunistákat és a kádereiket.
Meglátjuk mire jutnak.
Türelem, tornaterem.

N. Barbie 2018.12.04. 12:08:50

@Hungryhorse:
"Számomra az a szánalmas, ahogy a proletárdiktatúra és az utódpártok ügynökmocskát a nemzeti, jobber pártokra tolnátok."

Ne hazudj, en nem mondtam ilyet. Az ugynokmocsok mar megvan regota, a kerdes, hogy ki fogja nyilvanossagra hozni es a felelosoket elitelni. Joggal varjuk el az utodparttol, hogy foglalkozzon vele? Ugyan mar. Joggal varjuk el attol, akik 30 eve meg megafonba ordibaltak a nyilvanossagra hozast es a bunteteseket? Igen. Innentol nincs helye a kaka szetkenegetesenek, meg az utodpartra mutogatasnak. Megcsinalta, sot csinalt e barmit ennek kapcsan az a part, amelyik anno ezt igerte es tulajdonkeppen az antikommunizmus hivta oket eletre? Nem, semmit. Sot, szamtalan esetben soportek le az asztalrol mas partok ilyen temaju beadvanyait.

"Az szdsz és az mdf volt olyan hatalmi helyzetben, hogy elszámoltathatott a gengszterváltást követően."
Hagyjuk a meset, mivel voltak ezek jobb helyzetben, mint az elso viki kormany, vagy a harmadjara 2/3-dal kormanyzo viki kormany? Semmivel, csak szanalmas mentegetozes.

"Itt meg a magadfajták nyalják a komcsi segget."
Fejezd be a hazudozast, ha faj az igazsag, azt ne azzal probald ellensulyozni, hogy hazudozol es olyat adsz a vitapartnered szajaba, amihez hasonlot sem mondott.

"Arról, hogy egy trágár kommunista bíró miként maradhatott bíró, miként pöffeszkedhetett a fővárosi bíróságon nyögdjas koráig békében, miként uszíthatott és uszíthat máig a demokratikus qrmány ellen szabadon, facebookon trágárkodva, cenzorkodva, következmények nélkül."

Ez pontosan igy van, ujra azt tudom mondani, tessek a harmadjara 2/3-dal kormanyzo vikinel megkerdezni. Mondjuk eloszor inkabb azt, hogy mi a cel, az ilyen birok eltakaritasa vagy csak az, hogy a sajat haverjaikkal toltsek fel ezeket a helyeket, az utolso hatalmi ag befideszesitese is. Meg vagyok gyozodve, hogy az utobbi.
Lasd a mar emlitett luxusnyugdijak. Ha a kommunizmus meg elo szekertoloi fajna a fidesznek, akkor siman megszavaztak volna az ilyen nyugdijakat elvevo torvenyt, mert ahhoz mas nem kellett volna. De nem tettek. Igy a cel egyertelmu.

A kozigazgatasi birosag meg kodszurkalas. Nem lehet parhuzamos birosagokat letrehozni, ami felette allna a mar meglevo rendszernek. Ha megis probalkoznak, akkor ott is egyertelmu a cel, partkaderekkel feltolteni a helyeket, akik majd mindig ugy dontenek, ahogy a gazdaik elvarjak. Hat tenyleg nagy szukseg van ilyen birosagokra, Ja, nincs.

Hungryhorse 2018.12.04. 13:34:37

@N. Barbie: szerintem nem hazudok.
Egy trágár kommunista bíró posztja alatt kommentelgetünk, akinek a haja szála se görbült - soktízezer társával együtt - azért, hogy egy diktatúrát működtetett a hatalom sáncairól, kiemelt kommunista káderként.
A társainak sem, akik mellette, alatta felett álltak a diktatúra hatalmi piramisán.

Te pedig vele együtt fideszezel olyan bűnök kapcsán, amit nem a fidesz követett el, amiket az őt megelőző politikai hatalomgyakorlók képtelenek voltak kezelni qrmányoktól az AB-ig. Nyilván meg van ebben a nagy kupacban az ő szaruk is, de a javát a pártállam hozta össze és az, hogy erről itt vitázunk a hatalomátmentésük, vagyonátmentésük egyenes következménye.

A közigazgatási bíráskodás történelmi hagyományunk, melyet a kommunista diktatúra eltörölt és eleddig a kommunista bírói kar elszabotált.
Ennek vége.
Majd kiderül, mire jutunk vele.
Nem vagy jós.
Én se.

Dr. Sándor Zsuzsa · http://jog-asz.blog.hu/ 2018.12.04. 13:45:56

@Hungryhorse: Nem szégyellem, hogy egyszer eldurrant az agyam. Ez bárkivel megesik. Csak a személyeskedő, becsületsértő igaztalan rágalmazásból volt elegem. A komcsizásból, zsidózásból, szemétkedésből. A kulturált vita ellen semmi kifogásom nincs, de a fizetett, vagy önkéntes trollokat egy ideig nem szeretném látni. Ennyike.

N. Barbie 2018.12.04. 15:59:58

@Hungryhorse: "Egy trágár kommunista bíró posztja alatt kommentelgetünk, akinek a haja szála se görbült - soktízezer társával együtt - azért, hogy egy diktatúrát működtetett a hatalom sáncairól, kiemelt kommunista káderként.
A társainak sem, akik mellette, alatta felett álltak a diktatúra hatalmi piramisán."

Ez pontosan igy van.
Mondjuk a tortenethez az is hozza tartozik, hogy a sok akkori biro kozul melyik hozott buntetojogi felelosseget felveto dontest, es melyik nem. Mert azt azert nem gondolnam, hogy az osszes akkori birot karoba kene huzni. Biztos volt jo par olyan, akik mondjuk csak valasokban vagy tudomisen hasonlo piszlicsare ugyekben dontottek. Nem hinnem, hogy kollektiven az osszeset el kene itelni, csak mert pont abban a korban mereszelt bironak allni. Ennyi erovel az osszes ugyeszt, rendort, hatarort stb. is el lehetne meszelni.
De az igaz, hogy amelyik onkent es dalolva hozott iteletet koncepcios perekben es hasonlokban, az hulljon, mar reg bortonben kene csucsulniuk.
En mindossze azt mondom, hogy ezeket az eljarasokat, plusz az ugynoklistak nyilvanossagra hozasat es a luxusnyugdijak elvetelet alnaivsag az utodparttol elvarni.
A "fideszezesem" pedig abbol fakad, hogy 30 eve ok a kommunistak ellen jottek letre es igergettek, hogy megcsinaljak az elobb felsoroltakat, sot meg tobbet is. Az utodpart erintettsege okan, nyilvan soha nem igert ilyet.
Igyhat en azokat kerem szamon, akik ezen igereteknek koszonhetik a politikai karrierjuk beindulasat, az elso Parlamentbe kerulesuket, csak valahogy azota is "elfelejtettek" teljesiteni ezeket.
süti beállítások módosítása