Az auschwitzi könyvelő „börtönképes”
2017. április 25. írta: Dr. Sándor Zsuzsa

Az auschwitzi könyvelő „börtönképes”

»Buchhalter von Auschwitz« haftfähig

zeitung.de › Niedersachsen

A korábbi SS-tagot, Oskar Gröninget 300.000 ember meggyilkolásában való bűnrészesség miatt ítélték el

Früherer SS-Mann Oskar Gröning war wegen Beihilfe zum Mord in 300.000 Fällen verurteilt worden

23.04.2017

groning-bortonben.jpg

A 95 éves Oskar Gröningnek rövid időn belül meg kell kezdenie négyéves börtönbüntetését.

Der 95-jährige Oskar Gröning muss möglicherweise in Kürze seine vierjährige Haftstrafe antreten.

A 300.000 ember meggyilkolásában bűnrészesként elítélt korábbi SS-tagnak, Oskar Gröningnek feltehetően rövid időn belül meg kell kezdenie négyévi börtönbüntetését.

Der wegen Beihilfe zum Mord in 300.000 Fällen verurteilte frühere SS-Mann Oskar Gröning muss einem Zeitungsbericht zufolge möglicherweise in Kürze seine vierjährige Haftstrafe antreten.

A börtönbüntetés végrehajtása során orvosi és ápolói felügyeletet kell biztosítani.

Alsó-Szászországban több olyan börtön is van, ahol ezek a feltételek biztosíthatók. Ezzel kapcsolatban Gröning és védője még tehet észrevételeket .

„Auschwitz könyvelőjét”, Oskar Gröninget 2015 júliusában a Lüneburgi Tartományi Bíróság ítélte 4 évre. Az ítélet jogerős, a Szövetségi Bíróság valamennyi fellebbezést elutasította.

Gröninget úgy ítélték el, hogy olyan gyilkosságot, melyet ő maga követett volna el, nem bizonyítottak rá. A bíró azonban elmondta, hogy az auschwitzi haláltáborban végzett tevékenységével hozzájárult százezrek elpusztításához.

groning_konyv_2.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jog-asz.blog.hu/api/trackback/id/tr2612454555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2017.04.26. 16:34:56

Azért örülök ennek a hírnek, mert ez alapján az összes komcsi bűncselekmény elszámoltatható Magyarországon az első szovjet katona magyar földre lépésétől kezdve - napjainkig!

Az Ellenálló 2017.04.26. 16:51:43

@MaxVal BircaMan HJCD: Micsoda? Hogy elítéltek egy nácit? Tény, hogy elkéstek vele, mert valószínűleg a börtönben hal meg, s nem tölti ki az idejét.

@Hungarian Geographic: Az a baj, hogy a nyugat mind a mai napig óckodik eljárni a kommunista rendszer előmozdítóival szemben. A magyar bíróságok eddig is eljártak ilyen ügyekben, csak sajnos jó pár vádlott megúszta.

Alick 2017.04.26. 17:10:45

@Hungarian Geographic: Sajnos a ruszkiknak mi kézbesítettük a meghívót, egészen a Don-kanyarig vittük házhoz.

Alick 2017.04.26. 17:15:11

Jogos az egyik túlélő tanú véleménye, hogy teljesen értelmetlen bebörtönözni, viszont sokkal hasznosabb lett volna, ha a bíróság olyan közmunkára ítéli, amelynek keretében sok helyen elmondhatja, hogyan is nézett ki belülről az egész művelet - lelkiismerete szerint is ezt szerette volna.
Azon is lehet vitatkozni, hogy ebben az esetben mennyire érvényesül a kollektív bűnösség elve, amit éppen a nácik alkalmaztak a zsidókkal szemben...

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2017.04.26. 17:16:46

@Alick: Igen. És? A kommunizmus bűnei ellettek számoltatva? Ha nem, akkor majd el lesznek. Ma, holnap, jövőre, 10 év múlva, bármikor - mint látható ezen a példán 75 év és polgári szolgálat sem fogja megvédeni őket a börtöntől! - és teljes vagyonelkobzástól

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2017.04.26. 17:17:34

@Alick: Igen. És? A kommunizmus bűnei ellettek számoltatva? Ha nem, akkor majd el lesznek. Ma, holnap, jövőre, 10 év múlva, bármikor - mint látható ezen a példán 75 év és polgári szolgálat sem fogja megvédeni őket a börtöntől! - és teljes vagyonelkobzástól

Alick 2017.04.26. 17:36:06

@Hungarian Geographic: Erre azt gondolom, hogy nem a "kommunizmus" bűnei, hanem az egyes emberek által elkövetett visszaélések - azok mértéke szerint - számoltatandók el, bármilyen rendszerben - akár "demokráciában" - is követte is el azokat.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2017.04.26. 17:59:31

@Alick: 1. 1947 óta ugyanazok vannak hatalmon! 2. Így, és ezért nem is történhetett meg a rendszerváltás 3. A narancs csak egy árnyalata a vörösnek 4. 1944-ig visszamenőleg számonkérhetőek 5. A történelem ismétli önmagát

Boka1 2017.04.26. 18:23:51

@Hungarian Geographic:
A kommunizmus bűneiben sok milliónyian vettünk részt. Tanárok, KISZ titkárok, munkások, parasztok stb. Mindenki családjában vannak elkövetők és áldozatok is. Ahol a legnagyobb a takargatni való , ott a legnagyobb a gyűlölet.
A Kádár rendszer NER- je az volt, hogy Én elfelejtem Nektek 1944-et, ha Ti elfelejtitek Nekem 56-ot.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2017.04.26. 18:31:38

@Boka1: Senki ne felejt el semmit! '56 Nagy Imre "forradalmi" kormányában 9(!!!) olyan miniszter volt, aki Kádár megtorló kormányának is a tagjai voltak: hungariangeographic.blog.hu/2016/10/27/gondoltad_volna_hogy_nagy_imre_kormanyaban_kadar_janos_mellett_8_masik_miniszter_is_tagja_volt_a_for Ez az én írásom, amit az Index miatt lebutítottam. A blogspoton még több adat és bizonyíték van.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2017.04.26. 18:33:56

@Boka1: Az én, és nagyon sok más családban, milliókról beszélve CSAK áldozatok vannak! 50.000 komcsi családot kellene csak elitélni és megfosztani a vagyonától! Ha a te családodban vannak elkövetők, akkor ugye nem gondolod, hogy azzal takarózhatsz, ha másokra mutogatsz!?

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2017.04.26. 18:36:30

@Boka1: A kommunizmus bűneiben néhány tízezren vettetek részt... milliónyi áldozatot kreálva. Természetesen, ha valaki kapott egy állami lakást, mert párthű volt, attól nem lesz az elvéve, csak 50.000 Ft/nm2 büntető adót kell rá fizetnie. Meg ilyenek... Hogy hangzik? Igazságosan!?!...

Boka1 2017.04.26. 18:41:57

@Hungarian Geographic: Sokan tagadják, mert szégyenlik vagy nem tudnak róla, mert ugye titok volt és nem beszéltek róla családban. Egyébként ez a múlt tagadás nem teljesen magyar szokás, Ausztráliában pl. mindenki azt kamuzza, hogy az Ő ősei börtönőrök voltak.
Ahogy az ezotéristák mondják: a hópehely is azt hiszi, hogy semmi köze a lavinához.

Boka1 2017.04.26. 18:47:38

@Hungarian Geographic: erről az áldozat szerepről a régi magyar vicc jut eszembe, amikor a partizánok betörtek a kolostorba és a nővér berohan a főnővérhez ijedten, hogy megeröszakolták összes nővérünket, csak Mária Növért nem.
- És Őt miért nem?
-mert Ő nem akarta.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2017.04.26. 18:48:41

@Boka1: Azért kell és szükségszerű a rendszerváltás. Ahogy voltak nácivadászok, akik 95 éves irodistákat itéltek évekre, úgy a szabadságban és függetlenségben hívőket is fel kell ruházni a komcsi vadászat örömével. Egy 1000 fős adminisztráció 2000 fős Csendőrséggel megerősítve, 300 fős Nemzetközi Különítménnyel 2 év alatt kiszámlázhatná a 800.000 párttagnak a számlát. Bizonyos szint felett meg a letöltendőket a számlán túl. És akkor meg lenne teremtve a társadalmi béke alapja, amire lehetne építeni egy valóban szabad, és független Magyarországot.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2017.04.26. 18:53:28

@Boka1: Nekem specc a nagymamám nővér volt, és bár nem akarta. Mégis... Bocs. De ebben semmi, de tényleg semmi vicces nem volt... Viszont az ilyen történetek felmentik a Komcsi Vadászokat, ha esetleg, néha, bizonyos esetekben túl lőnek a célon, ne adj Isten túlkapásokat követnek el. Biztos lesz pár tucat, pár száz ilyen eset. De ugyan kit érdekel az a néhány komcsi, amikor évente 67.000 fővel fogy a Hazánk lakossága. Nem igaz!?

Boka1 2017.04.26. 18:59:30

@Hungarian Geographic: igaz, de képzeld el, hogy az egyik szeretett nagybácsidat elviszik a vasárnapi ebéd mellől, mert éppen akkor volt állami alkalmazott, amikor Demszkyt bevitték felforgató tevékenység miatt.
Anyám mindig az adócsaló vállalkozókat szídja, de amikor ablakot cseréltetett, fényesre nyalta a kivitelező seggét, hogy szegény nyugdíjas, mit kezdjen az áfával? Persze Anyám magát tisztességes adófizetőnek tartja ( mint a lakosság 99 százaléka) .

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2017.04.26. 19:15:32

@Boka1: 1. Ha az igazság nyer, akkor nem számít az egyén - főleg, ha az bűnös 2. Ha majd lesznek Komcsi Vadászok, akkor aki bűnős az igen is várja, hogy családi ebéd közben rájuk tőrnek. Nem kell őket sajnálni - Minden akciót, reakció követ...

Boka1 2017.04.26. 19:18:03

@Hungarian Geographic:
Engem sem érdekel, de mi van, ha egy 50 éves miniszterelnököt elvisznek, mert tizenévesen kisz titkár volt?
Sajnos több volt a haszonélvezője a szocializmusnak, mint az áldozata.
Azok az áldozatok, akik nem Pongrácz Gergely vagy Vittner referencia csoportjában voltak, hanem műveltebbek, jobb közegből származtak, azok túltették magukat. Nekünk nem tisztünk segíteni nekik haragudni, hisz nekem pl. csak jó jutott az előző átkosból és a mostaniból is. Az öregek meg már úgyis máshogy emlékeznek még családon belül is.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2017.04.26. 19:23:30

@Boka1: Nekem, meg másik 600.000 magyarnak akik külföldön élnek, a legszebb éveinket lopták el. - Nagyon sok más bűncselekményen túl. Az, hogy te haszonélvezője vagy, voltál a kommunizmusnak csak bizonyítja az állításomat, hogy nem történt meg a rendszerváltás. Miután valszeg semmit nem tettél és adtál vissza a magyar nemzetnek, pl egy esetleges rendszerváltáskor mi alapján szeretnéd megtartani azokat a dolgokat amiket kaptál a semmire (na jó párt szimpátiára?) Pl a belvárosi lakást, diplomát, jó fizető láblógató melók etc etc... Erre és ezért kell egy apparátus akik megmérnek téged és a bűneidet. Bocsi, de nem a bűnös osztja ki magára a büntetést!

Boka1 2017.04.26. 19:24:21

@Hungarian Geographic:

Már nincs igazság. Elmúltam 40 éves, van két nagy gyerekem. Ők is megosztottak. Pl. A lányom Iphone párti, szerinte a samsungosok ruppótlanok. A fiamnak Samsungja van, szerinte a hülye trendi libáknak van Iphone-ja.
Ehhez képest mi lehet még sorsdöntő? :)

Alick 2017.04.26. 19:24:43

@Hungarian Geographic: Lenne mit számonkérni '47 óta. Apropó, az osztrákok már kértek bocsánatot tőlünk Haynau véreskezű tettei miatt?
Az is érdekes lenne, ha pl. G. W. Bush-t Hágába citálnák hamis indokokkal kirobbantott háborúban sokezernyi civil megölése miatt. Hasonlóan az oroszokkal kapcsolatban.

Boka1 2017.04.26. 19:27:00

@Hungarian Geographic:

Azért miért bűnhődjek, mert a rendszervàltozáskor felismertem, hogy magán út a jó, nem az állami pisi?

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2017.04.26. 19:30:56

Egyébként én specc 5000 komcsit(korrupt illetve társadalmi elit tagjait) felkötnék, 50.000 letartoztatnék és teljes vagyon elkobzás, 500.000 komcsit (ill családtagot) megadóztatnék lakás ház minimum 50.000 Ft/m2 (belvárosban természetesen sokkal több) Diploma 3.5 millió Ft, Nyugdíjukból minusz 50%, meg ilyenek.

Boka1 2017.04.26. 19:31:09

@Alick: vagy a török bérenc Rákóczi Ferencet?

Boka1 2017.04.26. 19:32:02

@Hungarian Geographic: bevallásos alapon adóztatnál?

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2017.04.26. 19:38:57

@Boka1: Mikor történt meg a rendszerváltás??? Mikor, és hogy lettek számonkérve és elítélve az előző rendszer haszonélvezői? Hány százalék a társadalmi elitnek köthető a kommunista szervezetekhez? 90-95%!?! Nem történt meg a rendszerváltás! Legutoljára a II v.h. után volt rendszerváltás. Rendszerváltás akkor lesz, amikor mindenkit eltud a társadalom számoltatni az 1944 óta eltelt időszakról. Bocsi, akárhogy próbálod bagatelizálni ez előbb - utóbb meg fog történni, ha kell egy 95 éves komcsit ítélnek el évtizedek múlva aki lehet, hogy az önkormányzatban csak egy irodista volt, de ha azon a településen sokan öngyilkosok lettek, akkor akár őrá is rálehet mondani, hogy bűnős! 5 év! Ez a fenti írásnak a lényege. Aki a náci rezsimnek a kiszolgálója és haszonélvezője volt az bűnhődjön, kortól függetlenül! Ez azért fontos, mert ugyan ez alapon a komcsik is bűnhődni fognak! Mert ez így lesz igazságos! Te nem várod ezt a szép, és igazságos kor eljövetelét??

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2017.04.26. 19:43:57

@Boka1: Megkérdezzük ki honnan szerezte a vagyonát - az egész társadalomtól. Majd egyeztetjük az állami hivatalokkal, pl Földhivatal etc. Aki nem tudja bizonyítani hogy legálisan, annak a következményekkel kell szembenézni. Borsodban lehet venni házakat a cigánysoron 100.000 forintért. Lehet, hogy a belváros urazás után először ez visszaesésnek tűnik, de hát a toleranciát és együttélést valahol gyakorolni kell. Abba sem halt még bele senki hogy ha a sarlót és a kalapácsot a szerencsétlen le(meg)csúszott komcsik kezébe tesszük, biztos van a cigány sorok körül némi mezőgazdasági munka

Boka1 2017.04.26. 19:51:10

@Hungarian Geographic:

"Rá lehet mondani, hogy gyilkos" . Ez probléma. El kell engedni.

Alick 2017.04.26. 19:52:09

@Boka1: Kossuth felelőtlen trónfosztásáról nem is szólva...

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2017.04.26. 19:59:21

@Boka1: Oskar Gröning az utolsó áldozata a Náci Vadászoknak. Lássuk ki lesz az első áldozata a Komcsi Vadászoknak... A következő 77+ évben lesznek bőven hisz van időnk, és lehetőségünk. Nem igaz?

Boka1 2017.04.26. 20:11:08

A náci vadászok még nem is jöttek Magyarországra. Itt is lett volna pár százezer kapás.
A komcsik meg már nemzeti fétisben vergődnek. Bush mondta ki a legnagyobb igazságot: azért nem találjuk Szaddámot, mert Irakban 5 millió Szaddam van. Ezt fordítsuk le magyarra. Egyébként Rákosinak ( aki egy művelt, 5 nyelven beszélő ember volt) , volt egy hasonló jelentésű mondata.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2017.04.26. 20:24:43

Ahogy már említettem fentebb: nem a bűnösök itélkeznek maguk felett. Még ha eddig ezt el is tudták játszani. Örökké nem tudják. És ahogy ti számon kéritek fentebb a történelem évszázados gazságait - mi számon kérjük az elmúlt évtizedekét. Mi ebben a baj

Boka1 2017.04.26. 20:36:39

@Hungarian Geographic:
Semmi baj! Csakhát ugye az üldözőknek van a legtöbb bűnük.
Lehet az is bűn, hogy együtt müködött a rendszerrel. Nekem pl. emiatt van kis lelkifurdalásom a mostaniakkal, de ahogy a kínai mondja: ha szereted a kiflit, szeresd a péket is ! Viszont nem ugathatok 30 év múlva, hogy áldozat voltam.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.26. 20:37:19

@Az Ellenálló:

1. Nem tudható náci-e.

2. Nácinak lenni nem bűncselekmény.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2017.04.26. 20:51:31

@Boka1: 1. Egy Komcsi Vadásznak mi bűne lehetne? Semmi! 2. Ha egy köpönyegforgatóról 30 év múlva derül ki bűne, akkor 30 év múlv lesz igazság szolgáltatva. Az igazság nem évül el. Ahogy az emberiség eééenes bűntettek sem. Ez a cikk pont erről szól. Ahogy múlik az idő, úgy lesz egyre több minden beleaprítva a szennyesbe, csak úgy mint ennek a 95 embernek az esetében. 3. Miért félsz és rettegsz ennyire az igazságtól és az igazságszolgáltatástól? Mi a bűnöd?

Boka1 2017.04.26. 21:10:15

@Hungarian Geographic:
Az a bünöm, hogy az engem egyedül nevelő Anyámmal, aki gyári munkás volt, minden különösebb teljesítmény ellenére kaptunk egy új, távfűtéses lakást 1980- ban. Több rokonom volt katona az előző rendszerben.
25 év alatt nagyon sok ingyenélő, lopós, tehetségtelen embert rúgtam ki.
Képzeld el, ha ezen gyökerek közül bárki úgy gondolja, hogy az igazság az Ő oldalán van.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2017.04.26. 21:15:29

1. Anno a Csendőröktől is csak azok féltek, akiknek volt félni valója. 2. Hány m2 volt az a lakás? Szorozd meg 50.000/m2-vel és már le is van tudva az ingatlan része. Lehet nyugodtan aludni! 3. A többi is hasonlóan gyorsan és következetesen történne...

Boka1 2017.04.26. 21:29:03

@Hungarian Geographic:
Kérdezzük meg legalább 5 akkor élt embert, hogy a csendőröktől ki félt és kinek volt félnivalója! Volt csendőr is a családban. Aztán meg átállt a néphatalom oldalára, mert állítása szerint megzsarolták. Hogy csendőr volt, azt sem tőle tudtam meg. Beszélgess Te is a rokonaiddal, hátha megenyhülsz ! A gyerekeidnej meg már ne add tovább a szemetes zsákodat! Inkább mutasd meg nekik, hogy az emberi gyülölet hova vezet! Minden hozzáadott jelző nélkül. Egy új, sikeres világ nyílik ki.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2017.04.26. 21:46:26

@Boka1: 1. az igazságot szeretem 2. a bűnt gyűlölöm. Miért, és miben kellene megenyhülnöm? Van aki megsiratta ezt a 95 éves irodakukacot? Ki szelet vet vihart arat... Ha lenne Komcsi Vadász szervezet, elsőként jelentkeznék erre a szép, és emberi hivatásra. Pár évtizedig biztos jövőkép. Erkölcsileg felemelő munka. Rengeteg gyönyörű és felemelő pillanat. Mi kell még?

Boka1 2017.04.26. 21:54:25

@Hungarian Geographic:
Sok évig bent ragadsz egy háborúban, mert üldözöl valakiket, aki nem neked ártottak. Az élet a játékról szól, az örömről, a jólétről.
Szeretnél olyan munkát, hogy mások tragédiájában vájkálj és közben itélkezz? Nézz meg, hogy pl. egy bírónak vagy ügyvédnek, ügyésznek milyen elvetemült feje van! Mert hasonlóvá válik az elkövetőjével!

Boka1 2017.04.26. 21:58:00

@Hungarian Geographic:
Kevés dologban hiszek jobban, minthogy a sors itél.
Aki egyik életében üldöző, az a következőben üldözött lesz.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2017.04.26. 21:59:22

@Boka1: :D Ez egy ilyen világ. Engem specc zavar, hogy pár ezer komcsi család élősködik a hazámon. Sosem olvastam ilyet náci vadász hírek alatt. Miért nem írtál oda is hasonló böszmeségeket???? Különben is, ha minden jól megy két év alatt megvan a 99.99%-a a melónak. Ha nem zavar évi 55.000 abortusz, évente 67.0000 főnyi nemzetfogyás, nem értem pár komcsi miatt mit izzadsz???

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2017.04.26. 22:00:19

@Boka1: Remélem, hogy én még ebben az életemben üldöző leszek!

Boka1 2017.04.26. 22:08:15

@Hungarian Geographic:
Izzad a ló. Pár tízezer embernek van még ugyanekkora családja.
Ha kivégeztük a komcsikat, nem lehet megállni, mert a rendszer önfenntartó. Jönnek a fogyatékkal élők ( szemüvegesek, kerekes székesek, szellemi fogyatékosok, stb) .
A nemzeten élősködők folyton változnak. 1990-től a sárga busszal járók vették át a botot, 1994-ben a régiek, 1998-ban a suk-sük népréteg, 2002-2006-ban a budai elit, 2010-ben meg megint a sárga busz. Kérdés, hogy melyik a referencia csoportod?

Boka1 2017.04.26. 22:15:32

@Hungarian Geographic: ne legyél üldöző! Vizsgàld meg magadban , hogy milyen ok vezetett idáig, milyen félelem miatt menekülsz az üldözésbe?
A büntető, üldöző tipusú embert sokat büntették gyerekkorában vagy elutasították a külseje vagy viselkedése miatt.
Várkonyi F. Zsuzsának a youtube-on egész sorozata van erről. Van már erre a problémára is megoldás, de az okot kell először tendbe tenned!

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2017.04.26. 22:20:23

A rendszerváltás, és az igazságszolgáltatás a II vh után kb 2 év alatt megtörtént a nácikkal szemben. Ugyan ez a követendő példa. Látszik, hogy sosem kertészkedtél. Tavasszal kapál, meg írtja a gazt az ember mielőtt magokat vetne. Magadtól kell védeni az új társadalmat, nem az igazságtól! Látszik, hogy a valóságtól már rég elszakadtál - ettől rettegsz

Boka1 2017.04.26. 22:41:50

@Hungarian Geographic:
Szerintem viszonylag jól körbe írtam , hogy ki retteg és mi a lelki oka.
A rettegésnek az egyik vadhajtása a késztetés üldözésre.
Aki kigyúrja magát és félelmetesre tetováltat, az fél, hogy megverik. Közben persze eljátsza a hatalom vágyót, de a félelem motiválja. Sokszor a félő ember közösséget épít, hogy ne féljen.
Ezt már nem tudom jobban körbe írni, van ingyenes irodalma is, ha kiváncsi vagy rá. Ha megfogadod, akkor neked is lehet nyugodt, jólétben leélt életed, szerető család meg minden, ami még nincs meg. Az egy másik valóság lesz, hidd el az lesz az igazi. Nincs félelem, befizetetlen csekk, lelépő nő.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2017.04.26. 23:53:13

@Boka1: A bűn, és a bűnözők üldözése egyidős az emberrel. Nem hiszem, hogy most kellene bárkinek is szabad kezet adni a bűnnek. Remek alkalom megkülönböztetni a rosszat a jótól. Szerintem neked nem velem, meg a Komcsi Vadász különítménynek a szellemi képességeivel, hanem a saját magadéval kellene elszámolnod. Milyen érzés évtizedekig hazudnod és szembeköpnöd magadat minden nap, minden órában? Ellopták, vagy te saját magad loptad el magadtól a legszebb éveidet?

Kampfer 2017.04.27. 09:14:38

Tisztelt bírónő!

Úgy emlékszem, korábban is volt már erről eszmefuttatás (illetve akkor magáról az ítéletről). Akkor is ott motoszkált bennem a gondolat, hogy ha az ottani (akár adminisztratív, akár műszaki vagy hatdáp vonalon végzett) tevékenységgel közvetlenül hozzájárult a bűncselekmények végrehajtásához, akkor ezek alapján bármely DRB vagy a királyi vasúti alkalmazott, illetve a deportálásokat biztosító vagy végrehajtó csendőr is elítélhető és elítélendő volna! Franciaországtól kezdve Romániáig, beleértve ebbe még a megszállt Csatorna-szigetek 'bobby' állományát is! De az ítélet megszületett, bármilyen legyen is az. Ok.

És hogy mennyire 'börtönképes' Oskar Gröning? Szerintem éppen annyira, mint pl. Biszku Béla volt.
Üdvözlettel:
Kamp.

Boka1 2017.04.27. 13:03:45

@Hungarian Geographic:
Ennél többet nem tudok segíteni.

verifikáló 2017.05.09. 14:11:15

@Hungarian Geographic:
Már megírtam a hungariangeographic.blog.hu/2016/10/27/gondoltad_volna_hogy_nagy_imre_kormanyaban_kadar_janos_mellett_8_masik_miniszter_is_tagja_volt_a_for weboldaladon, hogy a rendszerváltás megtörtént! Úgy látom itt sem árt megemlíteni, ha állandóan ezzel jössz elő.
1) Ugyanaz a politikai berendezkedés van most is, mint 1989 előtt?
2) Ugyanaz a gazdasági rendszer van most is, mint 1989 előtt?
3) Ugyanaz az ország katonapolitikája most is, mint 1989 előtt?
4) Ugyanannak a gazdasági tömörülésnek vagyunk a tagjai most is, mint 1989 előtt?
5) Ugyanannak a katonai tömörülésnek vagyunk a tagjai most is, mint 1989 előtt?
Mindegyik kérdésre egyértelmű NEM a válasz. Tehát a rendszerváltás megtörtént. Az hogy a vezetésben sok olyan személy is található, akik 1989 előtt is vezető pozíciót töltött be, az nem a rendszerváltással ― ahogy utalsz rá, a változatlansággal ―, függ össze. Érdemes lenne ezt a jelenséget is megvizsgálni, hogy miért van ez? Csak ránk jellemző? Stb.
Röviden, nagy léptekkel nézzük át a magyar történelmet 1848-tól:
1) Jókai híres regényében, Az új földesúr egyik fő alakjában Ankerschmidtben a Magyarországon birtokot vásárló Haynaut vélték/vélik felfedezni. (Haynaut sehol nem fogadták be Európában a forradalmak leverése után, csak mi magyarok.)
2) Az első világháborúba Ferenc Józsefet éltetve vonultak be az emberek katonának. A világháború végén a katonák tömegesen szöktek meg a frontokról, vállalva, hogy a katonaszökevényeket ― ha elkapják ― azonnal főbe lövik.
3) A Tanácsköztársaság Vörös Hadseregének tisztjei a K. u. K. hadsereg tisztjei voltak. Ki mások lettek volna? (1945 után is sok horthysta katonatisztet alkalmazott a Demokratikus Hadsereg.)
4) A Tanácsköztársaság leverése után csak a sorkatonákat vonták felelősségre, a Vörös Hadsereg tisztjeit nem. Sőt, Horthy mindegyiket átvette, kivéve azokat nem, akik beléptek a KMP-be, de ezek nagyon kevesen voltak. Pl. vitéz Beregfy Károly vezérezredes, aki a Szálasi kormány honvédelmi minisztere is volt, a Vörös Hadsereg egyik politikai tisztje volt, századosi rendfokozatban.
5) 1944-ben, a vészkorszak, Szálasi őrjöngése idején a kommunista párt létszáma 300 fő volt. Fél évvel később, amikor Budapest felszabadult a németek alól:
― 1945 februárjában a párt taglétszáma 1972 fő. 13-tól február végéig 6,6 szorossá nő a párt létszáma.
― 1945 márciusban már 12 000 fő. A növekedés 40 szeres.
― 1945 közepére 150 000. Kb. félév alatt a növekedés 50 szeres!
― 1945 végére a taglétszám elérte a 300 000 főt! (Egy évvel előtte csak 300 főről lehetett beszélni! Hamar „kinyílt” a magyarok szeme.) Szovjetunióba kb. 400 fő magyar kommunista volt, akiknek kb. a felét koncepciós perek során Sztálin kivégeztette. Ezek is csak 1947 végére tértek haza.
6) A következő létszámsor is sok mindent elmond (csak érteni kell a számok „nyelvén”):
1956
december 17. 84 150 fő;
december 23. 95 910 fő;
december 30. 101 806 fő;

1957
január 07. 113 114 fő;
január 14. 125 088 fő;
június 01. 345 733 fő;
november 1. 389 378 fő
1989-ben volt az MSZMP utolsó kongresszusa, ekkor közel 800 000 párttag szinte 24 óra alatt kilépett a kettészakadáskor. Az MSZP-be kb. 30 000-en igazoltak át, az MSZMP-ben (később Munkáspárt) kb. 3000 fő maradt. Cirka napjainkra is ennyien vannak mindekét pártban.
Hova tűnt 770 000 MSZMP-tag? Az említett szakadáskor szinte kivétel nélkül átigazoltak az újonnan megalakult pártokba. (Közel 100 párt alakult, közülük nem egyet ők alapítottak). Most ők kommunistáznak!
Ezek után mond meg, hogy kik a kommunisták! :-) :-) :-)
Szerintem az MSZMP vezetői között is voltak „hirtelen megvilágosultak” pl. Pozsgay, Szűrös, hogy csak a napjaikban is közismert neveket említsem.
Vicc 1947-ből
A cigányprímás közli a bandájával, hogy ő belép a kommunista pártba. A banda elkíséri a prímást az Igazoló Bizottság irodájához. A prímás rövid idő után lesújtva jött ki.
— Mi van Lajos? Felvettek? — kérdik a zenekar tagjai.
— Nem.
— Miért?
— Mert szombaton a kocsmában azt játszottuk az embereknek, hogy Horthy Miklós katonája vagyok, legszebb katonája…
— Miért nem tagadtad le?
— Nem lehetett, nekik játszottuk.

Tehát az emberek (nem minősítettem őket, az rád vár!) nem azonosak a rendszerrel. Az emberek a rendszer részei, annak tagjai.
süti beállítások módosítása