„Ma már nincs szabadság”
2015. szeptember 24. írta: Dr. Sándor Zsuzsa

„Ma már nincs szabadság”

Én is Eötvös Károlytól idézek, mint az a csaknem száz ügyvéd, akik nyílt levelet intéztek a kormányhoz, az ügyészekhez és a bírákhoz. „A most megalkotott jogszabályok ellentétesek minden, Magyarország által aláírt nemzetközi egyezménnyel, az európai közösségi joggal, az Alaptörvénnyel és alapvető jogelvekkel” – írják.

eotvos-.jpg
Kép: balatonfuredma.hu 

A „válsághelyzet” kihirdetése már önmagában is sérti az Alaptörvényt. Az ugyanis nem ismeri ezt a fogalmat, ellenben konkrétan meghatározza, hogy mikor és miért lehet úgynevezett „rendkívüli állapotot” kihirdetni. De lépjünk túl ezen a jelentéktelen apróságon.

Az ügyvédek levele hét pontban sorolja fel a kirívó törvénysértéseket. Kifogásolják például, hogy egy fiatalkorú menekült nem kap ugyanolyan védelmet, mint egy azonos korú magyar. Mi ez, ha nem diszkrimináció? És miféle megengedhetetlen szabály az, hogy egy vádlott sem a vádiratot sem a vele szemben hozott ítéletet nem a saját nyelvén kapja meg?

tolmacs-index_hu_1.jpg

Kép: index.hu

De nem mehetünk tovább anélkül, hogy leleplezzük azt a nettó hazugságot, amit ezekre a felvetésekre az Igazságügyi Minisztérium válaszolt: „A fiatalkorú elkövető a legtöbbször családjával együtt érkezik. Amennyiben a fiatalkorúakra vonatkozó rendelkezéseket ezekben az ügyekben is alkalmazni kellene, akkor az a helyzet állhatna elő, hogy a családtagok az eljárás során egymástól elszakadnának.” Az IM vagy nem ismeri a fiatalkorúakra vonatkozó szabályokat, vagy simán becsapja a hozzá nem értőket. A Büntetőeljárási törvény (Be.) ugyanis így szól: „A fiatalkorúak bírósága a felnőtt korú terhelt ügyét is elbírálja, ha az a fiatalkorú ügyével összefügg”. Vagyis nem kellene elszakítani a családtagokat egymástól. Ha tehát a menekült-ügyekben a fiatalkorúakra vonatkozó rendelkezéseket nem helyezték volna hatályon kívül, a bíróság ezekben az ügyekben is együttesen bírálhatná el a fiatalok és felnőttek ügyét.

csalad-everydayme_hu.jpg

Kép: everydayme.hu

És mit mond az IM arra, hogy a nem magyar anyanyelvű menekült olyan vádiratot és ítéletet kap, amiből egy kukkot sem ért? „A kézbesítendő iratot nem kell lefordítani, ha erről az érintett kifejezetten lemond” – idézem az IM válaszát. Csak egy apró mellékmondatocska hiányzik, mégpedig az, hogy „ha a törvény eltérően nem rendelkezik”. Márpedig a törvény, no meg a 2010-ben kiadott EU irányelv is másként rendelkezik. „A tagállamok biztosítják, hogy a büntetőeljárás nyelvét nem értő gyanúsítottak vagy vádlottak megkapják mindazon iratok írásbeli fordítását, amelyek lényegesek…” Márpedig „a vádirat, és bármely ítélet a lényeges iratok közé tartoznak.” Szerintük ez jelenti, hogy mi mindenben megfelelünk az európai jognak! Csak akkor mondjuk ki gyorsan, hogy ezek a szabályok nem alkalmazhatók, amikor „tömeges bevándorlás okozta válsághelyzetet” hirdetünk.

eu-civilkontroll-jpg.jpg

Kép: civilkontroll.com

„Kérjük bíró és ügyész kollégáinkat, hogy esküjükhöz híven ne csupán jogot, hanem igazságot szolgáltassanak. Hogy észleljék az új jogszabályokban foglalt, törvényerőre emelt törvénytelenségeket… és terjesszék az eléjük kerülő ilyen ügyeket az Alkotmánybíróság és az Európai Unió Bírósága elé.” – szól az ügyvédek levele.

Pesszimista vagyok. Még akkor is, ha néhány bíró az Alkotmánybírósághoz fordulna. Ráadásul az ügyek zöme gyakorlatilag el sem jut egy bíróig. Különösen akkor nem, ha a menedékkérőkkel már a belépésnél olyan – magyar nyelvű – papírokat íratnak alá, amely szerint illegális határátlépést követtek el. Ezzel persze automatikusan jogosulatlanná válnak a menekült státuszra.

Abraham Lincoln mondta: „Bolondíthatsz néhány embert mindig, és minden embert valameddig. De mindig mindenkit nem bolondíthatsz!”

lincoln-gyoriszalon_hu.jpg

Kép: gyoriszalon.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://jog-asz.blog.hu/api/trackback/id/tr357810214

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sándor Zsuzsa: „Ma már nincs szabadság” 2015.09.25. 11:00:30

Az ügyek zöme gyakorlatilag el sem jut egy bíróig. Különösen akkor nem, ha a menedékkérőkkel már a belépésnél olyan – magyar nyelvű – papírokat íratnak alá, amely szerint illegális határátlépést követtek el.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.09.24. 20:31:58

Kit érdekel az Iszlám Állam és Soros ügyvédeinek nyilatkozata?

mandras 2015.09.24. 21:03:20

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Engem naggyon érdekel!!! Hol lehet ilyeneket olvasni? És mondd, össze is jöttek, az Iszlám Állam és Soros ügyvédei? Hol? A Genfi-tó alján, egy búvárharangban?

paragrafus 2015.09.24. 21:35:19

De ez a migránscsomag tartalmaz még más furcsaságokat is.
- Pl. a terheltek "házi őrizetét" rendelik el olyan táborban, szálláson, ahol még azokkal a jogokkal se élhetnek, s amelyek egy előzetes letartóztatottat megilletnek (ügyvédi beszélő, telefonálási lehetőség),
- olyan ügyekben, amelyekben bárki más ügyében a bíróság tanácsban jár el, itt egyesbírák döntenek.
- bírák helyett még bírónak ki nem nevezett bírósági titkárok járhatnak el.
- a kiutasított személyek úgy élhetnek - elvileg - jogorvoslattal, hogy nem léphetnek be az ország területére. Ahogy a T. Bírónő is megfogalmazta, nem tudják mi van a határozatban, a saját nyelvükön nem ismertetik velük, nem ismerik a magyar jogot, nem biztosítják nekik a jogi képviseletet és ilyen körülmények között kellene jogorvoslattal élnie a magyar bíróság előtt az országhatáron túlról.

paragrafus 2015.09.24. 22:07:37

Azt mondja ez a frissen elfogadott menekültügyi törvénycsomag egyik pontja, amellyel a menedékjogi törvényt módosították:
...."Ha a külföldi a kérelmét Magyarország területére történő beléptetés előtt, az államhatárról szóló törvényben meghatározott tranzitzónában (a továbbiakban: tranzitzóna) nyújtja be".....

Ez közérthetően azt jelenti, hogy ha a tranzitzóna még azelőtt helyezkedik el, mielőtt a menekült az ország területére lép, akkor ez csak úgy valósítható meg, ha az államhatárt megváltoztatják. Ugyanis most a tranzitzóna egy ún. államon kívüli, vagyis semleges terület lett, amely nemzetközi szerződésekkel és egyezményekkel ellentétes. Eddig egyik szomszédos ország és Magyarország között sem volt semleges terület. Most már van. És semleges terület egyoldalú kialakítása is nemzetközi jogot sért.
Ezzel viszont több probléma is van:
1. Az olyan tranzitzóna felállítása, amely nem képezi az ország területét - "az országba való beléptetés ELŐTT a tranzitzónában" - az az államhatár egyoldalú megváltoztatását is jelenti. Márpedig azt még az államhatárról szóló törvényünk is deklarálja, hogy az államhatárokat nemzetközi szerződések határozzák meg. Ergo: attól az adott állam egyoldalúan nem térhet el. Márpedig ha úgy állítják fel a tranzitzónát, hogy oda a menekült még azelőtt lép be, hogy Magyarország területére lépne, akkor az bizony csak az államhatár megváltoztatásával valósítható meg. Ezzel viszont nemzetközi szerződéseket szegünk meg (ismét). Az állam EGYOLDALÚAN még semleges területet sem hozhat létre. És ez olyan súlyos nemzetközi jogsértés az állam részéről, hogy ezért maga az ENSZ is felléphet Magyarországgal szemben.
2. Ha a tranzitzóna a Magyarországra történő beléptetés előtt kerül felállításra, akkor - túl azon, amit az előbbi, 1.-es pontban már kifejtettem - mivel ez (a magyar döntés szerint) nem fogja Magyarország területét képezni, ezért ott a magyar hatóságoknak nincs és nem is lesz jogszerűen semmiféle eljárási jogosultsága. Tehát ott nem fogadhat menekültet, hiszen államhatáron kívüli terület, nem veheti át a menedék kérelmet, nem is bírálhatja el azt, sőt, ott a magyar rendvédelmi szerveknek sincs semmiféle eljárási jogosultsága. Hiszen a döntés szerint az államhatáron kívüli terület lesz (még akkor is, ha ezzel nemzetközi jogot sértünk)
3. És ha a menekült belép a tranzitzónába, akáthogyan is jutott oda, nem minősül jogellenesnek az odaérkezése, bárhogyan is történt, mert kérelme elbírálásáig jogosult ott tartózkodni. Csakhogy, mint azt már mondtam, mivel a tranzitzónáról maga a magyar állam állítja azt, hogy államhatáron kívüli terület, ezért ha ezt veszem alapul és fogadom el, akkor ebből következően ott jogszerűen el sem bírálhatja a menekültek kérelmét. A jog csak az államhatáron belül biztosít bármely hatóság számára bármilyen eljárási jogosultságot.
4. A tranzitzónában lévő konténereket úgy állították fel, hogy azok kiérnek a szerb határig. Vagyis az a menekült, amelyik ezen tranzitzónának kinevezett konténer ablakánál beadja a menekültkérelmét, az fizikailag és jogilag is még szerb területen tartózkodik. Tehát a magyar állam úgy akar eljárni az ilyen menekültek ügyében, hogy az adott menekült nincs is Magyarország területén. Ez viszont megint csak sérti a nemzetközi szerződéseket, egyezményeket.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.09.25. 05:55:22

@mandras:

Sok helyen, pl. egyszerű irodákban, konferenciákon, stb.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.09.25. 05:55:57

@paragrafus:

Mindig ezt teszem. Az egyik legudvariasabb közíró vagyok.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.09.25. 05:57:25

@paragrafus:

Ez értelmetlen jogászkodás. A világ összes határállomása az országhatártól pár méterre belül van.

nnnnnnnn 2015.09.25. 08:48:59

őszintén szólva engem egy cseppet sem zavarnak ezek.

Kivlov 2015.09.25. 08:53:41

Unalmas már állandóan a jogokat mantrázni, pláne ezeknek az abduloknak a jogait. Először a kötelességeikkel kellene kezdeni. Viselkedni kellene, nem csak követelőzni, meg a TV-ben nyávogni...

Mészáros Laci 2015.09.25. 08:55:47

@paragrafus:

"Eddig egyik szomszédos ország és Magyarország között sem volt semleges terület"

Valamelyik híradásban megütötte a fülem egy mondat a röszkei határállomás mellett álló tax-free shop-ról.

Ezt hogyan tudod beilleszteni a fenti gondolatmenetedbe? Köszönöm.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.09.25. 08:57:59

@Hóhér az utolsó barátod:

Tehát pl. Soros ne avatkozzon be a magyar ügyekbe, foglalkozzon csak Amerikával?

Mészáros Laci 2015.09.25. 08:58:23

@paragrafus:

Egyébként ez a komment (meg más szempontból az egész poszt) kicsit ügyvédesre sikerült: azokat a jogi elemeket próbálja összegyűjteni, amelyek a véleményét alátámasztják, míg azokat, amelyek nem támasztják alá, ignorálja.

Ezzel semmi baj, mondom, egy ügyvédnek ez a dolga: a tények szelektív válogatásával manipulálja a hallgatóit.

De ha mondjuk egy fizikus tenné ezt, karrierje azon a ponton végetér.

Mészáros Laci 2015.09.25. 09:07:17

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:

ha taxfree, akkor nem fizet áfát, amit akkor tehet meg, ha területen kívül zaljik az adásvétel.

vagy izé?

Wrex 2015.09.25. 09:07:25

"egy fiatalkorú menekült nem kap ugyanolyan védelmet, mint egy azonos korú magyar. Mi ez, ha nem diszkrimináció?"
Egy EUs állampolgár szabadon mászkálhat az EUs határokon belül, egy nem-EUs állampolgár pedig nem. Mi ez, ha nem diszkrimináció?

paráznabillegető 2015.09.25. 09:16:18

@Wrex: nem mehetek mekkába a kába kővel szelfizni!
DISZKRIMINÁCIÓ!!!

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.09.25. 09:16:33

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: bármennyire nem szeretem Sor9st, azèrt egy büdös birka ne hasonlítsa hozzá magát!
Belügyekbe nem emlékszem, hogy abban a formában belepofázott volna, ahogy azt te csinálod.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.09.25. 09:18:30

@Wrex: ha nem érted, ne pofázz. Ha meg valami csoda folytán értenéd, akkor ne hamisíts!

Prognozuoti Blasio 2015.09.25. 09:18:46

Hát igen, kedves Liberálfasiszták!!

A demokrácia szigorú szabályok keretében működik, ezáltal nem beszélhetünk szabadságról azok betartása mellett!!

Jó reggelt nácik!!

new_boy_on_the_block 2015.09.25. 09:18:53

No és mit szól az izraeli tűzparancshoz a kőhajigálók ellen a kedves Jogász Úr? Tudom, ilyenkor semmi közünk Izraelhez, de azért mégiscsak itt él hazánkban az egyik legnagyobb számú kisebbsége. Nem kéne valahogy szankcionálni őket? Esetleg beszüntetni a kárpótlások kifizetését a holokauszt túlélőknek vagy leszármazottainak ameddig Izrael nem változtat az embertelen és könyörtelen politikáján? Nem lehet újra fasiszta kormánya senkinek sem! (www.origo.hu/nagyvilag/20150925-az-izraeli-kormany-szigoritotta-a-kovel-dobalok-bunteteset.html)

Kelly és a szexi dög 2015.09.25. 09:26:24

A legnagyobb demokrácia déli határán évtizedek óta kerítésrendszer húzódik, ismerik a válsághelyzetet, nem szaroznak a bevándorlókkal - azonnal kivágják őket, terroristákkal - lásd: Guantanamo+célzott csapásmérés stb.
Hol vagyunk mit ettől, wazze?

Ricordo 2015.09.25. 09:29:37

Ezeket a kommenteket olvasva tényleg úgy tűnik, hogy ez egy istenverte ország, amelyet az idióta lakói pokollá tesznek maguknak. El is ment a kedvem a hozzászólástól.

chrisred 2015.09.25. 09:29:58

@Wrex: Szerintem nem EU-s állampolgár is szabadon mozoghat az EU-n belül, ha schengeni vízuma vagy schengeni tartózkodási kártyája van.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.09.25. 09:33:03

Kedves jogász úr(hölgy), erről írjál elítélő véleményt:

www.origo.hu/nagyvilag/20150925-az-izraeli-kormany-szigoritotta-a-kovel-dobalok-bunteteset.html

Részlet:

"A tíztagú biztonsági kabinet az egyhangúlag megszavazott új rendeletben engedélyezte a köveket és Molotov-koktélokat dobó, és ezzel izraeliek életét veszélyeztető, palesztin fiatalok ellen az éleslőszer használatát"

(Mondani sem kell, az indexen ez a hírt meg sem jelenhetett.)

Feketecsuklya 2015.09.25. 09:34:20

@Hóhér az utolsó barátod: igen, Birka max csak "pofázni" tud, viszont Soros pénzzel támogatja vastagon azokat a csoportokat, amivel szét akarják baszni (többek közt) Magyar országot is. Valóban nem összemérhető....Ha jól emlékszem erősen körözi pár ország a sok geciségért, amit velük szemben tett

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.25. 09:36:17

Az MSZP bűnözőket mosdató ballib házi jogász blog, aggódik a menekültnek hazudott illegális bevándorló horda nyelvhasználata miatt.

Milyen megható.

Miközben egy fikarcnyit nem tettek, annyi sem sok, a Benes Dekrétumok kiiktatásáért, határon túli honfitársaink anyanyelv használatáért, holott immár több mint 50 éve nem használhatják az anyanyelvüket elszakított országrészeink közigazgatási hivatalaiban.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.09.25. 09:37:35

@Mészáros Laci:

Vámmentes övezet. Ami mindig egy adott ország területének része.

Az EU-tagság előtt ugyanilyen volt Ferihegyen és Hegyeshalomnál is, meg több más helyen.

Nem keverendő a szuverenitás az adózással. Attól, hogy egy ország adómentesnek nyilvánít egy adott területet, attól az még az ország része marad.

Sőt még akkor is az adott ország része marad, ha azon az adott ország lemond szuverenitása GYAKORLÁSÁRÓL. Pl. a budapesti amerikai követség területén Mo. lemondott szuverenitási jogainak gyakorlásáról, attól még az magyar terület, nem amerikai.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.09.25. 09:38:27

@Feketecsuklya:

Hát igen.. A Soros pénzéből fizetett ballib értelmiség, hamarabb követ el csoportos öngyilkosságot, minhogy egy magyaron segítsen.

Illegális bevándorlók és cigányok jogsegélyszolgálata folyik évtizedek óta.
Elhitették velük hogy bármit megtehetnek, és minden jár nekik.
Sikerrel.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.09.25. 09:39:14

@Hóhér az utolsó barátod:

Én nem finanszírozok senkit, Soros meg igen.

Egyébként meg én is és Soros is magyar állampolgár, azaz igenis "belepofázhatunk". A gond Sorossal sem az, hogy van véleménye.

Wrex 2015.09.25. 09:39:42

@Hóhér az utolsó barátod: Ha nem tudsz érdemi választ adni, ne pofázz.

Wrex 2015.09.25. 09:40:35

@chrisred: "ha schengeni vízuma vagy schengeni tartózkodási kártyája van."
De ha nincsen akkor nem tud! DISZKRIMINÁCIÓÓÓÓ!!!!!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.09.25. 09:41:02

@Mészáros Laci:

Azon csodálkozol, hogy hazudik? Hiszen mozog a szája (üti a billentyűzetet).

fifibá55 2015.09.25. 09:41:31

Az élet sokszor felülírja a jogi normákat. Lehet ellene harcolni, csak nem érdemes. Célszerűbbnek tűnik utóbbiak megfontolt hozzáigazítása az előbbihez.

chrisred 2015.09.25. 09:53:43

@Wrex: Akkor a schengeni övezetbe se léphet be, vagyis semmilyen joga nincs korlátozva azzal, hogy azon belül nem mozoghat.

Wrex 2015.09.25. 10:01:17

@chrisred: "a schengeni övezetbe se léphet be"
Ezt mondd el légyszíves az agysebészek és atomfizikusok vándoregyletének is, mert úgy látszik ők ezt másképp tudják :DDDDDD

Egyébként meg: Nem léphet be? DISZKRIMINÁCIÓÓÓÓ!!!!!

chrisred 2015.09.25. 10:11:27

@Wrex: Ja, értem. Szóval az illegális határátlépés és a Btk. fiatalkorúakra vonatkozó rendelkezéseinek negligálása a törvényalkotó részéről nagyjából ugyanabba a kategóriába tartozik? Szerintem ezzel egy platformra kerültél a blog írójával. :)

polyJoe 2015.09.25. 10:14:28

@paragrafus: "Magyarország területére történő beléptetés előtt"

Térjünk vissza talán az érdemi vitához (lehet?). A beléptetés nem azonos a belépéssel. A beléptetéshez nem kell semleges zóna, sem államhatár megváltoztatása. Ha repülővel jövök, Budapesten léptetnek be Magyarországra, pedig már egy órája a légterében voltunk.

Wrex 2015.09.25. 10:53:09

@chrisred: Nem érted. Nem baj, hozzászoktam már hogy egyesek szerint a professzorok vándoregyletének mindenhez joga van, kötelessége viszont nulla.

Brix 2015.09.25. 10:56:32

Ma már valóban nincs szabadság , hiszen Európa több országában ex lex állapotok uralknak , a vele járó káosszal és anarchiával. A legfontosabb most az lenne, hogy az államok visszanyerjék a kontrollt az államhatárok felett. Az illegális migránsokat ha kell, a fegyverek erejével kell kívül tartani. Referendumra van szükség, minden európai országban a bevándorlásról, hogy kihúzzák talajt a ballib és az álkeresztény migráns-tutujgató politika alól
A teljesen életszerűtlen, mára az illegális gazdasági migráció eszközévé fajult genfi egyezményt is módosítani kellene.

para_noir 2015.09.25. 10:58:02

Olcsó, unalmas, lejárt szavatosságú jogászkodást. Nem a valóságot kell a paragrafusokhoz hajtogatni, hanem a valós helyzetnek megfelelően kell változtatni a jogon. Századik ultralibó blogként kár belekezdeni a témába.

Agysebész migráns 2015.09.25. 11:12:38

Nem adjuk Magyarországot a zsidók kezére. A strómanjaik kezére sem (libsik, komcsik).

Kár erőlködni.

Magyarországon a magyarok rendezkednek.

Ha a zsidók rendezkedni akarnak, menjenek Izraelbe. Ha a németek akarnak rendezkedni, akkor ők meg Németországban rendezkedjenek. A francia politikusok meg Franciaországban rendezkedjenek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.09.25. 11:21:37

@Agysebész migráns:

"Ha a németek akarnak rendezkedni, akkor ők meg Németországban rendezkedjenek. A francia politikusok meg Franciaországban rendezkedjenek."

Ez nagyon egyszerű, így van.

"Ha a zsidók rendezkedni akarnak, menjenek Izraelbe."

Ez sajnos nem olyan egyszerű, mert ők hol magyarnak, hol zsidónak vallják magukat aszerint, hogy kívánja meg az érdekük.

Mellesleg mostanság érdemes lenne példát venni Izraelről - és nyíltan, világosan hangoztatni is, hogy IZRAELRŐL veszünk példát. Akkor nagy eséllyel nem oktatnák ki Magyarországot humanizmusból, amikor a magyar rendőrök könnygázt használtak a kő- és betondobáló betolakodókkal szemben.

Nomante 2.0 2015.09.25. 11:22:11

"Every refugee has duties to the country in which he finds himself, which
require in particular that he conform to its laws and regulations as well as to
measures taken for the maintenance of public order"

"Nothing in this Convention shall prevent a Contracting State, in time of
war or other grave and exceptional circumstances, from taking provisionally
measures which it considers to be essential to the national security in the
case of a particular person, pending a determination by the Contracting State
that that person is in fact a refugee and that the continuance of such meas-
ures is necessary in his case in the interests of national security."

"Each Contracting State shall accord to refugees lawfully in its territory the
right to choose their place of residence to move freely within its territory,
subject to any regulations applicable to aliens generally in the same circum-
stances."

"The Contracting States shall not impose penalties, on account of their
illegal entry or presence, on refugees who, coming directly from a territory
where their life or freedom was threatened in the sense of article 1, enter or
are present in their territory without authorization, provided they present
themselves without delay to the authorities and show good cause for their
illegal entry or presence"

Agysebész migráns 2015.09.25. 11:30:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

""Ha a zsidók rendezkedni akarnak, menjenek Izraelbe."
Ez sajnos nem olyan egyszerű, mert ők hol magyarnak, hol zsidónak vallják magukat aszerint, hogy kívánja meg az érdekük.

Kettős, hármas stb állampolgárság esetén meg kell tőlük a magyar állampolgárságot vonni.

kvadrillio 2015.09.25. 11:32:01

Alvadt vér, húscafatok és elképesztő látvány egy monori vágóhídon

Sztem a magyaroknak már meg se kottyan, ha bedarálnak a feldolgozandó húsokba egy-két patkányfület, legyet...stb.....igaz, hogy korán halnak, de hát úgyis sokan vagyunk e földön...ugyebár.....ÉS EGYÉBKÉNT IS SZABADSÁG VAN !!!!! :o)

GHKRRR...

eßemfaßom meg áll 2015.09.25. 11:32:01

"mint az a csaknem száz ügyvéd, akik nyílt levelet intéztek a kormányhoz"

Szóval sikerült találni közel 100 orbánfób ügyvédet is nem csak orbánfób kazánfűtők, biciklisfutárok és villamosmérnökök vannak ebben az országban. A szokásos "40 értelmiségi" nem csatlakozott?

eßemfaßom meg áll 2015.09.25. 11:36:17

Megjegyzem sokkal hitelesebb lenne ez a jogászkodás, ha az elvtársnőösszes többi posztja nem ugyanijen netto ballib agitprop lenne.
persze ennek mag így meg van az az előnye, hogy az ember könnyen a helyén kezeli a posztot, a ballib agitprop nickek megtapsolják, a többség meg leszarja

rasztaszív 2015.09.25. 11:41:21

@eßemfaßom meg áll: de akkor kik azok,akik mocskolódnak...?

Agysebész migráns 2015.09.25. 12:01:48

@eßemfaßom meg áll:

Ennek a csaknem száz derék magyar embernek kellene a mindenre kiterjedő alapos adóügyi és nemzetbiztonsági átvilágítását megkezdeni.

Nyilván talpig becsületes ember mindegyik, adók, járulékok befizetve, alvilági ügyletekbe, szervezett bűnözésbe még véletlenül se keverednének aktív elkövetőként, felbujtóként, megbízóként, megbízottként vagy támogatóként bele.

Tudjuk, hogy az ügyvédek mind patyolat lelkű és patyolat múltú emberek.

Ezért is mernek kiállni magyarellenes ügyeket képviselve a magyar polgárok érdekei ellen.

István Tamasi 2015.09.25. 12:10:03

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:
Te ocsmány bulesz birkaszar /leánykori néven ivanov/!
Azt tudjuk, hogy téged és a hozzád hasonló agyatlan birkákat nem érdekli senki és semmi más csak az hogy minél fényesebbre nyaljátok mutyivezérke seggét. De a rendes, normális, értelmes embereket felháborítja a sorozatos alkotmány/alaptörvény/nemzetközi megállapodások megsértése.

István Tamasi 2015.09.25. 12:12:38

@Agysebész migráns:
A te agyadat már kisebészkedték baltával: ugyan hány zsidó van a 240ezer menekült között? Vagy csak a szokásos zsidófóbiád jött elő?

eßemfaßom meg áll 2015.09.25. 12:25:52

@rasztaszív: "de akkor kik azok,akik mocskolódnak...? "

a belgák

Bambano 2015.09.25. 12:53:29

"Különösen akkor nem, ha a menedékkérőkkel már a belépésnél olyan – magyar nyelvű – papírokat íratnak alá, amely szerint illegális határátlépést követtek el. Ezzel persze automatikusan jogosulatlanná válnak a menekült státuszra.": ej-ej... ha a jogalkotónak nem szabad csúsztatni, akkor a posztolónak sem kellene. Bizonyára tudja, hogy a nem önszántából tett nyilatkozatokat a bíróságok semmisnek szokták tekinteni. Márpedig egy közepesen képzett ügyvéd is ráhúzza az idegen, ismeretlen nyelven, a határon, ki tudja milyen körülmények között tett nyilatkozatra, hogy presszúra hatására tették.

Egyébként a tegnap esti hírek megmutatták, hogy a polkorrektség és a liberalizmus Európában meghalt. addig pofázott orbán, míg neki lett igaza, leverte az eu minisztereit. a liberalizmuson keseregni mostantól olyan, mint mohácson keseregni.

és még mindig érdekelne az eht 129. paragrafus 9. bekezdéséről alkotott véleménye.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.09.25. 12:56:02

@István Tamasi:

Nekem kizárólag az igazság és az emberiség érdeke az egyetlen szempontok.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.09.25. 12:58:43

@chrisred:

"Szerintem nem EU-s állampolgár is szabadon mozoghat az EU-n belül, ha schengeni vízuma vagy schengeni tartózkodási kártyája van."

Általában igen, kivéve pár speciális esetet.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.09.25. 13:03:09

@new_boy_on_the_block:

Ami a szuverenitás és a saját érdekek védelmét illeti, Izraelt nem kritizálni kell, hanem példát venni róla.

Egyébként Izraelben is vannak helyi ballibek, akik egész nap azon elmélkednek, hogyan lehetne valahogy izrael ellen tenni valamit. Ott Soros ezeket az erőket pénzeli.

Izraeli humoros műsorból egy szkeccs (angol felirattal): www.youtube.com/watch?v=utesGk6WajE

István Tamasi 2015.09.25. 13:32:07

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:
Te ocsmány bulesz birkaszar /leánykori néven ivanov/!
Téged kizárólag a narancsbirkák és a vezérürütök seggének nyalása érdekel.

jogalany 2015.09.25. 13:37:26

Tehát van minimum száz jogász arra, hogy a menekültek érdekét védje, ingyen.
Azt szeretném már látni, hogy van csak egy is mely a magyar emberek érdekét védené a napi szinten jelentkező tv alkotásban és rendeletekben lévő alkotmányelleneség okán. Ha lenne idejük ennek a száznak végre a magyar emberekre, hogy akiknek kell: hivatalok, biróságok állami szervek vállalatok végre betartsák a törvényeket. Nálunk azért hoznak tv-ket, hogy az embereknek egyre nehezebb legyen, ne csak rosszabb.
Tisztelt százak, szólaljatok meg végre a magyarokért is.

chrisred 2015.09.25. 13:51:35

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Ahogy az EU polgárok szabad mozgásánál is vannak kivételek.

Netuddki. 2015.09.25. 13:57:33

Lehet, hogy a fidesze mekk mesterek valamikor jogot tanultak, de mára nagyon megkopott a tudományuk. Ami meg is látszik. Ahhoz meg ostobák, hogy megkérdezzenek bárkit is aki ért az adott területhez. Így hát a sok droid képviselőjük megszavazza, aztán jön a szopóálarc Brüsszelből. Ennyi.
Egy birkát nem bíznék rájuk, nem egy országot...

chrisred 2015.09.25. 13:58:15

@polyJoe: Nem vagyok szakértő, de szerintem a nemzetközi légifolyosókra külön államközi egyezmények vonatkoznak.

látjátok feleim szümtükkel 2015.09.25. 14:04:51

@Agysebész migráns: "
Kettős, hármas stb állampolgárság esetén meg kell tőlük a magyar állampolgárságot vonni"

Oszt amikor a szlovákok Ilonka nénitől megvonták a szlovák állampolgárságot, akkor ti sírtatok a legjobban. Vagy a magyarok a gyevi bírói státuszba tartoznak?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.09.25. 14:38:22

@jogalany:

"Azt szeretném már látni, hogy van csak egy is mely a magyar emberek érdekét védené a napi szinten jelentkező tv alkotásban és rendeletekben lévő alkotmányelleneség okán."

Egy járóképtelen rokkant barátnőm az őt ért jogsérelem miatt kért pro bono jogi képviseletet több olyan ügyvédi irodától, amelyek amúgy azt hirdetik magukról, hogy a rászorulók jogi képviseletét ingyen vagy kedvező áron végzik. Egyiktől sem kapott választ.

Kampfer 2015.09.25. 17:43:59

„Kérjük bíró és ügyész kollégáinkat, hogy esküjükhöz híven ne csupán jogot, hanem igazságot szolgáltassanak. Hogy észleljék az új jogszabályokban foglalt, törvényerőre emelt törvénytelenségeket… és terjesszék az eléjük kerülő ilyen ügyeket az Alkotmánybíróság és az Európai Unió Bírósága elé.” – szól az ügyvédek levele.

No, akkor helyben is vagyunk! Akkor esetleg ez a 100 'derék' ügyvéd akkor is biztos ezer levelet írt, amikor a Kozma gyilkosainak enyhítették az ítéletét Győrben! Amikor a gyurcsótány (akkor valóban) vétlen polgárokat (jah, csak magyarok voltak) veretett szarrá a rendőrökkel. Amikor cigányok gond nélkül azt tesznek a köztereinken, amit akarnak, amikor migránshadak szarrátaposnak gazdák kertjeit és fóliasátrait, leszedik a terméseiket. Akkor is biztos ezerrel hadakoztak...! Jah, nem. Mégsem.
Akkor talán most is visszatakarodhatnának a szaros irodáikba és védhetnék tovább a cigányaikat és a maffiózóikat...! 'Ügyvédek...' Világszara lények!
Teljesen jó, hogy minden jogi eszközt is bevetnek, ennek a sok migránscsőcseléknek a kitoloncolására, kitiltására és a kedvüket is elveszik, hogy akárcsak erre nézzenek!
Személy szerint azért két-három óránként csak rázavarnék ezekre az 'ügyvédekre' valami hatóságot, amelyek minden órában átvizsgálják a vagyonukat, családjukat, lakásukat, eü papírjaikat vagy akár egy jó góliátelemessel még a seggüket is kivilágítják! Ha marad még joghézag, akkor be kell tömni, a jogvédők, meg a kálmánolgák meg sápítozzanak nyugodtan...! Ha nem tetszik, lehet tovább haladni...
Kamp.

==T== 2015.09.25. 18:08:28

Kedves Bírónő!

A jogrendszerrel szemben alapvető követelmény annak életszerűsége, ugyanis nem a társadalom van a jogért, hanem fordítva.

A hatályos nemzetközi előírások nem egy ilyen invázió szerű helyzetre lettek kitalálva, ezért teljesen rendjén van, ha figyelmen kívül hagyják az életszerűtlen korlátozó tényezőket.

chrisred 2015.09.25. 18:25:51

@==T==: Már hogy érted azt, hogy a háborús menekültekre vonatkozó egyezmény nem az ilyen helyzetekre lett kitalálva? Kizárólag a miniállamok egymás közötti harcaira alkalmazható?

==T== 2015.09.26. 08:25:33

@chrisred: Egyrészt amikor ezeket az egyezményeket kitalálták, a föld lakossága olyan 2-2,5mrd fő lehetett. Ma 7 mrd. A bolygó megtelt.

Másrészt ezen migránsok többsége eleve nem háborús menekült, de aki az, az sem választhatja meg szabadon, hogy hova akar menni.

Harmadrést a háborús területekről jövők egy része erősen vélelmezhetően azért menekül, mert "vaj van a fején", és esetleg fordult a kocka.

chrisred 2015.09.26. 09:08:31

@==T==: 1. Nem tudom, hogy ez mire érv. Amikor az egyezményt aláírták, sok millióan voltak, akikről a második világháborúban történtek, vagy az azt követő kitelepítések, üldözések miatt más országoknak kellett gondoskodni. Jelenleg 15 millióra tehető azon menekültek száma, akik kénytelenek voltak elhagyni az országukat. Viszont jelenleg csak a világ leggazdagabb országaiban élnek annyian, mint akkoriban az egész világon. Vagyis jelenleg sokkal kevésbé megterhelő lenne a menekültekről való gondoskodás, mint akkor a világháború miatt tönkrement gazdaságokban.

2. Akire nem terjed ki az egyezmény hatálya, az nem menekült. Nem látom be, hogy emiatt miért kellene módosítani az egyezményt. Arra van joga, hogy oda menjen, ahol pártatlanul és érdemben megvizsgálják a menedékkérelmét.

3. A genfi egyezmény most sem alkalmazható háborús bűnösökre vagy súlyos bűncselekményt elkövetőkre.
süti beállítások módosítása