Hisztizni csak pontosan, szépen….
2018. január 13. írta: Dr. Sándor Zsuzsa

Hisztizni csak pontosan, szépen….

Majd felrobbant a közösségi portál az után, hogy Geréb Ágnes perújítási kérelmét elutasította a Fővárosi Ítélőtábla. A vita „természetesen” most sem arról szólt, amiről a büntető eljárás. Mert – minden ellenkező híreszteléssel szemben - a Geréb Ágnes elleni büntető ügyeknek (több is volt) nem az otthon/ kontra kórházi szülés a tárgya.

gereb-borsonline_hu.jpg

Kép: borsonline.hu

Már az is némileg félrevezető, hogy a hírekben az szerepelt: „2 év fogházra és 10 év foglalkozástól eltiltásra ítélte a bíróság a nőgyógyász bábát otthonszülési ügyben”. Ez persze igaz, de ez az ítélet 2012-ben született. Most annyi történt, hogy a bíróság – a perújítási eljárás eredményeként – nem változtatott rajta. Magyarán, elutasította a vádlott és védője perújítási kérelmét.

gereb-agnes-kettos_merce_blog_hu.jpg

Kép: Kettős Mérce - Blog.hu

Röviden a tények. Az ítélet szerint a Geréb Ágnes vezette két otthonszülés végződött tragédiával. Az egyik esetben egy ikerpár egyik tagja 12 percig nem kapott oxigént és emiatt végzetes agykárosodást szenvedett. (Később meg is halt a baba, de halálát nem rótták a vádlott terhére.) A másik esetben pedig szülés közben a gyerek válla elakadt az anya medencecsontjánál, és a vádlott, miközben világra akarta segíteni a gyereket, halálos kimenetelű gerincsérülést okozott neki.

Mindkét eset foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés vétsége, az egyik maradandó fogyatékosságot, a másik halált okozott. A két cselekményért együtt a halmazati szabályok szerint 7 év 6 hónap lenne kiszabható. Ilyen büntetési keretek között kapott Geréb Ágnes 2 évet.

btk_171-slideplayer.jpg

Kép: SlidePlayer

Az ítélet pontosan megjelölte, milyen foglalkozási szabályokat sértett meg a vádlott. Az egyik esetben intravénásan adott be oxitocint (méhizomzat összehúzódását fokozó szert), holott azt lassan adagolva, infúzióban kell beadni. Mivel a magzat válla elakadt, olyan műfogást is alkalmazott, ami a magyar szakmai protokollban ismeretlen, ennek következtében a magzat nyaki csigolyái szétváltak, gerinccsatornája bevérzett. Az ilyenkor kötelezően alkalmazandó gátmetszést ugyanakkor nem végezte el. Végül mentőt hívtak, az anyát kórházba szállították, de a gyerek már a szülés közben – oxigénhiány miatt - meghalt.

A másik – ikerszüléses - esetben ugyancsak az intravénásan beadott oxitocin okozott méhen belüli oxigénhiányt az ikrek egyikénél. A magzat újraélesztése előtt csak a felső légútjait szívták le, az alsókat nem. A baba a mentő kiérkezéséig mindvégig oxigénhiányos állapotban volt, ennek következtében súlyos agykárosodást szenvedett el.

magzat-hogyan-kell.jpg

Kép: hogyan-kell.com

Az ítélet kiemelte, hogy az otthonszülés nem bűncselekmény. Senki sem vitatja, hogy az apás szülés, majd az otthonszülés elterjesztésében Geréb Ágnesnek érdemei vannak. Az is tény, hogy 2011-ig az otthonszülés nem volt jogilag szabályozva. Ami egyúttal azt is jelenti, hogy bárhol is vezet le valaki szülést, az egészségügyi törvényt, a terhesgondozás részletes szabályairól szóló rendeletet és a szakmai protokollt be kell tartania. Ezek azok a foglalkozási szabályok, amelyek megsértését számon lehet kérni, ha megszegésük mások életét, testi épségét veszélyezteti, illetve ha a mulasztás fogyatékosságot, vagy halált okoz.

Geréb Ágnest egy korábbi ügyében 3 évre már eltiltották a foglalkozásától, ám ő ennek ellenére az eltiltás ideje alatt is vezetett szüléseket. Ráadásul az itt elbírált cselekményeket egy másik, újabb büntetőeljárás hatálya alatt követte el. Ezek az indokok vezették 2012-ben a másodfokú bíróságot, hogy végrehajtandó szabadságvesztést és 10 év foglalkozástól eltiltást szabjon ki. 

Geréb Ágnes elvakult hívei az orvostársadalom otthonszülés elleni összeesküvéséről, a bíróság választások előtti „megfelelési kényszeréről”, a „nők elleni erőszakról” kiabálnak. A stílusról jobb nem beszélni:

fb_2.jpg

Facebook

Mindehhez csak annyit, hogy, amikor Geréb Ágnes kegyelmet kért, 700 magyar orvos írt támogató levelet Áder Jánoshoz, és több kormánypárti képviselő is kiállt mellette. És hogy jön ide a választás, amikor a bíróság mindössze hatályában tart egy öt évvel ezelőtt meghozott, megalapozott ítéletet?

Hisztéria helyett gondolkodni kéne. És elsiratni a meghalt babákat.

bebes-portalsaudenoar_com_br.jpg

 Kép: portalsaudenoar.com.br

 

 (V.H.)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jog-asz.blog.hu/api/trackback/id/tr1213571343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Éhesló 2018.01.13. 19:47:48

Jó poszt.
Köszönöm.

csicso 2018.01.13. 22:21:28

minden szavával egyetértek!

arkanum 2018.01.14. 15:31:47

A cikk már azzal, hogy ezt az egész ügyet hiszinek nevezi, élből rosszindulatú és nem komolyan vehető. Másrészt szeretném tudni, hogy ugyanilyen esetekben a kórházban mi történik. Arányaiban több halálos kimenetelű baleset történik, csak ezek nem kapnak médiafigyelmet. Ezért is szeretnék végre egy egzakt statisztikát látni kórházakra lebontva: hány szülésre mennyi csecsemőhalál jut. Talán nem véletlen, hogy ezeket az adatokat, amivel minden kórháznak pontosan kell rendelkeznie, sosem hozzák nyilvánosságra. Hányszor történt hasonló bírósági ügy ilyen szülés közben történt balesetekből? Valamiért a kórházban ezekért nincsenek meghurcolva az orvosok és ezek az adatok el vannak tussolva

Bambano 2018.01.14. 18:12:04

@arkanum: látom, nem érted, amit olvastál. nem azért sittelik le, mert otthon szülést vezetett, hanem azért, mert korábbi bírósági ítéletnek nem vetette magát alá.

A statisztikákról: matematikailag nézve teljesen normális, hogy a kórházakban rosszabbak a statisztikák, mint otthon. ennek az az oka, hogy nem ugyanolyan mintából készülnek. Száz otthonszülés az úgy történik, hogy az összes terhes nő közül kiválogatnak 100-at, akikről egy csomó vizsgálat előzetesen azt feltételezi, hogy semmi baj nem lesz velük otthoni szüléskor. A többi megy a kórházba. Tehát elvileg az otthonszülők közül nulla kockázatos terhesnek kell lennie, míg a kórházban, amiatt, hogy a kockázatmentesek nem csak ott szülhetnek, több kockázatos szülés lesz.

Vagyis, ha valóban tisztességesen akarnánk nézni a statisztikát, akkor az otthonszüléseknél NULLA komplikáció lehetne csak az elfogadott.

De hogy egyértelmű legyen: vegyünk öt fehér golyót, meg öt feketét, és rakjuk bele egy nem átlátszó zsákba. Majd húzz belőle véletlenszerűen. Lesz közötte fekete. Ez a kórházi szülés. Majd vegyünk 10 fehér golyót, nulla feketét, be a zsákba, és húzz belőle. Nem lesz közötte fekete. Ez az otthonszülés. Nulla fekete lesz, mert előtte válogattál. Csak akkor fogsz feketét húzni, ha színvak volt a válogató.

Ráadásul ha a fehér golyókat átrakod a kórházas zsákból az otthonszüléses zsákba, akkor a kórházban még nagyobb eséllyel húzol feketét, mert a fehérek száma és aránya is csökkent.

arkanum 2018.01.14. 18:37:56

@Bambano: Akármilyen hihetetlen, abszolút értem a szöveget. De a korrekt, jogi szöveg eleve egy problémát nem kezelhet hisztinek. Itt már eleve vét a szakma szabályai ellen.
Másrészt ettől még várnám a statisztikát, mert bizony az egész azt sugallja, hogy az otthon szülés milyen veszélyes. Azt statisztikában is teljesen külön lehet venni, hogy a szülésekből melyek tűntek problémásnak, ill problémamentesnek. És ez így nem igaz. Ezért kérnék statisztikát. Nekem ugyan van, de nem tehetem nyilvánossá. Nem véletlenül nem teszik azzá.
Amiket te írsz, az simán bullshit

Edit Domján 2018.01.14. 21:11:37

A csecsemőhalndóság hivatalos statisztikája itt olvasható 2010-ből. Azóta a Stat. hivatal valamiért nem teszi közleményben közzé az adatokat. Eszerint 1000 csecsemőből 5,3 hal meg szüléskor vagy később. Gerébnél 3200 szülésből kettő volt halálos (az egyik gyermek fél évesen hunyt el). www.ksh.hu/docs/hun/xftp/stattukor/csecsemohalandosag.pdf

deckard_r 2018.01.14. 21:43:01

@arkanum: azért a szakmi inkompetenciáért, amiért megmérték (nagyon jóindulatúan), azért még a kórházban vezetett szülés esetén is elmeszelik. És nemcsak itthon, hanem Hollandiában az otthonszülés bezzegországában is. Más kérdés, hogy a kórházban előbb csapnak a kezére. Az a helyzet, hogy elb@szta. Többször is. Nagyobb volt a küldetéstudata, mint a kompetenciája, a szakmai alázata. Ez rendkívül veszélyes egy ilyen szakmában. Ezért tiltották el. És ezt semmibe véve folytatta és újra baj lett belőle. Az a két év nagyon nagy jóindulat...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.01.14. 21:47:47

@arkanum: Komoly gondjaid vannak a szövegértelmezéssel. Egy kórházban nem a foglalkozásuktól eltiltott orvosok dolgoznak.

@Edit Domján: Neked is annyi eszed van mint egy marék lepkének. A kórházakban a veszélyeztetett terhességek szüléseit is le kell vezetni, míg otthon csak a az elvileg kockázat menteseket lehet. A koraszülésekről ne is beszéljük!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.01.14. 21:49:45

@arkanum: " Ezért kérnék statisztikát. Nekem ugyan van, de nem tehetem nyilvánossá. " - hahaha

Magyaryzoly 2018.01.14. 21:51:59

Szerintem is nagyon enyhe ez a két év. Én inkább a középértékhez közelebbi időt szabtam volna ki rá. A cikk érvelése pedig eddig a legkorrektebb amivel a témában találkoztam

Bobby Newmark 2018.01.14. 21:57:30

@arkanum: Akármilyen hihetetlen, de a cikk nem az ügyet nevezi hisztinek, hanem ami a közösségi médiában történik körülötte.

Hogy a pék véreres faszába lehet valaki NULLA szövegértéssel tanszékvezető? Sokat kellett térdelni érte, mi?!

asztalosani hülye sebészetre nem kell beutaló 2018.01.14. 22:02:54

@arkanum: Te maximum büfé-ruhatár szakon vagy tanszékvezető.

zizi77 2018.01.14. 22:07:53

@Edit Domján: végig is olvastad? Ha igen, akkor remélhetőleg rájöttél miért false az fent említett adat az otthonszülés kontra kórházi között! Ezek a babák 1 éves kor alatt haltak meg, és nem a szülés következtében, ráadásul kb 3/4-ük koraszülött volt. Marhára nem ugyanaz a merítés!

Bright side of life 2018.01.14. 22:27:00

Jó írás, köszönöm. Nagy szükség van ilyenekre.

Scott Tenorman Must Die 2018.01.14. 22:51:26

@arkanum: de b+ nem érted, h akinél felmerül a komplikáció lehetősége az NEM szülhet otthon? az ilyenek miatt vagyunk szar helyen a pisa teszteken, mint te

aronsatie 2018.01.14. 22:52:27

@Edit Domján: Majdnem kilenc éven át minden egyes nap kellett volna ahhoz otthonszülést levezetnie, hogy ez a 3200-as adat hihető legyen. Képtelenség. Nincs komolyan vehető statisztikája, csak ő és a hívei terjesztik.

6.Lenin önálló gondolata 2018.01.14. 22:54:39

@arkanum: "A cikk már azzal, hogy ezt az egész ügyet hiszinek nevezi, élből rosszindulatú és nem komolyan vehető. " - mielőtt írsz, tanulj meg olvasni!

DarthVader 2018.01.14. 22:56:20

Aki ikerszülést (!) otthon akar, az idióta barom. Amelyik "szakember" meg hajlandó levezetni - hacsak a körülmények okán nem kénytelen, pl. hóhelyzet - az dettó. Már csak ezért megérdemli Ágnes asszony a nehéz vasat (?) . Az nem szakmai hiba, hanem gyilkossági kisérlet. Az ikerszülés kivétel nélkül minden esetben komplikált szülési helyzet. Nem is értem, az anya hogy egyezhetett bele ebbe. Egy Darvin-díj kijár.

karesz82153 2018.01.14. 22:58:36

@arkanum:
Előre is bocsánat de ez a téma engem kiakaszt. (igen ez már szinte hiszti de attól még ez történt)

Alattad írtak pontosabb statisztikát de ezt talán jobban érted. 1 orvos (még akkor is ha eltiltották), 2 év (2009-2010) , 2 halott baba. Az egyik megfulladt a másiknak csak simán kicsavarta a nyakát.

(és ez most a hiszti helye) Ha nálatok a baba akár csak 1 betűvel is eltér a tökéletes irodalmi terhességtől mész a gonosz összeesküvő chemtrailgyártó, mindenféle oltással mérgező orvosok közé. Ha minden tökéletes, és még annál is tökéletesebb akkor esetleg(!!!) mehettek haza füstölők közt kumiszt szürcsölgetve Éjjel nappal budapestet nézve otthon szülni miközben cuki kis baby turulok repkednek a fejetek felett.

És tudom hogy most bunkó voltam, de ide nem kell statisztika. 2 baba meghalt és ennyi.

Dan da Man 2018.01.14. 23:00:23

@arkanum: Bocs, de TE állítasz valamit, akkor ne másoktól kérj cáfoló statisztikát, hanem mutasd be a bizonyítót. Azért ez nem nemzetbiztonsági kockázatú ügy, amiből, ha számokat publikálsz, akkor rögtön kiderül, hogy ki lopta ki azokat, és fejbelövik.
Szóval, ha hiteles szeretnél lenni, akkor állíts valamit, és ne állítást követelj.

És hogy mi tart vissza attól, hogy behazudj valamit?

Semmi.

Látod, a kormány még úgy is megteszi, hogy utána a KSH adatai megcáfolják őket.

De tök faszság ezen pörögni egyébként. A kórházak sem tusolják el az eseteket, csak ott problémák is felmerülnek. Geréb ügyei nem voltak megugorhatatlan feladatok, de helytelenül járt el. Egy kórházban lett volna olyan, aki a hibáiért kompenzál, és lett volna eszköz is hozzá.

Aki akar szüljön otthon, de aztán ne nyígjon, ha szar kerül a palacsintába. Régen mindenki otthon szülhetett, és nem véletlenül találták ki a kórházat, mint intézményt. Aki ebbe szarik bele (ahogy az oltásba is), az viselje a következményeit az önzésének...

aronsatie 2018.01.14. 23:01:47

Elolvasva ezt a kitűnő összefoglalót, csak az merült fel bennem, hogy ez bizony egy nagyon enyhe ítélet.

Ad Dio 2018.01.14. 23:10:33

A két év nagyon enyhe ítélet.

Ad Dio 2018.01.14. 23:11:28

Ikerszülést otthon?... sic...

bkkzol 2018.01.14. 23:39:22

Nagyon örülhet, hogy ennyivel megúszta.
-el volt tiltva a tevékenységtől-igen
-folytatta a tevékenységét-igen
-halálokkal végződött-igen

Röviden tömören. Ha senki nem halt volna meg akkor is el kell ítélni (persze akkor esetleg enyhébben), olyan tevékenységet folytatott amitől eltiltották.

2018.01.15. 00:46:34

@arkanum: nem. nem azt sugallja, hogy az otthon szülés milyen veszélyes
. Azt mondja, hogy Geréb megölt egy csecsemőt, a másik halálában pedig közrejátszott. Hogy úgy vezetett le szüléseket, hogy nem volt rá jogosultsága, és ráadásul szakmai hibákat követett el.
Az nem érv, hogy a kórházakban is...
Szerinted, ha valaki elgázolja a gyermekedet a zebrán, felmentik, mert volt már ettől rosszabb???

2018.01.15. 00:47:50

@bkkzol: kíváncsi lennék, hány évre ítélnének egy buszvezetőt hasonló esetben.

2018.01.15. 01:03:08

@Edit Domján: Nos, Geréb dolgozott kórházban is, tehát a 3200 szülés igaz lehet, de a 2 halálos nem. Ha mégis, akkor azt jelenti, hogy a kórházi tevékenysége alatt egyetlen egy sem fordult elő.
Elmondhatjuk, hogy Geréb az élő példa, az otthonszülés sokkal veszélyesebb!

Áruld már el, ha valaki otthonszüléspárti, természetes út, meg ülve, állva, táncikálva, hogy lehet az, hogy nem habzik a szád, és nem üvöltesz, amikor azt hallod, hogy Geréb oxitocint ad be???? Intravénásan?

bkkzol 2018.01.15. 01:18:31

@Könnyen elkaptuk, uram!: Arra gondolsz, hogy jogosítvány nélkül halálos gázolást csinál?

bkkzol 2018.01.15. 01:21:18

@Könnyen elkaptuk, uram!: Valószínű bio oxitocint adott be! Miután nem találta kielégítőnek a ráolvasást.

halaloszto 2018.01.15. 02:33:39

@Dan da Man: nem tusoljak el???? Mutass mar egy letoltendoben vegzodott muhibat! Egyetlenegyet. Mondjuk az elmult 5 evbol.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.01.15. 04:27:53

@halaloszto:
Te sem álltál sorban az észosztásnál. Az hogy nem volt letöltendő, meg nem tusolják el, annak mi az összefüggése? A kórházi orvosok meg nincsenek eltiltva.

szkeptikus vekker 2018.01.15. 05:28:20

@Edit Domján: Bakker! Te elolvasod amire hivatkozol?

"A csecsemőhalálozásnak megkülönböztetett szerepe van a kor szerinti
halandóságban, mert az egyéves életkor elérése előtt meghalt csecsemők
aránya érzékenyen fejezi ki egy adott terület társadalmi-gazdasági fejlettsé-
gét, az egészségügyi ellátás színvonalát."

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyeIemző · http://bircahang.org 2018.01.15. 06:29:50

A ballib orvos és bírói szekta elnyomja a nyugati téveszmék ellen harcoló Geréb felvilágosításárt folytatott harcát, az egészségügyi karvalytőke poklában.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyeIemző · http://bircahang.org 2018.01.15. 06:31:42

Ha otthon szülnének az asszonyok, Soros kevesebbet keresne az orvosi műszergyártók részvényeinek shortolásával.

ócskapiacok professzora 2018.01.15. 06:37:47

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyeIemző: Édesem! Ugye hazajössz a Pride-ra? Foglalok helyet neked a kamionomon!

Éhes ló 2018.01.15. 07:11:26

@Éhes Ió: elmebeteg perverz barom nicktolvaj vagy, amit bárki láthat, aki a karakterlapodra néz.
Takarodj a kurva anyádba!

TDOK 2018.01.15. 07:14:20

KSH szerint Magyarországon évente 17 anyát veszítettünk el százezer szülésre vetítve a kórházakban.
Magyarországon évente 350-530 babát veszítettünk el százezer szülésre vetítve kórházakban az orvosok részvételével.
Magyarországon 2015-ben 10-ből 4 kisbaba császármetszéssel érkezett a világra, édesanyján nagy hasi műtétet végeztek 40 000 anya és 40 000 kisbaba százezer szülésre vetítve. (az ikreket most nem taglaljuk külön).
Magyarországon a szülészeti beavatkozások száma 98% körül van 100-ból 98 nőt érint - évente 98 000 nő százezer szülésre vetítve.
Magyarországon az összes szülés közt a császármetszések országos aránya 1990-ben 10 százalék körüli volt, a 2000-es évek elejére megduplázódott, 2006-ban már közel 30 százalék, az OEP adatai szerint 2015-ben pedig már 39 százalék volt.

Geréb Ágnes több, mint 3500 otthonszüléséből 2 gyermek halt meg, előre nem látható komplikáció miatt.
A kórházakban évtől függően 185-285 szülésre jut egy halott csecsemő.
Geréb Ágnesnél szülni kilencszer kisebb kockázat, mint kórházban.
Geréb Ágnes 2 évet kapott.
A törvények mindenkire egyformán vonatkoznak?
Évente több száz orvos vonul a börtönbe?

Utó Pista 2018.01.15. 07:38:18

Szent Imre kórház 2006. Fiam születése. Bent voltam. Választott nőgyógyász, pont akkor volt ügyeletes. Nő.Lófaxot adta be infúzióval az oxitocint. Injekció oszt jó napot!

na_most_akkor 2018.01.15. 07:40:20

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyeIemző:
"... otthon szülnének az asszonyok, Soros kevesebbet keresne ..."
Soros? Te tényleg ilyen hülye vagy?

Jó, tudom... a gazda seggéből erre telik

na_most_akkor 2018.01.15. 07:42:06

Sajnálom, gyerekek;
Ez tényleg ilyen hülye.

különvélemény 2018.01.15. 07:43:45

@arkanum: "mert bizony az egész azt sugallja, hogy az otthon szülés milyen veszélyes"

Nem. A poszt azt sugallja, hogy GÁ egy kókler, ami a bíróságon bizonyítást is nyert.

Mr. M. 2018.01.15. 07:43:51

Azért rég olvastam, ennyire szakmaiatlan cikket. Mind a címe, mind a Facebook idézet nélkülözi az objektivitás legcsekéjebb jelét is.

Zinovij 2018.01.15. 07:54:35

@arkanum: nem bullshit amit bambano irt, hanem teljesen korrekt logika, amit te elvakultsagodban nemnakarsz tudomasul venni. Azt statisztikabol kulon lehet venni hogy a szulesek kozul melyek problemasak melyek nem?! Jo, akkor itt a statisztikad: a korhazakban egy hasonlo eset sem tortent, mivel ami ilyen volt az problemas szulesnek lett nyilvanitva. Most megnyugodtal? Probald meg a sajat szubjektiv nezopontodat egy kicsit felretenni. Ami meg a cikket illeti: a birosagi itelet alapjan G. A. megszegte a protokollt, a foglalkozasi szabalyokat, ezzel kellene vitatkozni.

hummel8 2018.01.15. 07:55:40

Azt meg ertenem, hogy valaki egy varhatoan problemamentes szülest otthon szeretne atelni... nem az en allaspontom, de legyen..

De ki az a barom szülö, aki egy IKERSZÜLEST akar otthon? Gereb mar azert megerdemelne kb 5 ev letöltendöt, hogy az ikerterhesseget nekiall levezetni otthon.. mivel a baba meghalt, az meg + 5 ev... ja es mivel ezt mar eltiltas hatalya alatt követte el meg + 5 ev...

kb ez lenne a realis...

De en ilyen esetben a szülök felelösseget is megvizsgalnam.. ugyanis az, hogy ez a halalmadar el van tiltva, szerintem a szülök elött is ismert Volt... igy felmrül a veszelyeztetesben az ö felelössegük is...

dr. mesterséges színezék 2018.01.15. 08:13:54

@arkanum: "Akármilyen hihetetlen, abszolút értem a szöveget. De a korrekt, jogi szöveg eleve egy problémát nem kezelhet hisztinek. Itt már eleve vét a szakma szabályai ellen."

Az első mondatodban azt írod, hogy érted, a másodikban pedig jelzed, hogy még azt sem érted, hogy egy blog nem jogi szöveg.

ócskapiacok professzora 2018.01.15. 08:30:39

@Éhes ló: Miért vagy ilyen ideges? Mert reggel nem engedtem lehúzni a tangámat?

dr. mesterséges színezék 2018.01.15. 08:30:50

@TDOK: 3200 v. 3500 sikeres szülés tök mindegy, ha oda vezet, hogy túlzottan elbízza magát a bába és vele bíznak a szülők, aztán együtt feltesznek mindent a piros 27-re.
Mire kijön a fekete 28.

Aztán máshol megint ugyanúgy.

dr. mesterséges színezék 2018.01.15. 08:39:17

@hummel8: "De en ilyen esetben a szülök felelösseget is megvizsgalnam.. ugyanis az, hogy ez a halalmadar el van tiltva, szerintem a szülök elött is ismert Volt."

Valószínűleg addig vitáztak az ügyészségen azon, hogy felbujtóként vagy bűnsegédként szerepeltessék őket, míg a katasztrofális kimenetelű hülyeség lett a közös nevező, ami sajnos nem jogi kategória.

Éhes ló 2018.01.15. 08:41:24

@Éhes Ió: elmebeteg perverz barom nicktolvaj vagy, amit bárki láthat, aki a karakterlapodra néz.
Takarodj a kurva anyádba!

TDOK 2018.01.15. 08:45:57

@dr. mesterséges színezék: A kórházakban évtől függően 185-285 szülésre jut egy halott csecsemő.
Geréb Ágnesnél szülni kilencszer kisebb kockázat, mint kórházban.
Geréb Ágnes 2 évet kapott.
A törvények mindenkire egyformán vonatkoznak?
Évente több száz orvos vonul a börtönbe?

dr. mesterséges színezék 2018.01.15. 08:49:22

@TDOK: Ajánlom elolvasni ezt: jog-asz.blog.hu/2018/01/13/hisztizni_csak_pontosan_szepen/full_commentlist/1#c34455383

A szerző igyekezett a háttérmatematikát hülyekompatibilissá tenni - és azért bízom abban, hogy aki itt billentyűzetet ragad, ilyen szintű egyszerűsítésre nem is szorul rá.

szkeptikus vekker 2018.01.15. 08:54:47

@TDOK: Látom a matekhoz hülye vagy. Azt tudod értelmezni, hogy a foglalkozásától eltiltott? Neked láncfűrésszel csinálták a lobotómiád?

hummel8 2018.01.15. 08:55:06

@TDOK: Egy valamit kifelejtettel: Gereb a cselekmeny idejen NEM Volt orvos, ugyanis eltiltas alatt volt.... Ez a körülmeny mar maga eleg az elitelesehez..
Ha egy ovos eltiltas alatt a korhazban praktizal, öt is el fogjak itelni...

szkeptikus vekker 2018.01.15. 08:55:59

@dr. mesterséges színezék: Ha hülyekompatibilitás csak konvergál a nulla agysejthez, de sosem éri el.

hummel8 2018.01.15. 08:56:12

@dr. mesterséges színezék: sajnos nehanyan itt raszorultak egy ilyen egyszerüsitesre, söt meg ezt sem igazan ertettek...

VaradiJanos 2018.01.15. 09:03:31

Jè, most nem orr bán lett a hibás.

aronsatie 2018.01.15. 09:20:22

@dr. mesterséges színezék: Már egyszer írtam: 3200 (ami hirtelen 3500-ra nőtt) otthonszülés azt jelentené, hogy kb. 9 éven át minden egyes napon szülést vezet le. Ez teljes képtelenség, a szám nyilvánvaló hazugság.

Kampfer 2018.01.15. 09:24:23

Bírónő!

Ez ismét azon eset, amikor maximálisan egyetértek a véleményével.

"Hisztéria helyett gondolkodni kéne. És elsiratni a meghalt babákat."

Erről van szó. Nincs mit hozzátenni!
Kamp.

halaloszto 2018.01.15. 09:36:58

@Nanáhogydе: köszi szépen, hogy megkerested.

Tehát 2013ban volt egy eset. Mindenki eldöntheti hogy ez azt jelenti hogy a kórházakban irgalmatlan ritkán hibáznak az orvosok, vagy hogy gyakran eltussolják az ügyeket.

zizi77 2018.01.15. 10:15:02

@halaloszto: az megvan, hogy a cikk hivatkozik egy másik letöltendőre is?

halaloszto 2018.01.15. 10:22:54

@zizi77: tehát akkor: 2004ben volt egy ítélet, és 2013ban egy másik. A 2013as ítélet egy 2008as eset.

Nagyon úgy néz ki, hogy magyar kórházban ritkábban hibáznak mint ötévente. Azért ez nem semmi.

szekertabor · provo.blog.hu 2018.01.15. 10:33:22

A poszt óriási hibája, hogy nem alapos, egyoldalú és manipulatív. Hogy Geréb Ágnes elhivatott szülész, aki úttörő szerepet játszott abban, hogy a terhességet és szülést ne betegségként, hanem a családban egy új élet létrejöttének, természetes folyamatnak kezeljék, az egy mondatban el lett intézve, mintegy félresöpörve. Hogy a per tárgya nem választható el a fenti ténytől, az lényegbevágó. Ugyanis a poszt összemossa azt, hogy GÁ foglalkozástól eltiltó ítélet hatálya alatt állt (vagyis nem törődött bele abba, hogy a hivatásától eltiltották) és azt, hogy ez idő alatt orvosi műhibát követett el. Azért nem törődött bele, (és itt bizony a posztolónak elő kellett volna vennie az előző ítéletet) mert hasonló esetben kórházi szülésnél nem szoktak ennyire súlyos ítéleteket hozni, ha egyáltalán bíróságig jut az ügy. És itt bizony lehet matematikázni, hogy így meg úgy előszűrt nőknél persze hogy kevesebb a komplikáció, de valójában itt az orvosi műhiba-százalék az, ami számít. Tehát a bíróság a rendelkezésére álló mozgástéren belül ugyan hozhatott szakmailag kifogástalan döntést, de a "hisztéria" rámutat arra, hogy a szülésre, szülészetre vonatkozó szemlélet reformja még nem történt meg, a szülő nőkre még mindig úgy tekintenek, mint betegekre, a szülés természetes méltóságát visszaadni törekvőkre pedig úgy, mint sarlatánokra. Ezért bizony különösen bosszantónak érzem a tudálékos zárómondatot: "Hisztéria helyett gondolkodni kéne. És elsiratni a meghalt babákat."

Skywatcher 2018.01.15. 10:33:59

Még 1 nagyon fontos körülményt nem írtatok: a technikai felkészültség.
Egy kórházban jó esetben minden pár másodperc közelségben van, ha bármi gixer történik. Ott vannak a gépek, ott van a műtő, ott van egy szakértő gárda. Ha egy símának induló szülés egyszerre átvált rémálomba, akkor pár percen belül a műtőben rendbeteszik, és mindenki örül. Ha a szülést levezető szakorvos elbizonytalanodik, rögtön lehet ugrasztani az adjunktust, vagy egy másik szakit, aki tanácsot ad, segít. Ha bármi gond van, millió gyógyszer, fájdalomcsillapító, akármi áll rendelkezésre. Nem utolsó sorban a baba "utókezelésére" is rendelkezésre áll egy rakás eszköz, ha valami mégis balul ütne ki.
Ez otthon, ahogy írtátok: a tömjénfüstben és lágy muzsika közepette nincs meg. Nincs kihez szaladni, nincs pár méter távolságban műtő, nincs újabb szakember, stb. Ott széttárt kezek, tanácstalanság, és halott baba van.
Félreértés ne essék, a kórházban is történnek tragikus esetek. Ott is meghalnak babák, anyák, mert van olyan szituáció, amikor a legjobb tudás és a legfelszereltebb géppark is kevés. Hovatovább történhet műhiba is, amikor ugyan megmenthető lehetett volna a dolog, de valaki valamit hibázott. Ne feledjük, hogy míg egy programozó újrafordítja a kódot, és minden megy tovább, addig itt sírkövek takarják el a műhibákat. Mégis azt mondom, hogy inkább egy felkészült, képzett orvos hibázzon egy komplett felszerelt kórház falai között, mint egy kókler otthon hazárdjátékozzon. Nem vagyok szülész, de a leírások alapján mindkét baba élete menthető lett volna kórházban.
Én nem tudom megérteni az otthonszülőket. Vakbélműtétet sem hajtasz végre otthon a kanapén és a dohányzóasztalon, pedighát elvileg már rutinműtét, kellő fertőtlenítéssel egy sebész megcsinálná. Azt mégse...

2018.01.15. 10:43:04

@TDOK: figyelj, 35 éve vezetek. Mostmár szabad elgázolnom valakit?

2018.01.15. 11:05:09

@bkkzol: nem, hanem eltiltották a vezetéstől , úgy okoz halálos balesetet.

2018.01.15. 11:10:37

@Utó Pista: az oxitocin vagy infuziôban, vagy izomba adható.

2018.01.15. 11:13:50

@TDOK: az oxitocin vénás beadásakor olyan hirtelen a hatása, hogy méhvérzéstől kezdve gátrepedésen át a magzat OXIGÉNHIÁNYOS állapotát okozhatja.
Geréb intravénásan adta be. Mi is volt a tényállás? Oxigénhiány miatti agysérülés?

2018.01.15. 11:16:56

@Skywatcher: Hollandiában a UK-ban engedélyezett az otthon szülés. DE! A nagy különbség, hogy a bába-szülész a kihívásakor értesíti a kórházat és a mentôket.
Tehát ha gixer van, azonnal reagálnak.

2018.01.15. 11:22:22

@TDOK: a statisztikád meg használhatatlan. Vállalt-e koraszüléseket Geréb?
Farfekvéses gyermeket?
Vállalt-e kórosan vérszegény anyát?
Császározott-e? Köldökzsinór problémás eseteket vállalt?
Vérzékeny anyát???
Ja, hogy jó a statisztikája!
Főleg, ha ő gyártja.

2018.01.15. 11:24:20

@Mr. M.: csekéj?
Az értelmed. GipszJakab, lebuktál.

dr. mesterséges színezék 2018.01.15. 11:26:20

@aronsatie: Láttam, és esélyes a túlzás, de semmi gond - hajlandó vagyok a túlzást is alapnak venni, ha a túlzás sem változtat a végeredményen.

2018.01.15. 11:27:12

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyeIemző: mi a nugati téveszme? Hogy tilos csecsemőt ölni?
Te is itt vagy, pedig....átkozott nyugat!

Dr. Sándor Zsuzsa · http://jog-asz.blog.hu/ 2018.01.15. 11:30:33

@Edit Domján: A csecsemőhalandóság okai:
Halálokok
A csecsemőhalálozások haláloki struktúrájára jellemző, hogy a halálozá- sok nagy része két haláloki főcsoportba sorolható: a perinatális szakban keletkező állapotokba és a veleszületett rendellenességekbe. Ezeket endogén halálokoknak nevezzük, amelyek a terhesség alatt alakulnak ki, és a halálozás jellemzően az első 28 nap alatt következik be. A halálozások fennmaradó részét exogén halálokok okozzák, amelyek külső tényezők – pl. valamilyen fertőzés – hatására keletkeznek. 2010-ben a csecsemők 62 százaléka perinatális szakban keletkező állapotok, 28 százaléka pedig veleszületett rendellenességek miatt vesztette életét. Az exogén halálokok a csecsemőhalálozások 10 százalékát teszik ki, amelyen belül ki kell emelni az idegrendszer és az érzékszervek betegsé- geit, valamint az erőszakos okokat. Az előbbi a csecsemőhalálozások 2 százalékát, az utóbbi pedig az 1 százalékát okozta. Ezer élveszületésre 4,8 endogén és mindössze 0,5 exogén halálok jutott.
Vagyis nem hasonlítható össze a Geréb üggyel, mert ezek nem foglalkozási szabályszegésből eredő halálokok.

2018.01.15. 11:31:26

@Edit Domján: segíts kicsit: Geréb hogyan ellenőrizte a szívhangot? Az oxigénszintet?
Nekem erről nincs infóm. Neked biztosan van, hisz dokumentálni kell a szülés folyamán.

2018.01.15. 11:34:32

@dr. mesterséges színezék: esküszöm, hüvelykompatibilitást olvastam

2018.01.15. 11:36:57

@TDOK: tudok egy másik statisztikát: a férfiaknál a szülés során fellépő komplikációk Gerébnél sosem vezettek halálozáshoz. Na?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.15. 11:57:43

Meglepő, hogy a választási kampány ellenére nem lett ebből politikai ügy.

Skywatcher 2018.01.15. 12:04:46

@Könnyen elkaptuk, uram!: Hát nemtudom. és mekkora az átlagos távolság egy otthon és egy kórház között? Ott állnak a ház előtt a mentősök, vagy a kórház parkolójában, egyik lábuk az autó lépcsőjén? Mennyi idő alatt érnek ki egy oxigénhiányos állapothoz? Kiérnek időben?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.01.15. 13:08:02

@Skywatcher: Már sokszor leírtam egy konkrét példát.
Orvosnő ismerősöm szült. Mintaszerű terhesség volt, minden elképzelhető vizsgálatot, stb megcsinált.
A szülészek baromira figyeltek rá, mert az orvosnőktől rettegnek, hiszen azok a legkritikusabbak velük.
Előírt időben kezdődött minden, folyamatosan monitoron volt, egy nővér folyamatosan felügyelt rá. Egyszer csak a gyerek szívével a monitor anomáliát mutatott, az orvosok azonnal rohantak - elfeküdte a köldökzsinórt - és perceken belül megcsászározták.
A szülész szerint a gyerek jó esetben meghalt volna enélkül, rosszabb eseteben szobanövény szintjén vegetált volna egész életében.
Geréb az életmentő császárt hogyan csinálta volna meg egy otthonszülésnél?

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.01.15. 13:33:30

@arkanum: A blog nem jogi szöveg. Ha te más hitelét, becsületét kérdőjelezed meg, ilyen dologban valótlanságot állítva, akkor nagyon kellene vigyáznod, mert a te becsületed is megkérdőjelezhetővé vállik. A tudományos módszer félredobása tanszékvezetőként és a másik hitelét aláásni próbáló valótlan tényállítások (ezek törvénytelenek) kombinációja viszont nem feltétlenül fér bele az ELTE értékrendjébe.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.01.15. 13:40:03

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Geréb sehogy, mert sok törvénytelenséget követett el. De egy olyan szülésznő, aki azt mondja, ilyen esetben elvárás a mentési háttér, és lehet oda rendelni rohamkocsit, lehetőleg a helyzetre eleve felkészített példányt, rajta a mentőszakorvossal, mentőápolóval, stb. ott már más a helyzet.

Ha ez esetben a szülésznő mondjuk orvos is, és nincs eltiltva a hivatása gyakorlásától, és minden olyan eszközt visz, amit a rohamkocsi nem tud biztosítani, stb. akkor azonnal más a helyzet :)

Scott Tenorman Must Die 2018.01.15. 13:53:55

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: huh hát azt hittem hirtelen a te születésedet írtad meg, de amikor a szobanövényes részhez értem rájöttem, h egy szobanövény sokkal okosabb, mint te.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.01.15. 14:00:16

@Válasszunk: Percek alatt akkor sem oldod meg. Ott pedig perceken múlt.
@Scott Tenorman Must Die: Az biztos, mert egy szobanövény simán elszáradna a hatásodra, míg én itt kínlódok azzal hogy értelmet verjek beléd.

Medgar 2018.01.15. 15:00:42

@Edit Domján: Te miért szólsz bele olyan dologba amihez nem értesz, vagy esetleg direkt ferdíteni akarsz? Geréb egy közönséges bűnöző, hiába akarjátok kimosdatni nem az otthonszülés miatt csukták le, hanem a szakmai hozzá nem értése miatt.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.15. 15:12:51

@arkanum:

"Másrészt szeretném tudni, hogy ugyanilyen esetekben a kórházban mi történik. Arányaiban több halálos kimenetelű baleset történik, csak ezek nem kapnak médiafigyelmet."

Ebben azért nem vagyok biztos. 2010-ben a születéskori halálozás (neonatal mortality, a születés és a 28. nap közötti csecsemőhalálozás) Magyarországon 4.0 ezrelék volt, forrás:

szuletesmese.blog.hu/2016/03/19/anyai_halalozas_szules_koruli_idoszakban_meghalt_anyak

A blog a WHO adatait idézi. Geréb Ágnesnek 500 otthonszülést kellett volna levezetnie ahhoz, hogy a 2 csecsemőhalállal az országos statisztikán álljon. Aki tudja, valójában mennyit vezetett le, az meg tudja ítélni a dolgot.

"Ezért is szeretnék végre egy egzakt statisztikát látni kórházakra lebontva: hány szülésre mennyi csecsemőhalál jut."

Jogosak, nagyon is jogosak a felvetéseid. DE a bíróság csak a vád szerinti ügyben ítélkezhet, nem veheti figyelembe azt, milyen halálos műhibákat tussolnak el a kórházakban nap mint nap. Egyrészt azért, mert ezek eleve nem is jutnak el a bíróságig, helyben kimossák egymást az orvosok, másrészt ha jogerősen elítélnének is ezért kórházi orvosokat, ez akkor sem mentené Geréb Ágnest: szakszerűtlenül adta be az oxitocint és rossz műfogást alkalmazott vagy rosszul alkalmazta azt egy másik esetben.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.15. 15:19:00

@TDOK:

"Geréb Ágnesnél szülni kilencszer kisebb kockázat, mint kórházban."

Ez így csúnya csúsztatás. Geréb nyilván el sem vállalt előre láthatóan komplikált eseteket, pl. harántfekvés, veszélyeztetett terhesség vagy hasonló. Nem is értem, miért vállalta el az ikerszülést, nem lett volna szabad.

A kórház ezzel szemben nem utasíthatja el a nehéz eseteket, nyilván azért is rosszabbak a kórházi statisztikák.

2018.01.15. 15:23:10

@Skywatcher: nem. De sokkal jobb, mint a Geréb féle esetben. Avagy mondjuk riasztják a mentőket(az egyik esetben ezt Geréb nem tette meg időben), de várni kell, mert épp mindegyik úton van.
Aztán megérkezik, de az ügyeletes kórház(éjszaka van ugye) nem tudja fogadni, mert az ügyeletes orvosnak nem szakterülete...irány egy másik kórház...

2018.01.15. 15:24:42

@Kovacs Nocraft Jozsefne: korrekt leírás. Maximálisan egyetértek.

2018.01.15. 15:27:46

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: pedig a Habony mindent meglovagol. Még a birkákat is.

2018.01.15. 15:33:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne: igazán nem is tudjuk a Geréb féle statisztikát. Mennyi volt a sérüléssel, halállal járó?
Volt ő kórházi szülész is, így a 3500 akár elfogadható is. De ott sem volt soha komplikáció?
Tudom, nem neked kell megválaszolni ezeket. Azt akartam csak kihozni ebből, hogy a Gerébre vonatkozó statisztikák nem adnak kellő hiteles információt. Leginkább, mert tőle erednek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.15. 15:37:38

@Edit Domján:

"Eszerint 1000 csecsemőből 5,3 hal meg szüléskor vagy később. Gerébnél 3200 szülésből kettő volt halálos"

Geréb elutasíthatja a problémás eseteket. A kórház nem. Innentől a statisztikád nem sokat ér Geréb védelmében.

Ez ugyanolyan téves szemlélet, mint amikor egyes egyetemi klinikákon nagyobb a halálozás, mint egyes vidéki kórházakban. Ez sem azt jelenmti, hogy a klinika rosszabbul gyógyít, hanem az, hogy nála gyűlnek össze a nagyon súlyos esetek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.15. 15:41:32

@Könnyen elkaptuk, uram!:

"Azt akartam csak kihozni ebből, hogy a Gerébre vonatkozó statisztikák nem adnak kellő hiteles információt. Leginkább, mert tőle erednek."

Egyrészt. Másrészt meg azért sem, amint fentebb már említettem: Ő eleve csak a könnyebb eseteket vállalta el, hiszen azzal azért tisztában volt, hogy egy komplikált esetben kell a műtői háttér, ami otthonszülésnél nincs meg vagy nem érhető el időben.

fáskerti elvtárs 2018.01.15. 15:44:39

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Ne felejtsük el, hogy Geréb statisztikáját nem a KSH készíti és nem is az Eurostat, hanem ő maga. Már ha "készítésnek" minősül, hogy bemond valamit egy interjúban. Mert az ítélet szerint még a szülések megfelelő dokumentációja is elmaradt, így aligha vezetett korrekt statisztikát akár a születésekről, akár a komplikációkról.

Az indexes interjúban ezt mondta:

"Hány szülésnél vett részt összesen életében?
Több mint tízezernél. Abból olyan 7000 volt a klinikai és 3500 meg otthoni."

10500 eset erősen túlzónak tűnik, mert ez közel 29 év alatt jön össze, ha hétfőtől péntekig minden áldott nap van egy szülése. Ha viszont elfogadjuk, meg azt is, hogy összesen ez a két halálesete volt, akkor kórházban 7000-ből 0 halál, azon kívül pedig 3500-ból kettő. Ez nem éppen a kórház ellen szól.

fáskerti elvtárs 2018.01.15. 15:47:52

Amúgy Gerébet nem a rossz statisztikái miatt ítélték el, hanem két konkrét eset miatt, ahol szakmai hibát követett el, és ennek súlyos következményei lettek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.15. 15:49:12

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"Geréb az életmentő császárt hogyan csinálta volna meg egy otthonszülésnél?"

Valószínűleg - műszerek híján - észre sem vette volna, hogy baj van.

Azt mondjuk nem tudom, lehet-e ilyen esetben segíteni azzal, hogy más helyzetbe fektetik az anyát, amivel a gyerek nem nyomja a köldökzsinórt. De ezt nem is az én dolgom tudni. :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.15. 15:58:09

@fáskerti elvtárs:

Sajnos sehogy sem jön ki számára kedvezően a statisztika.

Szerintem az otthonszülés elsősorban az anya komfortérzetét javítja. Az újszülöttnek tökmindegy az az első pár nap. Ahogy @Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: is leírta, még abszolút problémamentesnek várható szüléseknél is jelentkezhet hirtelen komplikáció, ami otthonszülésnél nem oldható meg. Innentől a kérdést így lehet feltenni:

Megéri-e az anya kényelme, jobb közérzete végett kockáztatni az újszülött életét, egészségét?

fáskerti elvtárs 2018.01.15. 15:59:40

Azt gondolom egyébként, hogy Gerébet a hübrisze juttatta börtönbe.

Nagy ívben tett a jogszabályokra ("Egy 1992-es egészségügyi rendelet szerint az ikerterhesség magában olyan veszélyeztető tényező, ami kizárja az otthon szülést – Geréb mégis vállalta a szülés levezetését.
Geréb Ágnes beismerte, nem hallott rendeletről – azt mondta, nem szokott jogszabályokat olvasgatni.");

nagy ívben tett a bíróság döntésére (ezért ítélték el kuruzslás miatt is, mert az eltiltást követően is folytatta a tevékenységét);

nagy ívben tett a szakmai előírásokra, protokollokra (mert ő jobban tudja, neki ne mondják meg, hogy csinálja).

Törvényszerű volt, hogy ez lett a vége.

Beer Monster 2018.01.15. 16:06:30

Kétségtelen, hogy a Geréb mögé álló tömegek nagyobbrészt teljesen alaptalan hangulatkeltés szereplői. Ezzel teljesen elterelik a figyelmet az eset valódi igazságtalanságairól.

Ez ugyanakkor nem oldja fel a ráadásul hozzáértő cikkszerző részestársi szerepében a felelősségét magában a figyelemelterelésben.

Remélhető, hogy nem egy kommentelőnek kell elmesélnie, az eljárás körülményeit, hogy egyéb mellett a kérdéses ügyben, amit most nem változtattak meg, maga a bíróság hamisított jegyzőkönyvet az ítélethez igazítva. A titokban készült hangfelvétel nyilvánosan fenn van az interneten a tárgyalásról, akkor cikkezett az esetről a sajtó, az igen helyett nem, a nem helyett igen szerepel a jegyzőkönyvben. Nem hallottam róla, hogy az okirathamisítás és a hatalommal visszaélés ügyében lefolyt volna az eljárás. De az így hozott ítélet megváltoztatásáról sem.

Érdeklődöm, hogy ezek a részletek hogyan nem kerülnek elő egy állítólag éppen a lényegről való figyelemelterelést kifogásoló jogász mondanivalójában?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.01.15. 16:11:58

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Gondol6od, hogy a 2.-es számú szülészeti klinikán nem ok nélkül vágnak pánikszerűen a szülészek. Biztos jó okuk volt rá.

@fáskerti elvtárs: Szülészként nem ismerte a rá vonatkozó egészségügyi előírást? Már emiatt is megérdemli a kótert, hogy így merészelt szülést levezetni.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.01.15. 16:15:15

@Beer Monster: Mi van? Ez egy nagy ködös zagyvaság. Jó lesz ha vigyázol mit írsz le, mert a bíróság ilyen dolgokkal való nyilvános rágalmazásának súlyos jogi következményei lehetnek rád nézve.

fáskerti elvtárs 2018.01.15. 16:58:58

@fáskerti elvtárs:
"hétfőtől péntekig" helyett hétfőtől vasárnapig

2018.01.15. 17:27:44

@Kovacs Nocraft Jozsefne: minden gondolatoddal egyetértek.

2018.01.15. 17:30:25

@Kovacs Nocraft Jozsefne: amikor a gyerek nyomja a köldökzsinórt, rendszerint már a szülőcsatornában van. Onnan nehéz átforgatni. Bár Geréb megpróbálta. Nem sült el jól.

2018.01.15. 17:32:57

@fáskerti elvtárs: Azért olyan is van, hogy egy nap többet is levezet. 1977-től szülész.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.01.15. 18:27:47

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ha jól tudom, a rohamkocsik egy része ilye bonyolultságú beavatkozásra fel van készítve, így szerintem ott is megvan perceken belül. És pont ez a baj a Geréb üggyel, az eltiltás alatt feketén dolgozott, ezért nem tudott semmi olyan segítséget igénybe venni, ami fontos lett volna.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.01.15. 21:21:07

@Válasszunk: Végül is. A rohamkocsi gyorsan odaér, aztán egy gyors nyissz, pár perc oxigén nélkül a kölyöknek és csak picit lesz szellemi fogyatékos. Amennyi tudok az említett kölyökről, mindenféle országos matekdöntőben benne volt, hát istenem, legfeljebb enyhe fogyatékos lenne egy otthon szüléssel és egy gyors rohammentővel.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.01.15. 21:39:31

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Nem gyorsan odaér. Ahogy egy rendezvénynél kifizeted, hogy végig ott legyen, az otthonszülésnél is ki kell fizetni. Azaz nem kell odaérnie. Ott van. És minden más is, ami kivihető oda, és ami egy szülésnél a biztonságot garantálja.

Ez biztonságos.

Amikor igyekeznek megspórolni a biztonságra elköltendő pénzt és szakmai protokollokat hágnak át az meg nem.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.01.15. 21:48:16

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Az előbb valamiért nem ment el. Nem kell kiérnie annak a mentőnek amiért fizetsz, hogy végig a helyszínen legyen. Az ott van. A mentőszakorvos ott van a szülésznő mellett végig.

Ahogy egy koncertnél, sok más rendezvénynél ott kell legyen fixen, előre kifzetve, végig a rohamkocsi, a mentőszakorvos, és minden szükséges felszerelés, az otthonszülés kapcsán is ez az elvárás.

A gond az, hogy akit eltiltanak a hivatástól az nehezen megy oda a mentőkhöz, hogy X helyre kéne Y időpontban rohamkocsi, szülés miatt, Z vállalkozás fizet, mert a Z vállalkozás adott embere vezeti le a szülést. És az anyuka kifizet mindent a Z vállalkozásnak.

Mert Geréb el volt tiltva. De nem csak Gerébnél van otthonszülés.

És van olyan vállalkozás, aki azt mondja, neki nem elég a minimum... Mert, ha baj van akkor nem elég arra hivatkozni. Legyen ott a normál rohamkocsi, meg az újszülöttre külön a speciális. És tudja milyen hordozható orvosi eszköz kell ahhoz, hogy a komplikációkat kezelni tudják. Ha így csinálják biztonságos az otthonszülés. Csak éppen drága.

Bobby Newmark 2018.01.15. 23:04:25

@szekertabor: Tudod mi még a természetes folyamat? Hogy az anya és a gyerek is meghal szülés közben. A kórházak és az orvostudomány pontosan ezt a tökéletesen természetes következményt igyekeznek megszüntetni, te faszfej.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.15. 23:36:01

@Válasszunk:

"a rohamkocsik egy része ilye bonyolultságú beavatkozásra fel van készítve, így szerintem ott is megvan perceken belül."

Kicsi virág, te hypoxia nélkül is szellemi fogyatékosnak születtél.

Tudod, a rohamkocsi nem mindig ér ám ki percek alatt még Budapesten sem. Vidékről nem is beszélve. De ha kiér is, az a pár perc oxigénhiány gyakorlatilag szobanövénnyé teszi a gyereket.

"Nem kell kiérnie annak a mentőnek amiért fizetsz, hogy végig a helyszínen legyen. Az ott van. A mentőszakorvos ott van a szülésznő mellett végig. "

Vagyis gyakorlatilag a műtőt odaviszed a lakásba. :D Szerinted ezt hányan engedhették meg maguknak Geréb ügyfelei közül? Na meg ennyit az otthonszülés állítólagos intimitásáról.

Holding 2018.01.16. 10:34:37

Teljesen igazad van. Szuper cikk!

Roan 2018.01.16. 11:16:14

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: "Meglepő, hogy a választási kampány ellenére nem lett ebből politikai ügy." - pedig te mindent megtettél érte: belekeverted Sorost, a ballibeket, nyugatot...

VikiVikiViktor 2018.01.16. 13:13:40

@TDOK: Nana. Geréb Ágnes az előre láthatóan veszélyes betegeit kórházba küldi szülni. Tehát, ő csak az eleve veszélytelennek látszó eseteket vállalja. Ez alapján nem javasolt összehasonlítani a statisztikákat.

Geréb az előre nem látható problémákat rosszul, szakmailag hibásan oldotta meg, ez okozta a babák halálát.

Számomra nem az a kérdés, hogy jogos volt-e ez az ítélet. Valószínűleg
igen.
De gondoljuk tovább: Vajon, mennyi ilyen történik kórházakban? Valószínűleg sok.
A kérdés az, hogy robotoknak tekintjük az orvosokat, szülészeket?
Vajon napi X szülésnél lehet-e hibátlanul teljesíteni?
Ha nem, akkor mekkora hibát kell szankcionálni és mivel?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.01.16. 13:32:17

Serena Wiliams majdnem belehalt a szülésbe. Pedig szülhetett volna Gerébnél is.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.01.16. 13:41:15

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: "Ha otthon szülnének az asszonyok, Soros kevesebbet keresne az orvosi műszergyártók részvényeinek shortolásával."

Dehogy is nem!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.16. 14:12:01

@Utó Pista:

"Lófaxot adta be infúzióval az oxitocint. Injekció oszt jó napot!"

Ami mindaddig OK, ameddig OK. De ha baj van, akkor bizony őrá is ráhúzzák a vizes lepedőt a nem szakszerű gyógyszerbeadásért. Nem is értem, miért ilyen felelőtlen. Ha egy szernek megvan az alkalmazási utasítása, akkor attól nem tanácsos eltérni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.16. 14:16:24

@VikiVikiViktor:

"Geréb Ágnes az előre láthatóan veszélyes betegeit kórházba küldi szülni. Tehát, ő csak az eleve veszélytelennek látszó eseteket vállalja. Ez alapján nem javasolt összehasonlítani a statisztikákat."

Ezt írtam én is: @Kovacs Nocraft Jozsefne:

Persze mindez érthető is, a veszélyes eseteket durva felelőtlenség lenne elvállalnia. Épp ezért nem értem, miért vállalta az ikerszülést. Ráadásul mint valaki fentebb írta, az ikerszülés eleve veszélyes esetnek minősül a törvény szerint: @fáskerti elvtárs:

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.16. 14:18:51

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Pedig elképzelheted, Serena Williams milyen ellátást kaphatott.

(Mellesleg gyönyörű volt azon a képen az anya és a gyerek is.)

Cicmen. 2018.01.16. 16:48:57

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ismerhetnéd, hogy a tények és a valóság nem nagy szerepet játszik az életében!

Mr. M. 2018.01.17. 21:28:06

Szerintem az igazság keresése nem hiszti. Csak van aki gondolkodik is és több mindent mérlegel egy döntés előtt.

168ora.hu/velemeny/onody-molnar-dora-gereb-agnes-buntetese-143774

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.18. 00:21:33

@Mr. M.:

Szóval szerinted a bíróság nem gondolkodott és nem mérlegelt? Nem gondolod, hogy a bíróság sokkal több anyagot vizsgált át, sokkal több szempontot vett figyelembe, mint amennyiről te vagy OMD tudsz?

Bizonyára igaz, hogy a kórházakban rengeteg műhiba történik. Ám ez mióta ad felmentést bárkinek is azalól, hogy a gondatlansága miatt két gyerek meghalt? Egy betörő mióta hivatkozhat arra, hogy három másik betörő megúszta a lebukást?

Nem Geréb Ágnes érdemel enyhébb büntetést, hanem a kórházakban kellene sokkal szigorúbb protokollt bevezetni, hogy egyetlen orvos se úszhassa meg a gondatlansága következményeit.

Bambano 2018.01.18. 00:44:29

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyeIemző: "Ha otthon szülnének az asszonyok, Soros kevesebbet keresne az orvosi műszergyártók részvényeinek shortolásával.": ha nem lennél olyan buta, mint egy faék, akkor tudnád, hogy ha otthon szülnek az asszonyok, akkor az orvosi műszergyártók részvényei esnének, tehát érdemes lenne shortolni, mert sokat lehet rajta keresni.

a jelenlegi helyzetben, miszerint a liberális elnyomók diktatúrája érvényesül a kórházakban is (szerinted), hosszra érdemes játszani.

Bambano 2018.01.18. 01:01:06

Egyébként egy jogi szempont valahogy mindig kimarad: az ilyen bábák folyton az anya jogait hangsúlyozzák az otthonszülés dicséretekor.

Csakhogy a törvény a 12. terhességi hét után teljes jogú embernek tekinti a magzatot, akit csak nagyon-nagyon indokoltan lehet utána megölni. A másik törvény meg azt mondja ki, hogy a kiskorú (frissen született) baba saját maga nem képes magát védeni és az érdekeit érvényesíteni, ezért azt a törvény megerősíti és külön felügyelő szerveket is létrehoz a védelemre.

Vagyis a jelenlegi magyar jog szerint a kismamának nagyon semmi joga nincs eldönteni, hogy hol akar szülni, mivel erre a kérdésre a választ törvényekből le lehet vezetni.

Vagyis Geréb komplett tevékenysége az elejétől a végéig törvénysértő. Halmazatban mit lehet ilyenért adni?

Beer Monster 2018.01.21. 10:39:04

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: A kérdés az ügyben jól tájékozott cikkszerzőnek szól. Ezért nincs jelentősége, hogy én írjam be a googlebe hogy 'geréb jegyzőkönyv' és bemásoljam az első találatot.

A valóság az, amivel tisztességes embert sohase lehet fenyegetni. Remélem, ebben egyetértünk. Tegyük tehát ide még egyszer, minden egyes újabb figyelemelterelés után:

A Geréb ügyben a bíróság jegyzőkönyvet hamisított.

szekertabor · provo.blog.hu 2018.03.20. 17:08:54

@Bobby Newmark: "A kórházak és az orvostudomány pontosan ezt a tökéletesen természetes következményt igyekeznek megszüntetni, te faszfej."

"A modor mutatja, mennyit érsz."(Kingsman)
süti beállítások módosítása