Az úgy volt, hogy van nekem egy hitelkártyám. Nem írom meg, melyik banknál, mert nem akarom, hogy a bankom bepereljen jóhírnevének csorbításáért. Meg persze azért sem, mert nem akarom megkönnyíteni a számítógépes bűnözők dolgát.
Egyszóval, eddig a bankom mindig értesített két dologról: milyen összeget és mikor kell törlesztenem az előző hónapban elköltött pénzből. Tehát az értesítésben két dolog szerepelt: egy összeg és egy dátum.
A mostani vérzivataros időkben úgy tűnik, mindenki meghülyült. A bankom elküldte az értesítést a törlesztendő összegről, de a dátumról nem. Annyi volt, hogy „fordulónapján” X forintot kell befizetnie. Szuper, csak a „fordulónap” minden hónapban másik napra esik. Ezért írtam nekik egy emailt, hogy árulják el – különös tekintettel a húsvét négynapos ünnepére - hogy mikor van a fordulónapom. Kaptam egy hosszú emailt, amiben elmagyarázták, hogy egyszerű emailben nem adhatnak meg „érzékeny” adatokat, mert az nem biztonságos. Bár azt gondolom, a fordulónap csak számomra érzékeny, mert hogy akkor fizetnem kell.
Kép: OLKT.hu
OK, gondoltam, akkor megtudjuk másként. Bementem a mobilbankba – ujjlenyomat vagy PIN kód kell az azonosításhoz – hogy megnézzem a számlámat. Rajta is volt minden, kivéve az az információ, hogy mikor van a „fordulónap”. Sebaj, most innen, a mobilbankon belülről küldöm el az üzenetet, hogy árulják már el, mikor kell fizetnem anélkül, hogy késedelmi kamatot számítanának fel, ami náluk nem kis összeg. Tehát: ujjlenyomattal belépés, bankon belüli üzenetküldés, ennél már aligha lehet biztonságosabban kérdezni.
Kép: Oktel.Kft.
Nem fogjátok elhinni, mi következett. Kaptam egy sima emailt, idézem:
"Tisztelt Ügyfelünk!
Köszönettel vettük, hogy elektronikus levelével a ….Bank Központi Ügyfélszolgálatához fordult. Jelen üzenet egy automatikus válaszlevél, amelyben szeretnénk Önt tájékoztatni, hogy üzenetét bankunk megkapta, rendszereiben rögzítette, válaszlevelünk megérkezéséig szíves türelmét kérjük.
(Megjegyzem, nekem napokon belül fizetnem kéne, csak a pontos napot nem tudom így a türelmem rövid és véges.)
Kép: YouTube
Szeretnénk felhívni figyelmét, hogy az e-mailben történő megkeresések esetében Bankunk biztosítani kívánja a banktitok védelmét (Hpt. 2013. évi CCXXXVII Tv.), így e-mailen keresztül általános információszolgáltatást végzünk, amennyiben van rá lehetőség e-mailben titkosítva küldjük meg válaszunkat. (Én honnan tudom, hogy van-e lehetőség a titkosításra? Ha meg van, titkosítsák, csak válaszoljanak végre!) A megküldött üzenet tartalmától és a beérkezés idejétől függően a megválaszolás ideje akár több napot is igénybe vehet. (Köszi!)
Amennyiben működésünk során, minden igyekezetünk ellenére, Önnek panasza merült fel, a panasz banki kezelésével kapcsolatos főbb tudnivalókról a Panaszkezelés honlapján elérhető Panaszkezelési Szabályzatunkból tájékozódhat. (Bameg, nem panaszkodni akarok, csak egy dátumért esedezem!)
Kép: piac&profit
Általános jellegű számla- és kártyatranzakciók egyeztetése, személyes és kapcsolattartási adatok módosítása, megbízások megadása és módosítása, a banktitok védelme érdekében jelen csatornán nem lehetséges. (De az isten áldjon meg benneteket, miért nem válaszoltok a mobilbank applikációmon keresztül?)
A fent felsorolt általános jellegű ügyintézés érdekében kérjük, keresse fel bankfiókunkat (Nem, nem keresem fel, járvány van, ti eszetlenek), vegye igénybe Telebank ügyfélszolgálatunk segítségét. A gyorsabb ügyintézés érdekében javasoljuk, használja elektronikus szolgáltatásainkat: NetBank, stb...."
Kép: napi.hu
De hisz éppen azt használtam, mi a toszért írogattok nekem ide normál emailt, ráadásul automatikusat. De ha már normál emailt írtok, mi lenne, ha csak annyi lenne benne, mondjuk, hogy április 15. Ezzel kinek, milyen banktitkot árulnátok el? Csak egyedül én érteném, hogy mire válaszoltok. És ha mindezt a NETBANKon keresztül tennétek, akkor csak az én ujjlenyomatommal oszthatnám meg a világgal, hogy április 15-én van a „fordulónapom”!
Tényleg muszáj ennyire hülyének lenni?
Kép: blog-xFree.hu