Banki abszurd koronavírus idején
2020. április 12. írta: Dr. Sándor Zsuzsa

Banki abszurd koronavírus idején

Az úgy volt, hogy van nekem egy hitelkártyám. Nem írom meg, melyik banknál, mert nem akarom, hogy a bankom bepereljen jóhírnevének csorbításáért. Meg persze azért sem, mert nem akarom megkönnyíteni a számítógépes bűnözők dolgát.

bank.jpg

Egyszóval, eddig a bankom mindig értesített két dologról: milyen összeget és mikor kell törlesztenem az előző hónapban elköltött pénzből. Tehát az értesítésben két dolog szerepelt: egy összeg és egy dátum.

A mostani vérzivataros időkben úgy tűnik, mindenki meghülyült. A bankom elküldte az értesítést a törlesztendő összegről, de a dátumról nem. Annyi volt, hogy „fordulónapján” X forintot kell befizetnie. Szuper, csak a „fordulónap” minden hónapban másik napra esik. Ezért írtam nekik egy emailt, hogy árulják el – különös tekintettel a húsvét négynapos ünnepére - hogy mikor van a fordulónapom. Kaptam egy hosszú emailt, amiben elmagyarázták, hogy egyszerű emailben nem adhatnak meg „érzékeny” adatokat, mert az nem biztonságos. Bár azt gondolom, a fordulónap csak számomra érzékeny, mert hogy akkor fizetnem kell.

 fizet-olkt_hu.jpg

Kép: OLKT.hu

OK, gondoltam, akkor megtudjuk másként. Bementem a mobilbankba – ujjlenyomat vagy PIN kód kell az azonosításhoz – hogy megnézzem a számlámat. Rajta is volt minden, kivéve az az információ, hogy mikor van a „fordulónap”. Sebaj, most innen, a mobilbankon belülről küldöm el az üzenetet, hogy árulják már el, mikor kell fizetnem anélkül, hogy késedelmi kamatot számítanának fel, ami náluk nem kis összeg. Tehát: ujjlenyomattal belépés, bankon belüli üzenetküldés, ennél már aligha lehet biztonságosabban kérdezni.

 ujjlenyomat-oktel_kft.jpg

Kép: Oktel.Kft.

Nem fogjátok elhinni, mi következett. Kaptam egy sima emailt, idézem:

"Tisztelt Ügyfelünk! 

Köszönettel vettük, hogy elektronikus levelével a ….Bank Központi Ügyfélszolgálatához fordultJelen üzenet egy automatikus válaszlevél, amelyben szeretnénk Önt tájékoztatni, hogy üzenetét bankunk megkapta, rendszereiben rögzítette, válaszlevelünk megérkezéséig szíves türelmét kérjük. 

(Megjegyzem, nekem napokon belül fizetnem kéne, csak a pontos napot nem tudom így a türelmem rövid és véges.)

turelmetlen-youtube.jpg

Kép: YouTube

Szeretnénk felhívni figyelmét, hogy az e-mailben történő megkeresések esetében Bankunk biztosítani kívánja a banktitok védelmét (Hpt. 2013. évi CCXXXVII Tv.), így e-mailen keresztül általános információszolgáltatást végzünk, amennyiben van rá lehetőség e-mailben titkosítva küldjük meg válaszunkat. (Én honnan tudom, hogy van-e lehetőség a titkosításra? Ha meg van, titkosítsák, csak válaszoljanak végre!) A megküldött üzenet tartalmától és a beérkezés idejétől függően a megválaszolás ideje akár több napot is igénybe vehet. (Köszi!)

Amennyiben működésünk során, minden igyekezetünk ellenére, Önnek panasza merült fel, a panasz banki kezelésével kapcsolatos főbb tudnivalókról a Panaszkezelés honlapján elérhető Panaszkezelési Szabályzatunkból tájékozódhat.  (Bameg, nem panaszkodni akarok, csak egy dátumért esedezem!)

panasz_piac_profit.jpg

Kép: piac&profit

Általános jellegű számla- és kártyatranzakciók egyeztetése, személyes és kapcsolattartási adatok módosítása, megbízások megadása és módosítása, a banktitok védelme érdekében jelen csatornán nem lehetséges(De az isten áldjon meg benneteket, miért nem válaszoltok a mobilbank applikációmon keresztül?) 

A fent felsorolt általános jellegű ügyintézés érdekében kérjük, keresse fel bankfiókunkat (Nem, nem keresem fel, járvány van, ti eszetlenek), vegye igénybe Telebank ügyfélszolgálatunk segítségét. A gyorsabb ügyintézés érdekében javasoljuk, használja elektronikus szolgáltatásainkat: NetBank, stb...."

jarvany-napi_hu.jpg

Kép: napi.hu

De hisz éppen azt használtam, mi a toszért írogattok nekem ide normál emailt, ráadásul automatikusat. De ha már normál emailt írtok, mi lenne, ha csak annyi lenne benne, mondjuk, hogy április 15. Ezzel kinek, milyen banktitkot árulnátok el? Csak egyedül én érteném, hogy mire válaszoltok. És ha mindezt a NETBANKon keresztül tennétek, akkor csak az én ujjlenyomatommal oszthatnám meg a világgal, hogy április 15-én van a „fordulónapom”!

 Tényleg muszáj ennyire hülyének lenni?

hofi-blog-xfree_hu.jpg

Kép: blog-xFree.hu

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jog-asz.blog.hu/api/trackback/id/tr7215607666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

upho 2020.04.14. 00:52:14

picsogás helyett olvasd el az aszf-et, vagy matekold ki az elozo honapokbol. Bar meglepne, ha kepes lennel ra...

Liping 2020.04.14. 01:20:37

Sajnos én nem vagyok sikeres ember, nincs hitelkártyám, így aztán lehet, hogy naivan tévesen gondolkodom, de valami baj történik, ha néhány nappal hamarabb fizeted be a tartozásod?

Nagyfa Sue 2020.04.14. 01:34:03

Ez egy mocsok dolog amúgy, vonják le ők akkor amikor aktuális. De nem, trükköznek hogy hátha valaki elfelejti vagy elbassza és lehessen ráverni a büntetést

fordulo_bogyo 2020.04.14. 05:03:07

Nem ertem a problemadat. Fizesd be most. Meger ennyi erofeszitest, idot, energiat, hogy esetleg ket nappal kesobb kellene csak fizess?

Masfelol: Magyarorszagon nem lehet beallitani automatikus fizetest, amikor a bank az esedekesseg napjan levonja beteti szamladrol a hiterkartya tartozast?

DFK 2020.04.14. 05:18:49

Mi a gond? Fizesse be most. Abból nem lehet baj. Én azt szoktam csinálni, hogy ha számla jön, azonnal fizetem.
És nem használok hitelkártyát.

DFK 2020.04.14. 05:22:35

@upho: ja plusz-mínusz néhány nap lehet az eltérés. A szóbajöhető legkorábbi időpontig fizetni kell oszt jónapot.

na ki? 2020.04.14. 06:10:48

Csak az utolsó, saját mondatát ajánlanám a posztoló figyelmébe. Mert úgy tűnik tényleg ennyire hülye.

Fizesd be azt a kurva összeget most és kész. Ameddig ezt a semmit megírtad tíz értelmes dolgot csinálhattál volna.

Zöldelve 2020.04.14. 06:27:15

Mindenkinek igaza van. Csak annak nincs aki pálcát tör a posztoló fölött. Mert kurva nagy tévedés, hogy akinek hitelkártyája van, annak dől a lé. Csak azt hogy a bank szerint hitelképes. Merthogy sokan pont arra használják a hitelkártyát, hogy az ingyenes időszakban elkölthető pénzzel áthidalják a nehézségeket. Ami a mostani időben kurvára előfordulhat. Szóval értem én a pozsztolót, hogy miért akar az utolsó pillanatban fizetni. Ha lenne pénze, minek használná azt a hitelkártyát, aminek az ügyleti kamata az uzsoráéval vetekszik? A bank pedig igen, pont ebből szerez bevételt, nem abból, amikor ingyen használják a pénzt. Ezért a tájákoztatás megváltoztatása és a tájékozódás megnehezítése igenis tisztességtelen!

fbukolyi 2020.04.14. 06:47:30

bank360.hu/torlesztesi-moratorium, szívesen. Engem a bankom a március 19 utáni első bejelentkezéskor megkérdezett, hogy akarom, vagy inkább folytatom a havi visszafizetéseket. Merthogy van ilyen lehetőség is, hogy nem veszed igénybe a decemberig tartó moratóriumot (mondjuk mivel nálam hitelkártyáról szedik be a víz, gáz, stb. számlákat is vélhetően már augusztusra kimeríteném a hitelkeretet).

*E* 2020.04.14. 07:09:09

Mennyi idióta, rosszindulatú ember van! :-(

Magentax 2020.04.14. 07:26:10

@upho: A különféle blogokra jársz gyűlölködni, te szerencsétlen?
Ennél nagyobb örömöd ne is legyen az életben.

Magentax 2020.04.14. 07:30:04

@fbukolyi: Nagyon ügyes vagy, erről már nyilván a posztoló is hallott, a csapból is ez folyik.
Az írás lényege NEM ez volt, ő nyilván továbbra is havonta kifizetné, amit elköltött - mint eddig. És képzeld, van akinek 2-3 nap is számít egy törlesztésnél.
Szóval, értő olvasás - nem csak a mindenáron beszólogatás....

Magentax 2020.04.14. 07:33:42

@DFK: Gratulálok neked! Ügyes vagy te is.
Tudnám, minek beszél bele az, akinek semmi mondanivalója nincsen.

Ez vonatkozik még Liping, fordulo-bogyo és na ki? nevű IQ bajnok, rosszindulatú beszólogatókra.

ze11 2020.04.14. 08:36:12

A fordulónap minden hónap azonos napja, vagy ha az adotthónapban nincs, akkor a hó utolsó napja.
Az, hogy miko kell elindítani az utalást, hogy a célszámlára odaérjen (a célszámlán elérhető legyen) az változik. Illetve változott korábban, mert az azonnali fizetési rendszer (AFR) élesedése óta az átutalt összeg másodperceken belül elérhetővé kell, hogyváljon a célszámlán, lett légyen az hitelkártya elszámolási számla is.

upho 2020.04.14. 08:38:28

@Magentax: az értő olvasást neked kéne gyakorolnod hülyegyerek. Ő Dr. és JogÁsz (haha), meg persze az egész világ is hülye szerinte, de egy törlesztési időpontot nem tud összerakni? Érdemben is hozzászólsz, vagy csak hisztizni jöttél?

Bambano 2020.04.14. 09:15:36

ilyenkor a következőt kell tenni:
fel kell hívni az ügyfélszolgálatot, és megfelelő hangos azonosítást csinálni. tehát Ön is elmondja, hogy kicsoda, és a banktisztségviselőből is ki kell húzni, hogy ő kicsoda. majd elmondani a panaszt, udvariasan meghallgatni a választ, bármekkora sületlenség is. Elköszönés előtt pedig utasítani, hogy küldjék el a beszélgetés hangfelvételét. Amit kötelesek megtenni.

Így ha lesz egy hangfelvétel arról, hogy Ön megpróbált mindent megtenni a probléma megoldása érdekében, akkor a bank lesz rossz helyzetben, ha büntetni akar.

Begérke 2020.04.14. 09:17:08

Hát ez tényleg fantasztikus cikk. Már a felütés: nem árulom el, melyik bank, nehogy megkönnyítsem a kiberbűnözők dolgát." Nehéz lehet így élni.

Egyébként annyit kellett volna tenned, hogy felhívod a Call Centert, beazonosítod magad és megmondják. Vagy elolvasod a hitelkártya feltételeit: általában az smst küldése napja után +15 nap türelmi idő van.

Szóval, aki ennyire életképtelen, az ne írogasson ilyen cikkeket, mert ez inkább környezetszennyezés.

Bambano 2020.04.14. 09:18:18

a poszt eszmei mondanivalójához: szerintem is helyes, mindenért ütni kell a bankot, ha nem a szerződés szerint végzi a munkáját. szokja meg, hogy a szabályok rá is vonatkoznak.

szelidorzo 2020.04.14. 10:36:38

Nem tudom a posztoló melyik banknál van de szinte mindegyiknél a költés utáni hónap 15-i nap a fordulónap.
Ezért szólnak a reklámok úgy, hogy akár 45 napig kamatnentes a költés. Ha elsején fizetsz vele, akkor a következő hónap 15 a befizetési határidő. Ha nem csak a kötelező minimumot fizeted be hanem az egész havi költesedet törleszted, akkor kamatmentes volt a kártya használata. ( így van értelme használni) eddig a posztolónak azért változott időnként a dátum, mert ha 15-e hétvégére esett, vagy ünnepnapra, akkor ha későn indította az utalást, akkor az 15-én nem lett jóváírva és fizethette a kamatokat, ezért a bank figyelmeztette a usert hogy meddig fizessen legkésőbb ha ezt elakarja kerülni.
Amióta 10 millio alatt 24/24-ben lehet azonnali utalást végrehajtani ez a munkaszüneti időpont nem létezik, így nem küldenek időpontról sms-t.
Megoldás? Qurva egyszerű!
Paraszt! Szerződés szerint 15-én éjfél előtt fizess, utalj a hitelkártya számládra, és ne hisztizu, meg levelezz fölöslegesen.

Vincenzo6 2020.04.14. 10:40:20

Hát öcsém, ostoba vagy és ezt még egy jó hosszú levélben le is írod a nyilvánosságnak. Egyrészt ha jól értem be tudtad volna fizetni bármelyik pillanatban, ergo ráért volna az a fordulónap minimum még egy hónapig. Addig simán bemész a bankba. Másrészt a szerződéseden rajta van. Azért a hitelkártya szerződésből ha se digitális se papír alapú példányod nincs, akkor ásd el magad! Ki tudod következtetni az eddigi utalásaidból is, ha nem napra pontosan kell.

Azon mit csodálkozol, hogy nem küldik meg e-mailben a pontos személyes adatokat? Egy ilyen rosszul sül el és milliárdos bírságot kapnak, mert a szolgáltatót nagyítóval nézik hogy a te jogaidat védjék. Nyilván ez benne van az ászf-ben is.

Hogy beleírják a levélbe a panasztételi lehetőséget az kötelezettségük, ott jöttem rá hogy tényleg egy büdös bunkó bugris vagy, hogy erre is indulatosan, bazmegolva reagálsz.

Összességében egy büdös nagy szereplési vággyal megáldott a világban vakon repülő bugris vagy és ezt most sikerült is világgá kiáltani.

Vincenzo6 2020.04.14. 10:46:25

@Bambano: Na te is hasonló agyhalott lehetsz, mint az író. A “hogyan tegyük magunkat nevetség tárgyává és hogyan intézzük el, hogy az ügyfélszolgálat se akarjon többé segíteni nekünk” kézikönyvet sokat forgattad szerintem. Ne csodálkozz ha állandóan problémád van ha nem a megoldást keresed és nem egyenlő félként kezeled azt akinek feladata segíteni neked, hanem fölényeskedni próbálsz és okoskodni.

szelidorzo 2020.04.14. 11:00:51

Szerintem érthetően leirtam, hogy az azonnali utalási rendszer bevezetése miatt nem lesz már feltüntetve meddig kell a befizetést eszközölni, hogy határidőre beérkezzen. A fix időpont innentől amit a posztoló aláírt a szerződésben. A költést követő hónap 15. Napja.
A posztoló lazán megbukna egy szövegértési teszten.

kapasz 2020.04.14. 11:38:39

@szelidorzo: Honnan ez az információ? Az AFR miért módosítana automatikusan korábbi szerződéseket?

kissakal 2020.04.14. 12:22:58

Én azt olvastam ki a posztból, hogy egy egyszerű kérdésre egy bank nem volt képes egy két karakteres választ küldeni az ügyfelének.
Ha valamit nem tudok, akkor én is rákérdezek. Ha ilyen választ kapok, fel sem merül bennem, hogy hülye lenne a kérdésem, hiszen egy két karakteres választ várok, nem mást. Ha a válasz olyan, milyet itt olvashattunk, akkor azt közzé kell tenni, hátha máskor elég lesz két karakter.

Dorinda41 2020.04.14. 12:52:19

Köszi a felvetést. Én még sms-t sem kaptam, úgyhogy ennek a beírásnak a hatására felhívtam a bankomat. Aranyoskám közölte, hogy kellett kapnom sms-t, hogy amennyiben 18-a éjfélig kiegyenlítem az általuk nem közölt összeget, akkor olybá tekintik, hogy továbbra is fizetni akarok. Kb. 20 percébe telt megtalálni, hogy pontosan mennyi is az annyi. Szóval nem a posztoló a sötét, hanem a banki rendszerek nem működnek rendesen, hiszen az én eddigi fordulóim 25-26-án voltak. 10-én kaptam az sms-t, hogy 15 napon belül fizessek. Most se sms, se más infó. De legalább a telebankjuk működik.

Ildike2 2020.04.14. 14:46:49

@upho: Nem, sajnos nem lehet kiszámítani, mert vannak járulékos költségek is, pl. SMS küldés havidíja stb. Ezek önmagukban pár száz ft-os tételek, de ha nem a teljes összeg kerül visszafizetésre, jönnek a kamatok. Tehát nem jó megoldás, ha megnézed a fordulónap előtti napon a bank által küldött utolsó vásárlást igazoló SMS-t, mert nem pontosan annyi az egyenleged ill. a tartozásod, amit ebből kiszámolsz. Én a fordulónapot szerencsére tudom, a visszafizetendő összeget 1 hete próbálom megtudni a banktól(Telebank,Netbank) sikertelenül. Mai csúcsom 53 perc várakoztatás,közben megfőztem az ebédet,de aztán bontottam a vonalat. Amúgy állítólag "prémium" ügyfél vagyok, nem tudom pontosan, hogy ez mit jelent, de sajnos jelenleg gyakorlatilag ennyit. Holnap bemegyek személyesen némi hideg élelemmel, hátha sorra kerülök a korlátozott nyitvatartási időben és "személyi bankárom" (sic!) elárulja, mennyit kell átutalnom, hogy ne kerüljek koldusbotra

Ildike2 2020.04.14. 14:48:28

@fordulo_bogyo: Csak a minimum törlesztés összegét lehet beállítani, a teljes tartozást nem, érthető okokból...

fordulo_bogyo 2020.04.14. 15:00:43

@Ildike2: Erdekes. Nalunk (a Nagy Viz tulodalan) beallithatom a minimumot, a teljes tartozast, vagy egyeb osszeget, es beallithatom az esedekesseg napjat, vagy tetszolege nappal elotte.
Erdekes, hogy a bankok igy sem mennek csodbe, de sokkal ugyfelbaratabbnak tunnek..

fordulo_bogyo 2020.04.14. 15:04:24

@Ildike2: Nem az aktualis tartozast kell befizetni az esedekesseg napjan, hanem csak az utolso szamlazaras (statement) egyenleget, ebben az esetben az amit azutan koltottel (de meg a kifizetes esedekessege elott), az is kamatmentes marad a kovetkezo szamlazarasig.
Ezert nem erdemes telefonalgatni, idot pocsekolni ara! Olvasd el a szerzodesedet!

Emmett Brown 2020.04.14. 15:09:04

vannak közjegyzők, ahol lehet kérni elektronikusan hitelesített cégkivonatot, de utalással nem lehet fizetni, be kell menni kipengetni a lóvét.

naezmiafasz?

Ildike2 2020.04.14. 15:30:50

@fordulo_bogyo: Nem, sajnos Magyarországon nem opció, hogy a bankod látja, mennyit költöttél a hitelkártyádról az adott hónapban és hozzáadva a járulékos költségeket, szépen a megbízásod alapján átutalja a bankszámládról a hitelkártyádra. Én is ezzel kezdtem volna, de körberöhögött az üzletkötő, aki megkeresett:( Viszont adott cserébe tippeket, hogy szívathatom meg a bankot a visszatérítésekkel(tudod 4 ill.1%) Csak ez meg nem érdekel, nem veszi be a gyomrom az ilyen pitiánerkedést, meg lusta is vok hozzá.

fordulo_bogyo 2020.04.14. 15:33:05

@Ildike2: Hm... itt nincs jarulekos koltseg (kiveve egye kartyak eseten a kulfoldi valutaban torteno vasarlas 3% koltsege, de olyan kartyat kulfoldon nem hasznalok).

fordulo_bogyo 2020.04.14. 15:34:38

@Ildike2:
Csak olyan hitelkartyaim vannak, aminek eves dija nulla, banki koltsege nulla, es 2-5% kozotti osszeget keszpenzben visszadnak a vasarlasaimbol.

fordulo_bogyo 2020.04.14. 15:35:48

@Ildike2: A visszaterites automatikus, semmit nem kell tennem, csak hasznalnom a kartyat.

Ildike2 2020.04.14. 15:37:39

@fordulo_bogyo: Tudom, én is április 10-ig néztem, mert az a fordulónapom, a 11-i és azutáni költéseket már nem számoltam bele, de akkor is vannak járulékos költségek, amik 1-200 forintok, de valamiért a bank nem hajlandó a pontos összeget közölni. Ezért keresgetem őket egy ideje, nade holnap majd személyesen:)))
Amúgy április 25-ig kell visszafizetni/nem annyira sürgős, de teljesen igazad van, megalázó ez a nemtörődömség, jobb esetben, uzsorakamatra hajtás,rosszabb esetben.

Ildike2 2020.04.14. 15:40:10

@fordulo_bogyo: azta
Meseország
Itt SMS küldési díj, éves kártyadíj 5990 stb

metal · http://electric.blog.hu 2020.04.14. 15:41:06

Ha meg van a pénz, akkor fizesd be! Ha nincs, nem mindegy mikor kellene? Kurvára ráérnek egyesek hülyeségeken rugózni!

fordulo_bogyo 2020.04.14. 15:47:02

@Ildike2: Tudom, a magyar nyugdijam egy magyar bankba megy es van ottani bankkrtyam (debit, nem hitel) is. Villanyszamla kifizetese 8 Ft. ;-)
sms kb 30 Ft, eves dij 2000 kornyeken...
Multkor szandekosan tulfizettem a villanyszamlat, hogy ne kelljen havonta... hat nem visszakuldtek a tulfizetest? Azutan szamlaztak a kovetkezo honapot. :-(

ze11 2020.04.14. 16:50:27

@kapasz: Nem módosít semmit - az egyedi részben biztosan nem, maximum az általános részben - a hitelkártya szerződésnek eddig is egy adott fordulónapja volt, és az ezen a napon (vagy ha az nem banki nap, akkor a szerződésben rögzített módon meghatározott banki napon) könyvelt záró egyenleg az, amit a türelmi időn _belül_ (nem a türelmi idő utolsó napján) visszafizetve a bank nem számít fel kamatot a tartozásra.
A poszt-tolónak megvan az összeg, hogy menniy volt a fordulónapon a záró egyenleg, megnézi szépen a szerződését, illetve az általános feltételeket, hogy mi vonatkozik az ő szerződésére (jogász, tehát szakmai feladat), majd szépen kimatekozza (dátum plusz valamennyi nap - attól, hogy jogász, még ennek is menni ekéne...), hogy melyik napnon jár le a türelmi időszak, és addig a napig bezárólag elutalja az összeget. Ha úgy gondolja, értéknaposan, ha meg nem, akkor az AFR-t használva akár az adott napon. Ez utóbbi esetben az azonnali utalást követően nézzen rá az üzeneteire, mert ha bármilyen okból (és ez lehet n+1 dolog) nem sikerül az azonnali utalás, azzal a rendszer nem próbálkozik meg újra (az értéknapossal meg igen).

ze11 2020.04.14. 16:51:56

@Ildike2: Ha 10-e a fordulónap, akkor tessék megnéázni az adott napi könyvelt zártó egyenleget. Ugyanis a "fordulónapon fennálló tartozás" ezt jelenti.

Bela Voltam 2020.04.14. 17:26:35

A leiras alapjan ez az otp lehet.

élhetetlen 2020.04.14. 18:54:43

Sok-sok hozzászólónak! Nem az a lényeg, hogy miért nem tudta a fordulónapot, vagy miért nem fizet előbb, hanem az, hogy ha kérdez, miért nem kap választ, biztonságos felületen sem. Erről szól a bejegyzés. Ennyit kéne felfogni.
Az ember azért kérdez, mert azt hiszi, az az egyszerűbb. Néha bejön. Évek óta a Tesco házhoz szállításán élek, eddig bankkártyával fizettem, most csak online lehet. Legyen. Nekilátok, begépelem a kártyaszámot, a rendszer közli, hogy nem jó. Újra, újra nem jó. Ügyfészolgálat, ugyan idő, de megkérdezték, milyen böngészőt használok, Chrome, ja, azzal nem működik. Felsoroltak hármat, amivel igen, Explorem volt, tudtam fizetni. Ha azt válaszolták volna, hogy tudják, mi a probléma, de nem mondják meg az én érdekemre hivatkozva, vagy, mert üzleti titok (hogy valamire nem készültek fel), megütött volna a guta. És ebben a kérdésben olvashattam volna az ÁFSZ-t, meg a tájékoztatót (amiben utalás sincs erre) feleslegesen.

KékFény6 2020.04.14. 19:40:09

@élhetetlen: Kizárt, hogy Chrome-mal ne működne, 80% felett van az elterjedtsége, míg az Exporeré 2% alatt. Inkább fordítva lehetett.

@fbukolyi: Hitelkártyára nem így vonatkozik a moratórium. Csak a március 19. előtti költésekre (azaz a hitelre) vonatkozik, hogy nem kell visszafizetni idén. Az ez utáni költéseket már vissza kell fizetned a következő hónapban!

@Ildike2: De opció. OTP-nél van pl. ilyen, csakhogy 1000 Ft körüli a havi költsége... Azaz ha csak azért van hitelkártyád, hogy gyűjtögesd a visszatérítéseket, akkor annak nagy részét elbukod ezen.

A poszthoz: Sajnos a bankoknál általános, hogy nem válaszolnak semmire (sokszor még telefonos beazonosítást követően sem, nekem pl. be kellett mennem a fiókba, hogy megtudjam a lakáshitelem aktuális kamatát, mert nem értesítettek a változásról). Netbankban feltett kérdésre is általában az a válasz, hogy nem tudnak beazonosítani, ezért nem válaszolnak. De akkor hogyan léptem be a netbankba? És akkor miért utalhatok át akár 10 M Ft-ot is? Egy egyszerű kérdésre meg nem válaszolhatnak... Vicces.

élhetetlen 2020.04.14. 20:30:14

@Tesztelo.hu: Értem, kizárt. De megtörtént. Természetesen nem fogom kikérni az ügyintézővel történt beszélgetés másolatát, hogy elküldjem neked, az akárkinek, akárhová. És fizettem már úgy, hogy adott honlap az OTP-re irányított, úgy is, hogy köztes cégen keresztül fizettem. Itt csak annyi történt, hogy az oldal a begépelt kártyaszámot nem fogadta el Chrome alatt. Szó sem volt még banki azonosításról. És nem tévedek, évek óta a Chrome-t használom, innét indítottam a vásárlást is, ami ment. Azt sem mondom, hogy próbáld ki, mert mivel a Tesco által már ismert probléma volt, lehet, hogy már javították. És ennyi ésszel biztosan tudod, hogy minden alkalmazásnál vannak platform specifikus dolgok, és néha egy alkalmazásnál kimarad valami. De “imádom” az ilyen embereket, mint te, akinek el kéne hinnem, hogy amit látok, az nem úgy van, hanem úgy, ahogy te tudod.

élhetetlen 2020.04.14. 20:30:14

@Tesztelo.hu: Értem, kizárt. De megtörtént. Természetesen nem fogom kikérni az ügyintézővel történt beszélgetés másolatát, hogy elküldjem neked, az akárkinek, akárhová. És fizettem már úgy, hogy adott honlap az OTP-re irányított, úgy is, hogy köztes cégen keresztül fizettem. Itt csak annyi történt, hogy az oldal a begépelt kártyaszámot nem fogadta el Chrome alatt. Szó sem volt még banki azonosításról. És nem tévedek, évek óta a Chrome-t használom, innét indítottam a vásárlást is, ami ment. Azt sem mondom, hogy próbáld ki, mert mivel a Tesco által már ismert probléma volt, lehet, hogy már javították. És ennyi ésszel biztosan tudod, hogy minden alkalmazásnál vannak platform specifikus dolgok, és néha egy alkalmazásnál kimarad valami. De “imádom” az ilyen embereket, mint te, akinek el kéne hinnem, hogy amit látok, az nem úgy van, hanem úgy, ahogy te tudod.

Bambano 2020.04.14. 20:35:35

@Vincenzo6: nem megy ez neked, ne erőltesd.
az adatvédelmi törvény szerint nem kell a banknak azokat a személyes adatokat védenie, amiket az ügyfél kifejezetten a tudomására hozott vagy nyilvánossá tett.
tehát ha ír a banknak egy emailt, amibe beleírja az azonosíthatósága kedvéért a saját személyes adatait, válaszban azt a banknak nem kell féltenie.

ezen kívül egy adatot kellett volna még beleírni, ami meg nem személyes adat. következmény: a banknál nem értenek a dolgukhoz. nem ritka eset.

"Ne csodálkozz ha állandóan problémád van": de, mert nem szokott problémám lenni. persze te nyilvántartod az összes bajomat és jól megalapozottan, alapos informáltság állapotában szóltál be. ja, nem, akkor marhaság volt mindkét hozzászólásod.

kapasz 2020.04.15. 09:33:25

@ze11: Ha a fordulónap megvan, akkor tényleg könnyen kiszámolható a türelmi időszak vége. Néha magát a fordulónapot nehezebb kimatekozni, láttam már ebben csúszást a bankok részéről. Az SMS késhet a fordulónaphoz képest, tehát annak időpontja nem jó referencia.

A posztoló inkább a kommunikáció abszurditásáról értekezett itt, valószínűleg azért sikerül belecéloznia a törlesztésével a 15 napba.

Nem témája e posztnak, de izgalmasabb kérdés, hogy mely foglalásban lévő tételeket (költéseket) könyveli le a bank a fordulónapig, néha oldalakon át folyik a találgatás erről az Index megfelelő fórumain.

bankvezér 2020.07.11. 18:55:50

Nem akarok senki felett pálcát törni, de az, hogy valakinek hitelkártyája van, számomra azt jelenti, az illető hülye. A hitelkártya igazi célja, az ügyfél hatékonyabb megfejése.

ze11 2020.07.12. 23:33:16

@bankvezér: Ha az ügyfél hülye, akkor megfejhető, valóban, de attól, hogy van hitelkártyája, még nem lesz automatikusan hülye és fejhető. Nekem közel húsz éve(!) van hitelkártyám, és ez alatt az idő alatt egyszer "sikerült" (saját figyelmetlenségem miatt) némi plusz fizetnem a kártyadíjon felül.

bankvezér 2020.07.13. 08:31:03

@ze11: Az ügyfél azért hülye, mert felesleges terhet vesz magára. Mindig figyelnie kell, hogy ne fejjék meg nagyon.

Dr. Sándor Zsuzsa · http://jog-asz.blog.hu/ 2020.07.13. 11:28:40

@bankvezér: Lehet, hogy amúgy hülye vagyok, de még soha nem "fejtek meg" az elmúlt 10-15 évben. A hitelkártyának egyetlen lélektani veszélye van, hogy az ember könnyebben költ, mintha készpénzben fizetne. Többek között éppen ezért találták ki a hitelkártyát. Viszont jobban el tudja osztani a kiadásait, mert elvileg 45 napig ingyen, kamatmentesen használja a bank pénzét. Hát, ennyit a hitelkártya előnyeiről és hátrányairól.

bankvezér 2020.07.13. 12:18:28

@Dr. Sándor Zsuzsa:
Minden pénzügyi tanácsadó egyetért abban, hogy az ember mindig takarítsa meg a havi jövedelme egy részét és tartalékolja. Na de akkor minek a hitelkártya? Csak költsége van, és az általa elérhető kamathaszon szinte nulla.
Autót és ingatlant, - amiket nem tudunk egyszerre kifizetni, - úgysem hitelkártyával vásárolunk.

ze11 2020.07.14. 10:36:27

@bankvezér: Saját példa tizensok évvel ezelőttről. Háztartási nagygépek beszerzése. A szükséges pénzösszeg _egyben_ nem állt rendelkezésre, de tudható volt, hogy 2-3 héten belül megérkezik a számlára/elérhető lesz.
Egyben többszézezres vásárlás hitelkártyával, egy fuvart fizetve kedvezőbb volt meglépni, mint részenként, egyesével vásárolni és hazafuvaroztatni a gépeket.
Másik, nem saját példa: Autóvásárlás során a kereskedőt is meglepte, hogy a cimbora a foglaló és az önrész különbségét hitelkártyával fizette ki (igen, milliós tétel - volt ekkora hitelkerete), nem pedig átutalással/készpénzben.
Az ok egyszerű: a folyószámlájáról a hitelkártya számlára az átvezetés ingyen van, a milliós tétel átutalása a kereskedőnek meg tizenxezer Ft (ugyanígy ha kp.-ben akarta volna fizetni, az sem lett volna olcsóbb...).
Ezen felül rendkívüli, de vállaható kiadásokra teljesen jó a hitelkártya, ha meg olyan extra kiadás "esik be", amit egyébként nem bír el a meglévő megtakarítás, akkor a hitelkártya _azonnali_ keretéből lehet átmeneti megoldás addig, amíg más, kedvezőbb hitelt nem tud felvenni az ember.

Az sem elhanyagolható szempont, hogy ha az egyik bank, illetve kártyatársaság részéről gond van a kártyás fizetéssel (volt már ilyen...), akkor jól megválasztott második kártyával ez az esetek többségében áthidalható.

bankvezér 2020.07.14. 12:06:52

@ze11: Jelentkezhetnél egy bankhoz hitelkártya ügynöknek. Szépen el tudnád mondani az ügyfeleknek, hogy miért érdemes hitelkártyát igényelniük és még nem is hazudnál, csak elhallgatnád a kártya hátrányait. Az elhallgatás pedig nem hazugság ...
Ja, de az....

ze11 2020.07.15. 20:38:55

@bankvezér: Honnan veszed, hogy ha ott ülnék, nem mutatnám meg a potenciális ügyfélnek a kártya díjtáblázatát? Olvassa el, nézze át, és ha kérdése van, kérdezzen.
A hozzászólásomban arra a kérdésre válaszoltam, hogy miért jó, ha nem csak betéti, hanem hitelkártyával is rendelkezik valaki. Azt, hogy jelentős költségek elkerüléséhez _tudatos_ kártyahasználatra van szükség, azt senki nem vitatta.

bankvezér 2020.07.15. 22:21:46

@ze11: Örömmel tölt el az, hogy megmutatnád az ügyfélnek a díjtáblázatot.
De ugye a díjtáblázat változhat. A bankok könnyedén megszegik a törvényeket és mire egy ügyfél kiharcolja az igazát, százszor megbánja, hogy hitelkártyát igényelt.

ze11 2020.07.17. 08:36:18

@bankvezér: A díjtáblázat változhat, mely változásról az üf. több forrásból is értesülhet. Mint ahogy például a közüzemi vagy kényelmi szolgáltatások díja is változni szokott - de a fordász is változtathat bármikor az árakon, és amikor bemész, és igénybe szeretnéd venni a szolgáltatást, minimum akkor előre megnézed, hogy menniybe fog kerülni.

"A bankok könnyedén megszegik a törvényeket " - Hmmm... Én nem látnám, hogy tömegesen lennének fogyasztóvédelmi és kapcsolódó perek, illetve elmarasztalások -és ezen a téren a banki/pénzintézeti szektor elég szigorúan van fogva. De hajrá, mutass statisztikákat, hogy mely ágazatokban milyen nagyságrendben vannak ilyen eljárások, illetve jogerős elmarasztalások, hátha kiderül, hogy az állításod valós.

Ha az üf. tisztában van azzal, hogy a fordulónapot követően meddig fizetheti vissza kamat- és költségmentesen a felhasznált hitelkeretet, és annak megfelelően meg is teszi azt, illetve tudja, hogy melyik hónapban van a kártya éves díjának a terhelése, és figyelemmel kíséri annak összegét, akkor sok meglepetés nem érheti. (Oké, a jogalkotók oldaláról azért volt szivatás azzal, hogy utalás esetére nem az utalás, hanem a célszámlán történő jóváírás napja a mérvadó - szerencsére ez az azonnali fizetéssel már nem releváns probléma, hiszen nem hogy napon, hanem percen belüli a tranzakció, ergo ha nem a határnapon 23:59:55 után indítja az utalást, akkor az sikeres tranzakció esetén időben odaér. )

bankvezér 2020.07.17. 12:48:26

@ze11:
" Én nem látnám, hogy tömegesen lennének fogyasztóvédelmi és kapcsolódó perek, illetve elmarasztalások -és ezen a téren a banki/pénzintézeti szektor elég szigorúan van fogva. De hajrá, mutass statisztikákat, hogy mely ágazatokban milyen nagyságrendben vannak ilyen eljárások, illetve jogerős elmarasztalások, hátha kiderül, hogy az állításod valós."

Szoktál járni a Markó utcába a bíróságok előtti tüntetésekre? Nyilván nem szoktál. Így aztán fogalmad sincs semmiről, mert ha az Orbán-TV-t nézed, akkor az olyan mintha vakon élnél.
Csak egy blogot mutatok neked. A blogger egy devizaadós szervezet elnökre. Ötödik éve küzd már a bíróságokon, hogy kényszerítsék rá a bankot tartsa be a törvényeket és készítsen helyes kimutatást az adós valódi tartozásáról és ne csaljon. Úgy néz ki, hogy a blogger (adós) nem fogja tudni elérni célját. Tízezrek vannak, akik már végleg elveszítették az ilyen pert, sőt százezrek azok, akik azért nem tudtak perelni, mert a banki elszámolás egyszerűen érthetetlen és ellenőrizhetetlen számukra. Vélhetően minden elszámolás szándékosan hibás és akár milliós csalások vannak az adósok kárára. Pénzügyi fogyasztóvédelem, - ahol a fogyasztó érdekét védik, - már 2008 óta nincs!
hitelesmozgalom.eoldal.hu/cikkek/kerdeseink-es-a-kapott-valaszok/level-dr.-varga-judit-igazsagugyi-miniszter-reszere.html

ze11 2020.07.18. 13:20:12

@bankvezér: Meglepő módon a devizahitelek döntő többségénél rendben ment minden, és a nagyhangú "devizakárosultak" döntő többségére igaz az, hogy vagy nem lett volna szabad felnőtt, cselekvő- és jogképes félnek tekinteni, mert a hitellel kapcsolatos kérdések megfogalmazásához is khm. kevés tudással bírt, illetve a másik kör meg az, akik nulla együttműködési hajlandóságot mutattak, és "majdleszvalahogy" alapon megpróbálták túlélni a saját csődjüket, anélkül, hogy a tartozásukkal kapcsolatban még időben(!) egyeztettek volna a hitelezőkkel. Mert lehetett és most is lehet egyeztetni a banki hitelek átütemezésével, átalakításával, futamidő hosszabbítással kapcsolatban - ha az üf. nem esett még jelentős késedelmbe.
Anno nekem is volt CHF-alapon ingatlanra felvett jelzáloghitelem - apró különbség, hogy már a felvétel időpontjában meghúztam egy árfolyamot, aminél mindenképp "újratervezés" következett volna (futamidő, előtörlesztés/hitelkiváltás, végső esetben az ingatlan értékesítése). Ezt egyébként nagyon egyszerű volt belőni: megnéztem, hogy a Ft-ban számolt törleszőteher milyen árfolyamnál éri el a vállalható maximumot (azaz a hitel felvételekor (messze) nem "sámfáztam ki" a rendlekzésre álló jövedelmet). Ez szerencsére nagyjából a végtörlesztésre meghatározott árfolyam volt, úgyhogy családi segítséggel részben előtörlesztve, részben pedig Ft-ra váltva sikerült rendezni a CHF-es hitel sorsát - minimális utánajárással/ügyintézéssel. Igaz, sem késedelmem, sem korábbi könnyítésre/átütemezésre vonatkozó kérésem nem volt korábban.
Aki a hitel felvételekor csak a "mennyi az induló részlet" és "enyni fizetésre mennyit lehet felvenni maximum" alapon vállalt hitelt, azt csak minimális mértékben tudom sajnálni :-/

"a banki elszámolás egyszerűen érthetetlen és ellenőrizhetetlen számukra" - saját példából tudom, hogy ez, így, ebben a formában csak akkor igaz, ha alapvető matematikai ismeretek hiányoznak, illetve arra sem veszik a fáradtságot, hogy ha valamit nem értenek, akkor kérdezzenek. (Nekem is volt, amit elsőre nem értettem, kérdeztem, és utána teljesen tiszta sor volt, hogy mi micsoda és miért annyi).

"Vélhetően minden elszámolás szándékosan hibás és akár milliós csalások vannak az adósok kárára." - Ezzel a vélelemmel éltek anno nagyon sokan, aztán szakmányban kellett a bankoknak illetve a felügyeletnek meg a bíróságoknak elutasítani az idiótábbnál idiótább beadványokat.
Nem mondom, hogy valamennyi elszámolás elsőre fillérre pontosan készült el (már csak azért sem, mert a módszertan, ahogy az elszámolást el kellett készíteni az sem sikerült teljesen egyértelműre és nem szabályzott minden részletet tökéletesen és pontosan), de ezt ahogy a szabályok pontosítása megtörtént, a bankok lekövették, és ment ki az üf.-eknek a módosított/pontosított szabályozásnak megfelelően újraszámolt elszámolás. (Én is kettőt kaptam - miközben pénzügyi teljesítést igénylő eltérés gyakorlatilag nem volt a kettő között...)

bankvezér 2020.07.18. 16:45:40

@ze11: Köszönöm válaszodat. Sajnos tévedésben vagy, mert nem az volt a kérdés, hogy te milyen ügyesen ki tudtál jönni a banki csalásból és jogsértésből a kormány által kevesebb mint 3 hónapig élő kedvezményes végtörlesztés segítségével. (Bár vannak elég sokan, akik nálad sokkal jobban kijöttek ebből. )
A kérdés az volt, hogy csalnak-e a bankok, és jogot sértenek-e a bankok. A válasz 100 százalékos igen, mindkét kérdésre. Éppen a te eseted is igazolta.
Egyébként én szar embernek tartom azokat, akik a jóhiszemű, vétlen károsultakat hibáztatják, úgy, hogy javaslom a károsultak ekézését befejezni.
Ami a banki elszámolás ellenőrizhetőségét illeti, tartok tőle, hogy neked is torkodon akadt volna a dolog. Az előző válaszomban felhozott Szabó József (Hiteles Mozgalom elnöke) esetében például 230 oldalas gépi elszámolást kellett ellenőriznie az adósnak. Meg is tette (!) és talált néhány olyan számot, amire nincs magyarázat és ezek a hibás számok vagy 1 millió forint irreális banki többletkövetelést eredményeznek.
Az adós a bankhoz fordult és immár 5 éve kérdezi a bankot a számokat illetően és 5 éve kéri, hogy a törvény szerinti helyes elszámolást készítse el. A bank azonban nem teszi meg, pedig már régóta végrehajtás folyik a bank ellen, hogy megtegye. De a bank folyamatosan újabb és újabb végrehajtás megszüntetési pert indít, a törvény szerinti helyes elszámolást pedig nem hajlandó elkészíteni.
ZE11! Hidd el, ha valaki ismeri a devizás banki csalást és hátterét akkor az én vagyok, annak ellenére is, hogy nem vettem részt benne.

ze11 2020.07.19. 11:14:45

"A kérdés az volt, hogy csalnak-e a bankok, és jogot sértenek-e a bankok. A válasz 100 százalékos igen, mindkét kérdésre. Éppen a te eseted is igazolta." - Nem, azt a jogerősen meghozott elmarasztaló bírósági végzések igazolják, ha tetszik, ha nem.

"jóhiszemű, vétlen károsultakat hibáztatják" - A bank jóhiszemű volt akkor, amikor jog- és cselekvőképes, döntéseiért felelősséget vállani tudó ügyfélnek tekintette azokat, akiket nem kellett volna. Rosszul tették, ez igaz. A legtöbb n+1. mentőcsomagot is keveslő "hitelkárosult" bizony nem került volna ebbe a helyzetbe, ha a hitel felvételekor józanul és megfelelő ráhagyással méri fel anyagi lehetőségeit, és a vállalható havi törlesztőösszeg nagyságát, illetve ha a törleszőteher növekedésével párhuzamosan, amikor látható volt, hogy nem fogja tudni szerződés szerint törleszteni a hitelét, elkezdett volna a bankkal egyeztetni a hitel átalakításáról.

Ez a Sazbó úr milyen végzettségű? És milyen hitele volt, azt hogyan tölesztette, milyen késedelmekbe esett, stb... Mert 230 oldalnyi elszámolás normál módon tölesztett hitelnél nem fog összejönni. Nekem az a gyanúm, hogy a b..ott az összes banki megkeresésre alapon ment el a falig - aztán ez utóbbi adta neki a másikat.

"Ami a banki elszámolás ellenőrizhetőségét illeti, tartok tőle, hogy neked is torkodon akadt volna a dolog. " - nem akadt a torkomon, 2-3 kérdésem volt, feltettem a banknak, kaptam rájuk korrekt választ, és ennyi. És nem, nem kellett egyetemi doktroi szintű matematikai/pénzügyi-számviteli tudás hozzá...

bankvezér 2020.07.19. 23:41:06

@ze11:
Nincs értelme veled beszélgetni, mert - először azt gondoltam, hogy csak tájékozatlan vagy, - most már látom, hogy durván hazudozol.
Kedvenc hobbid a tények negligálása, letagadása.
Nem tudom ki vagy te, de a mentalitásod alapján a legelső vagy, akit kivágnék egy munkahelyről, ha tehetném, még kártérítési követelést is varrnék a nyakadba. :)))

ze11 2020.07.21. 22:25:53

@bankvezér: Melyik állításom az, ami hazugság? Tényszerűen. csak hogy tudjam... (Kendet portásnak se venném fel, de BKV-ellenőrnek be tudom ajánlani, ha gondolja...)

bankvezér 2020.07.22. 22:40:09

@ze11: Sok szemét ember nem válaszolna neked, vagy hozzád hasonlóan hazudozna. Én ezeket megtanítanám a jómodorra.
Szóval az érdemi hazudozásod első részére az a válaszom, hogy egyszerre két irányba is hazudtál.
"Nem, azt a jogerősen meghozott elmarasztaló bírósági végzések igazolják, ha tetszik, ha nem."
Először - tény, hogy a bankok csaltak a kamattal, jogtalanul emelték fel a kamatot. Ezt minden bank esetében kimondta a bíróság jogerősen egy olyan perben, melyet az állam indított a bankok ellen. A bankok emiatt voltak kénytelen elszámolni és visszatéríteni, a te esetedben is.
Másodszor - én nem tulajdonítanék túlzottan nagy jelentőséget a jogerős bírósági ítéletnek. Súlyos ügyekben is elég sok jogerős döntés hoznak, ami teljesen megalapozatlan. Ajánlom figyelmedbe a debreceni Balla Irma meggyilkolását! Az ilyen bírókat kellene jogerősen életfogytiglanra ítélni!
Hazudozásod második része. Hogy ki tévesztett meg, kit...
docs.google.com/document/d/1wTl9p5fMLd937alDC4mh3DI4wHEtCR-wdm2jrVG_gxk/edit
A banknak egyébként is kötelessége hitelképességi vizsgálatot végeznie és végzett is, az ügyfél pénzéért.
Hazudozásod harmadik része . Megint hazudtál!!! Szabó Józsefnek már egyszer igazat adott a bíróság abban a kérdésben, hogy szándékosan hibásan számol a bank, Szabó kárára. Akkor miért nem lehet már 5. éve a helyes elszámolásra kényszeríteni a bankot?? !!
Hazudozásod negyedik része . Már megint azzal jössz, hogy te milyen szerencsés voltál - szerinted.
De engem ez nem érdekel! Nem érdekel, hogy te egyedül megmenekültél, miközben a nyilasok 99 embert a Dunába lőttek. Nem, nem volt hülye a 99 szerencsétlen áldozat, hiába is próbálod azt a látszatot kelteni!
Szóval te még BKK -ellenőrnek sem vagy alkalmas!

ze11 2020.07.23. 07:36:18

@bankvezér: " A bankok emiatt voltak kénytelen elszámolni és visszatéríteni, a te esetedben is. " - Nem a kamat volt vita tárgya, hanem a deviza-alapon nyújtott hiteleknél használt átfolyam, illetve az, hogy (jogszabályi lehetőséggel élve) nem középárfolyamot, hanem vételi/eladási árfolyamot alkalmazva történt a hitelezés, azaz ezt a marzsot is kihasználta a bankok döntő többsége.

"Másodszor - én nem tulajdonítanék túlzottan nagy jelentőséget a jogerős bírósági ítéletnek. Súlyos ügyekben is elég sok jogerős döntés hoznak, ami teljesen megalapozatlan. " - Jogállami keretek között pedig a bírósági ítéleteket kell alapul venni, nem mást. Ha tetszik, ha nem.

"A banknak egyébként is kötelessége hitelképességi vizsgálatot végeznie és végzett is, az ügyfél pénzéért. " - Szintén csak jogszabályi keretek között végezhetett a bank hitelképesség-vizsgálatot, melynek alapja gyakorlatilag kizárólagosan az üf. által tett nyilatkozatokban szereplő adatok voltak (igen, nagyon sok esetben a munkáltatói igazolás is ebbe a körbe tartozott), NAV-os igazolást nem szerezhetett be a bank, valós vagyoni helyzetet ilyen vagy más, nem üf.-től származó adat/információ alapján nem vizsgáltak/nem vizsgálhatott egyik pénzintézet sem. És tegyük hozzá, a józan paraszti ésszel is belátható jövedelemarányos korlátozásra sem volt a jelenlegi szabályozáshoz csak hasonló jogszabályi korlátozás sem. Mert a jogalkotó is úgy gondolta, hogy az embereknek van elegendő eszük, és nem fogják hitelekkel túlvállalni magukat.

" egyszer igazat adott a bíróság abban a kérdésben, hogy szándékosan hibásan számol a bank," - -Jogerősen? Bár mindegy, épp fentebb írtad, hogy te ennek sem tulajdonítanál nagyobb jelentőséget. Egyébként meg az "igazat adott" illetve "miért nem lehet már 5. éve a helyes elszámolásra kényszeríteni " természetesen "jól hangzik" a te nézőpontodból, csak jó esély van arra, hogy a dolgok valamennyi részlete nincs ezekben a félmondatokban kifejtve, és bizony az eb ezekben a hiányzó részletekben került elhantolásra.

"Hazudozásod negyedik része . Már megint azzal jössz, hogy te milyen szerencsés voltál - szerinted. " - Tehát szerinted hazugság az, hogy jómagam is, meg a környezetemben azok, akik deviza alapon hitelt vettek fel anno, és vagy a végtörlesztés során, vagy már előtte "bukóval" ugyan, de sikeresen kiszálltunk a hitelből? Ja, mert neked nem tetszik, azért hazugság? Tény ami tény: Az ügyfelek döntő többsége (jellemzően azok, akik vagy folymatosan törlesztettek, vagy _időben_ egyeztettek a hitelezőkkel a törlesztéssel kapcsolatos _várható_ problémákról) rendben le tudta zárni/ki tudta váltani a deviza-alapú hitelét. Akik meg nem, azok jellemzően már az elején túlvállalták magukat, illetve nem,vagy csak nagyon késő kezdtek el a bankkal egyeztetni. A buktilovics körben egyébként a nulla kommunikációt felmutató ügyfelek jelentették a döntő hányadot - érdekes módon ebből a körből került ki a "hitelkárosultak" leghangosabb része is...
Szóval nem én egyedül és 99 másik bukott, hanem sokkal inkább fordítva. (Ja, és senkinek sem szorítottak fegyvert a halántékához, hogy vegyen fel hitelt, hogy ne egyeztessen a hitelezővel, amikor látszik, hogy nem tudja fizetni... A nyilasok és a Dunába lövés esetén meg kifejezetten ott volt a fegyverrel kényszerítés...)
süti beállítások módosítása