Így lett az oltásinformációból ellenzéki lejáratás
2022. április 02. írta: Dr. Sándor Zsuzsa

Így lett az oltásinformációból ellenzéki lejáratás

..A „cég” ez esetben a Kúria, a „cégvezető” pedig nem más, mint a Kúria elnöke, Varga Zs. András, a törvény által hallgatásra kötelezett „alkalmazottak” pedig a Kúria bírái. Konkrétan az a bírói tanács, amelyik két esetben is a kormányhű alkotmánybírák véleményével szemben ragaszkodott a saját, megalapozott, szakmai meggyőződéséhez.

A Kúria Kovács András vezette tanácsa kimondta, hogy nem lehet a „gyermekvédelmi” népszavazásra bocsátani azt a kérdést, amely így szól: „támogatja-e ön, hogy kiskorú gyermekek számára is elérhetőek legyenek nemátalakító kezelések?” Kovácsot persze személyében is kikezdte a kormánypárti sajtó, de ez nem hír. Az viszont igen, hogy a döntést a kabinet megtámadta az Alkotmánybíróságon, mondván, a Kúria döntése a tisztességes eljáráshoz való jogát sérti. Az Alkotmánybíróság – óriási meglepetésre – a kormánynak adott igazat: megsemmisítette a Kúria végzését, emiatt pedig új eljárást kellett indítani.

A Kúria ismételten kimondta, hogy az említett népszavazási kérdés nem hitelesíthető. Hiába magyarázta a kormány, hogy miként is kell érteni az általa feltett kérdést, ezzel csak azt támasztotta alá, amit a Kúria korábban is mondott: a feltenni szándékozott kérdésben sem a „nemátalakító kezelések”, sem az „elérhetőség” tartalma nem világos, nem egyértelmű. Ha pedig nem az, akkor arról nem lehet népszavazni. Szerintem egyébként – és nem utolsó sorban a TASZ szerint is – a többiről sem lehetne.

 

varga_zs-index.jpg

Varga Zs. András, a Kúria elnöke   Kép: Index.hu

...Hogy pontosan értsük:Varga Zs. szerint a saját kúriai bírái alkotmánysértő döntéseket hoztak, és ő ezekkel nem azonosul.

A részleteket lásd ITT

vagyis itt: https://24.hu/belfold/2022/04/02/vakcinainfo-kormanyzati-tajekoztatas-alkotmanybirosag-kuria-sandor-zsuzsa-velemeny/ 

A bejegyzés trackback címe:

https://jog-asz.blog.hu/api/trackback/id/tr9317795991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

látjátok feleim szümtükkel 2022.04.19. 08:56:07

A poszt lecsupaszítva erről az egy mondatról szól, "Hiába magyarázta a kormány, hogy miként is kell érteni az általa feltett kérdést,...",. Kár, hogy a címet lecsupaszítva a posztoló a végén megjegyzi, hogy részletek itt.

Tudom, van blogger, akinek nincs ideje hosszú posztot írni, de ebből az írásból sehogy nem jön le a címben jelzett hogyan kell érteni. Pedig az olvasó a cím alapján választ.
Dr. Sándor Zsuzsa valamikor ettől sokkal igényesebben írt, vagy már nincs saját véleménye?

Dr. Sándor Zsuzsa · http://jog-asz.blog.hu/ 2022.04.19. 12:50:43

@látjátok feleim szümtükkel: Csak egy klikk kell a kiemelt "ITT"-re és megtalálod a teljes cikket. De gyengébbek kedvéért bemásoltam alatta a teljes linket is, amit csak be kell másolni a Googl-ba. Mi köze ennek a saját vélemnyemhez? Ha csak nem az, hogy túlbecsültem az internetes ismereteit az olvasónak.

látjátok feleim szümtükkel 2022.04.21. 18:39:07

@Dr. Sándor Zsuzsa:

Szerintem annyi köze van a saját véleményedhez, hogy linkeket mindenki meg tud nyitni, az írást el tudja olvasni, sőt van aki még a lejáratást is tudja, vagy nem tudja látni. De. A poszt címe úgy szól, hogy " Így lett az oltásinformációból ellenzéki lejáratás". Én olvastam az írást már a megjelenése után, de akkor és most sem értem, hogy mi volt ebben az eljárásban az ellenzéki lejáratás? Dr. Varga Zs. szerintem nem ellenzéki, így őt sem lehet lejáratottnak tekinteni. No, itt hiányzik a véleményed.

Mivel a posztoló, mármint te kedves dr. Sándor Zsuzsa, ugyébár bíró voltál valamikor, tudod, ha egy bírósági ítélet nem kedvez a felperesnek, és az alperesnek adnak igazat, az nem lejáratás. Bár ha jól emlékszem, mintha büntető ügyszakban ítékeztél volna, de ott sem az ügészség lejáratásaként értelmezik, ha a vádlottat felmenti a bíróság.

Szerintem ebben az eljárásban volt egy nagy adag jogsértés, téves jogértelmezés, de valahogy én nem bírtam azt lejáratásnak látni. Sőt azt sem találam, hogy hol volt ebben a sztoriban az ellenzék? Netán ők támadták meg a kormány tájékoztatását a választási bizottságnál? Ehhez joguk volt, és mindenkinek van, akivel aláírattak, vagy alá akartak íratni ilyet joga volt, de a kormányzati propaganda megtámadásának elutasítása, és annak kimondása, hogy nem sértett jogot, nem az ellenzék lejáratása.

Én nem vagyok egyik párti sem, de én is kitöltöttem ilyen nyilatkozatot, mert a házorvos kérte. Tudtam, hogy ez a nyitlatkozat WC papírnak kemény, másra meg nem jó, mert az állam akkor is perelhető ha mindenki tíz ilyen nyilatkozatot írt alá. Miután a kormány érvényesen nem mondhat le a kormányzati felelősségéről.
Sőt azt is tudtam, hogy én a kormánynak nem adtam meg az email címemet, ennek ellenére oda is kaptam kormányzati tájékoztatókat a választás előtt ( az emaileket magam szoktam szűrni ). Az ellenzék valahogy mindig kimaradt az ügyből. Lehet, hogy az ellenzékből támadta meg valaki a tájékoztatót, és ezért vélted azt, hogy az elutasítás az ellenzék lejáratása???
süti beállítások módosítása